mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 8:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 12:04 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het was een prachtfeestje gisteravond! Maar wat wil je met drie van zulke bands!

Alleen moet me 1 ding wel wat van het hart.
Doe a.u.b. iets aan het geluid.
In november bij El Peppah ging het al mis, dat mensen voorin de zaal een andere indruk van het optreden kregen dan achterin de zaal.
En ook nu weer ging het bij Annie en de Boswachter niet goed met het geluid. De dansers achterin de zaal konden totaal niets horen. Ik heb verschillende dansjes met dames achterin de zaal gedaan, waarbij het dansen niet lekker ging omdat de dames totaal niets konden horen. Ik kreeg het idee dat de achterste boxen niet aan stonden, want al het geluid moest uit de buurt van het podium komen.
Een van de dames van Les Zéoles gaf bij een van de eerste nummers al direct aan dat het geluidsniveau omhoog moest. Of dat van de monitoren was of van de zaal weet ik niet, maar het was voor mij wel een bevestiging dat het geluid aan de erg zachte kant was.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 11:30 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
Ik heb me ook uitstekend vermaakt die avond. Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de versterking van de muziek, maar misschien was ik te druk aan het dansen om erop te letten. Toch jammer als mensen er wel last van hebben gehad!

_________________
Fotografie en ontwerp: www.masque-obscura.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 11:51 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Ik weet niet hoe het bij de Annies en hun Boswachter was, maar zowel bij Les Zéoles als bij de gebroeders Tarzanelli was het achterin de zaal soms slecht te horen. Het was voor mij vooral een probleem aan het begin van sommige nummers; als ze eenmaal op gang waren gekomen werd het beter hoorbaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 12:43 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik ben inderdaad express redelijk voorin de zaal gebleven omdat het geluid achterin onduidelijk was. Maar verder me wel prima vermaakt! Ik heb het idee dat de bals elke keer weer drukker worden, klopt dat Lou? Tijd voor een nog grotere zaal ;)

Tarzanelli blijft een van mijn favorite bands! :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 1:11 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
op een gegeven moment zag ik dat de box achterin bij de hoofdingang richting de muur gedraaid stond, dus die hebben we toen maar weer naar de zaal toegedraaid... maar dan nog blijft het geluid lastig met deze opstelling.
Pas als je middenin het 'kruis' van de boxen achterin en de boxen voorin staat, of dichtbij het podium krijg je een beter geluid. En zodra je een stap voorbij een box zet (als je bijvoorbeeld achterin of aan de zijkanten even wilt gaan zitten/staan) is ook meteen de sfeer en dimensie van de muziek verdwenen waardoor het erg lastig is om weer opgezweept te raken om weer uit de stoel te komen en te gaan dansen...
Tijdens Annie en de Boswachter was ik met andere dingen bezig, maar Les Zeoles heeft me onder andere door dit probleem dus niet echt kunnen boeien.

Ook blijf ik me trouwens verbazen over het feit hoe na ruim twee jaar nog steeds mensen weten te struikelen over die box achter bij de ingang... :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 10:22 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Grappig, ik realiseer me ook ineens dat ik bij een paar dansjes heel bewust richting het podium ben gelopen met partner, omdat het daar niet alleen dichter bij de muzikanten was, maar ook beter hoorbaar!

Verder heb ik me vooral prima vermaakt, van het allereerste begin tot het laatste eind. Het was fijn :hug:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 5:50 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Iertje schreef:
Tijdens Annie en de Boswachter was ik met andere dingen bezig, maar Les Zeoles heeft me onder andere door dit probleem dus niet echt kunnen boeien.

Ook blijf ik me trouwens verbazen over het feit hoe na ruim twee jaar nog steeds mensen weten te struikelen over die box achter bij de ingang... :p


Annie en de Boswachter waren ook niet altijd goed te horen. Het publiek leek wel luidruchtiger dan anders. Jammer dat subtiele delen dan niet goed tot hun recht komen. De leuke dames van Les Zeoles vond ik wel boeiend. Ik zat dan ook bij het podium.

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 1:57 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Kees schreef:

Een van de dames van Les Zéoles gaf bij een van de eerste nummers al direct aan dat het geluidsniveau omhoog moest. Of dat van de monitoren was of van de zaal weet ik niet, maar het was voor mij wel een bevestiging dat het geluid aan de erg zachte kant was.


Je geeft al aan dat het misschien om de monitoren ging maar tóch gebruik je het als bevestiging van je punt? Vreemd. Het is overigens erg gebruikelijk dat muzikanten na het eerste nummer toch nog iets willen veranderen aan het monitorgeluid.

Ik heb zelf weinig last gehad van het geluid, alhoewel ik de bands wel wat minder spetterend vond dan normaal. Misschien heeft het iets met elkaar te maken. Verder heb ik een heerlijke avond gehad. Fijn gedanst en gezellig kunnen kletsen. Ook de drukte vond ik meevallen.

Louise, bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 3:16 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 13, 2007 1:50 pm
Berichten: 982
Woonplaats: Kost Ar' Wageningen
Monitorgeluid en zaalgeluid zijn inderdaad twee verschillende dingen. Beide worden voorafgaande aan het bal ingesteld - met een lege zaal. De geluidsman moet vaak het een en ander aanpassen wanneer het publiek er is. Wat dat betreft heeft Bart wel gelijk.
Zaterdag was het best wel druk, volgens mij. Op het podium was het lastig het monitorgeluid goed te horen. Ik hoorde meer publiek dan monitorgeluid. Het lukt me niet altijd goed om op zo'n moment contact te krijgen met de geluidsman. Dat zou je eigenlijk wel moeten doen. Dan speel je ook lekkerder.
En wat het zaalgeluid betreft blijft het lastig om een midden te vinden tussen hoorbaar en gehoorschade. Jammer dat mensen het niet goed hebben kunnen horen. Hopelijk volgende keer beter.

_________________
Stoomwals en IJsschottisch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 11:45 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Doe a.u.b. iets aan het geluid.
In november bij El Peppah ging het al mis, dat mensen voorin de zaal een andere indruk van het optreden kregen dan achterin de zaal.
En ook nu weer ging het bij Annie en de Boswachter niet goed met het geluid. De dansers achterin de zaal konden totaal niets horen. Ik heb verschillende dansjes met dames achterin de zaal gedaan, waarbij het dansen niet lekker ging omdat de dames totaal niets konden horen. Ik kreeg het idee dat de achterste boxen niet aan stonden, want al het geluid moest uit de buurt van het podium komen.

Als je vindt dat het geluid beter kan heeft het meer zin dat meteen op de avond zelf te melden bij de geluidsman - in dit geval Ton -, dan achteraf op het forum. Op de avond zelf kan er nog wat aan gedaan worden. De mengtafel staat altijd gewoon aan de rand van de dansvloer dus je kunt Ton zo aanspreken. Bovendien is hij een hele aardige kerel die zeker oor heeft voor commentaar van de dansers.

Achterin vond ik het geluid over het algemeen goed te horen. De boxen stonden niet uit en waren zeker niet kapot. Ik zag op een gegeven moment wel dat een box weggedraaid stond, daar had blijkbaar iemand aan gezeten, vreemd. Ik heb hem weer teruggedraaid. Bij het begin van een dans vond ik een keer dat het geluid wat zacht was, maar dat loste op een gegeven moment op. Er wordt trouwens wel heel veel gekletst in de zaal, wat een continue achtergrondruis geeft, vind ik best storend. Of het geluid harder zetten om daar bovenuit te komen een oplossing is daar kunnen de meningen over verschillen. In vergelijking met de Moira zaal is het juist in de Musketon zo fijn dat er een foyer is waar je naar hartelust kunt zitten en kletsen zonder anderen te storen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 1:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Muzikanten horen alleen het monitorgeluid en dan in de meest gunstige gevallen ook nog alleen hun eigen monitor. daarop horen ze alleen wat ze nodig hebben om lekker te spelen...dat heeft dus helemaal NIETS te maken met het geluid in de zaal. Als muzikant moet je vertrouwen dat de geluidsman dat goed doet. Soms is dat heel eng en soms is dat heel fijn. In ieder geval is het zaalgeluid iets waar de muzikanten op het podium helemaal niks aan kunnen doen...

Dus als je een gebaar ziet, dan gaat dat ALTIJD over het podiumgeluid (of misschien probeert de muzikant in kwestie natuurlijk met iemand te sjansen of aandacht van de barman te krijgen, dat kan natuurlijk ook...)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 12:25 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan met de bals in de Musketon.
In de zomer is het beheer in de Musketon veranderd als gevolg van bezuinigingen. En dat blijkt grote gevolgen te hebben. Gisteravond stopte het bal noodgedwongen al om half twaalf, en geen minuut later. De mensen kregen ook nog eens te verstaan dat ze binnen 5 minuten buiten moesten staan.
Dat is wel heel anders dan de gang van zaken voorheen.
Voorafgaand aan het bal was al aangegeven dat het om misverstanden in de overdracht van het beheer ging, maar op het bal kreeg ik de indruk dat dit wel eens een structurele wijziging kon zijn. Louise hintte zelfs al op het zoeken naar een andere locatie. En dat is geen goed teken, want de Musketon is/was altijd al een fijne locatie.
Er waait een andere wind in (sociaal-)cultureel Nederland en ik hoop niet dat dat invloed gaat hebben op het aantal balfolklocaties waar nog gebald kan worden.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 10:56 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Nou Kees, dat klinkt knap beroerd. Als er iets dodelijk is voor eeen goeie avond (behalve TL-licht of de binnenstormende brandweer) dan is het wel een zo-laat-en-geen-minuut-later-metaliteit.
Duimen dat het een incident blijkt. Inshallah.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 12:47 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Robz schreef:
Als er iets dodelijk is voor eeen goeie avond (behalve TL-licht of de binnenstormende brandweer).


Ik heb vaak genoeg gedanst onder TL-licht en binnenstormende brandweer ook al eens meegemaakt. Beiden hadden weinig invloed op feestvreugde. Veel hangt af van het gezelschap en de wil tot feestvieren. Eindtijd van de Musketon is wel jammer. Maar beter een bal tot 23:30 dan geen bal!

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 8:46 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Robz schreef:
Nou Kees, dat klinkt knap beroerd. Als er iets dodelijk is voor eeen goeie avond (behalve TL-licht of de binnenstormende brandweer) dan is het wel een zo-laat-en-geen-minuut-later-metaliteit.
Duimen dat het een incident blijkt. Inshallah.

Zo laat en geen minuut later is inderdaad niet leuk. Tijd om na te kletsen, rustig in te pakken en zo maakt een bal veel meer ontspannen en daardoor leuker.
Goed hoor, dat we tot het laatste moment geprofiteerd hebben, heb me uitstekend vermaakt (ondanks dat Gerard het in zijn eentje moest volspelen).
Succes Lou, bij het zoeken naar een werkbaar geheel :applause:

:blush: Stiekem vind ik op tijd beginnen en gewoon programmeren tot een uur of 12 best prima. :cow:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling