haha, ben ik nou de enige die Bal Ogadjo niet zo leuk vond?
Het waren supergoede muzikanten, daar niet van, maar dit soort muziek is gewoon niet zo mijn ding (iets met jeugdtrauma en opdringerig gedwongen naar muziek als Rosenberg trio, gypsy swing en andere oost-europese muziek moeten luisteren op een leeftijd dat je daar niet aan toe bent...)
Wat ik jammer vond aan deze muziek was dat ik er eigenlijk helemaal geen balfolk meer in orde. Misschien miste ik wat typerende balfolk cadans in de muziek of iets anders typisch balfolk? Van de keren dat ik aandachtig luisterde deden gitaar en cello (bespeeld op een soort jazz contra-bas wijze) vooral typische ritmes en loopjes uit die oost-europese muziekstijl.
Ik voelde me niet echt geroepen tot balfolkdansen hierdoor. Terwijl andere balfolkbands die af en toe zo'n nummer in hun repertoire hebben het wel lukt om mij aan het dansen te krijgen.
Gelukkig had hier verder niemand last van want de vloer was goed gevuld en dan doe je toch iets goeds als muzikant!
Op Kerstboombal waren wij net iets te laat voor Juliets Dark project, dus was benieuwd. Ik vond het persoonlijk wel iets hebben, de draailier bracht weer wat balfolkgevoel bij mij naar boven, iets wat ik dus miste bij Bal Ogadjo. Helaas waren we gewoon te moe van een lange dag dansen dus hebben we maar een paar nummers meegekregen.
Le Petit Boeuf vind ik een leuk initiatief alleen is het ook wel een uitdaging voor de muzikanten zelf, vooral om het dansbaar te houden. Ik merkte dat mensen daar hier en daar wat moeite mee hadden.
verder was het fijn om weer eens in de Musketon te zijn, heb nieuwe mensen leren kennen, en heel veel leuke en goede gesprekken gehad met allerlei oude bekenden.
Musketon is fijn