mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 6:21 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Bart schreef:
M'n mening over juliet dark project heb ik helaas nog niet bijgesteld, hoewel het beter was dan op het kerstboombal. Balo'gadjo ben ik nog verliefder op geworden en de set van onze eigen hollanders vond ik ook heel erg sterk.


Dit geeft goed weer hoe ik er zelf ook over denk. Als Juliet als voorprogramma had gestaan had ik het wellicht iets meer kunnen waarderen, maar zulke 'kleine' muziek is gewoon te klein na een enorm energieke band als Bal o'Gadjo. Dat was echt een enorme verrassing, ontzettend leuk! :)

Nu op naar de dansstage! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 7:48 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Het was zeker gezellig! En vooral heel vrolijk met al die snelle nummers :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 10:39 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Bal O'Gadjo is nu echt één van mijn favoriete bands, geweldig leuk. Ik vond de volgorde van bands zo prima, met nog een beetje rustig dansen na een enorme feestband en een voor Nederland bijzonder goede sessie. Het slaapliedje op 6 violen, 2 gitaren en een mandoline als afsluiting was fijn.

Draailier, en de combinatie draailier en viool, vind ik niet erg prettig, maar het geluid was een stuk beter dan op het kerstbal. Hoewel ik wel bij een scottish gestopt ben met dansen omdat ik niets kon met dat nummer.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 10:50 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Dikke :applause: voor Loutje!!!! :)

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 11:11 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik vond het bal in de Musketon afgelopen zaterdag erg gezellig. Het was gigadruk, weer eens wat anders met zoveel dansers tegelijk op de vloer. Bal O'Gadjo was een leuke band. Ik kan geen oordeel vellen over Juliet's Dark Project omdat ik zoals gewoonlijk op tijd weg moest om de laatste bus uit Hilversum naar huis te halen. Ja, de tijd dat ik studeerde in Utrecht en er dus mensen kende ligt al weer een aantal jaar achter me. Toch maar weer even wachten op het iets betere weer, dan kan ik mijn fiets in de stationsstalling zetten, dan heb ik iets meer speling.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 12:19 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Wow, wat was het druk! Maar wel erg leuk! Bal O Gadjo was super, Juliets Dark Project eerlijk gezegd wat minder, konden er niet zoveel mee. Maar goed, we waren toch al best kapot door het volgen van de workshop 's middags en het bal. Was echt een superdag!

Foto's! ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 12:24 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Yellowflower schreef:
....Foto's! ;-)


Ik heb gezien dat Arne 's middags foto's heeft gemaakt tijdens de workshop. Of hij 's avonds ook foto's heeft gemaakt weet ik niet, daar heb ik door de drukte niet op gelet, maar ik neem aan van wel.

Overigens was een collega van mij voor het eerst op het bal met haar man en zij vond het ook heel geslaagd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 12:24 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik vond het ook weer erg leuk, maar wat een mensen! Veel drukker moet het niet worden zeg. Maar het was nog goed te doen. Wel heel tof voor de organisatie dat het zo goed loopt hoor :D
De 2e band was ontzettend gaaf, maar de 1e en 3e vond ik (veel) minder. Alleen viool en draailier vind ik echt te kaal, er zat geen ritme in, en was ontzettend moeilijk te volgen soms. En als ik het al kon volgen kon ik er ook niet veel mee. Al zaten er wel hele mooie muzikale effecten en dingen in (bij de viool en draailier) maar om te dansen vond ik het niet zo heel erg tof.

En jammer dat er geen vleugel stond bij de sessie :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 12:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Bart schreef:
M'n mening over juliet dark project heb ik helaas nog niet bijgesteld, hoewel het beter was dan op het kerstboombal.

Indeed kon er nu ook beter op dansen, begin wel een idee te krijgen waarom dit zo'n unieke combinatie is ;). Viel me ook op dat de draailierspeelster d'r eigen mix niet goed voor elkaar had, dan hoorde je alleen bourdon en geen melodie bijvoorbeeld. Daar kan onze super geluidsman dan ook verder niks aan fixen, hij kreeg 1 voorgemixt lijntje van haar.

Anyway, weer leuke avond gehad. Druk, maar nog steeds genoeg ruimte. Wat een top-zaal is Musketon toch eigenlijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 12:49 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: ma mei 18, 2009 8:40 am
Berichten: 25
Ik vond Bal O'gadjo erg tof! En Juliet's Dark Project ook trouwens, hoewel het wel muziek voor gevorderden is. Ik merkte dat als ik probeerde gewoon een Scottisch of Wals te dansen, dat nauwelijk te doen was. Als ik gewoon ging dansen ging het honderd keer beter, hoewel het dan minder één specifieke dans was. Ik weet niet wat het was, maar het klikte gewoon. Meer van dat!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 1:08 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Ook hier niets dan positiefs over Bal O'Gadjo! Juliet's Dark Project heb ik maar twee liedjes meegemaakt en toen ben ik naar huis gegaan, omdat ik moe was en niet heel erg onder de indruk.

Arne is bezig met de foto's! :) Van het bal heeft hij vooral foto's van bovenaf gemaakt en volgens mij is het ook de bedoeling dat hij er een timelapse filmpje van maakt.
Margot heeft geloof ik ook foto's gemaakt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 1:46 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
haha, ben ik nou de enige die Bal Ogadjo niet zo leuk vond? :blush:

Het waren supergoede muzikanten, daar niet van, maar dit soort muziek is gewoon niet zo mijn ding (iets met jeugdtrauma en opdringerig gedwongen naar muziek als Rosenberg trio, gypsy swing en andere oost-europese muziek moeten luisteren op een leeftijd dat je daar niet aan toe bent...)
Wat ik jammer vond aan deze muziek was dat ik er eigenlijk helemaal geen balfolk meer in orde. Misschien miste ik wat typerende balfolk cadans in de muziek of iets anders typisch balfolk? Van de keren dat ik aandachtig luisterde deden gitaar en cello (bespeeld op een soort jazz contra-bas wijze) vooral typische ritmes en loopjes uit die oost-europese muziekstijl.
Ik voelde me niet echt geroepen tot balfolkdansen hierdoor. Terwijl andere balfolkbands die af en toe zo'n nummer in hun repertoire hebben het wel lukt om mij aan het dansen te krijgen.
Gelukkig had hier verder niemand last van want de vloer was goed gevuld en dan doe je toch iets goeds als muzikant! :applause:

Op Kerstboombal waren wij net iets te laat voor Juliets Dark project, dus was benieuwd. Ik vond het persoonlijk wel iets hebben, de draailier bracht weer wat balfolkgevoel bij mij naar boven, iets wat ik dus miste bij Bal Ogadjo. Helaas waren we gewoon te moe van een lange dag dansen dus hebben we maar een paar nummers meegekregen.

Le Petit Boeuf vind ik een leuk initiatief alleen is het ook wel een uitdaging voor de muzikanten zelf, vooral om het dansbaar te houden. Ik merkte dat mensen daar hier en daar wat moeite mee hadden.

verder was het fijn om weer eens in de Musketon te zijn, heb nieuwe mensen leren kennen, en heel veel leuke en goede gesprekken gehad met allerlei oude bekenden.
Musketon is fijn :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 1:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik ben echt heel blij dat de ANWB-man uiteindelijk alsnog mijn auto aan de praat kreeg, zodat ik nog een groot deel van het bal mee kon krijgen! Le petit boeuf hierdoor wel moeten missen, maar Bal O'Gadjo was een goeie om mee te beginnen. Wat een heerlijke muziek =D
Juliet's Dark Project kon ik helaas ook weinig mee, vond het heel jammer dat de band en vooral de draailier zo slecht versterkt was :crying: Want het was wel een hele mooie draailier! Een tijdje bij het podium geluisterd, waar je wel gewoon alles hoorde en dat klonk echt een heel stuk beter. Door de trompetsnaar werd het ritme ook een stuk beter.
De sessie was dan wel weer een erg fijne afsluiter! Nog nooit zo'n groot deel uit violen zien bestaan.

En goed nieuws dat er steeds meer nieuwe mensen komen dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 1:56 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
Le Petit Boeuf vind ik een leuk initiatief alleen is het ook wel een uitdaging voor de muzikanten zelf, vooral om het dansbaar te houden. Ik merkte dat mensen daar hier en daar wat moeite mee hadden.


Hmmm, ik had hier geen moeite mee. Ik vond het juist heel aangenaam en lekker dansbaar. Zelf had ik ze liever aan het einde gehoord i.p.v. Juliet's Dark Project. Daarbij vond ik de overgang vanaf Bal o'Gadjo te kaal, waar ik denk dat Le Petit Boeuf de levendigheid er beter in had kunnen houden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 4:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Grappig, ik vond het juist slim dat de moeilijkste band als laatste stond voor de harde kern onder de dansers.
(maar Tessa moest ook nog een trein halen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling