mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 7:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 6:03 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Was inderdaad drukker dan de vorige keren dat ik in de Musketon was, maar gelukkig niet té druk zoals de dag ervoor in Tivoli de Helling. Vond vooral le Petit Boeuf erg leuk! En de cello van Bal O'Gadjo die soms als contrabas bespeeld werd (@Iertje) vond ik juist fijn. Vond Juiliet's Dark Project ook mooi, maar inderdaad moeilijk dansbaar.

Boel filmpjes van le Petit Boeuf, Bal O'Gadjo en de sessie:
http://invar.nl/balfolk/?locatie=Utrech ... 2011-01-15
(hoop dat ik alle dansen goed gelabeld heb!)

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 6:39 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Leuk, zoveel filmpjes. Maar het 2e fandango filmpje is geen fandango, maar een arinn-arinn. Maar dan anders gespeld. Denk ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 10:10 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
228 aanwezigen? Wow! :applause:

En applaus voor de filmpjes, Invar! Leuk dat je tijdens het dansen nog tijd hebt gevonden om te filmen. :)

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2011 9:53 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Inderdaad Juliet's Dark Project vond ik een stuk minder... (wel weer iets beter dan op kerstboombal...)

Le Petit Boeuf vond ik zoals altijd, erg leuk!
Bal O Gadjo was geniaal!!!!

Kortom, Het was een fantastische avond. :applause: voor de organisatie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2011 2:11 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik zie zo gauw geen topic van het Musketonbal van afgelopen zaterdag, dus dan maar in het algemene Musketon-topic. Zaterdag 18 juni: het laatste bal in de Musketon van het seizoen. Met achtereenvolgens Annie en De Boswachter, de Gonnagles en Lirio. Echt een heel leuk en geslaagd bal met veel dansers. Omdat de vorige optredens van de Gonnagles vrij kort waren (30 april, Tivoli en 29 mei, Rasa) was er nu een extra lange set van dit folkcollectief. En zoals gewoonlijk hebben ze er weer een wervelend optreden van gemaakt. Helaas moest ik op tijd weg om echt de laatste bus te halen, dus het staartje van het optreden van de Gonnagles gemist, alsmede het optreden van Lirio. Maar ik heb het erg naar mijn zin gehad.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2011 2:32 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Het was te gek! :dancing:
Ik vond ALLES leuk: de pre-party in de SJU op vrijdag, het uitslapen op zaterdagochtend, de helft van de workshop van Pierre (de andere helft was ik.. eh.. even thuis een dutje doen.. wat ook leuk was trouwens!), heeeeeeeeeeeeel lekker eten (met wederom GROTE dank aan Do!), profi digi-soundcheck, leuke initiatiegroep met veel nieuwe dansers (dat houdt je scherp als initiatrice is dat een woord?), relaxed optreden, en vervolgens mijn ass off gedanst op de Gonnagles (jullie muziek leent zich heel goed voor rocking jam circles!) om weer een beetje tot bedaren te komen op Lirio; zo kon ik me opladen om vervolgens bij de funky sessie weer los te gaan! Die had van mij nog wel langer mogen duren... Supercool! Wat wil je ook, met zo'n verzameling muzikanten: Wouter, Niek, Sander, Pierre, Frank... Toffe combi! Het slapen daarna met alle logés door het hele huis was ook heel leuk, en het ontbijt met pannenkoeken eveneens :cool:
Een weekend zoals een weekend behoort te zijn! Misschien alleen niet ELK weekend... Want ik heb wel weer een week nodig om bij te komen... :sleep:
Dankjewel Lou, voor alle toffe bals dit seizoen in de Musketon! Elk Musketonbal is mijn lievelings :hug: :love:

Oja!! De Macarena was ook heel leuk! :dancing: Naast de jam circle begint die ook aardig voet aan de grond te krijgen binnen balfolk...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 6:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Komende zaterdag komt een Belgische vriend van mij in de Musketon mee naar Toctoctoc kijken (yeah!) en zoekt eigenlijk nog een slaapplekje in Utrecht, want dat is een stuk dichterbij/makkelijker dan slapen bij mij in Wageningen. Heeft iemand misschien een plekje over?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 7:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Jojo schreef:
Komende zaterdag komt een Belgische vriend van mij in de Musketon mee naar Toctoctoc kijken (yeah!) en zoekt eigenlijk nog een slaapplekje in Utrecht, want dat is een stuk dichterbij/makkelijker dan slapen bij mij in Wageningen. Heeft iemand misschien een plekje over?


Zo weet ik ook nog een (redelijk engels sprekende) Parijse jongen die overweegt te komen, dus als iemand een huis vol internationals wilt? Mijn huis ligt al vol met Toctoccies...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 8:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik ben inmiddels bijgekomen van het gelegenheidsoptreden van de Spans Gorrilla's. :dancing:

De voorbereidingen voor dit optreden waren super kort maar efficient: de setlist was per mail samengesteld en zaterdagmiddag werd er met zijn 5-en net zolang geoefend tot we alle nummers van een arrangement hadden voorzien. Dat was behoorlijk vermoeiend maar we werden opgelapt met huisgemaakte stamppot en romige chocolademousse waardoor de bandleden rozig en voldaan waren (en geen pap meer konden zeggen. :sick: ) Desalniettemin hadden we er zin in om met elkaar te spelen.

Het optreden zelf: afgezien van enkele, laten we zeggen, onverwachte harmonieen en miscommunicaties bleef het publiek dansen dus ik denk dat het wel goed zat :biggrin: Ik vond erg leuk om weer eens te spelen met twee blazers, twee accordeons, doedelsax en snaren. Dat is immers een mooie combinatie van klanken. We hebben natuurlijk allemaal onze eigen stijl van spelen, en eigen stukken, maar dat konden we oplossen door af en toe in tweetallen of met zijn drie-en te spelen. En voor de rest was het gewoon polderen :cow:
Maar een prima sfeer. Organisatie: dankjewel voor de goede zorg!

En leuk trouwens om Vincent Boniface weer te zien, ik heb bij hem vorig jaar een workshop gedaan in Blankenheim en ook was Toc Toc Toc een paar keer op de Sommerbordunale.

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 10:04 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Stevig potje hardcore spansen daar in de Musketon waarbij het gebruik van de buttplug in de stopjes van de scottisch Russe niet geschuwd werd. Maar dat mag ook wel met 2 doedels en een fluit in de gelederen. Wat gebeurd daar allemaal in Utrecht? Hele troepen jonge spanssparrows dansen door de catacomben. Sessies bij het haardvuur. Helledansen in lange slierten op de muziek van het koortsachtig spelende Toc, toc, toc. Een Gavotte of de duivel ze op de hielen zit. De boerenkool zit tot aan het plafond! Scottischen en Bourrées moeten in de hoogste versnelling. De eens zo bedaagde Cooper roept 'tempo, tempo, tempo' en stampt de planken uit de vloer. Ik voel me een oude gorilla. Maar dan ineens een rustpunt: 'le P'tit Bal Perdu' gezongen door Anne-Lise Foy. Hè hè hè, het bestaat nog, gewoon een mooi melancholisch frans walsje. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 10:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Maar dan ineens een rustpunt: 'le P'tit Bal Perdu' gezongen door Anne-Lise Foy. Hè hè hè, het bestaat nog, gewoon een mooi melancholisch frans walsje.

Ja, hij was fijn.. Maar wel uitgevoerd als Mazurka :)
(zo stond ie ook op de setlist)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 7:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Stevig potje hardcore spansen daar in de Musketon waarbij het gebruik van de buttplug in de stopjes van de scottisch Russe niet geschuwd werd.... De boerenkool zit tot aan het plafond! Scottischen en Bourrées moeten in de hoogste versnelling. De eens zo bedaagde Cooper roept 'tempo, tempo, tempo' en stampt de planken uit de vloer. Ik voel me een oude gorilla. :hug:


:laughing: :laughing:

Ik heb deja vu's van levende cartoons waarbij een stampende Folkie op de voorgrond staat, met een opstijgende Cooper ernaast, en op de achtergrond vliegen de kluiten BoerenSpanskool heen en weer. Intussen roept een vertwijfelde rietblazer: heeft er dan niemand mijn bombarde gezien? en vindt het desbetreffende voorwerp terug in de rondvormige catacomben van een zwijmelende mazurkadanser. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 8:49 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
tourdion schreef:
Stevig potje hardcore spansen daar in de Musketon waarbij het gebruik van de buttplug in de stopjes van de scottisch Russe niet geschuwd werd.... De boerenkool zit tot aan het plafond! Scottischen en Bourrées moeten in de hoogste versnelling. De eens zo bedaagde Cooper roept 'tempo, tempo, tempo' en stampt de planken uit de vloer. Ik voel me een oude gorilla. :hug:


:laughing: :laughing:

Ik heb deja vu's van levende cartoons waarbij een stampende Folkie op de voorgrond staat, met een opstijgende Cooper ernaast, en op de achtergrond vliegen de kluiten BoerenSpanskool heen en weer. Intussen roept een vertwijfelde rietblazer: heeft er dan niemand mijn bombarde gezien? en vindt het desbetreffende voorwerp terug in de rondvormige catacomben van een zwijmelende mazurkadanser. :biggrin:


:laughing: :laughing: De fantasie achteraf is altijd beter dan de werkelijkheid :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 12:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Joehoe, er zit er weer eentje aan te komen! En eindelijk ga ik weer eens dansen! Joechei!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 12:21 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Nori schreef:
Joehoe, er zit er weer eentje aan te komen! En eindelijk ga ik weer eens dansen! Joechei!

Jottum, ik heb ook heel veel zin! :dancing:

Ben benieuwd of er weer Belgen (en Fransen?) komen, wel geinig dat ze dit bal in NL steeds meer lijken te ontdekken en de moeite waard vinden om voor naar NL te komen; Musketon (en barman Marcel) for president!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling