mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 8:26 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Zijn er in de Musketon ook weer foto's gemaakt? Ik ben altijd erg benieuwd naar de plaatjes :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 10:24 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Arne de Laat heeft foto's gemaakt ja. Hij is er alleen nog niet aan toegekomen ze uit te zoeken ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 5:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Er was toch een musketon-topic, door jezelf gestart zelfs... :cow:

Lijntje schreef:
Hmmm er is geen topic over het Musketon-bal van gisteren, en om nou "postuum" nog een nieuwe te openen vind ik ook een beetje teveel van het goede, dus dan maar hier! Het past hier ook wel want het was een heel gezellig bal :biggrin:
Ik was heel er moe en had even tijd nodig om me op te laden, dus van Andoorn niet zoveel gezien...
Maar bij Féo kon ik helemaal los :dancing:
Supertoffe band, lekkere swing, goede afwisseling van nummers! Mooie compo's ook; mijn favoriet is Valse a Julie, die Duo Absynthe ook speelt en ook op de myspace staat.
Bij Lirio misten we Gerdien natuurlijk heel erg, maar gelukkig maakte de invallend violist het gemis iets minder schrijnend :P Van mij mag hij blijven! Maar we willen Gerdien wel ook terug natuurlijk :hug:
En toen nog zomaar een old fashioned Gennetines-boeuf met Aurelien als gestructureerd sessieleider!
Een mooie avond, maar wel een iets minder mooie ochtend nu zo... Brak!!! :cow: Maar natuurlijk wel gelukkig :cool:


Ja het was weer een fijn feestje (al zeg ik het zelf).

Ik stond met Benoit, de 23-jarige draailierspeler van FeO (en Decibal die in maart komen) even bij de dansuitleg te kijken en zijn mond viel letterlijk open van verbazing. Als er bij hen in Frankrijk bals waren kwam er eigenlijk nooit iemand naar de initiatie, en al helemaal niet zoveel jonge mensen! En als ik dan vervolgens ook van allemaal goede dansers hoor dat ze zo fijn hebben kunnen dansen, dan mag ik daar wel uit concluderen dat we het goed doen. :-) Zowel de beginnende dansers als de ervaren dansers lopen rond op hetzelfde bal en hebben plezier. Wat willen we nog meer?

Eerst Andoorn. Ik was eerst nog bezig met allerlei organisatorische dingen, dus heb hun optreden niet volledig meegekregen. Wel positieve verhalen gehoord, en vooral de medley werd erg enthousiast ontvangen. (Inclusief aanstekers in de backstage...) Ze missen soms alleen wel wat pit, maar dat komt waarschijnlijk wel als ze wat vaker spelen zo.

FéO was echt super! Normaal programmeer ik geen groepen die ik niet eerst live heb gezien/ervaren, maar voor FéO maakte ik graag een uitzondering. Ze bestaan uit Aurélien Claranbaux en Sylvain Letourneau die we ook wel kennen van Duo Absynthe, versterkt door Benoit Roblin op elektrische draailier (geluid vergelijkbaar met Gregory Jolivet), Pierre Vigneau op contrabas (ook bekend op elektrische bas bij ZEF) en Philippe Duval op dwarsfluit en zang. Met die samenstelling durfde ik wel van te voren aan te nemen dat het tof was. En dat was het!

Daarna speelde Lirio (zonder Gerdien helaas, maar met gastmuzikant). Ik vind Lirio altijd heerlijk spelen, maar was na FeO, dat stond als een huis, wel even bang hoe het publiek het zou vinden. Maar het 'swong' weer als altijd, met nog extra input van Grigori, de gastviolist. Hij wist het enthousiasme van Wouter en Sander nog extra te versterken, en dat klonk ook echt door in de muziek. Hij had zelf ook nog wat nummertjes ingebracht, die ook heel tof waren. Alleen duurde de nummers soms wel erg lang. (Nu heb ik alleen maar superleuk gedanst, dus vond ik het persoonlijk helemaal niet erg...)

En alsof het nog niet genoeg was kregen we vervolgens als toetje een heerlijke sessie. Met 3/5e FeO, Pierre op sax + nog wat Nederlandse muzikanten. En als toetje nog een paar nummertjes duo Absynthe. Om kwart over 3 ging de stekker eruit, en om 4 uur trokken we de deur achter ons dicht. Zo fijn, geen eindtijd, we kunnen gewoon door totdat de muzikanten en dansers geen trek meer hebben (of tot ik omval van de slaap...)

Kortom een heerlijk bal, fijn ook om weer eens wat belgen en in belgie wonende fransen te kunnen verwelkomen. :-)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 9:05 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ja, lekker is dat, nu baal ik nog meer dat ik het gemist heb! :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 10:34 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Bart schreef:
Ja, lekker is dat, nu baal ik nog meer dat ik het gemist heb! :P
tsja, had je je maar net als de rest door de regen moeten wagen.. :tongues:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 5:31 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Klopt het dat je bij de bals in de Musketon nooit hoeft te reserveren?

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 6:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ja dat klopt. Op http://www.balfolk.nl/agenda.php?bal=511 staat ook niets over reserveren, net als op alle andere bals waar je niet hoeft te reserveren. Omdat de zaal in de Moira een stuk kleiner is en er altijd meer mensen willen komen dan er in passen, moet je daar wel altijd rresereven. Maar dat staat er dan bij. Zie: http://www.balfolk.nl/agenda.php?bal=582

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 5:08 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen de twee fandango workshops die 4 december in de Musketon worden gegeven? Er staat in de tekst 'halfgevorderden-gevorderden', wat iets zegt over de snelheid van de workshop, maar in het aanmeldformulier staat 'basics-vervolg', wat iets zegt over de inhoud van de workshop.
Ik heb ooit 1 fandango workshop gedaan op Gennetines, geen idee hoe goed ik die pasjes dan ken? :cow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 11:53 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Fandango in general zou ik niet aan beginnen als je nog maar net danst. Het is best wel een ingewikkelde dans én hij komt niet zo heel vaak langs. Vandaar dat er vanaf halfgevorderden bij staat.

In de eerste workshop gaat Dani rustig door de basis van de fandango heen, zodat mensen die nog nooit eerder fandango geleerd hebben naafloop hem kunnen dansen (waarschijnlijk wel wat langzamer tempo enzo). Maar ook voor mensen die al wel eens fandango geleerd hebben is het prettig om het allemaal rustig te herhalen.

In de 2e workshop gaan we een stuk sneller door de pasjes heen, als herhaling voor wie het al (soort van) kan, zal er waarschijnlijk ook meer aandacht zijn voor het eerste pasje (waar normaal mee wordt geëindigd en die dus over het algemeen een stuk minder goed in de voeten zit). Vervolgens is er of tijd voor verfijning van en/of variaties op de basis, afhankelijk van wat de groep het liefst wil leren.

De beide workshop zijn goed los van elkaar te volgen (voor de 2e moet je al wel behoorlijk veel fandango kunnen), maar zijn ook goed te combineren. Hoewel allebei de workshops direct na elkaar zal wel heavy zijn.

Nu heb ik 10 aanmeldingen voor beide workshops, 3 voor alleen de eerste workshop en 1 voor alleen de tweede. Ter indicatie.

Kan je hier iet mee Maaltje? (En anderen die nog twijfelden?)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 4:15 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Bedankt Lou, Tja, nu nog even nadenken hoeveel fandango ik kan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 12:09 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Nogmaals: Dani is een geweldig leuke docent, dus als je nog een keer fandango wilt leren is dit een goed moment.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 4:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Wie oh wie denkt er nog meer over om 4 december de pepernoten te laten voor wat ze zijn en naar het bal in de musketon te gaan? Ik heb wel zin in een avond stoere steeldrum en VOLT!vriendjes...en natuurlijk dansen en keten!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 6:00 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Volgens mij sluit het ene het ander niet uit; ik kom gewoon MET pepernoten naar de Musketon!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 6:07 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
D'r is een apart 4 december-Musketon-topic :hug:

http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1790

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 7:45 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
zeerover schreef:
D'r is een apart 4 december-Musketon-topic :hug:


ja, dat krijg je als je een nieuw topic opent terwijl er al een (algemeen) topic over is. Dan krijg je dus dat mensen op twee plekken over hetzelfde gaan praten.
:raisedeyebrow: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling