mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr maart 29, 2024 12:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 3:36 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Lijntje schreef:
Ben benieuwd of er weer Belgen (en Fransen?) komen, wel geinig dat ze dit bal in NL steeds meer lijken te ontdekken en de moeite waard vinden om voor naar NL te komen


Musketon is ook één van de mooiste ballocaties in Nederland die ik ken. Geen wonder dat de Belgen deze locatie ontdekt hebben. Tot en met juni werden de Nederlandse bals ook aangegeven op http://www.folkbalbende.be Ben ook zeker van plan te komen. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 5:20 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Volgens mij is het vooral persoonlijke communicatie, in ieder geval Jolanda en ik proberen elke keer onze Belgische vriendjes over te halen om te komen.. en wederzijds!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 7:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Jaaaaa Ik had fransen uitgenodigd, maar ik werd terug uitgenodigd voor een bal in Parijs... Dus toch niet "mijn" fransen... Jammer...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 8:44 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Nori schreef:
Jaaaaa Ik had fransen uitgenodigd, maar ik werd terug uitgenodigd voor een bal in Parijs... Dus toch niet "mijn" fransen... Jammer...


Huh? Maar jij bent wel hun Nederlandse dan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 8:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ron schreef:
Nori schreef:
Jaaaaa Ik had fransen uitgenodigd, maar ik werd terug uitgenodigd voor een bal in Parijs... Dus toch niet "mijn" fransen... Jammer...


Huh? Maar jij bent wel hun Nederlandse dan?


Voor zover ik weet niet... :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 12:31 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Maarre...wie gaan er vanavond allemaal? Ik ben een beetje aan het twijfelen...een avondje vrij is ook zo fijn...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 1:24 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik ga.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 1:24 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik ga! :dancing:

Facebook zegt "90 people attending" en als ik het zo bekijk komen er een hoop leuke mensen! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 12:51 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
ik was er ook :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 10:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
En, hoe was het??? Benieuwd naar alle verhalen!!!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 11:00 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
En, hoe was het??? Benieuwd naar alle verhalen!!!

Ik moet gauw naar bed, maar wil best alvast zeggen dat ik een heel leuk bal heb gehad! Lekker powerful, Embrun, en stickermafioso spelen vond ik ook tof :cool:
Later meer... :sleep:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 10:34 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Het was weer gezellig in de Musketon! Er was een goede hoeveelheid mensen binnen, niet te druk, maar wel gezellig vol.

De aftrap was voor El Peppah. Twee heren die door het gebruik van de piano er enorm uitsprongen! Aan de versterking van de piano moet nog worden gewerkt, maar wow, wat was dat een tof debuut! 
Het publiek vond het dan ook erg jammer toen El Peppah aankondigde dat ze door al hun nummers heen waren. Volgende keer meer?

Als hoofdact beklom EmBRUN het podium. Al 9 jaar weten de heren zeer goede muziek neer te zetten, zowel qua compositie als de uitvoering daarvan. Ik ga geen lang verhaal houden over EmBRUN, want hoewel goed, vond ik de eerste en laatste act de verrassingen.

Wat mij brengt op de laatste act: Wouter Kuyper. Wouter had verwacht in zijn eentje op het podium te zitten, maar twee pianisten konden de verleiding niet weerstaan, en kropen achter de piano om Wouter muzikaal bij te staan. Ik heb meteen heel veel respect voor beiden gekregen. De pianisten vond ik tof omdat ze perfect wisten in te haken op wat Wouter speelde. Dubbel respect voor Wouter omdat hij hier niet alleen goed mee om kon gaan, maar hen ook nog eens de ruimte gaf om hun bijdrage uit te bouwen. Dan ben je écht een goede muzikant. Het resultaat was dan ook zeer leuk om naar te luisteren – ik vergat bijna te dansen. Uiteindelijk bouwde Wouter zijn band verder uit naar de – neem ik aan – muzikanten van de workshop. Zet de volgende keer maar op het programma: “Wouter Kuyper & random musicians”. :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 5:43 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
El Peppah was idd genieten van begin tot eind. Die mogen idd een vaste waarde worden in het balfolkcircuit. Dat was uiteraard al uit het enthousiasme op te maken.

Over Wouter icm de friends on the piano was ik een stuk minder enthousiast. Op de een of andere manier kon ik er minder mee uit de voeten. Ik had juist het idee dat de synergie tussen Wouter en piano niet zo lekker dansbaar was, maar dat kan natuurlijk volledig aan mij liggen. Bij een scottisch ging het afwisselen van swingend en romantisch maar door en door, dat ik zelfs gestopt ben met die dans.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 9:40 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 28, 2011 4:39 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Nieuwegein
Kijk, dat is leuk om te horen! Dankjewel Christine en Kees :) volgende keer sowieso meer nummers, maar ook wat langere nummers, aangezien we uit deskundige bron hebben begrepen dat ze eigenlijk iets te kort waren. Maar ach, daar was het ons debuut voor: nu hebben we iets om aan verder te werken!

Ik vond het overigens een heel fijn bal afgelopen zaterdag :peace:

- Pepijn

_________________
"To be good is to be in harmony with one's self."


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 4:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Over Wouter icm de friends on the piano was ik een stuk minder enthousiast. Op de een of andere manier kon ik er minder mee uit de voeten. Ik had juist het idee dat de synergie tussen Wouter en piano niet zo lekker dansbaar was, maar dat kan natuurlijk volledig aan mij liggen. Bij een scottisch ging het afwisselen van swingend en romantisch maar door en door, dat ik zelfs gestopt ben met die dans.


Christine schreef:
Wat mij brengt op de laatste act: Wouter Kuyper. Wouter had verwacht in zijn eentje op het podium te zitten, maar twee pianisten konden de verleiding niet weerstaan, en kropen achter de piano om Wouter muzikaal bij te staan. Ik heb meteen heel veel respect voor beiden gekregen. De pianisten vond ik tof omdat ze perfect wisten in te haken op wat Wouter speelde. Dubbel respect voor Wouter omdat hij hier niet alleen goed mee om kon gaan, maar hen ook nog eens de ruimte gaf om hun bijdrage uit te bouwen. Dan ben je écht een goede muzikant. Het resultaat was dan ook zeer leuk om naar te luisteren – ik vergat bijna te dansen. Uiteindelijk bouwde Wouter zijn band verder uit naar de – neem ik aan – muzikanten van de workshop. Zet de volgende keer maar op het programma: “Wouter Kuyper & random musicians”. :D


Bedankt Christine! Fijn om te horen dat je er van genoten hebt :-)
En @ Kees, ik begrijp je ;-)

Het was leuk om opeens met mensen samen op een podium te spelen waar ik nog nooit mee speelde, en dat nog totaal onverwachts en onvoorbereid ook. Mijn complimenten aan de pianisten. Ik denk dat het zeker wat mooie momenten opleverde. Maar Kees' opmerking begrijp ik ook. De dansbaarheid heeft wel iets geleden onder het feit dat we elkaar totaal niet kenden en dat dansmuziek spelen nog wel een vak apart is :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling