mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 8:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 1:07 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Beilen schreef:
Heeft Jaap Mulder vroeger gespeeld in Voorheen Turf? De draailier speler van deze groep heeft er namelijk voor gezorgd dat ik helemaal verslingerd ben geraakt aan de draailier.
Veel plezier voor iedereen en geniet ze!


Hee wat grappig! Ja dat is inderdaad dezelfde.. Zal ik hem de groeten van je doen?

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 2:11 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 10, 2009 11:28 am
Berichten: 11
Woonplaats: Drenthe
Repelsteeltje schreef:
Beilen schreef:
Heeft Jaap Mulder vroeger gespeeld in Voorheen Turf? De draailier speler van deze groep heeft er namelijk voor gezorgd dat ik helemaal verslingerd ben geraakt aan de draailier.
Veel plezier voor iedereen en geniet ze!


Hee wat grappig! Ja dat is inderdaad dezelfde.. Zal ik hem de groeten van je doen?


Oke doe hem de groeten, maar hij zal zich mij wel niet meer herinneren, want het is al zo lang geleden. Het nummer Passepid vind ik nog steeds een geweldig nummer en ik speel het zelf ook nog heel vaak. Voorheen Turf heeft ook enkele nummers die heel leuk zijn om je zelf onder het zingen te begeleiden op de draailier.

_________________
Een tevreden draaier is geen onrust zaaier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 3:25 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik zoek nog een klein plekje om mee te rijden naar st chartier... Ik vertrek het liefst woensdag of donderdag. Anyone?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:04 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
En de verhalen van St. Chartier? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:07 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Rooddraakje schreef:
En de verhalen van St. Chartier? :)

En waar was jij dan?
Ook niets te vertellen?
:biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:13 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
[Offtopic]
Op Kreta, maar dat past niet bij een van de onderwerpen. Het was wel leuk trouwens :)

[/Offtopic]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:17 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Rooddraakje schreef:
[Offtopic]
Op Kreta, maar dat past niet bij een van de onderwerpen. Het was wel leuk trouwens :)

[/Offtopic]

Dan ga je toch gewoon naar "Gezellig gelul". :tongues:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 4:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
St Chart was heel tof!! De nieuwe plek is heel erg mooi (XEer schrijft er ook al een beetje over onder het topic Gennetines), en ik heb het heel goed naar mijn zin gehad. Op het franse forum zijn er ongeveer 15 pagina's volgeschreven over wat er allemaal wel en niet stommer of beter is tov de oude plek, maar mijn conclusie was dat het vooral een ander festival is. Enerzijds mis je de sfeer van het dorpje, het was heel leuk om daar 's ochtends bij de bakker een broodje te kunnen halen en de sessies in/achter de bar waren ook wel onvervangbaar. Maar de off had ook zijn negatieve kanten, zoals dronken mensen in de goot. Nu bleef alles heel gemoedelijk. Er waren genoeg plekken waar mensen sessie konden spelen, en dat gebeurde dan ook. De vrije podia met kleine dansvloertjes lagen mooi tussen de bomen en werden dan ook zonder overlast van omliggende podia gebruikt. Het kasteel had wel een erg marginale functie (alleen als consigne) en had er wat mij betreft net zo goed niet hoeven zijn. Een ander willekeurig weiland had net zo goed dienst kunnen doen als festivalterrein. Maar het bos was wel heel tof!

De eetstandjes waren heel leuk inderdaad! En fijn dat ze de hele nacht door open bleven, lekker hoor, die crepes tussen het dansen door :love: En allemaal niet belachelijk duur, dat is ook fijn.

Maar waar we voor kwamen: de muziek! Voor mij was het hoogtepunt Rhizzotome, een duo met trekzak en sopranino-sax. Ze spelen een beetje experimentele (minimal) muziek, niet specifiek om op te dansen maar dat mocht natuurlijk wel. Te luisteren op: http://www.myspace.com/rhizottome (Cinemastic is mijn favoriet). Zlabya was ook heel tof, en ik ben blij dat ik ze op Gennetines weer heb gezien. Verder vond ik Stijn en Kaspar als duo ook heel goed (maar daarvoor ben ik wel bevooroordeeld natuurlijk). En Snaarmaarwaar deed een heel goede Hot Griselda vervanging. Verder weet ik even niet meer wat ik daar ook alweer gezien en gehoord heb.. Het lijkt alweer zo lang geleden! Maar wel goede herinneringen in elk geval!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 8:52 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik vond Chateau d'Ars vriendelijk, gemoedelijk, en lekker rustig. Het was eigenlijk alleen de zaterdag erg druk met veel meer dagjesmensen.
Het is een andere plek dan St Chartier, dat kan ook niet anders, maar wel met een mooi kasteel in landelijke omgeving. Het spontane muzikale aanbod was minder verrassend (op een uitzondering na) dan St. Chartier. Er lopen gewoon minder bandjes rond. Op St Chartier werd ik toch altijd wel verrrast door groepen die ergens op het terrein speelden en waar ik dan ter plekke cd's van kocht (zoals Red Dog Green Dog, Fomp, Jaze, Esquisse).
Wel waren er een paar bijzondere optredens, met veel draailier: zoals Clastrier, Loibner, en Famille Arthus, een soort neo pogo-folk, geweldig om te ervaren maar wel erg weird. (Repel en Marco gingen volledig uit hun dak, de Flimmies dropen na 2 nummers af). Het prettigst vond ik het optreden van Tricorne met oa Jean Blanchard, driestemmig doedelzak.
De Bagad Kemper was heftig (een bigband van bretonse toeters, daar hou ik als ex-bigband en fanfare speler wel van, maar Scorda was totaal overvallen) Helaas konden we niet zo makkelijk van de tribune ontsnappen. Dus dat was net zo lang wachten tot er een moment is waarop je weg kon sluipen. Daarna een paar crepes en ecobekers met bier achterover geslagen en toen ging het weer.

Het programma liep elke avond door tot diep in de nacht, en de muziek was versterkt, dus veel heb ik gehoord terwijl ik al in mijn slaapzak lag (ja, doorzakken tot het ochtendgloren zit er niet meer in bij deze grumpy old woman :cool: )
Persoonlijke verrassing was savonds laat toen we met de Flimmies nog even een afzakkertje dronken en er naast ons een groepje op boha's ging spelen. Dat zijn kleine zachte doedelzakken uit de Cascogne, met een hemelse klank. Daarvan heb ik de volgende dag een cd gekocht.
Casper en Stijn natuurlijk gezien en dat was voor ons het St Chartier gevoel: twee steengoeie muzikanten die samen meer indruk maken dan de concurrent Blowzabella, die veel afgezaagde stukken speelde (en ook nog eens een Engelse dans ging uitleggen op een overvolle dansvloer).
Op de laatste avond was er bal met Decibal, swingende balfolk met jazzgitaar dingen, en fluit.
Tussendoor en overdag hebben we vooral doorgebracht met onze Duitse vrienden op de camping en in het park. We hebben zelfs nog op een van de podia gespeeld, maar toen zaten de Fransen net te eten dus we hadden weinig dansers. Maar het was heerlijk om te doen met uitzicht over de velden en de koeien. Een ochtend besteed aan langs de bouwers lopen, maar ik had niet zo de behoefte om iets te kopen. Wel een paar houten dwarsfluiten uitgeprobeerd.
Goeie sfeer, de bouwers waren een stuk relaxter dan anders omdat er schaduw was en meer ruimte.
En verder veel Nederlanders gezien, allemaal muzikanten en mensen die we al een tijd niet meer hadden gezien. Dat was erg leuk :hug: Onze Duitse vrienden hebben nu overigens de indruk dat alle Hollanders in Frankrijk waren :biggrin:

Catering was prima, veel nadruk op bio, vego en regionale producten. Maar ook lapin gourmand en galettes met escargots voor de non-vego's, en atoombommeleten voor de geengageerde festivalganger. Sap en wijn uit de streek, zelfgebakken koekjes, zoete en hartige crepes, 100 soorten thee, sterke koffie en bier met statiegeld. Wij hebben nu dus voldoende eco-bekers voor de komende tien jaar :biggrin:

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 8:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
huh staat ie er zomaar twee keer op?! Zeerover help...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 10:38 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ja, de nieuwe Chartier (of noemen we het voortaal d'Ars?) vond ik ook een hele verbetering. En dan net als Gennetines programmering tot 3:00 en prima dansvloeren zonder benauwde tenten (wel een ramp als het regent natuurlijk).

Ik snapte alleen de grote eet pauze niet (krijg je piek op de eettenten en gaan mensen eten bij hun tent) en dat er dan niemand in dat gat springt op de open podia (maar Gromit dus wel ;) Oh, de Folkoholics (Sloveense en Chileen) vond ik ook leuk: http://www.myspace.com/folkoholics (gingen ook nog een tijd akoestisch door)

Volgend jaar weer en dan een hangmat mee, ideaal met al die bomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 7:56 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Hmmm.... 't klinkt wel erg goed, dit allemaal :~)

Dat wordt volgend jaar kiezen tussen Chartier en Gooik, denk ik (of een hele lange vakantie).

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 238 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling