mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 11:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Kom je ook naar Folkwoods dit jaar?
Jaaaaaaa! Ik kijk er al maanden naar uit. 35%  35%  [ 9 ]
Hangt van het weer af.... 12%  12%  [ 3 ]
Ja, inclusief spans-baby's en -peuters! 0%  0%  [ 0 ]
Hebben ze wel Gageleer en tosti's? 0%  0%  [ 0 ]
Hoihoihoihoihoihoihoihoi... 23%  23%  [ 6 ]
Kwilwel maar kanniet 31%  31%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 26
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 11, 2010 11:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben er ook bij het weekend! :hug:

Nog meer mensen...?

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 12:51 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik kom ook! Zij het alleen vrijdagavond... Maar toch een klein beetje sfeer mee proeven; beter iets dan niets :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 7:04 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik ben er ook, met Dansjuf, luifel en espresso apparaat.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Posters
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 1:27 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Gaat er toevallig nog iemand uit Amsterdam die een paar posters mee kan nemen van het bal in Amsterdam?

Ik ga waarschijnlijk alleen zondag heen&weer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 6:00 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Als alles meezit kom ik zondagmiddag nog even langs. Zef en kv express op een middag vond ik te aanlokkelijk klinken :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 9:00 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
..rijdt er vanmiddag toevallig een auto vanuit/via Utrecht, waarin nog een plaatsje is voor mij..?

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2010 8:34 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Het is hier FANTASTISCH!
Het regent al sinds 15:00 maar verder is alles prima.
Hoogtepunt tot zover (want de Kelten komen zometeen om 23:30): de sessie van hedenochtend/middag.
Muzikanten bedankt!
Oh ja, KV Express was ook heel goed zojuist.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 12:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik was er maar kort, alleen vrijdagavond, maar vond het erg gezellig!

Peut-etre demain had van mij niet gehoeven; niet mijn smaak, niet mijn geluid (ook buiten het feit dat het weer veel te hard stond), en ook niet altijd dansbaar. Daar ben ik dus bij weggelopen.

Leuke ontdekking was het ierse Beoga; toffe feestband, en heel goede muzikanten; de bodhran-player heeft echt wel indruk gemaakt... En die stem die uit dat kleine meisje kwam was ook verrassend. Cool optreden dus!

Gelukkig 's avonds wat betreft dansen nog los kunnen gaan op Volt; dat was super! De danstent was bijna te klein, nu die gehalveerd is (waarom?!?!).

Bij elkaar toch wel de moeite om zo even heen en weer te komen!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 1:05 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Lijntje schreef:
... (ook buiten het feit dat het weer veel te hard stond), ...


Dat was in beide tenten vaak het geval. Dit jaar voor het eerst (en dus veeeel te laat) begonnen met oordoppen; nu nog op zoek naar goede, want die schuimpjes van de Etos zijn .. ahum, hoe zeg ik dit netjes .. voor verbetering vatbaar.

Lijntje schreef:
... Leuke ontdekking was het ierse Beoga; ...

Die waren inderdaad erg goed; wat een tempo en een geluid!

Lijntje schreef:
... De danstent was bijna te klein, nu die gehalveerd is (waarom?!?!).


Geen idee, wel erg jammer. Zeker met slecht weer, zoals zondagavond, is het dringen geblazen, omdat er ook gewoon tientallen mensen in de tent zitten/staan om te schuilen. Dat er overdag geen bal gespeeld wordt is ook jammer, gelukkig maakte de VOLT!/William Project combi onder de luifel van Saghws dat op zondag een beetje goed. De danstent gebruiken voor extra instructies of (dans-)workshops gedurende de (mid-)dag lijkt me wel wat.

Overall, een super weekend achter de rug. Beetje gesloopt, deze week maar eens rustig aan doen. Op naar Lovendegem!

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 2:46 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ben uiteindelijk alleen op vrijdag en zondag geweest.

Het eerste wat ik heb gezien op vrijdag was Peut-etre Demain.
Ik heb me juist prima vermaakt bij hen, maar misschien dat ik minder kritisch ben geworden na anderhalve maand niet dansen.

Daarna een beetje gezeten en gekletst, want het hoofdpodium kon me niet echt boeien.

Beoga was eigenlijk voor mij DE reden om vrijdag naar Folkwoods te komen. En ze hebben me, ondanks mijn torenhoge verwachtingen, absoluut niet teleurgesteld! Na hun optreden uiteraard hun laatste CD bemachtigd om mijn collectie van hen compleet te maken.

VOLT! was al begonnen toen ik daar aanschoof. Dat is gewoon een hele fijne band met veel potentie.

Zondag was ik eigenlijk een beetje te laat, als ik bij iemand op facebook een filmpje van Eefje zie.

Als eerste naar het 'Uur van de Dichters' waar Moes een van de drie optredende dichters was. De bijna volle tent was dan ook ongeveer ongeveer de helft gevuld met balfolkies. Leuk om zo'n optreden eens mee te maken en meteen de CD van Man en Moes aangeschaft.

Tijdens dit optreden was het gaan regenen. Toen ik bij ZEF dansend tot leven kwam, regende het best door, maar dat deerde de dansers niet.
Dansen in de stromende regen is een aparte ervaring, maar de muziek van ZEF is dat dubbel en dwars waard. Ook grappig dat ze elk nummer als 'heel romantisch' noemen en totaal niet aangeven wat ze gaan spelen. Terwijl er dan niet zelden, een stevige dans uit voortkomt.

KV Express is altijd goed, maar het was wel verschrikkelijk druk binnen. Niet iedereen is er ongeschonden uit de strijd gekomen, heb ik gemerkt.

Bogus was mijn volgende band, waarvoor ik dit weekend naar Eindhoven afzakte. Het was superjammer dat ze maar voor 3 kwartier gepland stonden en van die drie kwartier ging ongeveer de helft op aan technisch gedoe vooraf. Ik had ook het idee dat hun soundcheck ultrakort was. Dus hebben ze feitelijk een klein half uur of zelfs korte gespeeld Ik had dan ook geen voldaan gevoel na afloop.

Na hen kwam de Kelten zonder Grenzen. Dat was vooral HARD en dat kwam de muziek voor mijn gevoel niet ten goede. Misschien is de drummer wel een goede toevoeging, maar die was in dit geval te overheersend. En dat kwam het geheel niet ten goede, vond ik persoonlijk.

Het was ook jammer dat de twee avonden die ik heb meegemaakt de mensen na het einde van het programma ongeveer de tent uitgeveegd werden. Dat vind ik een beetje afbreuk doen aan het festivalgevoel en zeker als je balfolkfestivals gewend bent, dat sessies lang door blijven gaan. Ik krijg er een 'okee, dan ga ik maar'-gevoel van en dat komt niet erg vriendelijk over.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 4:25 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Ik raad iedereen aan dit in te vullen:

www.folkwoods.nl/eten-drinkenpraktische ... astenboek/

Als nou maar genoeg balfolkies vragen om een grotere tent 3 (of de balfolk bands naar tent 2) dan is er misschien volgend jaar meer dansruimte etc.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 5:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ben zondagmiddag in stralend zonnig Amsterdam op m'n vouwfietsje gesprongen om toch wat Folkwoods mee te maken, hoewel ik op buienradar het schip met zure bommen al aan zag komen. Erg jammer van de regen en vooral ook dat ondanks de schaarse programmering n.b. Griff en KV-Expres parallel spelen, terwijl er nou weer niks tegenover bands als Scrum of Thinkers, Drinkers stond.. Vooral met de regen beginnen de gaten in de programmering op te vallen.

Ik vond het geluid in de bal tent verrassend goed (maar was ook voor de kelten weg om trein te halen). Nog klein stukje Bogus meegemaakt, omdat die natuurlijk veel te laat begonnen, maar die 3 nummer klonken erg goed (polska van Hedningarna, altijd moeilijk ;). Vond de tent niet *te* vol, maar ben dan ook Franse festivals gewend.

Leuk die dichters/bioscoop tent buiten het festival terrein. Zou fijn zijn als de 'bal tent' ook meer in de geluidsluwte zou staan en overdag gewoon vrij zou zijn voor sessies/dansen i.p.v. volgebouwd met instrumentenverkopers. Of was er 's nachts genoeg gelegenheid?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 5:40 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Moe, maar erg blij weer terug van Folkwoods.

Het spelen vrijdagnacht was super :~)
Heel erg bedankt iedereen, voor het dansen en luisteren.
't was echt lekker spelen.
Hoe het geluid in de zaal was, weet ik niet zo goed, maar op het podium hadden we heel goed geluid, dankzij een zorgvuldige geluidsman.

Na afloop behoorlijk uitgeput in m'n tent gerold en de hele zaterdag wel ongeveer nodig gehad om bij te komen..
Dus toen niet heel veel van het festival mee gekregen.
's middags naar het optreden van Annemarieke geweest, erg mooi. Een cd gekocht, maar die moet ik nog luisteren. 'k verwacht dat die nog mooier is dan het optreden omdat de samples van Wim Sebo niet zo goed overkwamen in de zaal en omdat er meerdere gastmuzikanten mee doen op de cd (en op Folkwoods maar één).
's avonds de eerste helft van Chardon mee gemaakt, maar toen moest ik echt slapen...

Na een goede nacht (tien uur geslapen, hmmmmm....) erg van de zondag genoten. Een hele lange en leuke sessie gehad bij de caravan van Gozewijn. De foto's van konijn in bas zijn helaas verloren gegaan, door de onverlaat die WirteX z'n camera heeft gejat :angry:
Leuk dat er zo'n grote groep enthousiaste dansers kwam dansen in het gras. Lekker gespeeld met o.a. Moes en de accordeon-gonnagle :hug:
En dank voor de boterham met kaas, het restje nootjes en de cider om de muzikanten-magen mee te vullen.

De sessie ging over in regen. Heel veel regen.
Gelukkig kon ik m'n harmonica kwijt in de instrumenten-container voor artiesten. Wel jammer dat er (of heb ik iets gemist?) geen algemene instrumenten-garderobe is, zodat muzikanten makkelijker en veilig hun instrument mee kunnen nemen naar het festival.

Genoten van ZEF. Heel jammer dat het zo regende en ik had ze zelf liever in een tent gehad. Zo'n hoog podium schept toch meer afstand tot het publiek.
Maar heel blij dat ik ze weer eens heb mogen zien spelen en hun nieuwe cd gekocht (moet ik nog beluisteren, nog amper thuis).

Daarna direct door met KV Express. 'k had ze vorige maand al gezien op Orfest en was toen al heel erg onder de indruk. Wat een super-trio :dancing: 'k had wel m'n nieuwe oordoppen in, omdat het anders te luid was als je dicht bij het podium stond (en ik wilde graag de muzikanten op de vingers kijken ;-) )
De oordoppen zijn goedgekeurd. Door de speciale filters wordt het geluid inderdaad heel natuurlijk gedempt.
Ook van KV Express een cd gekocht. Al wat van genoten in de auto terug, maar m'n Starlet maakt zoveel herrie dat de finesses niet echt overkomen.

't is inderdaad jammer dat het terrein al vrij vroeg sluit, zodat er geen nachtelijke sessie-mogelijkheden zijn. Na ons optreden vrijdag konden we nog even nakletsen met wat mensen, maar we moesten al vrij snel de tent uit.
Terwijl dat bij Gooikoorts altijd zo leuk is, de after-parties zijn meestal het beste ;~)

'k vond de vrijwilligers, het barpersoneel, etc. trouwens wel heel vriendelijk. Met heel veel mensen gezellig gekletst. Lekkere gebakken eieren gehad als zaterdag-ontbijt en ik was blij met het weizen-bier.

Nu uitrusten en wachten op de ongetwijfeld mooie foto's van Ronald. :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 5:42 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
O ja, de regen was echt behoorlijk heftig...
Toen ik afgelopen nacht om een uur of half twee bezorgd met m'n zaklantaarn naast m'n tent scheen, stond er zo'n vier cm water om m'n tent. Het stroomde net niet naar binnen.

Wel een hele vieze modderige tent nu om uit te hangen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 10:17 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
zeerover schreef:
... De foto's van konijn in bas zijn helaas verloren gegaan, door de onverlaat die WirteX z'n camera heeft gejat :angry: ...


Misschien dat dit kiekje een beeld geeft? Je jonge bodhran speler in kilt staat er niet op, die kwam een paar minuten later.

Afbeelding

(dezelfde in het groot, 2 en 3)

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 202 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling