mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 5:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 5:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Bedankt voor het uitgebreide verslag, Christine.
Alleen snap ik enkele dingen niet. Jij zegt dat er voor de organisatie iets te weinig mensen waren. Ik lees nu elders dat er 110 mensen waren terwijl er 80 verwacht werden. Ik kan het me ook niet anders voorstellen, want ik vond het juist erg vol op de dansvloer. Ik week daarom soms juist uit naar de ruimte voor de bar, waar duidelijk de vloer niet behandeld was, want dat danste ook meteen minder lekker.

Ik was idd verrast dat ik er Italianen tegenkwam. Hoe die bij het bal terecht zijn gekomen, weet ik nog steeds niet. Uit mijn ervaring met hen in de B&B in Lovendegem weet ik dat hun Engels niet al te best is (mijn Italiaans is nog vele malen slechter, zo niet, nihil), dus een gesprek zat er niet in.

De muziek was top en ik vond het ook erg leuk dat Naragonia een gavotte de l'aven aan het repertoire had toegevoegd.
Idd was Duo Marziano erg goed. Ze waren zelfs beter dan in Nijmegen een week eerder. Het al ingespeeld zijn op de Midwinterfair zal wel meegespeeld hebben.

Ik ben erg benieuwd naar een eventueel vervolg, want de organisatie is sterk uitgedund heb ik begrepen. Het zou jammer zijn van het aangeboorde potentieel van geïjnteresseerden als het geen vervolg zou krijgen. Van de eerste 60 herkende de organisatie er slechts 10, dus dat is een goed teken.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 6:11 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Bedankt voor het uitgebreide verslag, Christine.
Alleen snap ik enkele dingen niet. Jij zegt dat er voor de organisatie iets te weinig mensen waren. Ik lees nu elders dat er 110 mensen waren terwijl er 80 verwacht werden.


Graag gedaan! Ik zal even uitleggen wat ik daar mee bedoelde. Toen ik zaterdag wegging, sprak ik even met een van de organisatoren. Die schatte op dat moment in dat er zo'n 100 man binnen was, en toen ik vroeg of ze daarmee quitte konden draaien gaf ze aan dat ze daar eigenlijk 120 man voor nodig hadden. Vandaar dat ik zei dat er iets te weinig man binnen was voor de organisatie. :)

Kees schreef:
Ik was idd verrast dat ik er Italianen tegenkwam. Hoe die bij het bal terecht zijn gekomen, weet ik nog steeds niet.


De Italiaan met wie ik danste was een vriend van Vincenzo - van de rest weet ik het niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 7:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:

Ik was idd verrast dat ik er Italianen tegenkwam. Hoe die bij het bal terecht zijn gekomen, weet ik nog steeds niet. Uit mijn ervaring met hen in de B&B in Lovendegem weet ik dat hun Engels niet al te best is (mijn Italiaans is nog vele malen slechter, zo niet, nihil), dus een gesprek zat er niet in.



De grote vraag, "waar kwamen de italianen vandaan" haha...
De italiaan waar ik mee danste vertelde dat ze een van hen die een paar maanden in NL was geweest kwamen ophalen.
Ik meen dat ik een aantal (oudere en volgens mij ook italiaanse) dansers de volgende dag ook in Brussel zag, maar daar ben ik niet zeker van!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 9:07 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
We hebben het een stel Italianen gevraagd. Die begonnen over een website en na wat doorvragen bleek het om balfolk.nl te gaan. Verder kwam het gesprek helaas niet.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 8:34 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Het mysterie van de Italianen...

Fijn bal! Echt superfijne muziek en gezellige sfeer. Inderdaad waren er veel onbekenden. Mijn conclusie was ook dat Leiden blijkbaar een eigen balfolk-scene heeft.
En ik denk dat de spontane Leidse pauze-acts stiekem een bron voor originele ideen en nieuwe bands worden.

Hopelijk snel weer een Leids bal?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 9:28 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
En ja, Saghws, een bal zonder Gozewijn, dat kan toch eigenlijk niet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 9:50 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Het valt me op dat niemand het nog heeft gehad over de pauze act. Dat vond ik eigenlijk nog het meest verrassende van de hele avond. Normaliter wordt er tijdens het vertrek van de ene groep en het opbouwen van de volgende groep wel muziek gedraaid / gespeeld waar dan op gedanst kan worden, maar Windwijs pakte dat geheel anders aan. Hij had een paar pauzenummers ingestudeerd, niet met zijn accordeon, maar met zang. "Mazurka?" Daar waren veel paren voor te vinden, dus zette Windwijs een mazurka in. Zang met ritme van de mazurka, onversterkt en daarom ook zo mooi. Vervolgens werd er nog een walsje gezongen en gedanst, heel speciaal. Verder idd een goed en mooi bal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 12:13 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
De improvisatie-act van Windwijs was inderdaad zeer mooi. Er stond iets anders gepland, maar blijkbaar ging dat niet door om de een of andere reden. Ik heb zelf niet alles meegekregen, dat krijg je met een grote organisatie en garderobedienst. We gaan na de feestdagen evalueren en kijken hoe het verder gaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 4:54 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Klopt, er was een mogelijke pauze-act, maar die haakte wegens vermoeidheid op het laatste moment toch maar af. Maar hij heeft beloofd om op een later bal in Leiden alsnog zijn kunsten te vertonen. :biggrin:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 7:13 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Togram schreef:
Hester, bedankt voor de polska's :love:

Graag gespeeld! :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 11:38 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Wauw, Accordzeam in Leiden! Dat wordt volle bak!
Gaan jullie met reserveringen werken?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 11:54 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Ja, dat gaat allemaal via onze website, even een contactformuliertje invullen via http://www.balfolk-leiden.nl/main/page_contact.html of een mailtje sturen naar info@balfolk-leiden.nl. :)

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 11:56 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik zie nergens een aankondiging?! Wie, wat, waar, wanneer?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:22 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Christine, het staat gewoon op balfolk.nl hoor.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:41 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ohhhhh, in juni pas! Zo ver vooruit had ik nog niet gekeken!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling