mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 4:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 9:57 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, de vrijdagavond was voor ons ook tweede keus, maar de zaterdag zat al vol, en in de andere weekenden waren al andere bals, dus veel concurrentie.

Ik snap dat mensen keuzes moeten maken, dat is logisch, dat doe ik zelf ook.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:03 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Ik denk dat de ervaring in Leiden duidelijk maakt dat er een grote noodzaak is aan een organisatorenforum. ...

Ook organisatoren zullen er niets van bakken op dat terrein.

Wil de echte dictator nu eindelijk eens opstaan ?

Een eigenlijk moeten ze dat soort zaken maar eens gaan regelen op w w w . b a l f o l k
Aan de andere kant kan iedereen daar al zien wat reeds is georganiseerd.

Waarover wordt nu eigenlijk geklaagd?
Over een teveel aan leuke dingen ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:10 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Waarover wordt nu eigenlijk geklaagd?
Over een teveel aan leuke dingen ?

Toch is het wel jammer, ik was ook graag naar b-boa gekomen, maar had inderdaad al zoveel andere dingen in de agenda staan dat het er niet van gekomen is.
Dat teveel aan leuke dingen, daar heb ik wel vaker last van! Ik vind dat de leuke dingen bij dezen afgeschaft moeten worden! Dan hoef ik nooit meer keuzes te maken (of zou je dan nog steeds moeten kiezen, uit datgene wat het minst stom is... :worried: )

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:10 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Natuurlijk is het geweldig als er zoveel balfolk dingen zijn dat men kan kiezen. Helaas is het wel zo dat het gemiddelde budget gewoon niet zo groot is en men afhankelijk is van de bezoekersaantallen. Als dat een keer erg tegenvalt, kan dat gevolgen hebben voor die balfolklocatie. En dat is gewoon jammer. Ons wereldje is daarvoor nog niet groot genoeg dat dat altijd opgevangen kan worden. Aan de andere kant begint het wel duidelijk te groeien gezien het toegenomen aantal bals en nieuwelingen dat wij zien op de bals. Nu is het zaak dat de verschillende bals elkaar niet wegconcurreren, want dat doet de groei teniet. Waardoor er weer minder bals en nieuwelingen komen etc... Zou jammer zijn, toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Yellowflower schreef:
... Nu is het zaak dat de verschillende bals elkaar niet wegconcurreren, want dat doet de groei teniet. Waardoor er weer minder bals en nieuwelingen komen etc... Zou jammer zijn, toch?

Marktwerking ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:16 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Klopt... Maar ben niet zo commercieel ingesteld eigenlijk, lol. Vind het gewoon jammer als er locaties op moeten geven door te weinig inkomsten. Maar goed, de vorige keer in Leiden waren er heel veel mensen, dus het kan wel. Goed plannen iedereen :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:58 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Volgende keer maar weer gewoon op de zaterdag een bal organiseren dus... :blush:

Maar, wel heel positief, al die nieuwelingen! Er waren veel mensen die nog nooit eerder hadden gedanst. Wat mij betreft mogen ze vaker komen. :biggrin: Leuk om te zien hoe ze gewoon een gavotte en een plinn gingen meedansen. Toch wel fijn dat balfolk erg toegankelijk is; je hoeft echt niet aan de kant te staan als je een dans niet kent.

Van verschillende kanten heb ik vernomen dat mensen Leiden toch wel waarderen als balfolklocatie. Er is al gevraagd naar het volgende bal (hopelijk ergens in het najaar?) en volgens mij hebben we de bands behoorlijk goed verwend... :blush:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:37 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Ik denk dat vrijdag of zaterdag weinig uitgemaakt had. We hebben in Nijmegen eerder bals georganiseerd op vrijdag. De opkomst is idd iets anders -als je vrijdag moet werken reis je minder snel op vrijdagavond het hele land af- maar we mocht niet klagen over het aantal bezoekers. Daarentegen was de propagandacampagne van ons bal op zaterdag 21 mei de keihard werken. :blush:

Het is volgens mij de maand die parten speelt.

In mei en juni heeft iedereen met een grammetje organiseer-drang ineens de onweerstaanbare neiging om iets leuks te organiseren. Over het algemeen willen daar mensen ook nog eens hun boterham mee verdienen (zaalhuur, drankverkopers of muzikanten) en dus moet er betaald worden. In mei kon er volgens mij elk weekend alle dagen gedanst worden. :biggrin:

Aangezien elke euro maar één keer uitgegeven kan worden (en die euro's rollen ook al tijdens de vaste gelduitgeef-dagen van 30 april, 5 mei of de uitjes tijdens hemelvaart en pinksteren/damada) en er ook nog aan allerlei sociale verplichtingen voldaan moet worden (verjaardagen, familiebezoek en gekeuvel met niet-dansende vrienden...dat wacht allemaal niet tot september)
...dan is de concurrentie moordend.
:cool: Kortom: In mei en juni concurreer je niet alleen met andere bals maar met Het Leven in het algemeen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:42 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Maar genoeg over de opkomst en beste-stuurlui-walkant gepiep... hoe was B-Boa en violet? Ik was namelijk graag gekomen, maar had vrijdagavond muziekles. Zijn er al plaatjes?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:21 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
vrijdags moet ik alstijd werken en kan ik er dus nooit bij zijn. als het afgelopen zaterdag was geweest had ik wel gekund... Ach ik hoop er nog eens bij te zijn :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:51 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
Over de muziek dan, die was muzikaal gezien erg okay. En de sfeer was ook erg fijn, vooral aan het eind.

Dan ga ik me nu even mijn hand in een wespen nest steken ;)

Er waren aan het begin van de avond erg veel nieuwelingen, daar reken ik mezelf, met krap een half jaar dans ervaring, helemaal in mee. Gelukkig was er een dans instructie door Wouter, die de basis dansen heeft uitgelegd daar. Koolios, ijs was gebroken, we hadden er zin in.

B-Boa kwam op, sympathieke kerels, nog muzikaal ook. Jammer genoeg wordt er ongeveer het eerste uur niets gespeeld wat in de initiatie aan bod kwam. Ik kan snappen dat de wat minder gebruikelijke bretonse(?) dansen leuk zijn voor de ervaren dansers, maar ik heb ook wat nieuwe dansers ietwat beteuterd weg zien gaan.

Kudos voor ook een hele set nieuwelingen die dapper en enthousiast alles probeerde mee te dansen natuurlijk. Ik ben zelf beginner en doe dat toch vaak niet, bewuste onbekwaamheid he ;) maar van een groot aantal dansen kende ik de naam niet eens.

Houd me ten goede ik vond de muziek van B Boa tof, alleen, als van je gehele publiek er wel geteld 3 koppels dansen, is er mischien iets niet helemaal ok met de match publiek/band.

De wil om te dansen was er wel zeker, dat bleek wel tijdens de pauze act en het optreden van Violet.

Ik moet zeggen dat op de klanken van de acoordeon(?) het erg plezierig was om te dansen, verfrissend eenvoudige dansjes en vooral heel erg leuk.

En Violet vond ik echt goed, heerlijke muziek, herkenbaar, dansbaar en eindelijk de Mazurka enigzins onder de knie gekregen. Nu ben ik zowiezo een sucker voor harpmuziek, maar das persoonlijk.

Al met al, een geslaagde avond.
*ploinks in 2 cents*

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:54 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Menno schreef:
Maar genoeg over de opkomst en beste-stuurlui-walkant gepiep... hoe was B-Boa en violet? Ik was namelijk graag gekomen, maar had vrijdagavond muziekles. Zijn er al plaatjes?


De plaatjes komen eraan hoor! Mijn lief was zo lief om voor fotograaf te spelen. Zodra hij tijd heeft om ze uit te zoeken etc, zijn ze te bewonderen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 11:11 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Eloque schreef:
Gelukkig was er een dansinstructie door Wouter, die de basis dansen heeft uitgelegd daar. ... Jammer genoeg wordt er ongeveer het eerste uur niets gespeeld wat in de initiatie aan bod kwam. Ik kan snappen dat de wat minder gebruikelijke bretonse(?) dansen leuk zijn voor de ervaren dansers, maar ik heb ook wat nieuwe dansers ietwat beteuterd weg zien gaan.

Toen b-boa in Herk speelde, was er tijdens de initiatie voor de verandering eens geen scottisch en cercle, maar de plinn, gavotte en ridee. Dat zorgde ervoor dat iedereen juist wel snel mee kon doen met de specialere dansen die b-boa speelt. De "gewone" dansen die door een evt andere band op dezelfde avond gespeeld worden zijn al bekend bij zoveel mensen, dat die wel snel even de nieuwe dansers kunnen bijspijkeren op het moment dat dat nodig is. Dat zou misschien een handigere aanpak zijn bij een bal waar toch vrij specifieke muziek gespeeld wordt...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 11:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Mmm, ja. we hadden al wel aangegeven aan Wouter dat we beslist de andro en de hanterdro wilden in de initiatie. De andere Bretonse dansen zijn toch wat lastiger uit te leggen wmb in zo'n korte tijd. We hadden ook niet verwacht dat er zoveel nieuwelingen zouden zijn en zo weinig ervaren Bretonse dansers. Waar ik mijzelf ook zeker niet toe reken...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 11:29 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Yellowflower schreef:
Mmm, ja. we hadden al wel aangegeven aan Wouter dat we beslist de andro en de hanterdro wilden in de initiatie. De andere Bretonse dansen zijn toch wat lastiger uit te leggen wmb in zo'n korte tijd. We hadden ook niet verwacht dat er zoveel nieuwelingen zouden zijn en zo weinig ervaren Bretonse dansers. Waar ik mijzelf ook zeker niet toe reken...

Een plinn en ridee zijn zo uitgelegd; bij koppeldansen ligt het soms juist veel preciezer vind ik, die zijn misschien eigenlijk wel moeilijker om snel te leren. Maar ik wil geen commentaar leveren hoor, tis gewoon iets wat ik in Herk ervaren had wat goed werkte!
Ik vind het jammer dat ik er niet bij was in Leiden, ik had graag lekker bretoens gedanst! :dancing:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling