mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 5:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 12:15 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
PS: Ik vond het sowieso erg rustig voor een Moirabal. Ligt dat aan mij of waren er daadwerkelijk minder mensen dan anders? Was wel lekker hoor, we hadden de ruimte en het was niet zo verschrikkelijk heet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 12:28 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik vond het erg leuk een keer veel polska's te dansen. Ik was niet bij de workshop, maar sowieso wil ik rustig een tijd door gaan met zulke dansen. Net als met andere specifiekere dingen zoals bretons zit nu eenmaal niet iedereen daar op te wachten, maar 1 of 2 keer per jaar met workshop er bij kan erg goed.

Louise, complimenten voor het systeem zoals het nu loopt. Het werkt en levert je niet idioot veel gedoe op (de eerste paar keer met wachtlijsten etc wel dacht ik)

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 12:56 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Ja ja, ik vond het een gezellige avond. Inderdaad veel Polska's, maar gezien de workshop, is dat logisch. Ik dans de polska nog niet, maar heb evengoed veel gedanst..

Yellowflower schreef:
PS: Ik vond het sowieso erg rustig voor een Moirabal. Ligt dat aan mij of waren er daadwerkelijk minder mensen dan anders?


Volgens mij was het aardig druk. Het is natuurlijk wel weer het eerste bal in Moira na de zomer.... Dat speelt mee!

Kortom, prima bal en dito avond!

Op na het volgende bal in Moira :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 1:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Yellowflower schreef:
Ik vond het bal op zich leuk, maar na de workshop vol polska's was ik (en meer met mij) wel klaar daarmee. Ik zag ook dat de eerste polska's op het bal enthousiast ontvangen werden, maar halverwege waren er steeds minder mensen op de dansvloer bij de polska's en er liepen zelfs mensen de zaal uit, en enkelen gingen zelfs voortijdig naar huis. Dus het idee is erg leuk, maar het was een beetje veel...


Af en toe organiseer ik een bal anders dan andere bals, waar ook andere dansen worden gedanst. Een bretonse avond, en nou gister ook een zweedse avond. En natuurlijk zijn er dan altijd mensen die zo'n avond minder leuk vinden. So be it.

De polska leer je niet in 1 workshopje, die moet je heel veel oefenen, of later nog een keer leren van een andere docent, en dan valt het kwartje opeens wel. Je moet eerst echt de kadans voelen (dus alleen maar lopen is helemaal zo gek nog niet) en daarna moet je ook dat draaien nog in je voeten krijgen.

En voor een polska is het heel fijn dat er ruimte is om te dansen, anders lukt het gewoon niet om rond te komen. Dus ik vond het helemaal niet erg dat er zoveel polskor gespeeld werden. Als er 1 of 2 polskor langskomen op een bal, wil iedereen die hem een beetje kan meedansen, waardoor het veel te vol is en je niet verder komt enkel lopen in de kadans. Nu kon iedereen oefenen wat hij in de workshop had geleerd, en af en toe een polska kijken met een biertje, en was er genoeg ruimte voor iedereen om lekker te dansen.

(Verder prima dat je ook minder positief uitdrukt, maar ook fijn dat ik ook een hele hoop positieve reactie heb gehoord..)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 1:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Diatonisch schreef:
Yellowflower schreef:
PS: Ik vond het sowieso erg rustig voor een Moirabal. Ligt dat aan mij of waren er daadwerkelijk minder mensen dan anders?


Volgens mij was het aardig druk. Het is natuurlijk wel weer het eerste bal in Moira na de zomer.... Dat speelt mee!


Er waren uiteindelijk 99 betalende bezoekers. Gezien er 100 kaartjes te reserveren zijn is dat geen slechte score. Het idee achter het reserveren is inderdaad dat het niet te warm en niet te vol is, zodat de mensen die binnen zijn en 12 euro betaald hebben er goed van kunnen genieten. Dus zo vol (of rustig) als het nu was, is het de bedoeling dat het altijd is in de Moira.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 2:13 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Louise schreef:
Diatonisch schreef:
Yellowflower schreef:
PS: Ik vond het sowieso erg rustig voor een Moirabal. Ligt dat aan mij of waren er daadwerkelijk minder mensen dan anders?


Volgens mij was het aardig druk. Het is natuurlijk wel weer het eerste bal in Moira na de zomer.... Dat speelt mee!


Er waren uiteindelijk 99 betalende bezoekers. Gezien er 100 kaartjes te reserveren zijn is dat geen slechte score.



:biggrin: Lijkt me een prima opkomst! :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 3:04 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Yellowflower schreef:
Ik vond het bal op zich leuk, maar na de workshop vol polska's was ik (en meer met mij) wel klaar daarmee. Ik zag ook dat de eerste polska's op het bal enthousiast ontvangen werden, maar halverwege waren er steeds minder mensen op de dansvloer bij de polska's en er liepen zelfs mensen de zaal uit, en enkelen gingen zelfs voortijdig naar huis. Dus het idee is erg leuk, maar het was een beetje veel...


Oh dat was mijn ervaring helemaal niet :) Juist niet, het was een mooie gelegenheid om te oefenen, en ik zag zelf juist alleen maar enthousiastme om me heen wb. de polska :)

En dat er veel eerder naar huis gaan is omdat het zondagavond was en maandag vroeg op. Ik was zelf overigens ziek op het einde (hoofdpijn) en was nog maar net op tijd thuis, toen barstte het echt los :( Jammer, had graag tot het einde gebleven.

En rustig? Van mij hoeft het écht niet voller. De polska`s waren net te doen, en scottish was te vol. Nee echt niet voller, dan vind ik er niets meer aan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 4:39 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Of je een folkbal met veel polska's kunt waarderen hangt volgens mij voornamelijk af van de vraag of je 'm ook beheerst. Als ik 'm zou beheersen, zou ik 'm met alle liefde de hele avond willen dansen. ;)
Voor mijn gevoel heb ik de basis van de polska wel begrepen, maar nu moet ik 'm nog uit zien te voeren. Als ik er met mijn hoofd voor de volle 100% bij was geweest, was het vast beter gelukt.

In ieder geval bedankt allemaal voor de gezellige avond. Ik heb heel veel lol gehad en dat was nou precies wat ik nodig had. :hug:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 5:42 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Violet heeft in ieder geval een heel erg fijne avond gehad! Dank aan Lou en alle enthousiaste dansers!
(en ondertussen ben ik echt ziek geworden...gelukkig net na het bal!)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 9:19 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik vond het Polska-thema absoluut geen bezwaar, maar vooral omdat vooraf duidelijk was dat de avond een Zweeds thema zou hebben. Mensen die dus géén trek hebben in een halve avond Polska kunnen er dus voor kiezen niet te komen.

Ik ben ook wel blij dat er 's middags een workshop was geweest: ik heb de Polska gedaan met o.a. Guillome die hem erg goed heeft opgepikt. :)

De sfeer was ook weer erg goed, het eten lekker (mijn tomaten/feta salade ging snel op en zelf ben ik degene die pizzapunten meebracht erg dankbaar), en ik heb heerlijk gedanst. Dankjewel Lou!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 11:13 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Blijkbaar delen niet veel mensen mijn ervaring, maar dat is prima. Over dat mensen eerder naar huis gingen omdat het een zondag was, de Moirabals zijn altijd op zondag en dan zie ik niet zoveel mensen eerder naar huis gaan. Verder vind ik het erg fijn als het de bedoeling was dat het zo rustig is qua mensen, nu was er inderdaad juist ruimte om te dansen en was het niet zo heet. Het leek me alleen rustiger dan anders, maar als er toch nog 99 mensen waren, zal het wel aan mij gelegen hebben, lol. Ik vond het wel erg leuk hoor, ondanks de vele polska's. Ik snap het idee en natuurlijk is het fijn om de dans te kunnen oefenen die je in de workshop hebt geleerd, of de basis althans, maar ik persoonlijk was vermoeid door de workshop en was de concentratie kwijt die ik nodig heb om te kunnen draaien vooral (mijn evenwicht is niet goed), dus vandaar dat ik niet mee heb gedaan (behalve twee, die dan ook niet lukten) met de polska's op het bal. En ik had dus duidelijk het idee dat vanaf halverwege de avond de polska's minder populair werden. Maar ik heb zeker erg veel lol gehad, dus het maakt verder niet uit. No worries :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 11:14 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Blijkbaar delen niet veel mensen mijn ervaring, maar dat is prima. Over dat mensen eerder naar huis gingen omdat het een zondag was, de Moirabals zijn altijd op zondag en dan zie ik niet zoveel mensen eerder naar huis gaan. Verder vind ik het erg fijn als het de bedoeling was dat het zo rustig is qua mensen, nu was er inderdaad juist ruimte om te dansen en was het niet zo heet. Het leek me alleen rustiger dan anders, maar als er toch nog 99 mensen waren, zal het wel aan mij gelegen hebben, lol. Ik vond het wel erg leuk hoor, ondanks de vele polska's. Ik snap het idee en natuurlijk is het fijn om de dans te kunnen oefenen die je in de workshop hebt geleerd, of de basis althans, maar ik persoonlijk was vermoeid door de workshop en was de concentratie kwijt die ik nodig heb om te kunnen draaien vooral (mijn evenwicht is niet goed), dus vandaar dat ik niet mee heb gedaan (behalve twee, die dan ook niet lukten) met de polska's op het bal. En ik had dus duidelijk het idee dat vanaf halverwege de avond de polska's minder populair werden. Maar ik heb zeker erg veel lol gehad, dus het maakt verder niet uit. No worries :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 11:14 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Blijkbaar delen niet veel mensen mijn ervaring, maar dat is prima. Over dat mensen eerder naar huis gingen omdat het een zondag was, de Moirabals zijn altijd op zondag en dan zie ik niet zoveel mensen eerder naar huis gaan. Verder vind ik het erg fijn als het de bedoeling was dat het zo rustig is qua mensen, nu was er inderdaad juist ruimte om te dansen en was het niet zo heet. Het leek me alleen rustiger dan anders, maar als er toch nog 99 mensen waren, zal het wel aan mij gelegen hebben, lol. Ik vond het wel erg leuk hoor, ondanks de vele polska's. Ik snap het idee en natuurlijk is het fijn om de dans te kunnen oefenen die je in de workshop hebt geleerd, of de basis althans, maar ik persoonlijk was vermoeid door de workshop en was de concentratie kwijt die ik nodig heb om te kunnen draaien vooral (mijn evenwicht is niet goed), dus vandaar dat ik niet mee heb gedaan (behalve twee, die dan ook niet lukten) met de polska's op het bal. En ik had dus duidelijk het idee dat vanaf halverwege de avond de polska's minder populair werden. Maar ik heb zeker erg veel lol gehad, dus het maakt verder niet uit. No worries :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 11:15 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
O shoot.... Kreeg steeds 'invalid submission, try again'. Mmmm...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 12:00 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Yellowflower schreef:
En ik had dus duidelijk het idee dat vanaf halverwege de avond de polska's minder populair werden. Maar ik heb zeker erg veel lol gehad, dus het maakt verder niet uit. No worries :hug:


Deze indruk kreeg ik ook. Alleen vond ik zelf de reactie van sommige mensen (ik hoorde een zucht door de zaal gaan) wat overdreven: dit was immers van te voren bekend.
Maar ik ben het met je eens dat - nadat Hunebend had gespeeld het wel even mooi was met de Polska's. Als beide andere bands één polska in hun repertoire hadden gehad was voor mij persoonlijk de balans iets beter geweest. Maar goed, ik heb zelf de workshop niet gedaan, dus kijk ik er iets anders tegenaan. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling