mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 3:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 1:08 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
ja heb het ook gelezen xD

naja waarom duur doen als het makkelijk kan? ;p

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 3:32 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
GoofusInsanius schreef:
Ik vind de kop van 't blog overigens wel grappig 'Poor man's multitrack''.. hoe poor ben je als je die spullen aan kunt schaffen? :laughing:


Die kop was over het artikel hoe je met 2 el-cheapo usb geluidskaarten en 6 kabeltjes een multi-output maakt op je laptop :)

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 8:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
frank schreef:
GoofusInsanius schreef:
Ik vind de kop van 't blog overigens wel grappig 'Poor man's multitrack''.. hoe poor ben je als je die spullen aan kunt schaffen? :laughing:


Die kop was over het artikel hoe je met 2 el-cheapo usb geluidskaarten en 6 kabeltjes een multi-output maakt op je laptop :)


Ah, ik dacht dat jullie na aanschaf poor waren :)

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 10:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Dat ook, JustFeet, dat ook.... :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 10:42 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
ach :P jullie zijn tenminste met velen en kan iedereen dus wat bijleggen ;) (jullie moeten zeker ookmeer delen? :liar: :laughing: )

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 1:09 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Mijn ervaring met digitale mengtafels is een verschikkelijk hoge latency. Ik heb hier last van met spelen, constant in mijn eigen echo spelen. Het verhaal van de Ipad klinkt geweldig, maar simpelweg onmogelijk zonder nog meer latency te hebben.

Daarom is analoog nog steeds het meest gebruikte...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 8:33 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Wat ik ervan begrepen heb (maar Frank, correct me if i'm wrong...) is dat het geluidssignaal niet via de IPad loopt. Het geluid gaat direct de mixer in en door naar de verschillende outputs (PA, monitors) en de IPad dient om de faders aan te sturen, effecten in te stellen etc. dus alleen als bediening van wat er binnenin de mixer-unit zit.

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 5:08 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Qua latency is het een interessante vraag, dus ik heb het maar eens nagemeten: http://gonnagles-engineering.blogspot.c ... ystem.html

Het komt neer op 1.2ms, wat ongeveer gelijk is aan de tijd die geluid doet over een afstand van 41 centimeter door de lucht heen. Dit is geen delay die je gaat merken als je met normale monitors op de grond werkt. Hoe het zit met in-ears is een interessante om eens uit te zoeken.

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 12:10 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Nou -- dat was een dagje hard werken! Naast het eeuwige CDs lijmen (dat blijft doorgaan elke keer dat er meer dan 5 Gonnagles bij elkaar zijn in een weekend) hebben we afgelopen zondag van 9 tot 5 de Agora in de Vrijhof (welbekend onder de trouwe fans van de dansstage) eens grondig uitgeprobeerd.

Alle instrumenten volledig doorgetest. Waar moet de microfoon? Hoe hard? welke knopjes moeten hoe ver open? En hoe hoog moet de gain op het mengpaneel? Dit gaat van onschatbare waarde zijn voor onze optredens de komende tijd!

Vervolgens ons nieuwe mengpaneel volledig doorgetest. Hoe hard moet elk instrument in het geheel klinken? Welke equalizing en compressie hebben we voor de afzonderlijke kanalen nodig om het totaalbeeld zo mooi mogelijk te krijgen?

De fijne speakers van Ton geven nu haarscherp door wat wij er bij de microfoon inspelen. Nu is er geen verschuilen meer mogelijk: wat je hoort is echt de schuld van de muzikanten zelf!

Over 3 weken Folk n Fusion Hildesheim -- dan zullen we zien of dit op een ander podium voortaan net zo eenvoudig weer neer te zetten is...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 277 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling