mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 17, 2024 9:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 6:51 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Het KBB was weer leuk! Imo waren er minder BBB (bekende balfolk belgen) en daardoor voor mij sociaal gezien minder leuk dan vorig jaar. Overigens was de opkomst Hollanders ook stukke kleiner!

Wij kwamen binnen tijdens Juliet's dark project. Om het maar bot te zeggen, ik vond hier geen reet aan. De deuntjes waren pakte me totaal niet en dat komt denk mede doordat het slechts een viool en een draailier is. Voor mij was het veel te kaal. Ik ben tijdens meerdere dansjes gestopt en naar de kant gelopen omdat ik gewoon niets met de muziek kon.

Hierna kwamen Wouter en Eric, fijn zoals altijd alleen het geluid vond ik niet zo prettig afgesteld staan. Maar desalniettemin, prachtige walsjes, mazurka's en eigenlijk alles wat die twee samen spelen is mooi.

Daarna een hele grote verrassing, Arasta Bazar. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar wat supervet! Ze gebruiken veel turkse instrumenten en het klinkt echt prachtig. Helaas aardig wat bretons geschuifel maar het mocht niet baten. Dat andere het met me eens zijn bleek ook uit de drukte bij de cd-verkoop na het optreden, daar was het erg druk (en ik heb er ook één kunnen bemachtigen!). Tip voor Louise: nodig ze aub uit in Utrecht!

Hierna kwam Peut etre jeanne die ook al hadden gespeeld toen wij er nog niet waren. Ik ben er niet zo'n fan van, maar dat wist ik al. Ze speelde enkele mooie nummers en enkele die minder mooi waren zoals een polska waar amper kadans in zat.

Al met al heb ik een aantal hele fijne dansjes kunnen doen. En Arasta Bazar heeft mijn hele avond goed gemaakt, echt waar!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 12:28 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
He wat jammer dat Juliet's dark project tegenviel? Daar ben ik juist erg benieuwd naar en ik ben er zeker bij als ze in utrecht spelen (binnenkort ergens?)..

Arasta Bazar klinkt ook leuk! Hebben ze een website ofzo?

Enne.. waar blijven de foto's? :p

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 4:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Bart schreef:
Imo waren er minder BBB

Indeed, wel nog een paar BBF (oa een hele familie :)

Vond Juliet's dark project meer als kerkmuziek klinken. Beetje als Eric, maar dan inderdaad, helaas, minder dansbaar.

Bart schreef:
Daarna een hele grote verrassing, Arasta Bazar.

Heb je ze gemist op Damada? Meningen waren daar verdeeld. Ik vind het ook erg lekkere muziek, alleen de Bretonse soms wat eentoning (eindeloze herhaling). En ben nog steeds geen voorstander van bal onderbreken voor uitleg van nieuwe dansjes..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 1:47 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ernie schreef:

Heb je ze gemist op Damada? Meningen waren daar verdeeld. Ik vind het ook erg lekkere muziek, alleen de Bretonse soms wat eentoning (eindeloze herhaling). En ben nog steeds geen voorstander van bal onderbreken voor uitleg van nieuwe dansjes..


Ik was helemaal niet op Damada te vinden ;)

En over de uitleg van dansjes, daarin deel ik je mening. Haalt heel de avond uit de flow. Liever lekker doorgaan, al zijn het bretonse dansjes :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 10:30 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
De eerdere keren dat ik Arasta Bazar zag waren het kleinere optredens en ik vermoed dat ze hun Turkse dansjes nog niet eerder voor zo'n groot publiek hadden moeten uitleggen. Maar bij de laatste, toen hij midden in de zaal kwam staan, werkte het al een stuk beter dan de andere twee. Het hangt dus nogal af van de groep of zo'n korte dansuitleg werkt, soms kan het wel prima.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 2:28 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Over Juliet's dark project mailde een erg ervaren belgische danser mij t volgende:
Citaat:
Juliets Dark Project was heel mooi. Eric Thézé heeft ze zelfs meteen vastegelegd voor Damada, en ook Wouter Vandenabelle vond het heel sterk. Tegelijk waren er heel wat mensen die het minder vonden. Ik heb ze al eens eerder gehoord en kan je vertellen dat ze in beide gevallen heel anders klonken. De eerste keer dat ik ze hoorde was het spel van de draailier veel ritmischer, terwijl dat tijdens KBB veel melodischer was. Je moest als danser dan ook luisteren naar de muziek, in plaats van ze gewoon te kunnen horen. Voor minder geoefende dansers, alsook voor mensen die veel minder met de muziek bezig zijn is dit natuurlijk niet interessant. Daar komt bovenop dat het geluid in de zaal niet best was, wat verder van de boxen kon je eigenlijk niet zo heel veel horen behalve geroezemoes. Ik heb met veel plezier op hun muziek gedanst en er steeds voor gezorgd dicht genoeg bij de boxen te zijn om goed te horen he.


Dus ik heb er vertrouwen in dat ze volgende week in Utrecht iets moois zullen neerzetten voor ons...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 8:53 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik ben benieuwd :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 10:04 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Ik sluit me bij Bart aan, als de meningen zo verdeeld zijn, kan ik alleen maar nieuwsgierig zijn. Met Ton(?) achter de knoppen zou het aan de geluidsversterking niet moeten liggen.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling