mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 2:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 9:26 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
campie schreef:
Ach Huathe,
't Zal nooit meer zijn als in de Refter.
En het eten hebben ze nooit meer kunnen verbeteren.
:biggrin:


Ach ja, de karbonades voor tafel 5.... :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 10:49 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Huathe schreef:
Ik zie het al. Dat was een fantastisch weekend. Misschien moet ik toch ook maar weer eens een dansstage volgen. Of natuurlijk een workshop pet-fles spelen. Dat zag er wel mooi uit. Kan ik daarmee de blits maken op sessies. :cool: Ik ben benieuwd of de nieuwe moves al gemeengoed zijn. Ik zal het de 12e wel zien. :hug:

Ach Huathe,
't Zal nooit meer zijn als in de Refter.
En het eten hebben ze nooit meer kunnen verbeteren.
:biggrin:


Iemand begon laatst over dat legendarische weekend in de Refter vanuit een heel onverwachte hoek: mijn inval fysiotherapeut! Zij woonde toen in de Refter en vond het zo leuk om te zien...grappig he? Want legendarisch, grootsch en episch was het, dat eerste weekend in de Refter! Maar dat is toch ook de schoonheid van dingen die voorbij gaan? Dat weekend komt nooit meer terug, maar we kunnen het altijd weer bezoeken in onze herinnering...

Ondertussen ben ik nog steeds niet helemaal bijgekomen van het fijne dansweekend, maar is evenzogoed het gewone leven al weer in volle vaart.
Het was zo fijn om een weekend als recreatieve cursist aanwezig te zijn! Ik hoefde eigenlijk niks: niet organiseren, niet spelen en zeker geen opnamedagen er tussen in stouwen. Wauw...en eigenlijk was dat zo ontspannen. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo veel heb gedanst. Dat is, denk ik, wel meer dan een jaar geleden? Misschien langer? (o ja, ik zei net dat ik geen idee had...hi hi).

Ik ben begonnen op vrijdagavond met de workshop bij Karine. Leuke workshop! Vooral om zo op langzame wijze het volgen en leiden op te bouwen. Zelf vind ik dat soort dingen met ogen dicht echt super eng, dus het was een goed begin van het weekend. Gek eigenlijk dat lopen met de ogen dicht eng is en dansen met mijn ogen dicht dan weer helemaal niet...
Het bal met Naragonia was mooi. Tjonge, wat zijn die twee toch goed! Ik ben daar echt elke keer opnieuw weer van onder de indruk.

En toen was het opeens al weer zaterdag. Pfff! De workshop bij rafaël vond ik ook erg leuk. Hij komt met allemaal bijzondere oefeningen, waarvan je eerst denkt:"huh?" en dan komt het allemaal goed en snap je wat je eigenlijk aan het doen bent. Echt een heerlijk begin van de dag. Daarna tijd voor het woestere werk: auvergne bourrées! Ik geloof, dat op zes mensen na (?) iedereen van het weekend in de sportzaal van Michaëla en Christian was gepropt. Hulde voor de juf dat ze die enorme groep onder de duim wist te houden en dat we ook echt iets leerden. Sowieso altijd hulde voor juf Michaëla! Ik vind dat zij echt goed les geeft en zo mooi bourrées danst...ik voel me dan direct een gehandicapt eendje. Normaal houd ik niet zo van bourrees met vaste patroontjes, maar wat heb ik er dit keer een lol mee gehad. Ha ha ha, totale chaos: mensen die links niet meer van rechts konden onderscheiden, vol enthousiasme een verkeerd figuur inzetten en vol woeste wanhoop om zich heen keken wie ze nu weer moesten grijpen...prachtig! (ik net zo goed, hoor!)En aan het einde van de middag had toch bijna iedereen het onder de knie.
En toen...nog een bourrée workshop? Ja waarom niet? Nou, misschien omdat het wel een beetje veel was. Ik kon niet meer zo goed rondjes draaien of nadenken of iets oplossen als het misging (sorry, Lian!), maar het is super leuk om Karine aan de slag te zien met de bourrée. Heel anders dan Michaëla, maar ook weer heel anders tof!

En toen was het opeens alweer het einde van de zaterdag! Ik voelde me een beetje bekocht en vroeg me af of er echt wel 24 uur in deze dagen zaten, omdat ik het gevoel had dat de tijd veel te snel ging. Vlak voor het bal had ik een mega twilightmoment...ik was 'eventjes' onderuit gaan zitten op de bank in een volle bar en toen opeens kriebelde iemand me en was de bar leeg en stil...hi hi: in slaap gevallen!
Na een flitsomkleedactie gelukkig bijna niets van de Gonnagles gemist. Wat een woeste groep folkies is dat toch! Zij stralen zo veel plezier uit dat je er vanzelf vrolijk van wordt en gaat dansen. En opeens distortion: vet gaaf! Die electriek voegde opeens zo veel toe (ja ja, het moet met mate, want anders is het niet leuk meer...maar toch! zo tof!!! Meer daarvan? :battingeyelashes: ). Alleen jammer dat de harp zo zacht stond, maar dat is natuurlijk mijn eerste focuspunt.
Snaarmaarwaar: zo mooi! Er zijn maar weinig bands die ik een dag lang nonstop in de cd-speler laat zitten, maar Snaarmaarwaar is er zeker eentje van (samen met Naragonia, dus baltechnisch ik had een extreem gelukkig weekend!). Heel knap om met drie snaarinstrumenten zo afwisselend te kunnen klinken...

Door een veel te gezellige roomy veel te weinig geslapen: maar er was ook zo veel na te bespreken! (maar volgende keer doen we dat dan niet midden in de nacht, maar op een iets schappelijker tijdstip, toch?). De zondagochtend was dus niet het hipste moment van het weekend...hi hi. Het perfecte moment voor een workshop trage walsen, zwoele mazurka's of spirituele hanterdro's. Neen. Het perfecte moment voor de workshop ontspanningsyoga voor beginners, massagetechnieken voor de vermoeide dansers of zinvol hangen. Nope. We gingen variaties op bretonse dansen doen! Whahahaha! Wat een goed idee! Tot vier tellen was echt te moeilijk, hoor...gelukkig was niemand echt helder, dus dat scheelde. Maar 'we kunnen dit ook op dubbel tempo doen' was dan eigenlijk weer niet zo'n goed idee. Ja, of juist wel eigenlijk. In ieder geval erg grappig...En dingen met springen...hi hi en bombardes...hi hi...Maar eigenlijk was het echt een toffe workshop. Karine heeft wat voorbeelden gegeven van variaties, die je natuurlijk eigenlijk in alle bretonse dansen kan steken. Ze gaf vooral een beeld hoe je met dingen kan spelen en hoe je dat dan doet, moet je natuurlijk zelf weten. Ehm, in ieder geval: dat is wat ik er van heb opgestoken...maar het kan zijn dat ik essentiële informatie heb gemist, hoor. ;)

En toen waren opeens de workshops voorbij. En was het tijd voor het laatste bal. Hè? Nu al? Dat kan toch niet? Ik ben hier pas vijf minuten geleden aangekomen...Maar VOLT! Besprong gewoon het podium...op wat kleine technische problemen met de gitaar van Joris (is het goed gekomen?) en een val (is het goed gekomen?) ook weer een fijn bal! Eigenlijk was ik te moe om nog op mijn benen te staan en dansen vormde ook wel een lichte uitdaging, maar vol overgave hebben we, volgens mij, met z'n allen de laatste restjes energie er uit geperst.
Voor we goed en wel wisten wat er aan de hand was, zaten Miranda en ik in een auto op weg naar huis (ik had echt het volste vertrouwen in je, hoor, Miranda! En heb ook wel een beetje extra mee opgelet). Lang niet iedereen dag gezegd, lang niet iedereen gezoend en geknuffeld...maar eigenlijk geeft dat ook niet. Het was helemaal goed zo.

Het was echt fijn!

En natuurlijk fijn om eindelijk eens met Muziekja en Christine te hebben gedanst. Weense wals? Tuurlijk: ik doe gewoon wat jij doet en dan vind ik het helemaal niet erg dat dat dan misschien anders heet. ;) En fijn nog even tussendoor een playdate met die leuke witte glow-in-the-dark accordeon en Niek (ehm...Windwijs?), want tegen die tijd kreeg ik al weer speelkriebels. Enenen...nou eigenlijk was het een groot hoogtepunt, behalve dan misschien zondagochtend (maar eigenlijk was dat ook wel weer grappig).

Heel fijn om de tijd te kunnen nemen om iedereen weer eens te spreken, te bedansen en beter te leren kennen, zonder woest rond te rennen met stemsleutels, setlisten en dingen over monitorgeluid te roepen.

Dank je wel lieve organisatoren!!! Op naar het vijfde lustrum! vast.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 10:53 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oeps...ook twee keer. Sorry, Zeerover!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 10:56 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
Dank je wel lieve organisatoren!!! Op naar het vijfde lustrum! vast.

:hug:
Wat is het ontzettend leuk om al jullie verhalen terug te lezen! Ik beleef het weekend zo keer op keer weer... en dat is helemaal niet vervelend! Een soort regressietherapie tegen heimwee :cow:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:28 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
En dat alle verhalen er dan 2 keer opkomen geeft ook helemaal niet! :hug:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:42 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Lijntje schreef:
Wat is het ontzettend leuk om al jullie verhalen terug te lezen!

Ja, echt hartstikke leuk om te lezen hoe iedereen het beleefd heeft! Supertof dat er zoveel mensen zijn die de moeite nemen om hun ervaringen met ons te delen.
Vorig jaar werden er twee pagina's nagebabbeld en nu al zes pagina's. Maar het mag nog veel meer, want ik kan er geen genoeg van krijgen. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:58 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
telenn gwad schreef:
Dank je wel lieve organisatoren!!! Op naar het vijfde lustrum! vast.


Het 5e lustrum? Wil je de komende 20 keer overslaan en dan pas de 25e keer weer komen?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 12:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
telenn gwad schreef:
Dank je wel lieve organisatoren!!! Op naar het vijfde lustrum! vast.

Het 5e lustrum? Wil je de komende 20 keer overslaan en dan pas de 25e keer weer komen?
W

inside joke, running gag :P


Ik heb op mijn camera nog wat foto's ontdekt! Ze staan er nu tussen op picasa.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 12:18 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
telenn gwad schreef:
Dank je wel lieve organisatoren!!! Op naar het vijfde lustrum! vast.


Het 5e lustrum? Wil je de komende 20 keer overslaan en dan pas de 25e keer weer komen?
W


Nee, ik was juist heel erg plan gewoon vijfentwintig jaar door te dansen...tot en met het vijfde lustrum en nog veel langer!

zoals Lijntje zegt: inside joke... :biggrin:

O ja, nog vergeten te zeggen (en dat na al zo veel gebabbel): het was super cool om zo veel Kelten shirts in het wild te zien!!! Ik kreeg er steeds een upje van en een moment van gelukzaligheid...tof! En eigenlijk had ik er natuurlijk allemaal foto's van moeten maken, maar dat ben ik gewoon helemaal vergeten. Mijn medekelten zullen het met mijn enthousiaste verhalen moeten doen...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Filmpje
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 10:36 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Arjen schreef:
Filmpjes kan ik voor zorgen, maar dan moet ik nog even wat speciale effecten toevoegen: pieeeuw - *bonk* (stuiterend beeld) - twietwietwiet *&#$@ :-D

Ik ben niet ongeduldig hoor..... :liar:

:blush:

Hier is dan mijn filmpje van VOLT! inclusief blooper en "technische storing"... ;-) (En met goedkeuring van Mafdet, maak jullie geen zorgen! :-P)

> KLIK! <


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 11:59 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Togram schreef:
Over foto's gesproken, mijn foto's van vrijdag staan op: http://margotsauter.nl/20110121_dansstagevrijdag

De rest komt nog! Maar vanavond huge deadline en vrijdag tentamen... Ik hoop dat jullie nog even geduld kunnen hebben ;)

:blush:
Beetje ongeduldig...
:blush:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Filmpje
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 1:29 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Arjen schreef:
Hier is dan mijn filmpje van VOLT! inclusief blooper en "technische storing"... ;-) (En met goedkeuring van Mafdet, maak jullie geen zorgen! :-P)

> KLIK! <


Leuk filmpje Volt! Klinkt lekker! Ik heb duidelijk wat gemist... Ik hoop jullie snel weer eens live te kunnen aanschouwen!

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 11:11 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
:hug: Dank, Repel!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 7:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Lijntje schreef:
Togram schreef:
Over foto's gesproken, mijn foto's van vrijdag staan op: http://margotsauter.nl/20110121_dansstagevrijdag

Super Margot, dat smaakt naar meer! Hartstikke leuk dat je de rol van fotograaf wel op je wilde nemen :hug:

Ah toe...? :blush:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 12:36 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Over fotografen gesproken: er liep er toch ook eentje rond, die van een fotoclub kwam ofzo. Lijntje, heeft die nog iets van zich laten horen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling