mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 5:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 9:13 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb nog twee plaatsen beschikbaarvoor de heenweg en één plaats voor de terugweg, dus als je nog mee wilt rijden laat dan even wat horen aub.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 12:36 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ho, stop.
Bericht aan alle vervoer-zoekenden:
Ik zit vol!

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 9:15 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik heb al begrepen dat op deze avond verschillende balfolkies hun verjaardag vieren. Ik hoop dat dat niet te veel gevolgen zal hebben voor de opkomst voor het bal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 11:18 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Verjaardagen geven toch juist veel bezoekers? Of bedoel je dat ze thuis blijven en hun verjaardag vieren?

Ik wil en hoop graag te komen, maar ik ben weer enorm ziek aan t worden en als het doorgaat met dit weer, al die sneeuw enzo, dan weet ik niet of ik wel die kant kom oprijden. Beetje afhankelijk van hoe ik me morgen voel en hoe het weer/de wegen zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 11:26 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
@ Darkfairy. beterschap dan maar en ik hoop je morgen te zien. Neem rust als je je echt niet goed voelt of koorts hebt he....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 12:28 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
@ Yellowflower, als ik vanavond of morgen echt nog zo beroerd ben kies ik idd even voor mezelf, hoe graag ik ook dans. Jullie zoiezo veel plezier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 4:01 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
@ Darkfairy. Hopelijk knap je weer op tijd op. Maar dank je wel, komt vast wel goed ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 1:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Beterschap, Darkfairy!

De Leidse delegatie is hopelijk gewoon aanwezig straks. Eerst zo mijn autootje maar eens uitgraven. :blush:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 1:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik ga het vandaag gewoon proberen, hoor: met de trein naar Den Bosch en ook weer terug...dat wordt spannend!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:28 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ik ben door enorme ziekte, 39,5 koorts en het bijna geen lucht kunne n krijgen door verkoudheid, dus maar niet gekomen. Zou toch niet kunnen dansen en alleen maar mensen aansteken.

Vind het wel echt heel jammer en hoop de volgende editie er wel te zijn.

Ik ben benieuwd naar verhalen en foto's.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 1:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het was een bijzondere avond!
Het was heerlijk zoveel bekenden te zien. Ik liep zelfs een ex-collega tegen het lijf, die ooit 1 keer bij een folkbal in Eindhoven was geweest en dat als erg leuk had ervaren.

Ruimte:
Hoewel we de mogelijkheid hadden naast het atrium de 'Pleitzaal' te gebruiken, paste alles in het atrium. De ruimte was erg leuk met de bar aan 1 kant en lekker luie banken langs de kanten.
De bediening was echter supertriest: extreem traag. En hoewel ons een avond met sessie beloofd was, ging na de laatste tonen van de band acuut het ongezellige zaallicht aan, wat ik een beetje een afknapper vond.

Muziek: de muziek van de twee bands was erg fijn, al hadden ze last van een galmende ruimte. Ik vond het persoonlijk wat minder dat er erg veel scottisches en jigs werden gespeeld.

Meest bijzondere dingen:
- een hanterdro die niet echt als zodanig werd aangekondigd en dus werd die hanterdro alleen maar in koppels als onregelmatige scottisch gedanst.
- een andro, waarbij de sliert voor me bruut werd gekaapt door een andere sliert. Maar geen probleem: dan ga ik zelf met mijn rest van de sliert wel verder. Ja, en mij op kop kan van alles gebeuren....
Ik vond het wel jammer dat een leuke polka van snaarmaarwaar niet voorbij is gekomen.

Volgens mij waren er veel mensen die foto's ne filmpjes aan het maken waren, dus er valt wel het een en ander te verwachten denk ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 11:42 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Op die hanterdro van Zlabya hebben ook verschillende paren een langzame wals gedanst. Volgens mij is de sessie weggevallen omdat we al goed richting eindtijd gingen. Maar, een mooie zaal met nog genoeg ruimte voor meer dansers in het zaaltje er naast. En bij Snaarmaarwaar klonk de muziek ook goed.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 3:47 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Vreemd eigenlijk dat er op een muziekje zoveel verschillende dansen gedaan worden. Ligt dat aan de muziek of aan de dansers?
Wordt er op (dans)lessen/workshops ooit aandacht besteed aan het "herkennen" van muziek?

Ik vond het een erg fijn bal, met mooie muziek en een mooie zaal.
Alleen de prijs voor een (klein) glaasje fris (2 Euro) vond ik nogal hoog.
Wat dan wel weer meeviel was dat de bar gratis glaasjes water verstrekte.

Verder viel mijn gezelschap op dat er een soort van "harde kern" van goede dansers is die vrijwel uitsluitend met elkaar danst. Da's eigenlijk best jammer want zo krijgen beginners nooit eens de kans om met een meer ervaren danser te kunnen dansen.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 5:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Dames en heren,

Bedankt voor de gezellige en mooie avond!
Het was in dat opzicht zeer geslaagd. Wat betreft de bar: ik heb meerdere klachten gehoord en deze allemaal doorgegeven aan de zaal manager. Hij brengt bij deze zijn excuses en de volgende kleer staan er andere barmensen. Een van de dames is zelfs vandaag op staande voet ontslagen!

Dus dat gaat helemaal goedkomen. En ja, ik heb goed nieuws:

BOSCHBAL GAAT DOOOOOR!!!!

De zaalmanager was erg enthousiast, en we gaan er volgend jaar weer flink tegenaan. Kwa bar en techniek gaan we voor de verbeteringen.

Wat betreft het kliekjesgedrag van balfolk publiek: het is inderdaad een beetje waar en ook jammer vind ik. Ik heb meerdere nieuwelingen gesproken die dat als minpunt formuleerde. Het maakt het wel moeilijk om aan publieks groei te werken. En dat is wel het doel, aangezien ik blijkbaar geen BoschBal financieel kan rond breien als er een beetje sneeuw op de weg ligt ;-)

Maar dat komt vast goed, ik moet het Bossche publiek weer opnieuw opbouwen. Er waren gelukkig wel 25 nieuwe mensen dit keer. Dat is mooi.

Ik ga deze week de nieuwe data definitief maken! Wordt vervolgd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 5:46 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Wow, super! Ik vond het ook leuk, het was ook mijn eerste Boschbal.

Het barsysteem vond ik een beetje raar. Eerst muntjes moeten kopen en dan bij dezelfde medewerker de muntjes weer inwisselen voor een drankje aan de andere kant van de bar. Dat moet logischer kunnen. Goed om te lezen dat er aan wordt gewerkt.

Verder qua kliekjes, ik denk dat het komt omdat het balfolk voorzichtig groter begint te groeien en mensen elkaar niet meer allemaal kennen. Dan blijf je eerder bij je eigen groepje. Jammer maar waar. Aan de andere kant heb ik ook verhalen gehoord dat de sfeer in de balfolk juist heel open is, vergeleken met de salsa- en zoukwereld dan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 195 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling