mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 26, 2024 11:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 10:38 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Waarom werkt edit nog steeds niet, hallo het is bijna 2011!

Maarre ik bedoelde uiteraard een begonner/gevorderde/kiekmens ipv beginner.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:09 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik wist ook niet wat een LBB-ers is, dus heb er even op gezocht. Het staat voor: landelijk bekende balfolkies.

Ik snap niet hoe je in een jig iemand voorbij kan lopen? Is dat niet practisch onmogelijk?

Ik weet wel dat er mensen zijn die moeite hebben met het spelen/oversteken in een tovercirkel, en dat interpreteren als dat de overstekende danser niet met degene met wie hij/zij eigenlijk zou dansen niet met die persoon wil dansen. Maar dat is (bij mij iig) absoluut geen issue. Oversteken is leuk, omdat een tovercirkel op een gegeven moment een beetje suf wordt en om de verwarring die het veroorzaakt. En dan vooral bij degene die gekaapt wordt (A), en degene wiens partner gekaapt wordt (B). Voor degene die ik achterlaat (C) is het misschien het minst leuk, hoewel ik meestal oversteek als ik zowel (A) als (B) ken, grote kans dat (C) dus een prima alternatief ervoor terug krijgt (namelijk B).

Maar er zit dus totaal geen ik wil niet met (C) dansen argument in om tot oversteken over te gaan. Hoewel, misschien doe ik het soms wel bewust om niet met (C) te dansen, maar dat is dan niet omdat hij/zij een beginner is, maar omdat ik die persoon gewoon echt niet mag en dus geen zin heb m met hem/haar te dansen. (Want hoe menslievend ik ook ben, ik kan niet de hele wereld lief en aardig vinden...)

En dansen doe ik nog altijd voor mijn eigen plezier en comfort... (En ik vind dat ik met mijn danslessen en workshops die ik geef/organiseer al genoeg bijdraag aan de groei van de populatie fijne danspartners...)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:25 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ik ga hier denk ik een beetje off-topic, maar ivm. Louise's oversteken-in-de-cercle post:
De verwarring wordt nog groter als de oversteker niet naar (C) loopt, maar naar (D) en dus de verkeerde kaapt. Ik had zoiets zaterdag; Ik was opeens iemand kwijt en een eindje verder stond een meisje zonder partner. Zo wordt het bijna een grabbelton.
:biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 4:08 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
guillome schreef:
Waarom werkt edit nog steeds niet, hallo het is bijna 2011!

Omdat de moderator (ik) graag wil dat mensen weloverwogen iets schrijven. Je kunt op "voorbeeld" klikken voordat je iets post (doe ik zelf altijd).

Dat heeft niets met 2011 te maken.

Ik vind de toon van je berichtje nogal vervelend.
Ik ben niet heel erg actief meer met het bijhouden van het forum (zoals je hebt kunnen lezen gaat het op termijn na jaren eindelijk overgenomen worden). Maar ik houd dit forum wel bij, zorg dat nieuwe gebruikers geactiveerd worden en betaal elk jaar poen zodat dit forum überhaupt bestaat.

En dat allemaal als liefde-oud-papier-werk.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 7:52 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
zeerover schreef:
Maar ik houd dit forum wel bij, zorg dat nieuwe gebruikers geactiveerd worden en betaal elk jaar poen zodat dit forum überhaupt bestaat.

En dat allemaal als liefde-oud-papier-werk.


Waarvoor (in ieder geval van mij) dank :applause: :applause:

Inderdaad, voorbeeld knop gebruiken, even een keer extra lezen....

:blush: En soms een blunder :biggrin:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 8:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Gekkigheid in een tovercirkel kan twee kanten opwerken:
- een beginner kan zien hoeveel plezier je aan het dansen kan beleven
- maar hij kan ook volledig de kluts kwijt raken als het hem een keer overkomt.

Ik probeer ook op te letten met wie ik geintjes uithaal, maar soms gaat dat fout, zoals afgelopen weekend. Als de twee achtergebleven partners elkaar niet snel genoeg vinden en 1 van de 2 is een beginner stapt die er al snel uit, en dan met een rotgevoel.

Er is een heel scala aan mogelijkheden:
- gewoon oversteken, zoals je afgesproken hebt.
- de partner stelen van degene tegenover je.
- als je ziet dat twee mensen van plek willen gaan wisselen, stiekem de beoogde partner van 1 van de 2 afpakken
- achterlangs de vrouwelijke danspartners lopen als de heren naar binnen lopen en daar een partner pakken.
- met een mannelijke partner die naar binnenloopt gaan spinnen
- vanuit de binnenkring naar achteren lopen i.p.v. naar binnen, en dan met de vrouwelijke partner uit de buitenkring gaan spinnen.
- je kunt uiteraard ook vanuit de buitenkring naar de binnenkring door naar voren te lopen en de danspartner uit de binnenkring te pakken.

Al deze variaties kunnen heel verwarrend zijn voor beginners.

Het voorbijlopen in een jig heb ik wel eens meegemaakt, dus het is zeker wel mogelijk. Maar die persoon stelde het wel vantevoren voor en dan krijg je een soort haasje over-effect.

Terugkomend op 'kliekjesgedrag'.
bij elke in oorsprong open groep ontstaan onderlinge vriendschapsbanden en dat in principe goed. Maar het is wel prettig als mensen zich bewust blijven van het open karakter dat mensen zelf vanaf het begin aantrekkelijk vonden.
In het begin heb ik er last van gehad, dat het karakter lang niet zo open was, dan toen ik in het begin kwam. Maar misschien lag dat ook aan mijn danscapaciteiten.

Wat ik wel wil zeggen, is dat me in Moira in het seizoen 2008/2009 het kliekjesgedrag zo extreem werd, dat ik het seizoen 2009/2010, op de eerste na, niet meer naar de Moira ben geweest. Dit seizoen ben ik de Moira weer gaan bezoeken en ik merk nu niets meer van een overdaad van kliekerige samensmeltingen, die me zo waren gaan tegenstaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:16 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
zeerover schreef:
guillome schreef:
Waarom werkt edit nog steeds niet, hallo het is bijna 2011!



Excusses voor mijn toon, ik had moeten weten dat dit een forum is, en het anders over kan komen dan ik bedoel. Ik, die altijd smilies gebruik, was dat nu vergeten. Sorry dat het je zo geraakt heeft, het is een fantastisch forum en maak er graag gebruik van.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:24 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Excusses voor mijn toon, ik had moeten weten dat dit een forum is, en het anders over kan komen dan ik bedoel. Ik, die altijd smilies gebruik, was dat nu vergeten. Sorry dat het je zo geraakt heeft, het is een fantastisch forum en maak er graag gebruik van.

Het is de kunst om zo aardig te zijn en te schrijven dat je zelf zo'n briefje zou willen ontvangen. Dan heb je die gekke plaatjes niet eens meer nodig.

En ik blijf 'voorbeeld' gebruiken ook al zit er nu wel edit in (en het is pas 2010).

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:25 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
campie schreef:
Elke vierde dans een cercle of een jig.
Dat lijkt mij een uitstekende remedie.


inderdaad, en dan gewoon blijven staan bij de partner waarmee je eindigde om daar nog een tweede dansje mee te doen.
Ik deed dat voorheen ook weleens na een andro of hanterdro. Is eigenlijk ook het makkelijkst want je hoeft dan niet heel de dansvloer af te scannen voor een partner + dat het eigenlijk heel logisch aanvoelt om diegene waarmee je de jig eindigde voor nog een dansje te vragen.

Er was een tijd dat ik tevreden was met mijn eigen 'kunnen' en juist de kennis wilde overbrengen op nieuwelingen. Dit jaar ben ik echter zo bezig om weer allerlei nieuwe dingen te leren en zelf weer te groeien als danser dat ik het leren dus eventjes belangrijker vind dan het overdragen. Zodoende hebben bekende en ervaren danspartners voor mij nu even de voorkeur.

Als vrouw zijnde vind ik het wel lastig om door een beginnende man gevraagd te worden, aangezien zij dan leiden en nog niet helemaal weten hoe je de dans soepel krijgt. Ik ben zelf een groot watje dus even met een vriendelijke glimlach vertellen hoe de dans wel moet lukt mij niet vaak. Vandaar dat ik vaak een beginnende dame uitkies, dan kan ik tenminste gewoon leiden en raak ik niet zo gefrustreerd.

sowieso heb ik de afgelopen jaren met het meereizen met Orfeo hard m'n best gedaan om nieuwelingen enthousiast te maken dus ik vind dat ik nu wel weer even aandacht aan mezelf mag besteden :-p Komt de beginners van de komende jaren alleen maar ten goede!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:28 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
campie schreef:
guillome schreef:
Excusses voor mijn toon, ik had moeten weten dat dit een forum is, en het anders over kan komen dan ik bedoel. Ik, die altijd smilies gebruik, was dat nu vergeten. Sorry dat het je zo geraakt heeft, het is een fantastisch forum en maak er graag gebruik van.

Het is de kunst om zo aardig te zijn en te schrijven dat je zelf zo'n briefje zou willen ontvangen. Dan heb je die gekke plaatjes niet eens meer nodig.

En ik blijf 'voorbeeld' gebruiken ook al zit er nu wel edit in (en het is pas 2010).


Dat doe ik altijd :) 1 keer een speelse opmerking waarbij ik de ':P' vergat, en daar heb ik mijn excusses voor aangeboden. Aub. het onderwerp nu te laten rusten, of per PM afhandelen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:57 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
guillome schreef:
Dat doe ik altijd :) 1 keer een speelse opmerking waarbij ik de ':P' vergat, en daar heb ik mijn excusses voor aangeboden. Aub. het onderwerp nu te laten rusten, of per PM afhandelen

Guillome en ik hebben het per PM besproken.
Ik vatte z'n opmerking anders op dan ie bedoeld had (inderdaad het nadeel van communiceren per mail/internet, vooral als je elkaar niet kent). Nu is het wel duidelijk.

:rose:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 10:19 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Soms vergeet je gewoon even dat geschreven dingen harder aankomen, dan iets wat je live zegt. Je mist toch essentiële informatie als je geen stem kan horen of een blik kan zien. Af en toe is het goed om je dat weer eens te realiseren.

Fijn dat jullie er uit zijn! Fijn dat je zo'n goede forummoeder bent! Fijn dat echt contact ons toch nog altijd beter afgaat dan al dat virtuele!

Maarre...het ging eigenlijk over kliekjesgedrag, he? ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 8:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Iertje schreef:
Als vrouw zijnde vind ik het wel lastig om door een beginnende man gevraagd te worden, aangezien zij dan leiden en nog niet helemaal weten hoe je de dans soepel krijgt. Ik ben zelf een groot watje dus even met een vriendelijke glimlach vertellen hoe de dans wel moet lukt mij niet vaak.


Als man heb ik weinig ervaring met volgen, maar sommige dames zijn echt heel handig in leiden terwijl ze aan het volgen zijn: Een klein duwtje op het juiste moment, net even wat langzamer gaan als de 'leider' te snel gaat. Allemaal heel subtiel (en erg knap vind ik). Zeker toen ik net kwam kijken was dat heel fijn, omdat je dan, ook al ben je helemaal nieuw, toch zoiets hebt van "Wow! Dat ging eigenlijk best wel goed!"
En feedback met een vriendelijke glimlach is alleen maar goed toch?

Toen ik voor het eerst kwam heb ik gewoon aan mensen gevraagd of me de basispassen konden leren en ik heb de indruk dat ze het allemaal graag deden. :happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 3:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ron schreef:
Iertje schreef:
Als vrouw zijnde vind ik het wel lastig om door een beginnende man gevraagd te worden, aangezien zij dan leiden en nog niet helemaal weten hoe je de dans soepel krijgt. Ik ben zelf een groot watje dus even met een vriendelijke glimlach vertellen hoe de dans wel moet lukt mij niet vaak.



Toen ik voor het eerst kwam heb ik gewoon aan mensen gevraagd of me de basispassen konden leren en ik heb de indruk dat ze het allemaal graag deden. :happy:


Zeker, dat gebeurt vaak. Het is dat ik gewoon niet goed ben in uitleggen en zeker dansen niet, omdat ik het dan zelf ook niet meer snap, lol. Anders zou ik het met liefde veel vaker doen. En ik ben nog steeds blij als mensen mij bijvoorbeeld een (onregelmatige) wals in 5 of meer oid willen uitleggen. Die kan ik nog niet (zo goed).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 7:50 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Een voordeel van de bals in Nederland is dat het aantal bezoekers dusdanig is dat je nog met een significant deel van de mensen kunt dansen. Dat maakt het soms makkelijker je er een weg te vinden dan de boombals met 300+ aanwezigen. Nu ken ik inmiddels in Vlaanderen genoeg mensen, maar ik heb het idee dat de bals in Nederland soms opener zijn.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling