mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 06, 2024 6:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 12:36 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Volgens mij nemen nog de fossielen nog de guppies zich hier heel serieus, wat best prima is. Ik vind zowel LBB als spansen rare woorden en zal geen van beide snel gebruiken. Laten we weer over belangrijke dingen gaan praten, zoals wie wat voor taart meeneemt voor het volgend bal.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 1:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Kinderen toch! Moet ik mamma Zeerover er bij halen?
Campie is een beetje onze Godfather en mag bijna alles zeggen...;) Maar zelfs Campie en Fille kunnen de tijd niet stopzetten, dus het forum ontwikkelt zich gewoon door, met of zonder hun goedkeuren...en eigenlijk is dat ook alleen maar goed, toch? Panta rhei enzo.
Nu allemaal weer lief doen en terug naar waar dit topic eigenlijk over ging (nee, Leon, dat waren ook geen taarten...ook al kan je die best op listige wijze in elk topic proberen te voegen...wat eigenlijk best een goed idee is...): we hadden het hier over kliekjesgedrag.

Keiharde confrontaties en bloedvergieten zijn nog steeds het alleenrecht van de PM...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 2:38 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
telenn gwad schreef:
Nu allemaal weer lief doen en terug naar waar dit topic eigenlijk over ging (nee, Leon, dat waren ook geen taarten...ook al kan je die best op listige wijze in elk topic proberen te voegen...wat eigenlijk best een goed idee is...): we hadden het hier over kliekjesgedrag.

Kliekjesgedrag, is dat niet het opeten van taartrestanten? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 2:43 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Kees schreef:
Kliekjesgedrag, is dat niet het opeten van taartrestanten? :biggrin:


:laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 5:04 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik snap werkelijk niet hoe jullie op zo'n negatieve interpretatie van mijn en Campies berichtje zijn uitgekomen. :peace: Moet ik er dan nog meer smilies bijzetten? :angry: :applause: :biggrin: :blush: :cool: :cow: :crying: :dancing: :devilish: :hug: :idea: :kiss: :laughing: :liar: :love: :luck: :peace: :raisedeyebrow: :rose: :sick:

Ik wil helemaal niets tegen houden en zoals ik Campie's berichtje interpreteer wil hij dat ook helemaal niet!

Ik stel alleen vast dat er veel veranderd is. Toen ik vertrok waren er nog maar zo weinig mensen die bals organiseerden of daar naartoe kwamen dat iedereen elkaar kende. Iedereen was daardoor 'Landelijk Bekend' (we noemden onszelf toen nog niet balfolkie) maar daarmee geen beroemdheid of zo. Ik zeg nergens dat ik zou willen dat het nog steeds zo was als toen. Ik zeg ook nergens dat het forum alleen voor mensen uit die periode of voor muzikanten is. Dat vind ik ook helemaal niet!

En verder wil ik helemaal niets stopzetten. En ik verwacht absoluut niet dat iemand mij waar dan ook toestemming voor vraagt. Dat heb ik nergens gezegd en ik vind het jammer dat mijn woorden en Campie's reactie (waarvoor overigens alleen hij verantwoordelijk is en niet ik) zo geïnterpreteerd worden.

Verder uitte ik mijn persoonlijke mening dat ik niet zo van concepten als LBB houdt, omdat voor mij is iedereen even belangrijk is. Of die persoon nou pas net de volksmuziek heeft ontdekt of al jaren meedraait. Ik houd niet zo van het fenomeen dat bepaalde mensen als 'beroemdheden' worden gezien en kan me voorstellen dat dat voor nieuwelingen engiszinds 'afstotend' kan werken. Maar misschien is dat ook helemaal niet zo. (Is er hier ergens een nieuweling die kan zeggen hou hij/zij het beleefd?)

Zo en nu ga ik me weer bezighouden met waar het echt om draait : muziek maken en dansen. Komend weekend ga ik voor het eerst een vioolworkshop volgen en nog wel bij Olivier Wely van Dzouga! :hug:

Fille :rose:


telenn gwad schreef:
Maar zelfs Campie en Fille kunnen de tijd niet stopzetten, dus het forum ontwikkelt zich gewoon door, met of zonder hun goedkeuren...en eigenlijk is dat ook alleen maar goed, toch? Panta rhei enzo.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 5:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
:laughing:
Hihihihi ik moet stiekem altijd heel hard grinniken als de gemoederen zo "verhit" raken :peace:
Ik ben een jaar of 5 (??? o wacht, dat weet dit forum gewoon: sinds 12 juni 2006) geleden op dit forum gekomen en zit daarbij een beetje tussen de "ouwe garde" en de "nieuwe vloedgolf" in; ik ken wel bijna iedereen op het forum van gezicht en vanuit zijn/haar berichten leer je ook wel iemand kennen.
En zo weet je dan op een gegeven moment wel dat Campie altijd alles mag zeggen en Fille af en toe de nodige kritische noot weet te kraken en ehhh... nou ja, nog veel meer... :cow: Als "nieuwkomer" op het forum moet je het gewoon maar een beetje laten gaan, het loopt allemaal best wel prima en dan hoeft Mama Zeerover zich er niet mee te bemoeien (heeft ze meer tijd om lekkere broodsels te bakken en zo).
Ik heb toen ik me aanmeldde bij het forum eerst vrij lange tijd alleen maar meegelezen voordat ik ook wat ging posten en dat werkte heel goed! Dan leer je de "sfeer" een beetje kennen en zo en weet je beter hoe je dingen moet interpreteren. Dan hoeft een smiley als deze: :angry: alleen nog maar gebruikt te worden wanneer we ons even moeten afreageren over de NS, universitaire dwalingen of andere overheidstoestanden; onderling zijn we toch altijd lief voor elkaar! :rose:
(En zo vormen we met elkaar weer 1 grote kliek, om on topic te blijven :biggrin: )

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 6:11 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Lijntje schreef:
En zo weet je dan op een gegeven moment wel dat Campie altijd alles mag zeggen

Nou nee. Dat mag-ie niet. Zeker niet van zichzelf.
Het moet wel altijd beschaafd blijven en nooit kwetsend.
Maar soms is het wel erg leuk om ergens stevig in te prikken en te porren.
Ironie is een veel gebruikte vorm.
:kiss: :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 7:22 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
*pakt er nog wat extra popcorn bij*


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 8:06 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ik denk dat Rob als ie het terugleest de ironie vast ook wel zal snappen ;-) Jammer dat dat op internetforums etc. niet altijd helemaal aankomt.

Maaruh... Een LBBers soap lijkt me erg vermakelijk hoor :-P Een balfolk-opera/musical? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 9:29 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Bart schreef:
*pakt er nog wat extra popcorn bij*


Vergeet de grote beker cola niet! :biggrin:

Anyway... Ben ik nieuw? Met Folkmuziek zeer zeker niet! Folkmuziek is al in mijn hele leven. Voorbeeldje: 15 jaar geleden kwam ik al regelmatig in Mulligans (Irish pub te Amsterdam). En jonger... kwam ik samen met mijn ouders regelmatig op een sessie avond te Hoorn (volgens mij Deus Adjuctor) waar Tom de Brouwer met de band Knapzak vaak speelde. Is iemand daar weleens geweest of kan iemand dat zich herinneren? Moet ongeveer 20 jaar geleden zijn.

Met Balfolk ben ik wel redelijk nieuw. 3 jaar geleden dat ik de laatste sessie in het Hofmancafe meemaakte en daarna in de kou en regen de Musketon binnen kwam zeilen met mijn harmonica... gedurende 2 jaar kwam ik sporadisch langs. Het laatste jaar ben ik behoorlijk actief met dansen.
Ik vond/vind het altijd gezellig... De eerste keren dat ik kwam op balfolkavonden merkte niks van "kliekjes gedrag" vond de sfeer juist spontaan en gezellig... en werd al snel gevraagd voor een dansje (tot mijn grote schrik).... want dansen kon ik toen nog niet :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 10:13 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ron schreef:
Ik denk dat Rob als ie het terugleest de ironie vast ook wel zal snappen ;-) Jammer dat dat op internetforums etc. niet altijd helemaal aankomt.

Maaruh... Een LBBers soap lijkt me erg vermakelijk hoor :-P Een balfolk-opera/musical? :biggrin:


Whahahaha: balfolk de musical!!! Dat wordt een hit!!!

(on tour met vertieft de musical...) (speciaal voor Huathe en Menno)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 11:31 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, wordt vast heel vermakelijk! Maar ja, wie is een LBB'er en wie niet? Kun je ook lekker over steggelen... Niet bevorderlijk voor de sfeer dan, maar wel leuk om op de hoogte te blijven van het wel en wee van onze balfolkgemeenschap.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:13 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Gaat het balfolk nou om dansen muziek en ontspanning of om populariteit en 'kijk mij eens veel mensen kennen'-gedrag?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:32 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
guillome schreef:
Gaat het balfolk nou om dansen muziek en ontspanning of om populariteit en 'kijk mij eens veel mensen kennen'-gedrag?


Om het dansen, de gezelligheid, muziek etc, maar waar veel mensen regelmatig bij elkaar zijn, gaan mensen elkaar herkennen en banden aanknopen. Dat is iets positiefs, maar het kan inderdaad ook omslaan in populariteitsgedrag. Het is maar wat je er zelf van maakt en ik denk eigenlijk dat het wel meevalt in de balfolkwereld. Haast iedereen staat er toch wel voor open om met (relatief) onbekende mensen te praten en/of te dansen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:34 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
PS: Maar dan kan het wel grappig zijn om er gekscherend mee om te gaan dat er veel mensen zijn die elkaar herkennen van de verschillende bals in het land. Dat is niet meteen serieus bedoeld hoor, ook de term LBB'er niet wat mij betreft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 129 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling