mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 05, 2024 8:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 11:00 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
saghws schreef:
Ron schreef:
En daarbuiten ook...


Tuurlijk maar als je bedoelt bv Zuid-Amerika, dan is 'ie geïmporteerd en dat telt niet.


Heh,...een traditie moet ergens beginnen, toch? Als voorbeeld: de Cumbia is prachtige Braziliaanse muziek en dans. en het traditionele instrument waar het op gespeeld wordt? .... trekharmonica. Patent aangevraagd in Wenen in 1821. Hoe traditioneel en geïmporteerd kan je het maken?

saghws schreef:
De balfolk-plak/wiebel mazurka is een nieuwe ontwikkeling die helemaal los staat van welke traditie dan ook.


Een traditie moet ergens beginnen. Als voorbeeld: Texmex muziek is muziek uit, de naam zegt het al, de streek rond Texas en Mexico. Gespeeld op accordeons en met name trekzakken. De muziek is meegenomen door Duitse (!) boeren die emigreerden, en vanuit hun muziek ontwikkeld. (Polkafest!). Ergens heeft iemand een keer bedacht dat je het ook best anders kan spelen/dansen,...nieuwe traditie!

;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 12:49 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
saghws schreef:
Ron schreef:
En daarbuiten ook...


Tuurlijk maar als je bedoelt bv Zuid-Amerika, dan is 'ie geïmporteerd en dat telt niet.


Maar dat is ie 'bij ons' toch ook? Wikipedia vertelt me iig. dat de mazurka uit Polen komt en sindsdien vooral populair is in Frankrijk, Donegal, Zweden, Portugal, Louisiana, Kaapverdië, Curacao en de Filipijnen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 1:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tourdion schreef:
Weg met de wiebelmazurka!


Weg met de wiebelmazurka! :laughing:
*beetje late reactie, maar kon het niet laten*

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 11:33 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Lijntje schreef:
Op die manier vind ik dat niks van wat er in de wereld is en gebeurt los staat van andere dingen; alles hangt met elkaar samen.


Ik zie een link met de snaartheorie :laughing:

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 2:29 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
saghws schreef:
saghws schreef:
De balfolk-plak/wiebel mazurka is een nieuwe ontwikkeling die helemaal los staat van welke traditie dan ook.


Een traditie moet ergens beginnen. Als voorbeeld: Texmex muziek is muziek uit, de naam zegt het al, de streek rond Texas en Mexico. Gespeeld op accordeons en met name trekzakken. De muziek is meegenomen door Duitse (!) boeren die emigreerden, en vanuit hun muziek ontwikkeld. (Polkafest!). Ergens heeft iemand een keer bedacht dat je het ook best anders kan spelen/dansen,...nieuwe traditie!

;-)
W


Om 'de oudste beweging der wereld' een nieuwe traditie te noemen vind ik wel erg veel eer voor de wiebelmazurka. :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 8:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Om 'de oudste beweging der wereld' een nieuwe traditie te noemen vind ik wel erg veel eer voor de wiebelmazurka. :wink:


:laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 8:55 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
in de middeleeuwen en daarna was er al kritiek op het losbandige en onzedelijke dansen van de plattelandsbevolking, in dat kader is een geile wiebelmazurka toch juist een moderne voortzetting van 'old skool voksdansen' in de traditie van de ordinaire plattelandsbevolking van vroeger??? :laughing:


Zeker aangezien iedereen toen aan het bier zat tijdens een kermis (ook al was het bier was lichter qua alcohol toen... maar toch...)
Hmm, als er niet zoveel kuize waterdrinkers waren vandaag de dag werd er vast veel meer gewiebeld en was het niemand opgevallen!

:biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 8:59 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
misschien dat er met meer alcohol er ook minder kliekjesgedrag zal plaatsvinden? van alcohol wordt je toch vrijer en durf je toch gemakkelijker met 'vreemden' te kletsen?

Om kliekjesgedrag te voorkomen vanaf nu eerst twee speciaalbier of twee wijn voordat je naar binnen mag bij een bal!!! :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 9:57 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 05, 2008 4:10 pm
Berichten: 73
vervolgens kun je de nieuwere plak-mazurka vergelijken met bijv. Iederwijs

WOEHAAAA karlijn... hoe durf je deze knuffeldans te vergelijken met iederwijs... grijns, Maar mijn mening over Iederwijs is natuurlijk geheel off topic

verder kliekjes gedrag, ik heb altijd alles gedaan om anderen gelukkig te houden en nu ben ik lekker beetje egocentrisch. Ik dans met mensen met wie ik wil dansen. Al zijn het maar 4 dansen op een avond voor mij is het genieten.
woeii

_________________
pas op... voor op je rug springende enthousiaste kleine blonde meisjeees!!!!
tis allemaal liefde mensen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 6:35 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Even over de jig: helemaal eens met Campie. Maar dan moeten de muzikanten ook ophouden met de nerdige gewoonte om de dans expres te eindigen als alle dansers weer bij hun eerste danspartner zijn. Het is een mixer mensen, dat betekent dat je de dansers mixt. Maar het schijnt volgens sommige mensen zo te 'horen'...

Ik kijk alweer veel te lang niet op het forum (en kom ook al erg lang niet meer op bals). Ik wist ook niet wat LBB-ers zijn! Is het gebruik van obscure afkortingen niet ook een beetje kliekig?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 10:17 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik wist wat een LBB is. En te oordelen naar sommige posts van anderen wisten die het in eerste instantie ook niet. @folkie: tegenwoordig weet ik dat het staat voor Landelijk Bekende Balfolkies (dat ben ik nog niet, misschien dat men mij kent op de bals in Utrecht en Amsterdam, maar in meer plaatsen ben ik nog niet geweest)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 11:34 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
LBBer is volgens mij meer een "Mota-forum-term" dan een woord dat echt op bals gebruikt wordt. Ik heb het in elk geval nog nooit gehoord, terwijl ik inmiddels een redelijke LBBer ben. :peace:

Overigens: als je een vreemd woord tegenkomt kan je ook de zoekfunctie van het forum gebruiken. Voor iedereen hier toegankelijk, dus wederom vind ik dit geen kliekjesgedrag. :happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 11:37 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Om een LOB te zijn is ook erg leuk hoor!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:17 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Om een LOB te zijn is ook erg leuk hoor!


Dan doe je iets verkeerd. Ik weet wie je bent, ik weet waar je woont, ik weet zelfs hoe je kat heet... :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 1:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Christine schreef:
guillome schreef:
Om een LOB te zijn is ook erg leuk hoor!


Dan doe je iets verkeerd. Ik weet wie je bent, ik weet waar je woont, ik weet zelfs hoe je kat heet... :laughing:


Als het een CBB is, hoeft het nog geen LBB te zijn. :tongues:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 180 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling