mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 10:52 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Poeh, dat was weer een leuk feestje. Toen wij om 10 voor 8 aan kwamen waren de losse kaartjes al op! Gelukkig hadden we gereserveerd... Maar er stonden ook weer mensen aan de deur die weer naar huis konden. Aan de ene kant heel fijn voor de organisatie, dat betekent maximale inkomsten, maar ook naar om mensen naar huis te moeten sturen. Ik zou zeggen, als je er de volgende keer bij wil zijn, reserveer dan echt van te voren. (Wordt t ook goedkoper van..)

Sidaro speelde eerst een wat rommelige set, maar aan het eind kwamen ze toch goed op gang en maakten ze er een feestje van. Jammer dat de dansers weinig naar de muziek luisterden en enorm hard aan het praten waren.

De broertjes Tarzanelli maakten weer hele fijne muziek. Ze speelden heel erg met dynamiek, en t was echt te zien (en te horen) dat ze lol hadden in het met z'n tweeen spelen. :love:

Op naar het volgende nijmeegse bal!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:57 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Ik kan me helemaal bij Louise aansluiten. Publiek was ook bij de initiatie al vrij druk en er leek niet heel goed geluisterd te worden bij het begin van het optreden van Sidaro, sommige mensen kregen daardoor steeds pas laat door wat er gedanst werd. Het was wat rommelig, maar natuurlijk kwam alles op z'n pootjes terecht :hug: Wel fijn dat het zo'n drukke initiatie was: veel nieuwe dansers :applause:

Bij alle twee de optredens heb ik lekker gedanst, het was een fijne avond. Volgende keer hopelijk weer wat meer sessiemuzikanten en -dansers, dan kan het feestje ook daarna wat langer doorgaan. Bedankt aan iedereen die nog tot in de kleinste uurtjes is blijven hangen.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 4:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het is inderdaad verrassend dat als 71 % van de kaartjes in de voorverkoop is verkocht, het bal al om kwart voor acht is uitverkocht. Dat kan alleen als er veel nieuwelingen zijn die er al bij de instructie bij willen zijn.
En dat was zo: er was heel veel nieuw volk. Waar komen die allemaal vandaan? Het bleek dus dat de mensen die in Nijmegen op dansles zitten, de nodige PR hebben toegepast: sommigen hadden hele groepjes bij zich.
Door het vele nieuwe volk was het wel apart dat het ondanks de drukte rustig op de dansvloer was, omdat er dansen gedaan werden die niet in de dansinstructie naar voren waren gekomen (althans, dat vermoed ik, want ik was er toen nog niet bij).
Ik weet niet of het aan het grote aantal nieuwelingen lag, maar het was inderdaad erg rumoerig in de ruimte: achterin de zaal was de muziek soms lastig te horen.
De muziek zelf: ik heb er enorm van genoten. Wel viel het me op dat tijdens de twee optredens er geen enkele onregelmatige wals was gespeeld. Ik weet niet of het daarmee te maken had, maar Windwijs speelde dan maar meteen als eerste sessienummer een onregelmatige wals. Dat kon ik erg waarderen.
Al met al een zeer geslaagde avond.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 8:14 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De speeltijd voor Sidaro vloog voorbij en zo zijn we niet aan onze wals in 8-en toegekomen. Dat halen we in Utrecht wel weer in.

Erg genoten van de geweldige muziek van de broertjes Tarzanelli. De trekzakspeler deed veel begeleiding en had erg interessante ritmes in de aanbieding.

Ik zal nog een filmpje van hen op you-tube plaatsen.

Leuke sfeer op dit bal, mooie ruimte. Applaus voor de organisatie :applause: :dancing: (volgende keer toch nog wat doedelzakkrakers met Menno uit de kast trekken in de sessie).

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 9:51 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Linkje naar een erg catchy schottische van Pablo en Baltazar: http://www.youtube.com/watch?v=kgPc8qJmjUE :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 10:50 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Woei,

Die gaat het op het lijstje van filmpjes om te bestuderen. Zeer dansbaar, tof wat Pablo doet. Dankjewel Tourdion! Dansen en muziek bestuderen is soms wat te veel van het goede, op deze manier kan dat alsnog :idea:

@Kees: ik ving zo iets op terwijl ik door de zaal liep, dus heb toen idd een onregelmatig walsje ingezet, maar daar hadden Rob (doedelzak) en ik het sowieso al over gehad.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 12:37 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ook apart: je toegift al aankondigen nog voor er applaus voor het vorige nummer heeft geklonken. Jaja, de mensen van Sidaro hebben humor.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 12:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kees schreef:
Ook apart: je toegift al aankondigen nog voor er applaus voor het vorige nummer heeft geklonken. Jaja, de mensen van Sidaro hebben humor.


Dat kwam puur door de tijdsdruk :wink: . We hadden geen zin om een applaus van 5 minuten af te wachten. Liever meteen een slotmazurka inzetten en die dan een paar rondjes langer kunnen spelen. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 6:18 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Linkje naar een erg catchy schottische van Pablo en Baltazar: http://www.youtube.com/watch?v=kgPc8qJmjUE :dancing:
Leuk filmpje, Tour, dank :~)
Heb het duo jaren geleden eens op het BBF gezien en heb toen het hele optreden vooraan staan kwijlen. Erg mooi en swingend en levendig wat ze doen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 7:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
zeerover schreef:
Heb het duo jaren geleden eens op het BBF gezien en heb toen het hele optreden vooraan staan kwijlen. Erg mooi en swingend en levendig wat ze doen.


Heb je ook al de youtubefilmpjes van hun fabelachtige optreden in de Moira gezien?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 9:33 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben eindelijk een beetje bijgekomen van het bal. Ik heb het gevoel dat het meer ren-en-vlieg werk was dan normaal. Maar het was weer helemaal de moeite waard. We hebben veel complimenten gekregen. Dank daarvoor! :hug:

We zijn nog bezig met de foto's. Er is een aantal leuk kiekjes bij. Zo wist Menno mooi vast te leggen hoe Balthazar en Pablo elkaar aankeken tijdens het spelen. Wat een dynamisch duo. En het optreden van Sidaro moesten we ook vastleggen, omdat zij al lang op ons verlanglijstje stonden.

Overigens wil ik zeggen dat wij ook stomverbaasd waren dat we binnen twintig minuten uitverkocht waren. Het is altijd heel vervelend om mensen teleur te moeten stellen, maar we zitten in een beperkte ruimte dus het is helaas niet anders.

Ondertussen gaan we druk bezig met het volgende bal van 21 mei. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 1:20 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Louise schreef:
Sidaro speelde eerst een wat rommelige set, maar aan het eind kwamen ze toch goed op gang en maakten ze er een feestje van.


Ja, we waren inderdaad wat rommeliger dan normaal (enige chaos op het podium is bij Sidaro onvermijdelijk, ja zelf noodzakeljk ;-) ), en ik vrees dat het mijn schuld was. Ik had datzelfde weekend computerkamp/bedrijfsuitje met mijn collega's en moest dus vanuit exloo komen, en had er ook bij menno op aangedrongen dat ik 's-avonds weer terug wilde. Daardoor had menno ons erg kort ingepland,, waardoor we onze set flink moesten inkrimpen en omgooien. Toen kwamen daar nog wat geluidsprobleempjes bij (de vioolmicrofoon ging heel raar klikken, wat ie bij de soundcheck niet gedaan had) en inderdaad een nogal lawaaierige zaal waardoor we tourke's gebrulde waarschuwingen en aankondigingen meest fout verstonden (tourke heeft de gewoonte om tijdens optredens 2 noten vantevoren aan te kondigen dat ie iets anders gaat doen dan we gewend zijn :laughing: , waarschijnlijk met de bedoeling zijn medemuzikanten de mist in te sturen, zodat hij de gemaakte fouten op hun gage in mindering kan brengen :devilish: ). Evengoed hebben wij ons goed geamuseerd en tegen het eind nam de chaos wat af zodat we toch best tevreden waren.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 2:23 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
martijnv schreef:
Louise schreef:
Sidaro speelde eerst een wat rommelige set, maar aan het eind kwamen ze toch goed op gang en maakten ze er een feestje van.


inderdaad een nogal lawaaierige zaal waardoor we tourke's gebrulde waarschuwingen en aankondigingen meest fout verstonden (tourke heeft de gewoonte om tijdens optredens 2 noten vantevoren aan te kondigen dat ie iets anders gaat doen dan we gewend zijn :laughing: , waarschijnlijk met de bedoeling zijn medemuzikanten de mist in te sturen, zodat hij de gemaakte fouten op hun gage in mindering kan brengen :devilish: ).


Zeg eh, bandlid, zou je je columns niet ergens anders kunnen plaatsen. Hier lezen potentiele boekers mee, wat voor indruk moeten die wel niet krijgen! :angry:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 4:10 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
tourdion schreef:
Zeg eh, bandlid, zou je je columns niet ergens anders kunnen plaatsen. Hier lezen potentiele boekers mee, wat voor indruk moeten die wel niet krijgen! :angry:

sorry boss. :hug:

De meeste boekers die hier meelezen kennen ons langer dan vandaag denk ik. En Sidaro met de juiste dosis chaos op het podium is toch wel het boeken waard :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 6:19 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
martijnv schreef:
De meeste boekers die hier meelezen kennen ons langer dan vandaag denk ik. En Sidaro met de juiste dosis chaos op het podium is toch wel het boeken waard :biggrin:
Nou en of :hug:

En met dit soort columns erbij helemaal :laughing:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 227 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling