mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Lusthof der Muziek
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 9:27 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 12:32 pm
Berichten: 15
Hoi,
Voor geïnteresseerden in de geschiedenis van de Nederlandse en Vlaamse muziek is een bezoek aan deze nieuwe blog, de Lusthof der Muziek (http://lusthof-der-muziek.blogspot.com/), wellicht de moeite waard.

De site biedt een groeiende verzameling links naar gedigitaliseerde bladmuziek (volksmuziek, maar ook andere 'bedreigde' genres), geïllustreerd met afbeeldingen en opnamen. Hopelijk wordt je blij verrast door wat er in de loop der eeuwen allemaal is geproduceerd!

Vriendelijke groet,
Mark


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 10:41 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Beste Mark,

Bedankt voor het tonen van je mooie website. Er staat leuke informatie op over muziek uit diverse genres. Vooral fijn dat er direct filmpjes en opnames bij staan, zodat alles wat meer gaat leven.
In Google Chrome, waarmee ik de website de eerste keer opende, worden alle geluidsfragmenten onmiddelijk geopend, en tegelijkertijd. Nu hou ik zowel van Vlaamse polyfonie, als van een goede trekzakdeun of gezangen van Hadewijch, maar door elkaar heen is wat veel van het goede. Inmiddels zie ik ook dat in mijn (misschien niet ge-update?) Internet Explorer weergave het tweede fragment van de Gruuthuse handschrift en het fragment bij de Hadewijch post niet correct worden weergegeven. Wellicht dat er iets niet helemaal correct is in de (HTML) codering.
Ik denk dat je hier nog wel wat luisteraars en lezers kan vinden. Succes!

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 11:09 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 12:32 pm
Berichten: 15
Beste Windwijs,
Hartelijk dank voor je reactie, en... werk aan de winkel dus (helaas). Het probleem van de niet spelende muziekjes heb ik (hopelijk) opgelost; dat verschillende dingen in Chrome gelijktijdig automatisch afspelen vergt wat meer graafwerk ('t blijkt wel een bekend probleem te zijn op 't chrome discussieforum).
Groet,
Mark


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 11:29 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 12:32 pm
Berichten: 15
Beste Windwijs,
Ook het probleem van de automatisch afspelende muziek heb ik hopelijk opgelost. Ik zou je dankbaar zijn als je het nog eens zou willen proberen en laten weten of het nu goed werkt.
Vriendelijke groet,
Mark


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 12:21 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Hulde! Zowel in IE als in GC nu geen problemen meer.

Terug naar de orde van de dag: ga eens kijken of dit blogje mensen! Ga ik ook nog een keer op m'n gemak doen, na alle klusjes van vandaag. *bookmarks the website*

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 181 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling