mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 11:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2003 3:52 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
tourdion schreef:
:)
Het ziet er mooi uit, de titels zijn plezant. En het is goed te overzien. Als je al die deunen uitprint en bundelt heb je een fantastisch balboek!
:biggrin: :)



wel erg leuk al die deunen van de zuiderburen. maar het verbaasd mij dat iedereen hier op het forum druk bezig is met het ophemelen van andermans cultuur en de eigen cultuur maar een beetje in het stof laat liggen. oke. na een week hollandse deunen ben ik hard toe aan bulgaarse ritmes, turkse jammer kreten en zingende armeense violen :blush: , ik geef toe.
maar het hollands is echt zo slecht nog niet en je kan er ook een mazurka op dansen!!! :biggrin: :biggrin:
het bal in wageningen is een goed begin!!

misschien moet de naam van het forum een gewijzigd worden en het vlaams/ frans vervangen worden door lage landen, west europees, of gewoon spansmuziek :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2003 11:26 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
gitana schreef:
misschien moet de naam van het forum een gewijzigd worden en het vlaams/ frans vervangen worden door lage landen, west europees, of gewoon spansmuziek :cool:


daar ben ik het helemaal mee eens; ik heb het zelf ook liever over "traditionele muziek van de lage landen" en zou graag de nederlandse traditionele muziek beter willen kennen.
Verder is het ongelofelijk hoe in een half jaar tijd de spansdrift om zich heen heeft gegrepen en hoeveel netwerkjes er zijn ontstaan -
Het wordt nu echt belangrijk om een goede activiteiten kalender bij te houden en elkaar tijdig op de hoogte te brengen - we leven in spannende tijden
Wie komt er donderdag in caf? Averecht meedoen met de sessie ?

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2003 12:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
gitana schreef:
wel erg leuk al die deunen van de zuiderburen. maar het verbaasd mij dat iedereen hier op het forum druk bezig is met het ophemelen van andermans cultuur en de eigen cultuur maar een beetje in het stof laat liggen. oke. na een week hollandse deunen ben ik hard toe aan bulgaarse ritmes, turkse jammer kreten en zingende armeense violen :blush: , ik geef toe.
maar het hollands is echt zo slecht nog niet en je kan er ook een mazurka op dansen!!! :biggrin: :biggrin:
het bal in wageningen is een goed begin!!

misschien moet de naam van het forum een gewijzigd worden en het vlaams/ frans vervangen worden door lage landen, west europees, of gewoon spansmuziek :cool:


helemaal me eens! ik heb vanmorgen nog een paar stukken uit Beukema gespeeld.
ik heb me trouwens al eerder afgevraagd waarom het forum vlaams/frans heet. (ik weet even niet meer in welk topic, mota is daar een query voor ofzo?)
Als er nou iets is wat we weinig spelen is het wel echt frans, en vlaams ?ook niet zoveel geloof ik. Sinds ik een workshop bij Bernard Boulanger in St Chartier heb gedaan is wat wij doen iets anders.
En die jigs komen toch echt ergens anders vandaan.
En die tarantella. :devilish:
Ik vind muziek van de Lage Landen een betere en mooiere naam, niet omdat we nu alleen "typisch" hollands (nederlands) zouden moeten spelen maar omdat de Lage Landen historisch gezien door allerlei landen muzikaal zijn beinvloed, waardoor we een schat aan stukken hebben om uit te putten.
Sinds ik les heb bij Bert Lotz heb ik ook een hoop leuke oude hollandse stukken gekregen waar prima op gespanst kan worden.
Wil je de traditie voortzetten zouden we nu zelfs meer Arabische muziek kunnen gaan spelen.
Kortom: en-en (ipv of-of). :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2003 4:56 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Wat dacht je van West-Europees

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2003 12:00 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Lage Landen vindt ik beter.
Balkan, Israel, klezmer, Grieks, spaans, Scandivisch noem maar op is daarnaast niet west-europees en het is toch muziek die ik (en ook anderen) regelmatig spelen en die ook hier voorhanden is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2003 12:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
aiaiaiai... vindt ik met een t !!
shame on me :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2003 1:15 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
mmmm om nu een paar muziek stijlen te moeten kiezen. laat het dan open , zodat elk stukje muziek zijn plek heeft op het forum, een algemene noemer, maar dan wel iets beters dan wereldmuziek, muziek, of huh iets dergelijks. (ik heb nu even geen inspirateis voor iets treffend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2003 3:59 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Gromit schreef:
Lage Landen vindt ik beter.
Balkan, Israel, klezmer, Grieks, spaans, Scandivisch noem maar op is daarnaast niet west-europees en het is toch muziek die ik (en ook anderen) regelmatig spelen en die ook hier voorhanden is.


Scandinavisch reken ik ook bij West-Europees. de rest van het rijtje is voor mij een andere stijl muziek. Iets waar 'weredmuziek' misschien beter voor is, maar het woord 'wereldmuziek' heeft voor mij dan weer echt GEEN betrekking op het type volksmuziek waar ik me mee bezig houd. Ik wordt eerder argwanend wanneer ik ergens een concert/festival met 'wereldmuziek' zie aangekondigd....

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2003 4:03 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Scandinavisch reken ik ook bij West-Europees. de rest van het rijtje is voor mij een andere stijl muziek. Iets waar 'weredmuziek' misschien beter voor is, maar het woord 'wereldmuziek' heeft voor mij dan weer echt GEEN betrekking op het type volksmuziek waar ik me mee bezig houd. Ik wordt eerder argwanend wanneer ik ergens een concert/festival met 'wereldmuziek' zie aangekondigd....


Sluit ik me helemaal bij aan, alhoewel ik Klezmer qua structuur vaak erg westeuropees vind (zonder t) ;-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2003 4:21 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
MOTA !!!!! Waar zit je ??

Kan er misschien een nieuw topic worden aangemaakt voor de naamgeving van dit forum ? Want deze thread begon met een mededeling over een maandelijks dans-evenement in Eindhoven, toch

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2003 9:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Mmmm, beetje lang geleden maar nu als nog...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2003 9:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
en...zijn we al uit hoe dit forum gaat heten :raisedeyebrow:
Mota kan vast wel even een poll maken. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2003 9:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben voor Spansforum (dan kun je de definitie van spansen altijd nog aanpassen zonder de naam te wijzigen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2003 5:20 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Scordatura schreef:
we leven in spannende tijden


Spansende tijden bedoel je..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2003 8:17 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ben ik dan de enige die elke keer bij het woord Spansen kotsneigingen krijg?

LageLanden vind ik dan beter, of continentaal West Europees
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling