mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 2:35 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Present. Hiep hoi voor een leuke avond muziek en dans.
Op FB laten ook genoeg mensen weten dat ze komen, ik denk dat er wel wat bekenden van dezen en genen tussen zullen zitten.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 3:24 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Als Guichen met één andere band op zou treden zou ik het interessanter vinden te komen, maar het komt me ook gewoon niet goed uit / toch wat duur. Veel plezier iedereen vanavond.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 10:13 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
tss, stelletje aso's die balfolkies... dansen tijdens een luisterconcert... :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 12:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Iertje schreef:
tss, stelletje aso's die balfolkies... dansen tijdens een luisterconcert... :biggrin:

Ik vond het helemaaaaaaaaaaaaaaaaal geen straf om te zitten luisteren en kijken naar de frères Guichen! Wow, wat een techniek! Beetje jammer van de reverb in de zaal waardoor niet alles even goed tot zijn recht kwam (zeker de snelle loopjes waar deze broers juist zo sterk in zijn; die verdronken een beetje in de brei aan echoklanken), maar ik heb er supersupersupersuperveel van genoten! Waar het eerste half uur me vrij lang leek te duren, was het halve uur van Guichen zo voorbij... En trouwens, helemaal stil gezeten heb ik niet: de hele rij stoelen bewoog met me mee :dancing:
Bij Lirio en de Gonnagles mochten de voetjes wel lekker over de vloer, en hoewel ik me een beetje bekeken voelde denk ik dat we weer wat goede PR hebben gemaakt!
Lang leve balfolk :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 4:23 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het was een leuke editie van het eerste folkfestival in De Doelen.
De dansinstructie:
er was veel belangstelling voor de dansinstructie. De kring werd alsmaar groter en groter. Wouter deed het best goed.

Siân James: ik vond haar spel heel mooi, zowel op piano als op de harp, alleen had ik mijn twijfels over de toegevoegde waarde van de begeleidingsmuzikanten. Een keyboard op een folkpodium is ook erg apart, ook al werkt het bij Beoga (een Ierse groep) dan weer wel.

Frères Guichen:
de eerste noten waren meteen geweldig en dacht ik er nog aan om een CD te kopen, maar dat heb ik toch achterwege gelaten, omdat sommige dingen live beter klinken als dat ik het thuis in de huiskamer zou draaien.

Lirio:
ze speelden een leuke set, alleen verbaasde het me heel erg dat ze geen tovercirkel en jig speelden, die notabene in de dansinstructie naar voren waren gekomen. was daar een reden voor? Nu moet ik zelf ook zeggen dat ik zelf ook niet met anderen dan de folkies de scottisch ben gaan dansen.
En het verbaasde me ook dat er in plaats van een hanterdro een tricot werd gespeeld zonder dat de andro was uitgelegd.
Met deze elementen verhoog je de barriere dusdanig dat er buiten de balfolkies relatief weinig andere mensen gingen dansen, vond ik.
En daardoor krijg je dat 'je een beetje bekeken voelen'gevoel.

Dervish:
het klink wel lekker, maar ik was erg moe, dus echt iets zinnigs kan ik hier niet over zeggen.

Gonnagles:
Maar als je gaat dansen, is die moeheid snel weer weg. Toen ik daar kwam, bleek dat ze al een paar nummers bezig waren. Ik weet niet wat daar de reden van was, maar ik vond het wel jammer dat ik het niet eerder wist.
Verder een hele leuke set met gevarieerde muziek.
Dit keer heb ik bij de andro mensen aangemoedigd om mee te komen te dansen en bij 2 mensen had dat succes.

Na afloop nog even een drankje gedronken in een Ierse pub aan de Lijnbaan om de avond een beetje in stijl af te sluiten en dan huiswaarts te keren.

Ik vond de opkomst van balfolkies best goed was. Die korting heeft daar waarschijnlijk toch zeker aan bijgedragen.
De vloer in de hal van de Doelen is eigenlijk natuurlijk naadje om op te dansen. Maar ja, ik had ook mijn dansschoenen niet aan, dus dat ziijn al twee factoren waardoor het dansen niet altijd even soepel ging.

Overall beeld: ik vergelijk het met Trad'It en daar vond ik het gemoedelijker. In Rotterdam werd je in een zaal gezet en mocht balfolk de pauze en de nazit opleuken. Ik ervaarde dat als een te strak keurslijf.
In Groningen was balfolk een echt integraal onderdeel van de programmering en was de laatste band, Bellowhead, weliswaar geen balfolk maar zeer zeker bedoeld om te dansen. Dat komt de spontaniteit en de sfeer ten goede.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 4:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Overall beeld: ik vergelijk het met Trad'It en daar vond ik het gemoedelijker. In Rotterdam werd je in een zaal gezet en mocht balfolk de pauze en de nazit opleuken. Ik ervaarde dat als een te strak keurslijf.
In Groningen was balfolk een echt integraal onderdeel van de programmering en was de laatste band, Bellowhead, weliswaar geen balfolk maar zeer zeker bedoeld om te dansen. Dat komt de spontaniteit en de sfeer ten goede.

Hihihi ja ik voelde me ook een beetje een infiltrant, een lid van een sekte die als een soort spion in de grote boze buitenwereld wordt gezet en daar zijn ding mag doen. Het was in die zin niet echt goed geïntegreerd. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vond! :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 1:01 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 06, 2009 12:27 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Enschede
Kees schreef:
Gonnagles:
Maar als je gaat dansen, is die moeheid snel weer weg. Toen ik daar kwam, bleek dat ze al een paar nummers bezig waren. Ik weet niet wat daar de reden van was, maar ik vond het wel jammer dat ik het niet eerder wist.


We hebben onze set ingezet op het moment dat de eerste mensen van de trappen af kwamen om te voorkomen dat ze meteen door zouden lopen naar buiten (het programma liep toen al een half uur achter op schema immers). Tegen de tijd dat de laatsten beneden waren, waren we waarschijnlijk al wel bij het derde liedje of zo aanbeland...
Niet de meest balfolkie-vriendelijke aanpak natuurlijk, maar in dit geval was er niet echt een andere optie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 12:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Ik vond de keyboard begeleiding bij de eerste band ook bijna meer storend dan wat toevoegen. Er zat een hele lage dreun in.
De verstaanbaarheid van de zangeressen liet ook te wensen over. En dan bedoel ik niet vanwege de taal waar ze in zongen (Welsh spreek ik niet :P ) maar ook het Engels was af en toe niet te verstaan. Jammer.

De Franse broers maakten me erg aan het lachen. Matthijs suggereerde al dat de gitarist vroeger lang haar had en in een rockband speelde zoals hij over z'n gitaar stond te 'headbangen'.

Ik denk dat Dervish het wel jammer vond dat 'die Nederlanders' zo lastig mee te krijgen waren. Ze moesten elke keer zelf aangeven wanneer er mee-geklapt kon worden.

Ik had af en toe wat moeite met stilzitten maar de dans momenten maakten dat weer goed. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 2:20 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Het was een leuke editie van het eerste folkfestival in De Doelen.
De dansinstructie:
er was veel belangstelling voor de dansinstructie. De kring werd alsmaar groter en groter. Wouter deed het best goed.
Merci, Het is altijd lastig om de juiste balans te vinden tussen "iedereen moet voornamelijk gewoon de snel de dansvloer op durven" en zorgn dat mensen dingen niet verkeerd aanleren, of dieper op techniek ingaan". Het was toom te zien dat er zoveel mensen meededen!

Kees schreef:
Siân James: ik vond haar spel heel mooi, zowel op piano als op de harp, alleen had ik mijn twijfels over de toegevoegde waarde van de begeleidingsmuzikanten. Een keyboard op een folkpodium is ook erg apart, ook al werkt het bij Beoga (een Ierse groep) dan weer wel.
Ik kon tussen de galm, de echo en de vibrato haar daadwerkelijk zingen niet echt onderscheiden.... en idd een vreselijk keyboard.

Kees schreef:
Frères Guichen:
de eerste noten waren meteen geweldig en dacht ik er nog aan om een CD te kopen, maar dat heb ik toch achterwege gelaten, omdat sommige dingen live beter klinken als dat ik het thuis in de huiskamer zou draaien.
Ja, jammer dat ik dat optreden heb moeten missen ivm met ons eigen optreden...ik hoop dat ze nog eens naar hier komen.

Kees schreef:
Lirio:
ze speelden een leuke set, alleen verbaasde het me heel erg dat ze geen tovercirkel en jig speelden, die notabene in de dansinstructie naar voren waren gekomen. was daar een reden voor? Nu moet ik zelf ook zeggen dat ik zelf ook niet met anderen dan de folkies de scottisch ben gaan dansen.
En het verbaasde me ook dat er in plaats van een hanterdro een tricot werd gespeeld zonder dat de andro was uitgelegd.
Met deze elementen verhoog je de barriere dusdanig dat er buiten de balfolkies relatief weinig andere mensen gingen dansen, vond ik.
En daardoor krijg je dat 'je een beetje bekeken voelen'gevoel.

Ik snap je punt, we hebben daar ook wel over nagedacht, maar met slechts een half uurtje spelen hebben we gekozen voor muziek die het hele publiek zou moeten aanspreken, ook de niet-dansers.
Kees schreef:
Dervish:
het klink wel lekker, maar ik was erg moe, dus echt iets zinnigs kan ik hier niet over zeggen.
Het was fantastisch goed, maar het kon me niet echt boeien. Volgens mij hadden ze er zelf ook niet echt plezier in, behlave die inval-violist
Kees schreef:
Gonnagles:
Maar als je gaat dansen, is die moeheid snel weer weg. Toen ik daar kwam, bleek dat ze al een paar nummers bezig waren. Ik weet niet wat daar de reden van was, maar ik vond het wel jammer dat ik het niet eerder wist.
Verder een hele leuke set met gevarieerde muziek.
Dit keer heb ik bij de andro mensen aangemoedigd om mee te komen te dansen en bij 2 mensen had dat succes.
De Gonnagles zijn top!
Kees schreef:
Ik vond de opkomst van balfolkies best goed was. Die korting heeft daar waarschijnlijk toch zeker aan bijgedragen.
De vloer in de hal van de Doelen is eigenlijk natuurlijk naadje om op te dansen. Maar ja, ik had ook mijn dansschoenen niet aan, dus dat ziijn al twee factoren waardoor het dansen niet altijd even soepel ging.

Overall beeld: ik vergelijk het met Trad'It en daar vond ik het gemoedelijker. In Rotterdam werd je in een zaal gezet en mocht balfolk de pauze en de nazit opleuken. Ik ervaarde dat als een te strak keurslijf.
In Groningen was balfolk een echt integraal onderdeel van de programmering en was de laatste band, Bellowhead, weliswaar geen balfolk maar zeer zeker bedoeld om te dansen. Dat komt de spontaniteit en de sfeer ten goede.


Ik denk dat ik nog wel even ga napraten met de organisatie, m te horen wat zij ervan vonden. Ze waren in ieder geval tevreden met de opkomst.


Ik had de trein gemist op de weg terug, dus nog even snel een lift gezocht. (Dank je Nico!)
Dan moesten we eerste nog met de trein naar Alexander. Nog leuke een afterbal gehad met 3 dansende paren :-)
W

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 11:30 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Ik denk dat ik nog wel even ga napraten met de organisatie, om te horen wat zij ervan vonden. Ze waren in ieder geval tevreden met de opkomst.

Volgens mij is dat nababbelen vruchtbaar geweest; ik zie weer een nieuw balfolkevenementaangekondigd staan in de Doelen!
Leuk hoor! :applause:
Ik hoop wel dat er dan ook weer zo'n balfolk-kortingsactie komt, want dat was denk ik wel de voornaamste reden waarom er zoveel balfolk-dansers waren gekomen.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 6:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Lijntje schreef:
Ik hoop wel dat er dan ook weer zo'n balfolk-kortingsactie komt, want dat was denk ik wel de voornaamste reden waarom er zoveel balfolk-dansers waren gekomen.

Ok, en gaan we nu wel voor balfolk.nl flyers/kaartjes zorgen? En het balfolk.nl 'spandoek'? Zoveel volk als daar op af komt, dat is een hele mooie kans om te flyeren..

Altan is trouwens een absolute top band. Nog leuker dan Dervish imho.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 9:31 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Lijntje schreef:
Cooper schreef:
Ik denk dat ik nog wel even ga napraten met de organisatie, om te horen wat zij ervan vonden. Ze waren in ieder geval tevreden met de opkomst.

Volgens mij is dat nababbelen vruchtbaar geweest; ik zie weer een nieuw balfolkevenementaangekondigd staan in de Doelen!
Leuk hoor! :applause:
Ik hoop wel dat er dan ook weer zo'n balfolk-kortingsactie komt, want dat was denk ik wel de voornaamste reden waarom er zoveel balfolk-dansers waren gekomen.


Omdat het nog niet op balfolk.nl staat!

Ff een bump. 14 oktober, SnaarMaarWaar!

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 11:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
en altan! 2 superbands! leuk zeg!

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 6:08 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
De PR is idd behoorlijk achterwege gebleven, lijkt het. Blijkbaar is er ook geen kortingsactie dit keer, anders had het hier wel gestaan. Ik denk dat dat enorm gaat schelen in de opkomst.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 199 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling