mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 7:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 6:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Gerard Godon (accordeonist van Parasol) is een heel fijne muzikant, die superdansbare muziek maakt. Dit komt omdat hij zelf ook een zeer bevlogen danser is. De subtiliteit in de muziek komt terug in zijn voeten, en andersom evenzo. Deze middag gaat hij dat op ons overbrengen. In 3 uur gaat hij ons leuke variaties leren op de mazurka.

Voorkennis: De basis van de scottish en de mazurka wordt onder de knie geacht, evenals een behoorlijke danshouding. Voertaal is Frans met vertaling. De muziek tijdens de workshop wordt verzorgd door Catherine Grimault, de violiste van Parasol (en Gerard zelf op accordeon als hij niet aan het dansen is).

Programma:

12 - 15 workshop Mazurka Variaties
16 - 18 Bal met Sidaro en Parasol (deel 1)
18 - 19 Picknick
19 - 21 Bal met Sidaro en Parasol (deel 2)

Voor zowel de workshop als het bal is reserveren noodzakelijk dit kan via balfolk.nl

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:52 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik zit te twijfelen..
Wat voor variaties zijn het? Ritmische of figuren? Weet je dat?

edit:
Laat maar, ik doe gewoon mee :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 2:40 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 26, 2010 1:57 pm
Berichten: 54
Woonplaats: delft
twijfel ook nog,

de mazurka wil ik graag wat beter leren, maar er is ook phantasium met de kelten+ball noir,
moeilijk!! :battingeyelashes:

kans dat het snel vol zit of heb ik nog even bedenktijd??

_________________
schijf van vijf: muziek,dans, bergen, uitslapen en lekker eten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 1:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Wat Gerard er precies mee gaat doen weet ik nog niet. Wel dat hij een fijne inspirerende danser en docent is. Dus ik zou zeggen, haal er maar uit wat voor jou interessant is.

Het bal is ondertussen zo goed als uitverkocht (hoppa, in een week), wel zijn er nog enkele plaatsen in de workshop. Wees er dus snel bij!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 12:50 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Het bal is uitverkocht! Reserveren kan alleen nog voor de reservelijst.

Wel zijn er nog een paar plekken in de workshop, en dan mag je ook naar het bal. Wees daar wel snel bij, want voor je het weet zijn die ook weg!

Het programma is ondertussen uitgebreid met Wouter Kuyper's solo programma. Daarmee wordt t:

12 - 15 workshop Mazurka Variaties
16 - 17u20 Bal met Sidaro
17u30 - 18u30 Bal met Parasol (deel 1)
18u30 - 19u30 Picknick
19u30 - 20u30 Bal met Parasol (deel 2)
20u40 - 22u Bal met Wouter Kuyper

Ik heb er zin in!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 1:35 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik ook!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: reservering overnemen?
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 10:13 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 9:12 pm
Berichten: 23
Ik ben onverwacht dit weekend toch in Nederland, en ik zou heel graag willen komen dansen vanmiddag, is er iemand die om welke reden dan ook niet kan en heeft gereserveerd, met of zonder workshop?

_________________
'I was born to speak all mirth and no matter' Shakespeare


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 1:38 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Het was echt weer een heerlijk bal gister =D Veel later dan gepland thuis en stiekem toch een beetje stram in m'n kuiten vanochtend, maar zeker de moeite waard.

De workshop 's middags was niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar wel erg gezellig. Leuke groep en ondanks het niveauverschil heeft iedereen er volgens mij wel iets aan gehad. In ieder geval m'n Frans weer een beetje opgehaald.

Het bal was met drie heerlijke bands, die stiekem gewoon heerlijk op elkaar aansloten. En Hop-Mazurka, haha! Heerlijk =) En Parasol al veel te lang niet meer gezien, dus ook dat werd hoog tijd.
Ik vond het met de ogen dicht uitgezocht worden ook heel erg leuk, dat moeten we eigenlijk vaker doen. De drempel om iemand te kiezen die je nog niet kent wordt veel lager en daardoor is het erg leuk en leerzaam! En met Gerben derde worden met tussen de glazen door walsen had ik ook niet verwacht, hihi.

Kortom, leuke workshop, leuke bands, leuke mensen =D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 1:46 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Sidaro had ik nog niet eerder gezien en er zit meer variatie in hun repertoire dan bij veel andere bands (wat het misschien niet makkelijk maakt een logische playlist op te stellen) Ik vond de polka en ergens een walsje erg leuk, verschrikkelijk oudbollig maar goed gespeeld.

De waarschuwing dat de pauze later kwam was erg nodig en ik ben het bal doorgekomen op stroopwafels. Parasol blijft erg fijn en Wouter, met spelletjes tussendoor, was ook leuk. Walsen terwijl je naar je voeten kijkt is wel vermoeiend.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 1:55 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Workshop vond ik niets maar het bal was weer heerlijk :)
Sidaro altijd goed, Parasol vond ik echt subliem en wouter idem! Heerlijk gedanst vlak voor de neus van de parasolisten en wouter :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 2:29 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
guillome schreef:
Sidaro altijd goed, Parasol vond ik echt subliem en wouter idem! Heerlijk gedanst vlak voor de neus van de parasolisten en wouter :D


Merci!
Ook aan verder iedereen die er was. Het was weer leuk om voor jullie te spelen,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 3:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Dank Sidaro (voor echt een goede set! Nix niet rommelig, gewoon goed gespeeld! Tour, hoe zijn de foto's en filmpjes geworden die ik heb gemaakt met je camera?) Parasol (altijd fijn, wat een heerlijke mensen en wat een fijne muziek) Wouter (heerlijk hoe hij in zijn eentje de hele zaal aan het dansen houdt, en ondanks dat ik hem elke week hoor verveelt het nog altijd niet) Dank dansers, ik heb zelf ook heerlijk gedanst met jullie. Dank Ton voor het mooie geluid.

Fijn om te horen dat het ogen dicht spelletje zo goed is bevallen. Ik vind het altijd heel erg leuk, je danst met andere mensen dan je normaal zou dansen, en je bent op een heel andere manier sensitief voor elkaar. Eric gaat het op t bal volgende keer vast ook zo'n spelletje doen: Chapelloise a tiroir; een jig afwissellend met random koppeldansen (ook veel onregelmatige walsen!). En dan dans je dus met degene bij wie je eindigt na een paar stukjes jig.

Het was het 29ste bal dat ik heb georganiseerd in de Moira, en dat was t merken (voor mij iig), zo soepel loopt de organisatie. Zelfs een lekkage halverwege Wouters optreden was niet iets om ons druk over te maken...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 9:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Het was weer erg sfeervol in de Moira. Te gek om Parasol eens in het echt te zien!

Ik had nog 8 foto's op mijn rolletje zitten van dit bal die staan nu op mijn Hyves: http://tourke.hyves.nl/album/61566015/Balfolk_in_Moira_Utrecht/1UEcoujo/ :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 10:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Sfeerimpressie van Parasol op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=u8TouEd7MC8

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 11:41 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Een ROLLETJE foto's? :peace:

Ik vond het een superbal! Ik moest wel lachen toen de hopsmazurka werd aangekondigd - het was duidelijk waar die term vandaan kwam. Mijn hoogtepunt was echter een andere Mazurka: de Mazouka (combinatie Mazurka en Zouk) op Parasol.

Het was weer fantastisch! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 233 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling