mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 11:59 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
En alle gezellige babbel-momenten met heel veel mensen: Campie, Menno, Dorine, Chardonnekes en tig andere mensen. 't was erg gezellig :~)

Goede docenten waren er trouwens.
Toen ik donderdagochtend de docentenpresentaties zag en hoorde (elke docent speelde eén nummer) had ik toch graag een workshop gevolgd (maar had dat niet getrokken met optreden erbij).

Als de Finse Terhi Puronaho volgend jaar terug komt en dan voor GC, ben ik erbij. Supertof wat zij allemaal met haar linkerhand deed!

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 12:44 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
zeerover schreef:
En alle gezellige babbel-momenten met heel veel mensen: Campie, Menno, Dorine, Chardonnekes en tig andere mensen. 't was erg gezellig :~)

Zijn wij elkaar misgelopen, want ik deed even een snelle actie op zaterdagavond, pizza in Nijmegen en vervolgens een avondje TEEU.
Gepraat met precies dezelfde mensen (en nog een paar anderen). Het liep al duidelijk wat op zijn end, brakke mensen, maar na een optreden van 4 docenten een geweldige texmexband van zeer jonge gasten, ik schat tussen de 18 en 20 jaar of zo. Maar briljant gespeeld door een heerlijke trekzakker.

En het weer hè? Dat zat echt mee.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 3:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Flimmie en de Texmex helaas gemist doordat ik met mijn gezin op zaterdagmiddag al de pleiterik moest maken. :crying:

Verder heb ik in 3 dagen weer meer fraaie muziek tot mij genomen dan anders in een heel jaar.

Begon op woensdag avond al goed met de lerarensessie in de kantine. Spelers als Cati Plana, Mark Söhngen en Emmanuel Pariselle maakten het me heel moeilijk om ongestoord bij te kletsen met deze en gene. Naar hun muziek móest je wel luisteren.

Fijn sfeertje ook al bij het tent opzetten. Heerlijk zomerweer, geel gras, ginnegappen met Zeerover, het leek Frankrijk wel.

Op donderdag een fijn optreden van Volt meegemaakt. Zeer dansant. Spectaculaire arrangementen. Horizonto nog nooit zo mooi gehoord (beter dan Blzabella).

Daarna doorgedanst op een erg prettige set van Floor en Sylvain. De klarinet van Sylvain maakt zelfs de ergste balfolkhater vrolijk.

Campie deelde Auvergnatse worst en poetsmiddel op citroenbasis uit. Ageerde hierbij uitbundig tegen het Balfolk gebeuren dat volgens hem alleen maar leidt tot een uitgestorven zaal omdat iedereen na 12 uur bekaf is van al dat gedans.

Op vrijdagavond het meest indrukwekkende trekharmonica optreden ooit meegemaakt. Knoppengenie Christian Maes ging helemaal los op diverse trekzakken terwijl Emmanuel Pariselle onder elk nummer een begeleiding neerzette waar de koude rillingen van door je ruggegraat trokken. Tussendoor prachtige franse liedjes van Pariselle. Werkelijk 'hors categorie'. Ze kregen dan ook een staande ovatie. En het publiek werd daarop getracteerd op 5 toegiften. Een onvergetelijke sensatie dit optreden. En een reden om deze 2 spelers zo snel mogelijk weer eens te zien.

En wat is het geluid van een handgemaakte Concertina met platliggende tongen toch zalig. Pariselle deed de hele workshop bijna op dit instrument en het ging me geen moment vervelen. Kwaliteit verloochent zich niet. Dat is me dit weekend op verschillende momenten duidelijk geworden. :hug: :rose:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 9:29 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Kwaliteit verloochent zich niet. Dat is me dit weekend op verschillende momenten duidelijk geworden. :hug: :rose:

Da's een mooie afsluitende opmerking, Tour. Volgend jaar gaan we weer! :rose:
En ik leer graag wat dingetjes die je van Emanuell hebt geleerd (helaas had ik het concert gemist, omdat ik te moe was van de avond ervoor :~( )

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 12:05 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Omdat nachtelijk gescharrel rond de tent schadelijk is voor de zeldzame Ubberger Boomkikker is TEEU dit jaar (2013) slechts 1 dag.

Op Harmonicahoek.nl is het programma te zien. Er zijn 8 workshops (de helft van het normale aantal) en 1 bal (Floor + vrijer).

Workshop van Remco Sietsema lijkt me wel interessant (spelen met ritmiek) en anders zijn er nog de workshops van Pascale (balfolkdeunen opleuken) en Arie van Lienen (met 15 trekzakkers 1 stuk spelen) wellicht leerzaam.

Docenten uit verre buitenlanden zijn er dit jaar niet bij. Maar dat mag de pret niet drukken.

Je mag al blij zijn als je ingeloot wordt dunkt me en zo'n workshop is eigenlijk alleen maar een excuus om van de partij te zijn op deze jaarlijkse trekzakreünie.

Nu nog even bedenken waar het overnachten gaat plaatsvinden: op de camping of tussen de dampende fretten :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 12:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Omdat nachtelijk gescharrel rond de tent schadelijk is voor de zeldzame Ubberger Boomkikker is TEEU dit jaar (2013) slechts 1 dag.

Op Harmonicahoek.nl is het programma te zien. Er zijn 8 workshops (de helft van het normale aantal) en 1 bal (Floor + vrijer).

Workshop van Remco Sietsema lijkt me wel interessant (spelen met ritmiek) en anders zijn er nog de workshops van Pascale (balfolkdeunen opleuken) en Arie van Lienen (met 15 trekzakkers 1 stuk spelen) wellicht leerzaam.

Docenten uit verre buitenlanden zijn er dit jaar niet bij. Maar dat mag de pret niet drukken.

Je mag al blij zijn als je ingeloot wordt dunkt me en zo'n workshop is eigenlijk alleen maar een excuus om van de partij te zijn op deze jaarlijkse trekzakreünie.

Nu nog even bedenken waar het overnachten gaat plaatsvinden: op de camping of tussen de dampende fretten :biggrin:

Ik kies voor de fretten, dampend en zuipend. :hug:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 2:52 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Op het programma staat dat de boel afgelopen is om 24:00 ... zouden ze dan echt de tent dicht doen?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 2:58 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
campie schreef:
Ik kies voor de fretten, dampend en zuipend. :hug:


Ik wilde het thuis eerst even overleggen, maar ze zitten al voor je klaar
Afbeelding

Fille schreef:
Op het programma staat dat de boel afgelopen is om 24:00 ... zouden ze dan echt de tent dicht doen?


Lijkt me wel. Na zo'n dag moet je toch nog opruimen en de school zal ook wel niet eindeloos de zooi verhuren.
Maar in Ubbergen hebben ze zoveel ervaring met boomklevers, dat het ze vast niet opvalt als het gros blijft plakken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling