mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 2:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 8:58 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Ron schreef:
Ah... Ik had het ook even doorgegeven aan mijn buurtjes (dames), maar die hadden tot gisteren nog nooit van balfolk gehoord... Hebben ze er wel of niet iets aan?


Ik denk dat het dan handiger is als ze een keer naar een initiatie komen en daarna pas workshops gaan volgen.
Als ze nog helemaal danshouding en echt de basis moeten leren dan wil je ze niet meteen laten starten met een hoog leertempo en allerlei variaties. Al helemaal niet als het om de mazurka gaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 8:58 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Tenzij mensen erg veel talent hebben klinkt deze workshop me niet erg geschikt voor echte beginners.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 10:17 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad, voor echte beginners is deze workshop niet echt geschikt, dat is zowel voor hen zelf als de andere dansers alleen maar frustrerend.

Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Karlijn, de wals workshop kan ook geschikt zijn voor mensen die nog niet zoveel balfolk ervaring hebben, maar enkel als ze makkelijk nieuwe dansen leren. Het probleem is alleen dat je eigen niveau al lastig in te schatten is, maar je eigen leertempo inschatten vergt nog meer zelfreflectie...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 3:27 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Nog mensen die willen leren spelen met de dans in de muziek, of met de muziek in de dans? Kom dan zaterdag deze workshop van Pierre volgen. We hebben nu wat meer heren dan dames, als wel vaker, maar ook voor volgers gaat dit een erg leuke workshop zijn. Volgers zijn dus zowiezo welkom, leiders zijn welkom mits ze een dame meebrengen.

En voor wie van plan is de andere 2 workshops te volgen, voor alledrie betaal je 75 euro ipv 90, dus voor 15 euro heb je 4 uur workshop extra!

Tot zaterdag (als niet de workshop dan hopelijk wel het bal)!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 12:25 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Slaapt iedereen nog ofzo?

Ik hou zo van die franse logeerpartijtjes. Net ontbeten met (en vooral koffiegezet voor) 5 brakke fransjes die hilarisch zijn, zelf al versta je maar de helft... :hug:

Gistermiddag de workshop. Ik heb het grootste deel meegedanst, en waar ik eerder een beetje blufte als ik zei dat Pierre een goede docent is en verschillende niveaus in 1 workshop kan vermaken, kan ik nu volmondig zeggen dat hij dat echt kan. Door veel individueel te werken kan iedereen met zijn eigen wals aan de slag. En dansjes die ik aan het begin en eind van de workshop met dezelfde jongen deed, 't was echt een wereld van verschil. En heel tof te zien dat Pierre (die soms nog wel echt een puber kan zijn) zo in zijn element was voor zo'n groep.

Toen de fransen die gewoon op tijd waren, en een zeer geslaagd en soepel bal. Niet zoveel mensen als vorige keer, maar wel ruim voldoende, ook weer veel nieuwelingen die Karlijn kundig de eerste danspasjes heeft aangeleerd. 5 Kelten, Decibal en een toffe sessie (met dank aan Niek en Pierre die een erg mooie mazurka hebben gespeeld), ik heb me heel goed vermaakt.

Pas om half 4 ging het licht aan, en om 4 uur stonden weer buiten. Om vervolgens bij mij thuis nog wat op de bank te hangen met een biertje en veel discussies in het frans (waarbij ik ook alleen nog maar naar de klanken luisterde op een gegeven moment). En toen ik eindelijk mijn bed ik kroop ("Nee jongens, jullie mogen niet bij cecilia in bed, en nee ook niet bij mij, jullie houden elkaar maar warm in de logeerkamer") werd het al licht...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 12:53 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Workshop was fantastisch. Heerlijk om zo diep op de muziek in te gaan en te gebruiken in een wals. Toffe gozer is het, en hij vertelt heel veel leuke en interessante dingen. 1 van de leukste worskshops voor mij!

Bal was natuurlijk ook weer geslaagd! Jammer van mijn slaapplek wat niet doorging, waardoor ik om half 4 nog eens richting friesland moest gaaaaap.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 3:39 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Zo... ik ben ook wakker hoor! :tongues:

Wat een leuk bal was dat! Wij zijn met de Kelten heel goed verzorgd, we kregen heeeerlijk eten en allemaal lekkere sapjes en biertjes en zo kropen we verzadigd en gelukzalig het podium op... :kiss: Helaas wel wat problemen met het geluid, maar Ton heeft weer zijn uiterste best gedaan (Ton zonder jou zijn we nergens! :applause: ) en uiteindelijk konden we een lekkere set spelen met 5 stuks Kelt! Op het laatste een nieuwe bourree waarvoor we wel een beetje zenuwachtig waren, maar ik geloof dat iedereen hem erg leuk vond? Die houden we erin! Bedankt ook voor de leuke reacties allemaal... veel mensen hadden ons nog niet met 5 Kelten op het podium gezien. Bij deze ook een dikke dankjewel aan onze gastkelten Rutger en Fieke! :rose:

Daarna Decibal... heerlijke muziek! Tja, een groene draailier... wat wil een mens nog meer in dit leven? :cool:

Ik heb erg genoten en ik denk dat ik voor alle Kelten spreek als ik zeg dat we het echt supertof vonden om in de Musketon te spelen! Dankjewel Louise om ons uit te nodigen! :hug:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 4:54 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik sluit me helemaal bij Repelsteeltje aan!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 9:39 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
De workshop zaterdag was inderdaad erg leuk. Ik was vooraf voornamelijk benieuwd hoe deze docent zou werken, maar verwachtte niet veel. Het bleek ruim voldoende uitdaging, met een andere manier van dansen dan ik gewend ben. Klein, subtiel en heel erg opletten wat de muziek en je danspartner doen.

's-Avonds op het bal was Décibal erg leuk, met onder meer een Rond de St Vincent en Rond de Loudeac. De sessie klonk erg goed, maar mijn logeerplek wilde gaan slapen en ik had ruim voldoende gedanst.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 9:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
@leon: hij speelt dus idd een instrument he. Ik verwachtte ook niet anders. En nog heel mooi ook! Weet eerlijk gezegd niet zo 1 2 3 wat het was, maar leek op een klarinet of een sax?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 9:56 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Mmmmm dat was een fijn bal! :love:

De Musketonbals zijn toch wel mijn lievelings: leuke mensen, leuke bands, lekker bier (en een leuke barman, dat helpt ook)... En dit keer ook nog een supergoeie sessie! Het was dus ook zomaar 4u voordat we naar bed gingen (gelukkig woon ik op kruipafstand), maar het was de moeite!

Ik wilde eventjes meekijken bij de workshop, maar ben vervolgens tot het eind gebleven: wat een supergoed werk van Pierre! Ik vind dat echt indrukwekkend voor iemand van zijn leeftijd, dat hij de dingen al zo goed uitgezocht en op een rijtje heeft dat hij daadwerkelijk iedereen, van elk niveau, wat kan aanbieden. Ik hoorde van te voren wat geluiden van "begonners" dat ze dachten dat het te moeilijk zou zijn wanneer het een workshop voor all levels is, en van "gevorderden" juist dat ze bang waren dat er te weinig uitdaging in zou zitten als er ook begonners zouden komen. Ik was aanvankelijk zelf ook sceptisch over dat "all levels" idee, maar... Pierre maakte het waar! Ik had tijdens het bal eigenlijk wat workshopcursisten ten wals moeten vragen om te zien wat het effect van de workshop geweest is; daar is het helaas niet van gekomen, maar ik heb wel veel verandering zien plaatsvinden. Tip van de dag dus: schrijf je in voor 18 juni, workshop scottisch!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 9:58 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
@leon: hij speelt dus idd een instrument he. Ik verwachtte ook niet anders. En nog heel mooi ook! Weet eerlijk gezegd niet zo 1 2 3 wat het was, maar leek op een klarinet of een sax?

Leek mij een sopraan sax (doet het erg goed in de folk)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 10:00 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
guillome schreef:
@leon: hij speelt dus idd een instrument he. Ik verwachtte ook niet anders. En nog heel mooi ook! Weet eerlijk gezegd niet zo 1 2 3 wat het was, maar leek op een klarinet of een sax?

Pierre speelt sopraansax en ierse fluit, o.a. in deze band (die tegenwoordig niet meer bestaat): http://www.myspace.com/toczicos

En het helpt inderdaad (tenminste, ik denk dat je daarom verwachtte dat hij muzikant is) om muziek te spelen als je je muzikale gehoor wilt trainen. Als je zelf niet speelt, luister dan vooral veel en bewust! Luister vaker naar hetzelfde nummer om structuren te gaan doorzien: muzikale zinnen, vraag en antwoord, verschillende lagen in de muziek.. Het zit er allemaal in, er valt zoveel te ontdekken in muziek! Op "bekende" muziek wordt het steeds makkelijker om te dansen, omdat je weet wat er gaat komen en je daar dus op kunt anticiperen. Maar als je muzikale gehoor goed getraind is, kun je nieuwe, onbekende muziek ook al sneller duiden. Folk is meestal (ook de nieuwe compo's) redelijk doorzichtig, met herhalingen en zo, dus dan kun je al snel inspelen op wat gaat komen.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 11:01 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik vond het weer een heerlijk bal. Sluit me aan bij Karlijn, bals in de musketon zijn favoriet!

Hoewel het soms een volle bak is blijft er meestal toch veel ruimte over om te dansen, op een hele fijne vloer.

Decibal heb ik altijd leuk gevonden en ben blij dat ze nu eens in NL hebben gespeeld.

Kelten vond ik tegen vallen en dat kwam deze keer voornamelijk door het geluid. Hoe dat kwam weet ik niet maar ik vond het niet prettig luisteren, helaas. Coca was ook echt heel slecht te verstaan wanneer ze wat zei.

Desondanks heel erg fijn gedanst!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 2:20 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Ah, ik hoop dat ik in juni weer kan dansen dan ;) Ik wil ook wel een les van Pierre.
Hij kan trouwens ook dwarsfluit spelen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 188 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling