mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 3:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2011 10:24 am 
Offline
Newbie

Geregistreerd: di jun 28, 2011 9:55 am
Berichten: 3
Zijn er nog meer geïnteresseerden om mee te rijden op de terugweg maandag? Ik zou ook nog graag een plekje op willen vullen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:36 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Ik zoek een lift op woensdag naar het festival, als het kan vanuit Utrecht. En ik heb een rijbewijs. Pm P(i)m maar!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 7:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
:dancing: :biggrin: :cool: :love: :luck:
Mijn spullen zijn gepakt, de auto rijdt hier zo voor en dan... ZIJN WE ONDERWEG!
Tot daar allemaal, en voor de thuisblijvers: we zullen aan jullie denken en een dansje voor jullie doen hoor :hug:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 7:15 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 10, 2007 3:32 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Enschede!
Veel plezier!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 3:02 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Hoop voor jullie dat het weer daar beter is dan hier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 6:28 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik weet dat het niet de gewoonte is (voor een redelijk aantal verslagen van Gennetines moet ik terug naar 2007) maar ik ben eigenlijk best benieuwd hoe men Gennetines het ervaren heeft.
- zijn er nog nieuwe bands ontdekt?
- zijn er nieuwe manieren van dansen ontdekt?
- was het weer net zo beroerd als hier?

En dat mag iedereen naar hartelust aanvullen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 8:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Mister Klof!
(maar die hadden we al op Chartier ontdekt)

Verder veel regen, maar gelukkig niet zoveel tegelijkertijd dat het terrein onbegaanbaar werd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 8:29 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ernie schreef:
Mister Klof!
(maar die hadden we al op Chartier ontdekt)

Verder veel regen, maar gelukkig niet zoveel tegelijkertijd dat het terrein onbegaanbaar werd.


Klinkt leuk! Toch goed dat er nog myspace is....

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 1:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Eigenlijk al ontdekt tijdens de workshop bij de Brayauds (een echte aanrader!!!!) in de Auvergne twee weken daarvoor, maar ze waren er ook in Gennetines:

Flor de zinc: http://www.myspace.com/flordezinc
Lamzé: http://www.myspace.com/lamze

Kende ik al van vorig jaar maar blijft fijn:

Duo Guerbigny-Coffineau "Mettez le pied là" : http://www.benoitguerbigny.com/mettez%2 ... %C3%A0.htm

Wel nieuw:

Duo Guerbigny-Palazzo: http://soundcloud.com/leonorpalazzo/set ... ny-palazzo met celliste Léonor Palazzo.

Duo Pillot - Etienne : http://www.myspace.com/duopillotetienne

Michel Esbelin was er ook met het trio Esbelin/Rix/Oller dat ik nog niet gehoord had.

Verder vond ik Sonneurs et Commandeurs met Marc Clerivet leuk maar wel vermoeiend aan het einde van Gennetines: http://www.marcclerivet.com/fr/

En ik heb ook lekker gedanst bij Varsågod (waren er twee jaar terug ook):

http://www.myspace.com/varsagod

Gezien bij de Brayauds maar niet in Gennetines:

TRES: http://www.myspace.com/tresmusique

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 1:52 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Ja, ik vond het ook al vreemd dat er geen ellenlange recensies van Gennetines op het forum stonden, terwijl dat bij andere festivals wel zo gebeurt. Anyway, voor mij was het de eerste keer Gennetines (eindelijk, ik wil al 3 jaar maar het kwam er nooit van) en ik heb me er prima vermaakt!

Wij waren met 8 mensen in 3 auto's vrijdagochtend vroeg vanuit Utrecht vertrokken, zodat we weinig file zouden hebben, wat gelukkig uitkwam. Vrijdagmiddag aangekomen in Gennetines, elke auto op zijn eigen tempo met eventueel een mooi stukje sight-seeing van de omgeving. :P Omdat we zo vroeg waren (het eerste bal was zaterdagavond), hadden we nog een plek in de schaduw, waar je heel blij mee bent als je 's ochtends net iets langer wil doorslapen!

Ik ben de hele week bijna elke nacht bij de sessie geweest en meestal zo rond 8-9 uur 's ochtends naar bed gegaan, en pas 's avonds weer opgestaan voor het "avondeten" (voor mij dus soms als ontbijt of lunch). Het viel me trouwens echt alleszins mee om dit ritme aan te houden, als je overdag maar genoeg kan slapen. Het regende inderdaad af en toe, soms de hele dag, soms buien, soms scheen de zon: heerlijk wisselvallig en in ieder geval niet te warm. Wel lekker veel modder op het festivalterrein, dus voor het wisselen van danstent moest je ook steeds van schoenen wisselen.. Drinken (koffie, thee, sap, water, cider), koekjes en ijsjes waren allemaal heel goedkoop, wat echt heel fijn is als je daar de hele dag rond moet lopen.

Verder waren voor mij de favoriete bands:
- Duo Bastringue met Rachel, zij zingt echt zoo mooi! Ze spelen veel tango, wat ik echt niet kan, maar bij hen is zitten luisteren ook fantastisch. Ik vind het erg jammer dat Che Tango Che en hun versie van Hotel California (Engels gezongen met een ontzettend Frans accent!) niet op de cd staan. :(
- Sons Libres, die velen van jullie al in Utrecht of een eerdere keer op Gennetines zullen hebben gezien. Voor mij was het de eerste keer, en ik vond ze heel fijn. Hoe hij zijn kalabassen-xylofoon-achtige instrument aait is echt heel leuk om te zien en fijn om op te dansen.

Bij de grote bands als Accordzeam, Sextet a Claques, Naragonia, Bal O'Gadjo etc was het vaak te druk en daar ben ik dan ook niet vaak geweest. Verder heb ik vast veel meer fijn gedanst op andere bands, maar daar heb ik dan de naam niet van onthouden. :)

Ik heb het echt heel fijn gehad, dus ik zou zo volgende week weer willen! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 5:53 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
This could be Eèven or this could be Eèll...

Maar goed, het was weer erg fijn, ondanks wat minder weer. Duo Bastringue, Estrad en les Zéoles waren voor mij de mooiste bands van het festival. Eigenlijk heb ik weinig nieuws ontdekt, maar wel een bijzonder fijne week gehad. Oh ja, Melopées et Moribonde, die we op Damada al ontdekt hadden, hebben achtereenvolgens een versterkt optreden gegeven en tot ruim na zonsopgang acoustisch gespeeld één van de eerste avonden. Waarbij het acoustisch deel nog ruim beter was dan versterkt.

Tijdens de week hebben we verschillende tarp-dagen gehouden, fijn enkel van je luchtbed af komen om te eten en naar de koeien te gaan kijken en tot aan het avondeten helemaal niets uitvoeren. Daarna een voor campingbegrippen decadente avondmaaltijden met een glas wijn erbij, nog wat meer uitrusten en een goed deel van de nacht dansen. Qua energie moest bijna iedereen het afleggen tegen Margot, ik ben de meeste dagen al om 6 uur of eerder gaan slapen. Respect.

En dit jaar zat er meer leven in het Vlaamse kamp en hadden we daar ook wat meer contact mee. Gezellig. Van de workshops heb ik enkel de eerste dagen wat meegekregen, deels omdat toen Duo Bastringue enkele workshops begeleidde.

Ik ga de mensen wel missen de komende tijd, zeker de dames uit Frankrijk, Portugal etc.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 4:43 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Een paar foto's, als het goed is ook te zien als je geen Facebook hebt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 12:00 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
- zijn er nog nieuwe bands ontdekt?

Pilliers de bal! Groep superjonge gasten die keigoed spelen; vrij traditioneel, maar wel groovy! Heel tof :dancing:
Kees schreef:
- zijn er nieuwe manieren van dansen ontdekt?

Mijn favoriete workshop op Gennetines was de hiphop videoclip dancing! Ik weet alleen het eerste stukje van de choreo nog, maar die is echt big time vet :cool:
Kees schreef:
- was het weer net zo beroerd als hier?

Beroerd..? Mwah, het was eigenlijk wel ideaal om probleemloos uit te kunnen slapen elke dag, zonder warmte! HET meest geziene mode-item dit jaar waren de rubberlaarzen, vaak in combinatie met paraplu, en DE ontdekking was dat op rubberlaarzen in combinatie met de stoffige vloer nog best te dansen valt; misschien geen wals, maar een bourree gaat toch zeker! Wat in elk geval fijn was, was dat de organisatie goed lering had getrokken uit de afgelopen jaren met regenbuien, waardoor het nu best wel goed geregeld was: op tijd auto's weren in het weiland, mooie grindpaadjes ipv onbegaanbare moddersporen, en een rijbaan gereserveerd voor de grote uittocht aan het einde van het festival. Ideaal!

Ter aanvulling nog wat persoonlijke hoogtepunten:
- supergezellige nachtelijke heenreis met fijne reisgenootjes, na een heerlijk feestmaal (de overgebleven breakfast bricks hebben nog dagenlang goed dienstgedaan)
- als 3e auto de grote weilandcamping oprijden; leuk, crossen over een leeg veld!
- zwemmen in het geheime meertje op de dag voor het festival, toen ze zon nog big time scheen
- veel oude bekenden terugzien en heeeerlijk met ze dansen!
- elke avond lekker koken, in wisselend samengestelde groepen, van 2 tot 10 personen
- elke ochtend alsof het afgesproken was tegelijk met Laurent opgestaan en dan samen ontbeten met verse broodjes van de biobakker
- schaarse maar leuke cidermomenten
- charleston, salsa, tango, lindyhop, en modern gedanst! en natuurlijk heeeel veel balfolk
- oja, de nieuwste belgenmove hebben we ook big time gedanst de hele week, tot verbazing van de omstanders... sowieso veel lol gehad met de belgen, al dat gepoep en die regels!!
- pannenkoekenbeslag maken in een teil met kilo's meel tegelijk in je rubberlaarzen en je regenjas en daar enorme spierballen van krijgen
- tour de france luisteren op de radio in pyjama bij de nomaden
- bij de allerallelallerlaatste sessie werd iedereen heel gelukkig toen opeens de zon naar binnen scheen! een vast ritueel in voorgaande jaren, maar dat hadden we dit jaar nog niet gehad... mmmmm heerlijk die eerste zonnestraaltjes op die vermoeide en bezwete maar gelukkige gezichtjes!
- Sons Libres, Accordzeam en Hot Griselda waren voor mij toch wel de topbands van het festival; en tent 5 was mijn lievelingstent vanwege de mooie vloer...

ENNNNN voor de insiders: TOM OK HOB JE MOS en wafwafwaf wafwafwaf!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 12:05 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Lijntje schreef:
wafwafwaf wafwafwaf!


Als niet-insider denk ik... Jeff Caresse?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 3:26 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Lijntje schreef:
... sowieso veel lol gehad met de belgen, al dat gepoep en die regels!! ....


Dit klinkt een beetje erg.....tja, hoe zal ik het noemen. :raisedeyebrow:

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 175 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling