mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 1:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2011 10:52 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
In Zwolle hebben we nog welgeteld 4 kaartjes beschikbaar! Sessiespelers of -luisteraars kunnen bellen naar 06-24886814.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 9:28 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Puck Duits helaas voor een groot deel gemist, aangezien ik dacht dat de bands om half negen zouden beginnen, maar de combinatie tuba en doedelzak (hoe kom je erop?!) was stiekem best leuk!

Ik vond Les Boîtes echt een stuk leuker dan de laatste keer dat ik ze zag. Ik vond toen de ritmes vaak wat slordig, maar nu was het heerlijk! Alleen heel gek om een concertina te horen, terwijl ik die normaal voornamelijk in de huiskamer hoor van Tim ;)

En Duo Absynthe, tsjah, wat moet ik daar nu van zeggen. Ze zijn heel goed in zorgen dat ik de hele avond als een idioot sta te grijnzen. Zulke fijne mazurka's dat zelfs ze leiden gewoon soepel gaat. Meer! :love:

Kortom, heeeel erg geslaagde avond wat mij betreft!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 3:04 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Sneller dan ik zelf had verwacht, zijn hier de

FOTO's

https://picasaweb.google.com/campie.ger ... directlink

Het is niet verboden daar commentaar bij te zetten.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 11:19 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: Wat een geweldig Bal was dat weer!!

:cool: Organisatorisch liep het redelijk soepel. Deze keer konden we gelukkig WEL op tijd in de ruimte om de zaal in te richten. Normaal gesproken staan daar namelijk stoeltjes, tafeltjes en worden er lezingen en debatten gehouden.

Het was fijn om nu van te voren te melden dat we zo goed als uitverkocht waren. Op deze manier hoefden we niemand aan de deur teleur te stellen dat we vol zitten. Dus bedankt!
Het bleek goed te werken: een of twee personen zijn toch op de bonnefooi gekomen. Omdat Robz nog kaarten over had die hij voor de sessie-muzikanten had besteld konden deze gelukkig ook nog binnen.
Dus wat mij betreft bestellen jullie voor de volgende keer in de voorverkoop weer allemaal kaartjes! :peace:

Ondanks dat het uitverkocht was leek het toch rustiger dan normaal: velen schepten af en toe buiten een luchtje en ik had het idee dat een aantal bezoekers ook rond 22:00 al weer op huis aangingen.
Er was in ieder geval voldoende ruimte om te dansen.

:dancing: Na de dansuitleg van Margot kon iedereen direct los op het duo van Puck Duits en Niels Lammers. Dit duo vond ik erg fijn. Een tuba en een doedelzak zijn niet de meest gangbare combinaties en het geeft een uniek geluid. De zware tonen van de tuba met de hogere van de doedelzak combineren erg goed. Het verstoppen van Son ar Chistr in een mazurka was kunstig, na een tijdje had de zaal het pas door. Leuk.
We hadden als orga van te voren geen idee hoe het zou klinken, maar we concludeerden dat het een erg goede gok is geweest. En dat mag ook wel, want beide zijn natuurlijk erg goede muzikanten. Wat mij betreft mogen ze vaker geboekt worden. :hug:

Vervolgens Les Boîtes... Ook al een topper van een band. De laatste keer dat ik ze zag was tijdens de Gooikstage in augustus. Ik vond het toen zo tof, dat ik Bert direct benaderd heb om in Nijmegen te spelen. Halverwege afgelopen week realiseerde ik me dat ik geen idee meer had hoe Les Boîtes ook al weer klonk... dus was het opnieuw een verassing. Toen ze begonnen te spelen wist ik direct weer waarom ik ze na Gooik wilde boeken!
Met drie trekzakken zetten ze een mooi geluid neer. Hopelijk komt daar nog eens een cd van uit. Wow! Wederom een act waarvan ik denk dat elke zichzelf respecterende orga die eigenlijk een keer zou moeten boeken :biggrin:

:love: Tot slot het Duo Absynthe. Ik had verwacht dat na een week Nederlandse bals de danslust misschien zou zijn vergaan, maar direct was de dansvloer weer los. Iedereen roept altijd maar dat het fijne mazurka's zijn...maar hun bourree's, cercles etc. mogen er ook zijn!
Uiteindelijk was de muziek pas na enen afgelopen en konden we aan het opruimen van de zaal beginnen en met de Absynthen huiswaarts, wat uiteindelijk ook weer een latertje werd...:blush:

Afijn, waar het hele verhaal natuurlijk om te doen was:
De foto's!
Afbeelding

:hug: Bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer in het VCK Nijmegen:
17 september met Cecilia & Annie e/d Boswachter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 156 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling