mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 11:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 11:50 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma sep 22, 2008 12:58 pm
Berichten: 9
Komt allen!!!
Zaterdag 9 april organiseert het Enschedese Folkcollectief de Gonnagles wederom een knallende balfolknacht vol dans, muziek en feest! Deze 'Noabers Balfolknacht', oorspronkelijk een traditie van de Februari Muziekmaand, is net als vorig jaar samengepakt in één spetterende dansavond. Dit evenement is gratis te bezoeken in Theater Prismare te Enschede (Roomweg 167d).

Om 19:00 uur gaat de avond van start met een dansinitiatie, zodat iedereen die dat wil op de muziek leert dansen; het is immers niet voor niets een folkbal. Alleen genieten van de muziek is natuurlijk ook mogelijk. In 2011 wordt er extra uitgepakt, want er spelen maar liefst drie topbands die avond. Als absolute publiekstrekker is er het Vlaamse Trio Sara Salvérius (samen met Jeroen Geerinck en Wouter Vandenabeele). Maar ook Nederland is met Violet en Gonnagles uitermate goed vertegenwoordigd.


Over Noabers Balfolknacht
Het begon allemaal met de Februari Muziekmaand die van 2005 t/m 2009 jaarlijks de zogenaamde 'Noabersdag' organiseerde; een dag vol muziek overal in Enschede. Sinds vorig jaar is dit geconcentreerd in de Noabers Balfolknacht. In de loop der jaren hebben al heel wat gerenommeerde bands de bezoekers van deze folkbals aan het dansen gebracht, zoals Follia!, EmBRUN, Naragonia, KV Express en Quintet à Claques.

Naast de hoge kwaliteit van de bands, schuilt het succes van de Noabers Balfolknacht in haar vrijblijvende karakter; iedereen kan gratis binnenlopen. Dit alles dankzij de inzet van vrijwilligers en de medefinanciering van sponsors, met als voornaamste het Prins Bernhard Cultuurfonds en het VSB-fonds.


Samenvatting:
Datum: zaterdag 9 april 2011
Locatie: Theater Prismare, Enschede (Roomweg 167d)
Tijd: 19:00 uur dansinitiatie, 20:00 uur concert (gratis toegang)
Bands: Trio Sara Salvérius ( B ), Violet (NL), Gonnagles (NL)
Voor meer informatie: www.gonnagles.nl/noabers
Met steun van VSBF&PBCF


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 12:20 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik snap dat organisatoren altijd graag wachten met het aankondigen van een bal, totdat het complete plaatje met bands bekend is.
Maar ik zou het toch prettiger vinden al eerder te weten wanneer een bal is om de gelegenheid te hebben een datum vrij te houden.
Zo ook nu, ik heb een weekendje weg gepland (ook leuk) en dus kan ik dit keer niet naar Noabers.

Wel zeer veel plezier gewenst uiteraard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 12:34 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik wil wel graag :) Ik zoek alleen een slaapplek omdat ik de volgende dag ook naar Moira ga. En heen en weer is me dan te gek. Maar ik wil weer graag naar de Gonnacles!


Laatst bijgewerkt door guillome op wo maart 23, 2011 8:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 12:36 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Potverdikke. Dit jaar hadden we de mazzel wel in Enschede te zijn tijdens de dansstage, maar nu moeten we dit enige andere Enschedese balfolk evenement aan ons voorbij laten gaan omdat we dan weg zijn... en ik heb nog zoveel andere weekenden wel vrij!

Nouja, helaas dus. En helaas ook voor mensen die eventueel in Enschede bij ons hadden kunnen overnachten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 9:17 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Zelfde verhaal als Kees, had graag gewild, maar door ziekte heb ik een dienst erbij gekregen op zaterdagavond 9 april.... Beetje jammer, maar mis het nu dus ook.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 8:53 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
Als het even goed gaat, ben ik er dit keer wel bij ^^
Inderdaad minder van de late bekendmaking, maar de zijn we ondertussen ook wel een beetje van Gonnagles verwacht, geloof ik...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 1:17 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Is er iemand tussen Enschede en utrecht (liefst enschede) waar ik zou kunnen overnachten? Liefst met 2 personen!
Dat zou fantastisch zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 10:28 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Voor meer over overnachtingen, zie de website van het evenement:

http://gonnagles.nl/noabers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 9:06 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik ben erg benieuwd naar dat trio Sara Salverius en de zaal. Gezien het feit dat deze in Roombeek is moet het gebouw wel in de laatste ~5 jaar neergezet zijn, een stuk nieuwer en hopelijk mooier en groter dan de oude theaterzaal een paar jaar terug.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 9:18 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
I`ll be there!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 9:56 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Het was fijn!

Dansers, muzikanten, luisteraars: dank jullie wel!

:hug: :hug:

Gevonden voorwerp: telefoon. PM alsie van jou is :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 9:37 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben vooral ook nieuwsgierig naar verhalen over de locatie en de Vlaamse Trio Sara Salvérius.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:50 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
Het was hartstikke leuk :D
Zeer veel nieuwe mensen die waren meegesleurd, maar ook genoeg 'oude bekenden' :P
Trio Salverius vond ik een geweldige keuze, prachtige muziek. De Gonnagles waren als altijd geweldig. Violet was weer iets moeilijker dansbaar, maar als je er eenmaal in zat vormde dit weer een leuke uitdaging. Was wel wat jammer voor de vele nieuwelingen, die bleven namelijk aan de kant staan wanneer een wals steeds tussen 3 en 5 wisselde. Verder helemaal top =D
Ook de locatie was erg goed, de zaal was precies goed voor het aantal mensen, vond ik.

Zijn er ook foto's? ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 1:55 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
waren er echt zo weinig mensen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 2:27 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Anouck schreef:
waren er echt zo weinig mensen?

Volgens mij waren er niet zo heel veel forumgangers...

Trio Sara Salverius was inderdaad erg fijn met hele goeie muzikanten, wat mij betreft mogen ze nog eens in NL spelen. :-) Ook de Gonnagles waren zoals eigenlijk altijd weer tof, met een of twee nummers die ik nog niet eerder gehoord had - een daarvan met prachtige tekst! Hun set was wel afgelopen voordat ik het wist, maar ja, er moesten dan ook drie bands optreden. Violet was ook fijn en ook weer een aantal nummers die ik nog niet kende, zoals die leuke wals in 3-5-3. :-)

Het was in de theaterzaal van Prismare in Roombeek, mooie zaal hoor! Fijne dansvloer en een balkon voor de niet-dansers. De overgang van de gezellige zaal naar het beton van de hal van Prismare was wat abrupt, maar aan de overkant was er dan weer een leuke bar waar je kon drinken en kletsen.

Gonnagles, bedankt voor de organisatie! Dat de noabersnacht nog lang moge bestaan!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 159 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling