mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 5:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:20 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Hoezo nou weer weg? Het is een mening, toevallig ben jij ook volgens mij in de minderheid, maar dat maakt niet uit. Ieder het zijne. Ik vind de wiebelmazurka mooier en fijner. Waarom moet die dan weg?

Omdat een groep hopsers een mooier beeld oplevert voor de randfiguren.
Bij de wiebelaars denk ik dan weer aan mijn visboer als die verse paling heeft.
WEG MET DE WIEBEL

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Laatst bijgewerkt door campie op ma jul 11, 2011 10:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Lijntje schreef:
:laughing: hap...


Dat krijg je dan weer met die kikker en die slang. :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:23 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
mérde

:P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Foto's staanhier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 11:00 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
guillome schreef:
Hoezo nou weer weg? Het is een mening, toevallig ben jij ook volgens mij in de minderheid, maar dat maakt niet uit.


:biggrin: daarom schrijft hij ook met extra grote letters...dat compenseert voor de aantallen.

(zoals Balbrozijn zou zeggen: Het publiek komt er op democratische wijze niet uit, we moeten opnieuw naar koning! :hug: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 11:52 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ik wil wel wiebelen maar ik kan het niet! :crying:

Ik kan alleen wiebelen als ik geleid wordt, maar zodra ik zelf mag wiebelen ben ik de hele dans door tegen die 'draai in draai uit' aan het vechten die bij de hops hoort. het huidige 'in dezelfde richting om de as blijven draaien' kost me zo veel moeite en voelt zo tegennatuurlijk op de muziek... Maar het is zo lekker als het eenmaal wel lukt als ik geleid wordt en niet hoef na te denken..

Alsof je firefox als standaard browser wilt hebben maar Explorer zich niet laat overrulen...

Ter ontspanning voor mezelf doe ik dan af en toe wel 'draai in draai uit' maar dan snapt m'n partner d'r weer niks van... :biggrin: (wat opzich wel apart is want die vriendin heeft het dansen ook nog in het Gorinchem/Heukelum tijdperk geleerd)

Mijn geilste Orfest ervaring deze keer was toch wel dat er in een band én mondharmonica én harmonium (model pakistan/india) werd gebruikt! :D:D:D
Verder maar 2 dansen gedaan; veel geouwehoerd; veel nr8 besteld en gedronken; veel lol gehad; een koppel gefeliciteerd omdat hij niet meer binnen mag roken en zij geen alcohol meer mag drinken ;) ; gesprekken over het doden van aggressieve bijenkoningen als je makke bijen wilt, over het bereiden en eten van de peultjes van de sierkool, over maria magdalena, over venkel gebruiken in de moestuin om de luizen weg te lokken, peterselie die in bloei staat en of en hoe je bij in vmbo-leerlingen passie en enthousiasme naar boven kunt krijgen...

Genoten van de zondagochtendsessie maar helaas nog te onzeker om mee te doen.

Het was fijn!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 12:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Jeff Caresse kende ik nog niet. Er was mij van te voren ingefluisterd dat het ranzig, plat en vol met samples zou zijn. Dus ik had mijn bedenkingen. :raisedeyebrow:

Maar het was ongekend gaaf, goed en grappig. Een mooiere afsluiting had Orfest denk ik niet kunnen hebben. Dat dit bestaat! :dancing: :applause:

Ik heb vooraan gestaan en elke noot opgezogen. Te mooi om op te dansen. :biggrin:

De cd gekocht en inmiddels 3x gedraaid. Het 5e nummer (een bourrée geloof ik) klinkt vrijwel net zo hypnotiserend geniaal :mrgreen: als dat het live was. :mota:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 1:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik weet het niet zo met die wiebel en hops mazurka. Kan ook niet plaatsen wat ik dan dans, ik vind het geen van beiden... Gelukkig heeft iemand mij en emelie gefilmd op orfest: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... IA4BcvwxMk

Kunnen jullie oordelen?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 1:27 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
In de categoriën:

- Hops
- Wiebel
- Plak
- Hamburger

Doe jij volgens mij in de Wiebel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 2:25 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
Volgens mij doet Louise de ik-lach-en-heb-het-naar-mijn-zin variant.

Argh, ik sta ook op dat filmpje, maar ik doe geen hamburger, hops, wiebel of plak, meer de houten stok variant :angry:

Nu ja, was nog steeds een fijn event, beter leren dansen dit jaar dan lijkt het volgend jaar wellicht wat soepeler.

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 2:38 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Ik hou het kort :cool:

Ik vond het een geweldig festival! Heb er van genoten. Orfestorganisatie en muzikanten. Thanks :applause:

Leuk filmpje :blush: Volgens mij doe ik ook een wiebelvariant..... versie 2.01 :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 3:32 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
Het was dit jaar mijn eerste keer, maar ik vond het helemaal geweldig :D Volgend jaar kom ik weer, en dan zou ik zelfs op de fiets kunnen :P

Iedereen bedankt voor het prachtige festival ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 3:38 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Christine schreef:
Ik vond het ietwat negatief naar jullie zelf toe

Dat komt omdat sidaro een groningse band is ;-), moet je maar eens in groningen mensen te eten vragen. Als ze de kok willen complimenteren zeggen ze: " ik heb't wel minder gehad". En op de vraag 'hoe was Orfest?' zou het antwoord 'gaat best' zijn. Dat is dan dus een compliment he, dat dat even duidelijk is. :laughing:

Ook ik heb me weer kostelijk vermaakt, voor mij is orfest het beste balfolkfestival van nederland (het enige, eigenlijk ;-) ). En nu door naar chateau d'ars. Mensen, breek de boel niet af terwijl uw moderator met vakantie is.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 3:56 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik vond Orfest ook dit jaar weer heerlijk. Niet zo veel gedanst als vorig jaar, maar dat komt wel weer. Het was wel super om lekker in het gras en de zon te luisteren en te kijken (al dan niet bij de vuurbal).

Over Jeff Caresse, het is niet mijn smaak. Eerlijk gezegd vind ik de act doodvermoeiend. De eerste keer vond ik het nog wel grappig, maar dit was de derde keer, en ik ben er gewoon klaar mee. Hoewel de muziek, als ze er niet teveel samples en andere bliepjes ingooien, best ok is. Ik heb de cd dan duidelijk ook niet gekocht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 4:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Het was een puik feestje! Super dat er zo veel bekenden waren...jammer dat ik jullie niet allemaal wat uitgebreider heb kunnen spreken, bedansen of beknuffelen, maar zo gaat dat. Volgende keer staan wij ook weer in de zenmodus!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 166 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling