mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 5:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 4:38 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Yellowflower schreef:
Hoewel de muziek, als ze er niet teveel samples en andere bliepjes ingooien, best ok is. Ik heb de cd dan duidelijk ook niet gekocht.

Ze hebben 't wmb helemaal niet nodig idd. De vraag is nu, staat die ongein op de cd of niet? Auke?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 4:57 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Deels. Niet storend, naar mijn mening.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 5:55 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Heb ook een mooie dag op Orfest gehad. Dank aan de heerlijke vibe, de goede bands, de fijne danspartners, het lekkere bier, de dikke knuffels en goede gesprekken, de fijne muziekjes bij het kampvuur en op de volgende dag de Giessen, het eitje en nogmaals de fijne muzikanten. :hug:

Voor mij het verbeterpuntje: àls het geregeld zou kunnen worden, is sessie bij de dansvloer nog leuker :) Maar ik snap ook dat jullie willen afbreken. Wat mij betreft... volgend jaar weer, met of zonder slipjes :biggrin:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 6:02 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Er staat wat vage vermoeide hoeren en pooier kretologie op alsmede wat onbestemd gekreun, 1 slappelach aanval, 2x bass-boost, 1 korte beatboxaanval, een zuchtmeisjes liedje en verder heel veel mooie muziek.

Ik moet elke keer erg lachen als er weer zo'n vaag bambouche, scarabouche statement langs komt.

Het is ook helemaal mijn soort muziek. Met 66,7 procent trekzakbezetting lukt dat wel helemaal als er zo geniaal gespeeld wordt. 1e nummer (schoonzus) is lekker luchtig Hot Club de France achtig niemandalletje. Met straffe ritme-gitaar door Balthazar. Leuk voor de afwisseling.

Het accordeongeluid van Aurelia vond ik live helemaal prachtig. Vooral bij zijn solowerk. Op de cd is dat geluid wat vlakker.

Heerlijk dat dit allemaal niet zo dodelijk serieus gebracht wordt. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 6:36 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Windwijs schreef:
Volgend jaar weer, met of zonder slipjes :biggrin:

Wowowowow, die vergat ik helemaal te noemen! Blijkbaar was het ZO overweldigend dat ik het nu al verdrongen heb... ;)
Maar het moet toch nog even genoemd worden: ook al zat er dan geen volle luier van Teun bij, het was een mooie ervaring om met slipjes en boxers begooid te worden na ons optreden! Had ik nou toch maar een wasmand meegenomen... En een bodyguard om deze hysterische fans wat beter in toom te houden!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 6:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Heerlijk dat dit allemaal niet zo dodelijk serieus gebracht wordt. :hug:

Precies, dat ben ik helemaal met je eens! Af en toe mag er misschien wel wat meer gein en/of anarchie bij balfolk en dat is precies wat Jeff Caresse doet! Hoewel ik het ook heel leuk vond wat er bij Balbrozijn gebeurde: ook lekker tegen de gevestigde orde in een nummer afbreken en een ander inzetten.
Leven in de brouwerij!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 6:48 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Tja, Balbrozijn werd pas echt leuk toen ze begonnen te geinen vond ik. Ben dan ook helemaal niet tegen lolmaken tijdens het musiceren, integendeel, het hoeft inderdaad niet dodelijk serieus. Maar dat kwam niet zo ingestudeerd en gemaakt over, waar dat bij Jeff Caresse wel zo overkwam bij mij. Beetje lollig doen om het lollig doen in plaats van gewoon los plezier hebben. Maar goed, het zijn alledrie goede muzikanten en andere mensen kunnen het wel leuk vinden zoals ze het brengen. Het is een vrije wereld :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:09 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik merk wel dat het behoorlijk varieert welke bands de voorkeur hadden, maar dat is alleen goed op een festival. Afgezien van een bourree was ik onder de indruk van de bassiste, erg mooi. En Ambrozijn had ik nog nooit gezien, alleen op cd gehoord. Live was het zeker de moeite waard.

Verder goed eten, veel gezellige mensen, koppig toch weer zwemmen, het was weer prima. Complimenten wederom voor de papegaai. Zondag ging opstaan, wat rondhangen en terugreis aanvangen op gepast laag tempo, na toch niet zo gek veel slaap.

Trouwens, er valt wat aan te merken op zo'n vloer, maar door het verende hout was het met de Kost 'r C'hoat van Annie en de Boswachter een keer mogelijk meer kracht erin te zetten zonder je enkels en knieen om zeep te helpen. Dit alles doet me des te meer verlangen naar volgende week Gennetines.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:38 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Leon schreef:

Trouwens, er valt wat aan te merken op zo'n vloer, maar door het verende hout was het met de Kost 'r C'hoat van Annie en de Boswachter een keer mogelijk meer kracht erin te zetten zonder je enkels en knieen om zeep te helpen. Dit alles doet me des te meer verlangen naar volgende week Gennetines.


Zat me sowieso al af te vragen of het niet handiger is om gewoon zo'n houten tumblingbaan te huren (zonder de turnmat die er bovenop hoort). Die planken zijn helemaal egaal en perfect voor al die springende dansen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 8:30 am 
Offline
Newbie

Geregistreerd: zo jul 10, 2011 10:19 pm
Berichten: 2
Ik heb het heerlijk naar mijn zin gehad. Een beetje dansen, een beetje lezen in het zonnetje, loungen langs het water en ontspannen bij de vuurbal. En dat alles onder het genot van leuke muziek. Complimenten aan de piraten. De papegaai was heerlijk!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 12:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Voor de liefhebbers: ik schrijf elke week een stukje op de website van 4GM over mijn belevenissen en het is vast geen verrassing waar het deze week over gaat...;)

http://www.4gm.nl/fantasy-nieuws/2-alge ... ondag.html

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 1:48 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
telenn gwad schreef:
stukje op de website van 4GM

:laughing: Leuk stukje. Alleen toch jammer dat jullie zo'n strak onderscheid maken in de to-do en de not-to-do lijst...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 8:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Ik weet het niet zo met die wiebel en hops mazurka. Kan ook niet plaatsen wat ik dan dans, ik vind het geen van beiden... Gelukkig heeft iemand mij en emelie gefilmd op orfest: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... IA4BcvwxMk

Kunnen jullie oordelen?

Ertussen in :hug:
(maar dat hangt vast ook van je definitie van wiebel af, daar kan vast een topic over gestart worden :laughing:)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 11:15 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Zo, ook nog even een verslagje van mij.

Ik was als eerste heel blij met het weer.
Het was droog en niet zo warm als vorige edities. Daardoor kostte het dansen overdag me niet zoveel energie als voorgaande jaren. En daardoor heb ik het gevoel dat ik dit keer het hele festival lekker heb kunnen dansen. Dus wat mij betreft vond ik het dit keer prima, al had het voor degenen die alles hebben voorbereid 's-ochtends ook niet hoeven te regenen.

De bands:
Annie en de Boswachter was een hele fijne starter.
Sidaro speelde naar mijn idee meer traditionals dan normaal en dat vond ik ietsje minder dan de laatste keren dat ik ze gehoord heb.
Bij Katrien Bos ben ik na een paar nummers afgehaakt en ben ik lekker aan de waterkant gaan zitten. Ik kon er zelf iets minder mee, merkte ik.
Balbrozijn had even de tijd nodig om op gang te komen, maar toen dat gebeurd was, gaven ze ook goed gas! Het dollen met elkaar bleef maar doorgaan en het eind van hun optreden was erg heftig en energiek.
Jeff Caresse, ach, die toestanden tussendoor en de hele entourage hoeft voor mij helemaal niet, maar hun muziek is erg goed en maakt de randverschijnselen wel te verteren.

Bij het kleine podium alleen Robert den Hartigh gehoord en gezien, omdat ik die altijd al een keer wilde horen. En dat klonk erg aangenaam.

En tja, doordat ik bij Katrien Bos weinig had gedanst, de tangoworkshop niet had meegedaan, was het dansgat wel heel erg groot, maar dat is eigenlijk een puur persoonlijk puntje.

Jammer dat er dit keer geen sessie werd gehouden op de dansvloer. Vorig jaar was daardoor de drukte meer gespreid na het programma.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 5:59 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Eerste filmpje van Annie en de Boswachter op Orfest:
http://www.youtube.com/watch?v=aO23wibvACc

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 175 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling