mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 3:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 3:30 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
't was super :love:
Mooie programmering, goede sfeer, vriendelijke vrijwilligers (van het begeleiden van de plaatsen van de tenten tot het helpen kiezen van een avondmaaltijd), prachtige plek, leuke bezoekers, fijne sessies (dank).
Super :applause:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 4:22 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Genoten van het festival. Het was mijn eerste Orfest, volgend jaar zeker weer.
Een verslag. Toen ik gisterenmorgen opstond begon het al met hard regenen. Ik dacht: dat zal toch niet waar wezen. Een leuk festival dat verregent. :crying: Op mijn reisschema stond een stopbus naar Gorinchem vermeld, maar tot mijn niet geringe verbazing bleek er ook een snelbus naar Gorinchem te rijden, via de snelweg. Al wachtend op lijn 75 in Gorinchem kwamen al snel meer Orfestgangers. Met ons vieren verder naar Orfest. Eerst verwezen naar de camping waar een vrijwilliger ons een plekje aanwees voor de tenten.
Snel mijn tent opgezet en naar het festivalterrein. Na mijn bandje ontvangen te hebben en al met bekenden gesproken te hebben naar het balfolkpodium. Eerst een initiatie door Emelie en Marco onder muzikale begeleiding van Annie en de Boswachter. Na de initiatie kwamen Annie en de Boswachter op het podium en kon het festival beginnen. :dancing:
Na het optreden van Annie en de Boswachter was er gelegenheid om naar het singer-songwriterpodium te gaan voor een optreden van Robert den Hartig waarna Sidaro op het balfolkpodium te bewonderen was. Voor het eerst dat ik ze hoorde. Na Sidaro Habiba op het singer-songwriterpodium. Ze begeleidde zich op de harp. Op het balfolkpodium vervolgens Bos 'n Bass (bijzondere muziek). 's Avonds Balbrozijn en Jeff Caresse met daartussendoor Marco Kieboom op het singer-songwriterpodium. Een heel geslaagd festival met hulde aan de organisatie. :hug: :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 7:05 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Zo, dan ook even mijn verslag!!!

Niet rond, maar om half 2 precies kwam ik aan bij Orfest, net op tijd om de intiatie afgerond te zien worden. Enthousiast zag ik dat er twee partytenten stonden: perfect voor de dreigende regen!

Annie en de Boswachter hadden wat mij betreft vóór hekkensluiter Jeff Caresse gepland mogen worden, want zij waren voor mij een van de twee topbands. De deuntjes zijn leuk, de muzikanten zijn leuk, en voor mij klopte het plaatje helemaal.
Extra hilarisch waren de slipjes die aan het eind van het optreden werden gegooid. Voor de gemiddelde bezoeker ongewijfeld een leuke toevoeging, maar voor de mota-ganger extra leuk omdat die wisten waarom die slipjes het podium op gingen. Karlijn leek toch niet helemaal voorbereid op deze slipjesregen, want ze had de wasmand thuis gelaten.

Sidaro stond als tweede op het programma. De aankondiging vond ik een beetje raar. "Helaas maken wij niet zulke subtiele muziek als de vorige band". Hoezo, "helaas"? Het leek een beetje alsof ze zeiden: "We weten dat subtiele muziek populair is, maar wij doen dat niet". Vervolgens kwam nog de opmerking over het echte "spansen". Ik zat meteen niet lekker in het optreden, ik had echt zo'n gevoel van "jullie nieuwelingen weten niet hoe het hoort, maar wij wel". Or het door de aankondiging kwam of door het feit dat er veel geijkte nummers werden gespeeld, Sidaro kon me niet pakken. Op hun kunnen als muzikanten heb ik overigens niets op te merken, dat ze kunnen spelen bleek uit het verder wel enthousiaste publiek.

Bos & Bass heeft me voor de helft van het optreden geboeid gehouden. Ik vond het een leuke afwisseling, en een goed uitgevoerd concept. Ik ben echter nogal snel afgeleid, dus na een tijdje alleen maar contrabas ben ik even gaan luieren. Ook was dit voor mij hét moment om even te gaan eten - daar straks meer over.

De Tangoworkshop deed me niet heel veel, maar ja, ik heb íets te vaak een tangoinitiatie gedaan, en bovendien dans ik inmiddels zelf wat vaker tango, dus dat was gewoon niet helemaal aan mij besteed.

Balbrozijn vond ik érg goed kunnen spelen, maar ook hierbij dacht ik vaak "goh, dat deuntje heb ik vaker gehoord". Dat neemt echter niet weg dat ze het érg goed uitvoerden!

Hekkesluiter Jeff Caresse was voor mij een absoluut topoptreden. Ik zat dan ook met smart op hun cd te wachten! Ze spelen goed, ze spelen leuke deuntjes (die ik dus nog niet te vaak heb gehoord) en ze hadden de sfeer er goed in. Ik heb er enorm van genoten, en ook de slipjes kwamen weer langsgevlogen!

Hoewel ik niet even enthousiast was over alle bands (maar ze konden allemaal wél goed spelen!) was het een superdag. De sfeer was enorm goed, de organisatie had het weer goed geregeld, en alle dansjes die ik heb gedaan waren ontzettend fijn! Ook het weer zat uiteindelijk toch mee, dus de dag was compleet!

Verbeterpuntjes:

  • Het eten.
    Ik zie nu iedereen denken: "wat?!?! het eten was hardstikke lekker!!!" Het eten was ook prima en goed klaargemaakt, maar het was wél erg specifiek. Courgettesoep is maar net een soep die je moet lusten, en ook de (kennelijk zeer pittige) curry was voor mij geen optie. Een gewoon groentensoepje (ook vegetarisch) of een tomatensoepje had ik prettiger gevonden. De papegaai (kip) was wel erg lekker, en het brood met kruidenboter nóg lekkerder, dus over een likje appelmoes ga ik niet zeuren.
  • De dansvloer. Mijn danspartner moest me een paar keer overeind houden toen ik over een ongelijke plant struikelde.

Vooral zo houden

  • Al het andere. Dan valt het vorige lijstje toch best mee he? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 8:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Christine schreef:

Bos & Bass heeft me voor de helft van het optreden geboeid gehouden. Ik vond het een leuke afwisseling, en een goed uitgevoerd concept. Ik ben echter nogal snel afgeleid, dus na een tijdje alleen maar contrabas ben ik even gaan luieren.


Ik vind contrabas echt met stip het meest sexy instrument dat er is... Vind het altijd al jammer dat er (als er al een bas is) maar 1 bas is en dat er dus gekozen moet worden tussen plukken en strijken. Katrien kan het allebei tegelijk :love:

Christine schreef:
Balbrozijn vond ik érg goed kunnen spelen, maar ook hierbij dacht ik vaak "goh, dat deuntje heb ik vaker gehoord". Dat neemt echter niet weg dat ze het érg goed uitvoerden!


't zijn hun stukken die ondertussen door anderen uitgemolken zijn... Geen wonder dat ze ze goed kunnen spelen. :cool:

Christine schreef:
De dansvloer. Mijn danspartner moest me een paar keer overeind houden toen ik over een ongelijke plant struikelde.


Een buitenvloer is nu eenmaal nooit zo mooi recht en glad en gelijkmatig als een moira of een musketon. Tenzij je er een fortuin voor neerlegt... Hij was alweer een stuk beter dan de vorige jaren, dus ik klaag nergens over. bovendien heb ik toch vooral met biertjes in de zon gelegen... :hug:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 9:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Wat een dag! Of nou ja, dagen eigenlijk, zo met de morning after erbij...

Wat was het leuk om op Orfest te mogen spelen! Een warm en hartelijk welkom door gastvrouwen Coca en Lies, landheer Marco en alle andere lieve orga/vrijwilligers, prachtig podium om op te staan, heerlijk publiek, de zon die doorbreekt bij de eerste nootjes... :love:

En eigenlijk heel fijn om als eerste te mogen spelen, want toen kon ik daarna zonder beperkingen (dus MET bier!) de rest van de tijd ten volste genieten van al het andere moois dat gebeurde: hangen in het gras, luisteren naar muziek, dansen, lekker eten, soezen in de zon, ouwehoeren rondom de vuurbal, wakker worden op de camping, zwemmen/worstelen in de Giessen, versgekookte eitjes eten in de ochtendzon... Heerlijk!

Supersupersupersupersuperbedankt, lieve Orfestcrew, voor al dat genieten dat jullie mogelijk gemaakt hebben! Ik hoop dat jullie er zelf even zo veel plezier in hebben gehad en dat dat dan weer zal resulteren in een nieuwe versie van Orfest... :hug: :applause:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 10:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik ben kort: het was TOP :)
Weinig gedanst, maar veel genoten. Wat een lieve mensen en mooie muziek en fijne sfeer en mooi weer!
Volgend jaar weer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 10:44 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
De regen stopt met vallen het exacte moment dat dans initiatie start.

Dan de hele middag mooi weer, muziek en dansen. De sfeer die geweldig is, de dansvloer die vol is. Opeens weer allerlei mensen tegenkomen waarvan je stiekem was vergeten dat je ze kende. Blijken ze ook te dansen.

Een koel briesje over de dansvloer heen op de warmste momenten van de dag. Beetje hangen rond het water en op de brug, de perfecte plek om de singer/songwriter muzikanten aan te horen.

De laatste dans van de avond was de beste, voor mij dan. Perfecte dag. Hoe nu de weken zonder dans door te komen?

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:07 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Christine schreef:
Zo, dan ook even mijn verslag!!!

Sidaro stond als tweede op het programma. De aankondiging vond ik een beetje raar. "Helaas maken wij niet zulke subtiele muziek als de vorige band". Hoezo, "helaas"? Het leek een beetje alsof ze zeiden: "We weten dat subtiele muziek populair is, maar wij doen dat niet". Vervolgens kwam nog de opmerking over het echte "spansen". Ik zat meteen niet lekker in het optreden, ik had echt zo'n gevoel van "jullie nieuwelingen weten niet hoe het hoort, maar wij wel". Or het door de aankondiging kwam of door het feit dat er veel geijkte nummers werden gespeeld, Sidaro kon me niet pakken. Op hun kunnen als muzikanten heb ik overigens niets op te merken, dat ze kunnen spelen bleek uit het verder wel enthousiaste publiek.



(Hier moet ik als Sidaro woordvoerder toch even op reageren:) Mijn opmerking over de subtiele muziek van Annie en de Boswachter was alleen als compliment aan deze band bedoeld. Zij speelden erg mooi (en ook niet alleen maar subtiel) en daar kan ik best een beetje jaloers op zijn.

Wat ik wilde zeggen:'jullie zullen het nu met de wat minder verfijnde muziek van Sidaro moeten doen'.

Vervolgens gebruikte ik de term 'old skool spansen' (en niet 'het echte spansen' zoals C. citeert). Old Skool Spansen is niet meer dan een grappig bedoelde kreet voor afwisselend dansen en ongecompliceerd deunen zagen.

Meer zat daar niet achter. En overigens veel geijkte nummers hebben we niet gespeeld. Hooguit kan je zeggen dat Scottische Typon (ook gespeeld door Annie en de B.) een wat geijkte sessiekraker is. Wij waren de enige band die een wals in 8-en en een Tarantella hebben gedaan. Verder veel eigen werk en dingen die niemand anders in Nederland speelt.

Het was een erg fijn festival.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:16 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Oh ja, alvast sorry, maar de tangoworkshop was echt niet veel waard.
* te druk
* onervaren en slecht-dansende docent
* geen argentijn!! en dus erg ongeloofwaardig
* raar stemmetje wat icm voorgaande voor een lacherige en niet-serieus-nemende stemming zorgde
* legde enkele dingen ook nog eens fout uit

Al met al krijg je in ieder geval niet het idee hoe argentijnse tango is


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:24 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
En overigens veel geijkte nummers hebben we niet gespeeld.

Toch knap dat het dan gelijk zo vertrouwd klinkt :)

Humor.. 't is nogal persoonlijk. Auke is de NL Wim Claeys :))


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:41 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
@Tourdion: De opvatting van de aankondiging was natuurlijk erg persoonlijk. Ik snapte dat het een compliment aan Anne & de B. was, maar wat je nu zelf zegt: "jullie zullen het nu met de wat minder verfijnde muziek van Sidaro moeten doen" is eigenlijk precies wat ik bedoelde met het gevoel da tik kreeg. Ik vond het ietwat negatief naar jullie zelf toe, en daarna kwam de spans-opmerking bij mij dus ook niet goed aan.
Ik denk dat het misschien ook komt door de laatste Sidaro-concert in de Moira. Daar werd aangekondigd dat er een ouderwetse hops-mazurka zou worden gespeeld en niet zo'n nieuwe wiebelmazurka (exacte bewoordingen weet ik niet meer), dat kwam destijds ook een beetje op mij over als "zo moet het". Het is in elk geval goed dat je hier even op in bent gegaan, dat voorkomt dat ik de volgende keer weer voortborduur op een eerdere miscommunicatie.

Excuus als ik iets negatief overkwam met de opmerking over "geijkte" nummers. Waarschijnlijk lag dit inderdaad aan de Scottish en de Tarantella (die ik overigens wel leuk vind).
EDIT: wat Ernie zegt! :peace:

tourdion schreef:
Vervolgens gebruikte ik de term 'old skool spansen' (en niet 'het echte spansen' zoals C. citeert).


Hier wel een correctie, ik citeerde alleen het "spansen" (zie mijn post, het woord spansen is het enige dat tussen de " " in staat). Ik stelde inderdaad het 'old skool' even gelijk aan het 'echte', maar deed dat niet binnen het daadwerkelijke citaat. Excuus als dit niet duidelijk was.

@guillome: ik wil niet zeggen dat hij dingen fout uitlegde, maar ik vond de "puntjes" en "vraagtekens" een bijzondere manier van uitleggen. Vorig jaar vond ik de workshop beter, toen werd er ook meer echt gedanst in plaats van alleen gelopen en gewiebeld, omdat er toen een paar pasjes werden geleerd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:48 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ik vond Sidaro juist erg fijn om op te dansen. Alle bands zijn weer anders en soms is er een klik en soms niet. Dat verschilt gewoon per persoon. Smaken verschillen.
De tango-workshop was best grappig. Inderdaad was het veel te druk, maar ik denk dat het vooral een leuke -niet al te serieuze- afwisseling was. Je kunt moeilijk verwachten eventjes de tango te leren in een uurtje op een stampvolle dansvloer. Ik vond dat hij het goed deed, gegeven dat hij in zijn eentje was en dus zonder partner zowel voor de leider als de volger dingen moest voordoen.

Super-festival op een super locatie. Super goed georganiseerd en met fijne muziek en nog mooi weer ook (hoe doen ze dat toch?). En ach, misschien lag het ene vlondertje iets hoger dan de andere en dansen mensen 's avonds met de nodige biertjes op iets minder gecoordineerd dan 's middags, maar het was eigenlijk helemaal geweldig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 9:57 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Christine schreef:
Ik denk dat het misschien ook komt door de laatste Sidaro-concert in de Moira. Daar werd aangekondigd dat er een ouderwetse hops-mazurka zou worden geleerd.


Zoals bekend fulmineer ik waar het maar kan tegen de 'wiebelmazurka'. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. En daarom ga ik er nog maar even mee door.

Tijdens het optreden van Ambrozijn werd ik door een charmante dame gevraagd om een mazurka te dansen. Ik voelde mij zeer vereerd en ging op de aanvraag in. Echter: zij kon alleen maar de 'wiebelvariant' terwijl ik me grotendeels baseer op heb bewegingspatroon van de klassiekere hopsvariant. Dat ging dus helemaal mis. Waarschijnlijk zag het er uit alsof een kikker met een tuinslang wilde paren. :sick:

Ik kan helemaal niks met de wiebelmazurka en vind een (wel subtiel) gedanste 'hops'mazurka veel leuker dus nogmaals:

WEG MET DE WIEBELMAZURKA!! :angry: :angry: :angry: :angry:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:16 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Hoezo nou weer weg? Het is een mening, toevallig ben jij ook volgens mij in de minderheid, maar dat maakt niet uit. Ieder het zijne. Ik vind de wiebelmazurka mooier en fijner. Waarom moet die dan weg?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 10:20 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
guillome schreef:
Hoezo nou weer weg? Het is een mening, toevallig ben jij ook volgens mij in de minderheid, maar dat maakt niet uit. Ieder het zijne. Ik vind de wiebelmazurka mooier en fijner. Waarom moet die dan weg?

:laughing: hap...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 207 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling