mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 8:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Als ervaringsdeskundige kan ik nu dus zeggen dat een paal achter je waar het geluid uit komt erg oncomfortabel is.

Ja, kan me goed voorstellen dat het wennen is.. Het volume hoeft trouwens niet hoog omdat, door de wiskundig tactisch geplaatste 24 speakers in die paal, het volume in afstand veel minder hard afneemt dan een normale speaker (punt-bron vs array). Die speaker-paaltjes van Ton, kun je ook gewoon voor gaan staan, zonder doof te worden :). Maar denk ook wel dat het beter werkt met luister-publiek, ipv rumoerige festival dansers..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 9:00 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ook gaar/hyper kan ik beter zeggen. Het was wel lollig en bijzonder random toen we Adam met zijn Nederlandse les gingen helpen (verschil tussen dood vogeltje etc), maar bij het verhaal over de inspiratie van Louise kon ik het echt niet meer volgen, net zo min als Louise.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 9:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Leon schreef:
Ook gaar/hyper kan ik beter zeggen. Het was wel lollig en bijzonder random toen we Adam met zijn Nederlandse les gingen helpen (verschil tussen dood vogeltje etc), maar bij het verhaal over de inspiratie van Louise kon ik het echt niet meer volgen, net zo min als Louise.

He? Het dode vogeltje heb ik dan weer gemist geloof ik! :cow:
Tja, dat inspiratieverhaal.. ik denk dat je dat alleen kon begrijpen in de context van de voorgaande anekdotes over papegaaien en paaldansen. Met de hamster en nucleaire reactor had ik het later ook moeilijk, maar retrospectief kan ik het aardig reconstrueren :cool:
Die Nederlandse les was wel geweldig ja: "Ik moet een helm op omdat mijn hoofd valt" en "Op zaterdag speel ik krekel met wat vrienden" :laughing:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 10:26 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Festival was kicken. Aangezien ik in een soort roes van 't ene naar het andere moment gewandeld ben, heb ik van de slechte organisatie niet zo'n last gehad, mede dankzij onze eigen geweldige organisatie (voor een festival), met op tijd lekker eten, veel meegebrachte snacks en op z'n tijd een lekker biertje (zie foto op FB ). Ben wel blij dat ik zaterdag redelijk op tijd ben gaan slapen, zo kon ik zondag lekker lang door gaan... dat was wel tof om in je eentje de sessie te beginnen... gelukkig kwamen Thomas, Pierre en Lucas versterken toen ik met de klassiekers begon, zodat ook ik spelend de morgenstond gehaald heb. :cool:
Maar mis nu vooral de sfeer, die was echt heerlijk. Hoop jullie allemaal op Orfest terug te zien voor een klein Nederlands Damadaatje. :hug:

Oef, dat was wel weer genoeg kletspraat op de late avond, hoog tijd om slaapjes te gaan doen!

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 5:47 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Je was zelf degene die met die grap over dood vogeltje aan kwam zetten en de grootste lol had toen Adam het echt helemaal kwijt was. Maar het verbaasd me niet dat je dat kwijt bent.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 6:09 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
[offtopic-modus] Vanochtend op het journaal bij de zomercolumn: een correspondente die negen jaar in Duitsland was geweest en nu zogenaamd weer moest inburgeren: het was wel hilarisch om te zien dat ze het woord 'plaskruis' niet kende. [/offtopic=modus]

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 6:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Leon schreef:
Je was zelf degene die met die grap over dood vogeltje aan kwam zetten en de grootste lol had toen Adam het echt helemaal kwijt was. Maar het verbaasd me niet dat je dat kwijt bent.

Oooooooooooooooooooooooooja maar dat was geen dood vogeltje, dat was een kanariepietje waartussen het verschil is dat zijn ene pootje even lang is :biggrin:
Ahum, goed, dus... Maar, Damada. Er verschijnen al steeds meer foto's op facebook! Ben benieuwd wanneer Yann zijn foto's gaat plaatsen, die zijn altijd supermooi... Ik hou de franse kanalen wel in de gaten en zal jullie hier updaten als er iets te melden valt.
Ondertussen is het nog maar 24 (heb ik goed geteld..?) nachtjes tot Orfest, dan mogen we weer festivallen!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 7:16 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 01, 2011 11:29 pm
Berichten: 30
Ik volg het niet meer, wie van jullie was nu degene die zo gaar was :biggrin:

_________________
Beter één man in de hand dan de lucht van tien ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 8:40 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Heeft iedereen alle foto's op facebook al gezien? En er is zelfs een filmpje van de jam circle! (inclusief lawnmower, hoewel dit niet eens de beste jam circle van het weekend was.. ik kan deze me niet eens meer precies herinneren :S gezien mijn jurkje moet het zaterdag geweest zijn)
Met dank aan Marieke!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 2:12 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Oh ik had me daar iets heel anders bij voorgesteld: een groep muzikanten die al spelend een tovercirkel dansen of zo...

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 2:16 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Fille schreef:
Oh ik had me daar iets heel anders bij voorgesteld: een groep muzikanten die al spelend een tovercirkel dansen of zo...

Das wel een goeie, misschien kunnen we die wel integreren in de jam circle moves: instrumenten bespelen!
Ik wist ook niet zo goed wat een "jam circle" nou was, maar heb de term integraal van een deskundige Amerikaan overgenomen. Wikipedia voegt nog iets aan mijn kennis toe:
Wikipedia schreef:
Jam Circles

The term originated during the swing era of dancing, probably borrowed or appeared in parallel with the expression "jam session" in music. Scenes with jamming may be seen in movies and musicals, such as Hellzapoppin. At the same time, this kind of dance behavior is not unusual in folk dances in various cultures all over the world and is often included in scenic performances when a group dance is interleaved with several solos. In Lindy hop, it is common for jam circles to take place on or around special occasions such as birthdays or weddings. In these cases, the person(s) being celebrated will usually stay in the circle for the duration of the jam and, rather than dance one song with one partner, will dance one song but swap partners many times throughout.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 3:46 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Ernie schreef:
Dat was het Bose L1 speaker-array systeem, waar Ton door geïnspireerd is met zijn befaamde speaker paaltjes.

Nou, daar geef je Bose toch iets te veel eer... :biggrin:
De eerste systemen van 'linearrays' zijn al 40 jr geleden ontwikkeld.
Ton heeft wel gekeken naar de Bose speakers maar er zijn eigen berekeningen op los gelaten en geen compromissen gesloten wat betreft materiaal. Verdere uitleg moet je maar aan Ton zelf vragen, van de technische details heb ik niet zo veel kaas gegeten.
Maar inderdaad: heerlijke speakers die ook op afstand goed te horen blijven en waarvan je dicht bij niet doof wordt!

Eerlijk gezegd vond ik het hoorbaar blijven van de muziek via de speakers van Bose nogal tegenvallen.


En verder Damada
Ik heb me uitstekend vermaakt!
Wat korte puntjes:
De geluidsoverlast vanuit andere tenten was vaak storend, als muzikant lijkt me dat helemaal een ramp.
Natuurlijk was er keuzestress
De opstelling, dus geen tweede grote tent aan het centrale plein, vond ik erg prettig.
Het weer was een beetje spelbreker, je 'hoort' gewoon lekker in het gras te kunnen hangen
De duidelijkheid (wat is waar en hoe laat?) liet soms te wensen over.
Concerten kunnen leuk zijn! :biggrin: ( krijg je toch nog gelijk Cooper)

Ik kijk uit naar de volgende keer!!!!!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 4:19 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
hérisson schreef:
krijg je toch nog gelijk Cooper)


tuurlijk :cool:

soms duurt het ff, maar uiteindelijk....
;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 8:14 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Eerste foto's van Yann zijn online!
De komende tijd zal hij het album nog verder aanvullen.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 142 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling