mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 11:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:00 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
En nu Moira en Musketon maar eens opvoeden. :devilish:


Ik weet even niet meer waar hierop verder te gaan, dus ik heb maar een nieuw topic geopend. Dit is iets wat mij namelijk ook al bezig hield.

Wanneer mag een activiteit een eigen topic hebben, en wanneer is het een herhaalde activiteit en past het in 1 topic? Zeist lijkt mij duidelijk omdat dat elke week 'hetzelfde' is, met af en toe iets bijzonders. Voor eindhoven werkt het ook erg prettig, gewoon alles in 1 topic. Maar daar gaat het vooral over wie er heen gaat en of er samen gereisd kan worden en of de foto's er al zijn.

Ik vind het voor mijn bals en vooral voor de workshops wel echt fijn om even wat extra aandacht te genereren, met in de titel ook waar het om gaat. Maar wat geeft mij het recht dat wel te mogen en andere bals niet? Wat is het criterium voor 1 topic in 1 stad/locatie? Hoe vaak moet het herhalen? Hoeveel commentaar moet er op komen? Hoeveel verschil moet er zijn tussen twee bals?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:31 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben geneigd te zeggen dat je de bals op 1 hoop in 1 topic te gooien (waarom voor jouw bals speciaal extra aandacht en voor andere bals dan niet :peace: ). Wat voor de andere bals geldt, geldt ook voor jouw bals, vind ik.
Workshops verdienen wel een eigen topic met data enzo.
In het geval van Utrecht zouden Moira en Musketon ieder een eigen topic verdienen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:35 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Ik hoef niet uitbundig te discussieren of ik een nieuw topic begin.
Mocht niemand op mijn topic willen reageren, dan zakt die vanzelf weg naar de vergetelheid.

Kortom: gewoon blijven posten Lou.
Blijf ik ook doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 12:35 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik zou gewoon een nieuw topic aanmaken. Dat klik ik zelf sneller aan dan wanneer ik zie dat er op pagina 63 van het topic "bals in Utrecht" is gepost. Bovendien: als iemand iets wil lezen over een bepaald bal, hoeft hij/zij niet een tal van pagina's door te spitten voordat het gewenste stukje is gevonden.

Om een zijsprong te maken naar het "opsplitsen" van het forum: als men denkt dat er teveel topics zijn met bals, kan er eventueel een zij-forum (wellicht alleen-lezen?) worden gemaakt met daarin de bals die ouder zijn dan een jaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 12:47 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik vind het lastig om hierop te reageren. Er is veel te zeggen voor het maken van een topic per bal. En ook veel voor het centraliseren van de bals op een bepaalde locatie. Ik zal proberen het voor mijzelf op een rijtje te zetten.
Voor pleit:
- aandacht voor een bepaald bal op een bepaalde locatie. De forumbezoekers zien meteen dat er een nieuw bal is, wie er spelen en wat er rondom dit bal speelt
- mogelijkheid voor de forumbezoekers om te reageren op dat specifieke bal
Aan de andere kant speelt mee:
- als het bal eenmaal geweest is blijft het topic bestaan. Zo heb ik heel veel topics gezien van bals die allang geweest zijn. Ik ben met Menno eens dat het topic dan vanzelf in de vergetelheid raakt, maar betwijfel of dat handig is. Bovendien staan de bals ook genoemd op het tabblad bals op de balfolk-website.
- centraliseren van bals per locatie geeft het voordeel dat de locatie steeds voor het voetlicht gesteld wordt en steeds de aandacht krijgt die het verdient.
Kortom, voor Lou het advies: doe wat voor jezelf goed voelt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 12:57 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik zette eerder altijd alle bals die ik organiseerde in 1 topic. Dat had op het laatst geen nut meer, omdat alle informatie van bal x gezocht moest worden in 65 pagina's.
Met name bals zoals in de Moira of Musketon die wel regelmatig terugkomen, maar niet elke week, zou ik gewoon in een eigen topic ztten.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 1:34 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik denk dat om het overzicht in het topic te bewaren, het beter is om elk bal een eigen draadje te geven, maar als je overzicht op het forum belangrijker vind, is een draadje per locatie misschien handiger.

Ik heb zelf het liefste gewoon een los draadje per bal, waar dan wel in de titel de datum, locatie en bands staan. Dan is in een oogopslag te zien of het over een nieuw bal gaat of over eentje die al geweest is en zeker bij bals die vaker zijn is dat wel handig. Bovendien vind ik door draadjes moeten worstelen op zoek naar een oud bal minder vervelend dan in een topic moeten zoeken, aangezien je daar veel sneller de weg kwijt raakt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:58 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Hier kan elke organisator wat mij betreft zelf in beslissen. Zeist en Eindhoven zijn zo vaak dat losse topics niet nodig zijn. Zo lang er geen nieuwe topics opgestart worden voor foto's en dat soort dingen, valt de wildgroei best mee.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 11:58 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
En hoe breng je deze hele discussie in relatie tot de balfolksite waar ieder
bal apart staat maar ook in relatie tot wat eerder op die plek is gebeurd?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 12:04 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
campie schreef:
En hoe breng je deze hele discussie in relatie tot de balfolksite waar ieder
bal apart staat maar ook in relatie tot wat eerder op die plek is gebeurd?


Een subforumpje per locatie en een draad per bal?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 12:54 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Al bladerend door het forum kwam ik dit topic tegen. Opgestart door Lijntje. Mijn constatering is dat het niet storend is dat verschillende bals in hetzelfde topic worden behandeld. Als een bal eenmaal geweest is blader je er niet meer naar terug, toch? Voor wat het waard is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 2:42 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Mmm, ja, vind ik ook een moeilijke kwestie. Voor Leiden hebben we 1 topic aangemaakt, maar dat is zo weinig dat het misschien ook wel een draadje per bal kan zijn. Dat is misschien wel duidelijker, vooral na een aantal bals. We zullen er verder over nadenken :wink: Of het switchen is juist verwarrend, lol.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 3:04 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
@Yellowflower: juist omdat er in Leiden relatief weinig bals voorkomen is het juist voor Leiden handiger om één topic aan te houden, anders krijg je straks voor Leiden een aantal topics met twee of drie reacties van "ik kom" of "ik kom niet" of "het was een leuk bal". Dat pleit dan weer wel voor het aanhouden van topics per bal voor de Musketon en de Moira omdat daar vaker bals zijn, moeilijke kwestie / moeilijke keuze.

EDIT aanvulling: de opmerking in mijn vorige post was ook bedoeld om de kwestie voor elke bal een topic in Moira of Musketon te verdiepen om te laten zien dat het niet storend is (mijns inziens) om één topic per locatie aan te houden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 3:16 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
@Rob, je kunt natuurlijk ook andersom redeneren. Omdat er in Leiden zo weinig bals zijn, maakt het niet uit om voor elk bal een apart draadje te maken. Want deze zakken na het bal weg en zoveel zijn er niet. Terwijl Moira en Musketon juist meer bals hebben en meer draadjes nodig hebben. Dat scheelt wel wat als je deze allebei een gezamenlijk topic geeft. Maar goed, ik snap jouw redenering ook wel. Maar Louise en Christine hebben ook gelijk als ze zeggen dat het duidelijker is wanneer er waar een bal is en met wie met aparte topics. Dat het archief dan wat voller wordt, tja, maakt dat uit?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 167 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling