mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 1:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat is de leukste dans?
Jig en/of cercle 9%  9%  [ 3 ]
Andro en/of hanterdro 3%  3%  [ 1 ]
Anders Bretons 6%  6%  [ 2 ]
Scottish 21%  21%  [ 7 ]
Mazurka 33%  33%  [ 11 ]
Wals in 3 3%  3%  [ 1 ]
Onregelmatige wals 9%  9%  [ 3 ]
Polska 0%  0%  [ 0 ]
Bourrée in 2 3%  3%  [ 1 ]
Bourrée in 3 6%  6%  [ 2 ]
Rondeau en Couple 0%  0%  [ 0 ]
Dat je zo dom bent om de ...te vergeten zeg! 6%  6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 33
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 8:31 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Ik vind dat je dan beter een nieuwe poll kan maken, omdat:


Bij deze.

"error" je hebt teveel keuze mogelijkheden.... dus niet alles staat erop.

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 8:33 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik voel me een gelukkig mens: het zijn allemaal mijn lievelingsdansen! Dat wisselt zo per moment en er is er eigenlijk geen die ik niet leuk vind...fijn!!!

:dancing: :dancing: :dancing:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 8:42 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
polka

Volgens mij de dans die ik nooit oversla, ook omdat het minder gespeeld wordt. Het blijft leuk om dames te laten merken dat wild ongecontroleerd niet de enige manier is om polka te dansen.

Ik zat te twijfelen tussen anders bretons, wals in 3, mazurka en polka, maar ik denk dat die andere dansen stemmen genoeg krijgen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 8:58 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Pffff ik kan echt niet kiezen!!! Ik vind bijna alles leuk (op de tarantella na, hihihi), en afhankelijk van het tijdstip, de muziek, mijn danspartner, mijn stemming, de vloer, en wat mij betreft het weer of de beurskoersen heeft het ene op dat moment mijn voorkeur, en het andere op een ander moment.
Wat mij betreft mag er dus op een bal vooral veel afwisseling in een set zitten!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 9:28 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Toch maar de scottisch, omdat die afhankelijk van de muziek variaties zoveel mogelijkheden heeft. Hoewel dat misschien ook gewoon afhangt van wat mensen voor nieuws proberen, want er wordt ook op los gevarieerd met mazurka's en walsen.

Eigenlijk is alles leuk, alleen sommige onregelmatige walsen (11 en meer)en dansjes die ik nog niet ken (polska, fandango, bouree d'auverge, etc) sla ik over. Soms is het ook leuk om gewoon naar de muziek te luisteren en rond te kijken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 9:41 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik kom uiteindelijk toch op de mazurka uit.
Ik vind heel veel dansen echt geweldig, zeker als de muziek dat versterkt en er veel inzit waarmee je met de dans veel kan doen. Een wals kan heerlijke ritmische variaties hebben, scottisch idem, of muziek met veel dynamiek. Een bouree om samen te spelen of een polska zijn ook heerlijk.

Maar uiteindelijk kies ik voor de mazurka. Maar zeker niet een te snelle, dan is voor mij het magische eruit. Dus een redelijk trage mazurka met veel dynamiek en met veel ritmische elementen.. Dat is zo nauw met de muziek, zo subtiel, zo fijn.. Ja met de juiste danspartner uiteraard is dit mijn favoriet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 9:46 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik heb op de scottisch gestemd. Het is een dans waarbij ik het best de muziek in mijn gevoel in de dans kan vertalen. Ik leer ook steeds beter op welk moment je een variatie in kan zetten en op welk moment niet (soms laat ik me leiden door de dansers in mijn omgeving, het staat een beetje raar om als enige een variatie in te zetten op een bepaald moment).
De jig en cercle vind ik ook leuke dansen om te doen (en dan te bedenken dat mijn eerste cercle niet erg geslaagd was. Je moet ook nooit denken dat je met een tas met boodschappen in je hand in een cercle kunt gaan springen :blush: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:54 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Bedankt, Cooper voor het aanmaken van de poll.

Ik houd ook van veel afwisseling op een bal en kan ook erg moeilijk kiezen.
Maar uiteindelijk kies ik dan toch voor een bourree in 2, lekker swingend, hele fijne kadans en veel ruimte om te spelen met je danspartner.
Maar daarmee wil ik absoluut niets afdoen aan de andere dansen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:09 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 26, 2010 1:57 pm
Berichten: 54
Woonplaats: delft
tsja, dan ga ik toch maar voor de onregelmatige walsen, al is het maar vanwege de meestal prachtige muziek die erbij hoort..
Bij voorkeur een oneven wals (5 of 11) is heerlijk als je voeten de logica doorhebben.

_________________
schijf van vijf: muziek,dans, bergen, uitslapen en lekker eten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:33 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
En even en toch onregelmatig dan? (8 of 14)

Ik ben er ook nog niet uit. Spelen is voor mij het makkelijkst met Scottish en Mazurka, maar heerlijk wegwalsen, of je mee laten voeren met de Bretonse dansen, is ook prima. Moeilijk, moeilijk. :hug:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:37 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 26, 2010 1:57 pm
Berichten: 54
Woonplaats: delft
Windwijs schreef:
En even en toch onregelmatig dan? (8 of 14)


Is ook leuk, maar daar moet ik nog net even te veel over nadenken om ontspannen te dansen...

_________________
schijf van vijf: muziek,dans, bergen, uitslapen en lekker eten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 9:41 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ik ga voor "anders bretons" omdat daar gewoon heel veel leuke dingen onder vallen!

Maar ook alle mogelijke bourree varianten vind ik heel fijn, en mazurka, en polska (jaja, die begint te komen :D), en walsen, en lekker spelen in de scottishes en jigs/cercles!

Edit: Hmmm wat is het meervoud van "scottish"?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 9:57 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Toch maar de mazurka, maar "anders Bretons" en polska scoren ook hoog. En scottish, en bourrée in 2... (auvergnebourrée zit nog niet echt in mijn systeem jammer genoeg). En jigs en cercles sla ik zelden over: altijd leuk om in te spelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 7:34 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
ah, moeilijk kiezen :O
zoals al veelal is gezegd, de meest gewilde dans hangt echt van het moment af.
De mazurka is mijn favoriet wanneer ik hem met de juiste partner dans. Ik vind het zelf als meisje moeilijk om de mazurka in een leuke richting te dansen (maar dat is eigenlijk ook niet de bedoeling).
Als ik de polska nou nog een keer zou leren, zou hij vast een van de leukere dansen worden...
Ook de groepsdansen zijn gewoon erg gezellig.
Op het moment kom ik maar bij de bourree uit (in 3, aangezien ik die in 2 nog niet onbewust kan dansen), omdat hij zo lekker speels kan zijn :P

erg leuk dat er nu ook een anno 2011 versie is, hoewel het vorige topic toch ook wel erg leuk is om door te lezen (met al die, toen nog, onervaren dansers ^^)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 9:41 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Moeilijk kiezen.... Mijn voorkeur gaat uit naar de koppeldansen. Hanterdro en Andro dans ik zelden mee, hoewel ik de muziek wel mooi vind.
De Jig en de Tovercirkel vind ik leuk. Bourree in 2 is erg fijn om te dansen. Logische keus van Kees!

Ik heb voor de Scottsich gekozen, omdat je hierin de mogelijkheid hebt om heerlijk te variëren. Wel vind ik de iets snellere swingende scottsich het leukst.
Mazurka is ook heerlijk om te dansen.... (ligt dat aan de dans of je danspartner.... of beide?). Walsen (in 3 en onregelmatig) doe ik ook graag.

De Polska is ook leuk, maar ben die nog aan het leren en de Bourree in 3 kan ik nog niet dansen...

Kortom, een avond met veel variatie vind ik het leukst!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 165 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling