mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 10:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Voor de mensen die niet Facebooken en op balfolk.nl kijken :blush: of die alvast wat willen doen met voorpret of andere interessante zaken: Tilburg heeft voor een keer weer een eigen bal. Komt allen! Zie tekst en plaatjes. NB Tekst is gebruikt om "leken" te werven :hug:

Afbeelding

100% HallBal: Met drie gloednieuwe Tilburgse bands! En 't is om te dansen!
Hall of Fame, St. Cecilistraat 23, Tilburg


David&Martijn, Le Petit Boeuf, Té, De Kwaoiste Nie

aanvang:
19:00

entree:
8 euro (4 euro kortingstarief voor iedereen die geen 8 euro kan missen maar toch graag komt)

______________________

100% HALLBAL

Komde gij dansen en meziek maken?


In de ‘schonste stad van’t laand’ gebeurt iets bijzonders. Ontsproten uit Davids wekelijkse pretentieloze muzieksessies in het Tilburgse De Hall of Fame presenteren maar liefst drie gloednieuwe bands zich in Tilburg’s eerste serieuze folkbal. Tilburg, je bent er? Na deze avond wil je er niet meer weg…

19:00 - Dansinitiatie: Noël Josemans + muzikant (Niek)
Balfolk? Wa’is da? Nou gewoon, muziek om op te dansen en dansen op muziek. Denk aan salsa en tango, maar dan Europees en eigenlijk gewoon leuker. Paardansen, rondedansen, rijdansen, noem maar op. Moeilijk? Welnee. Voetenvirtuoos Noël Josemans legt je de basis uit zodat je weet wat je moet doen als je vanavond ouderwets ten dans gevraagd wordt. Meer weten? http://www.balfolk.nl

20:30 - De kwaoiste nie
Een folkpurist en een muziekavantgardist hotsebotsen door het traditionele repertoire van de Zuidelijke Nederlanden. ‘t Zijn de kwaoiste niet, die Sander en David, dus ruzie zullen ze niet snel maken. Muziek des te meer. Een spannende confrontatie tussen vlasbaard en gelhaar.

Afbeelding

21:30 - Té
Hypersympathieke dansdeuntjes gespeeld door accordeon, viool, klarinet, gitaar en percussie. Sander, Niek, Conny en Emilyn vonden elkaar tijdens de muzieksessies in de Hall of Fame. Accordeonist Niek ontdekte de balfolkmuziek en legde vervolgens een onstuitbare productiviteit aan de dag. Wekelijks componeert hij een nieuwe melodie, waar de rest van de band vrolijk mee aan de haal gaat. Een hecht ensemble dat speelse muziek laat horen die veel meer is dan om te dansen alleen.
Try-out voor de officiële bandpresentatie op 7 mei op het bal in Theater de Musketon, Utrecht.

-foto onderweg :) -

22:45 - David&Martijn
De kracht van de eenvoud...
Eerlijke deuntjes zonder teveel poespas. Oftewel:
Martijn op accordeon, David op banjo en fluitjes.

Afbeelding

23:30 - Le Petit Boeuf / Le Grand Boeuf
‘Boeuf’ is het Franse woord voor de nachtelijke muzieksessies midden op de dansvloer. Bij Le Petit Boeuf is volledig geïmproviseerde balfolkmuziek het doel en daarbij wordt geen middel geschuwd. Loopstations, effecten, dissonanten, sferische klanktapijten, polyritmiek, alles wordt uit de kast gehaald om zichzelf en de dansers uit te dagen. Er zijn genoeg muzikanten aanwezig om dit te doen uitgroeien tot een Grand Boeuf zonder weerga!

Afbeelding

Wanneer: sat 23 apr 2011 19:00 uur
Waar: Hall of Fame, St. Ceciliastraat 23, Tilburg
Wakosta: € 8 entree, € 4 discount (als je niet meer kunt missen, bijvoorbeeld student bent, in de bijstand zit of net failliet bent gegaan)

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 10:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
I'll be there!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 10:30 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Nieuwe locatie, nieuwe bands.
Ik ben onwijs benieuwd naar dit bal op STILLE zaterdag.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 7:17 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
En laat ik dat dan ook maar hier posten: Sander zou graag video-opnames hebben van de verschillende bands; mocht iemand het leuk vinden te filmen, dan graag!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 12:34 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Ik kom ook! Wie rijdt er mee vanuit Utrecht?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 7:43 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Ik! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 8:40 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
hmmm :-)

Een nachtje niet zo heel veel geslapen (te warm...), maar gister was een erg tof bal!

Té was tof! Vooral die rondeau... :hug:

En er waren heel veel mensen! Veel tilburgers die veelal voor het eerst kwamen, maar ook veel bolfolkies uit de zuidelijke helft van Nederland, en ook behoorlijk ervaren dansers uit het hele land. Een mooie mix die voor veel gezelligheid en enthousiasme zorgde.

Ik was nog nooit in de Hall of Fame geweest, en had geen idee op wat voor plek te komen. Maar ik hou wel van dit soort 'rafelrandjes van onze maatschappij'. (Ik moet die rafelrandjes toch echt ook meer in Utrecht gaan vinden..) En de jongens van daar die de kassa draaiden waren heel erg verbaasd hoe goed het 'kies maar of je korting wilt'-systeem werkte...

Ik heb een fijne avond gehad.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 12:42 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik was ook nog nooit in de Hall of Fame geweest. Ik vind zo'n semikrakersbolwerk wel iets hebben. Er gebeurt van alles. Voor me bij de kassa stond iemand voor een pokertoernooi, maar die werd naar een andere ingang van het gebouw gedirigeerd.

De bands waren leuk. Vooral Té maakte meteen indruk met een hele leuke scottisch. En die mazurka in 5 met tempowisselingen was ook heel gaaf.

Ook al moest ik vroeg opstaan, ik ben toch tot het eind gebleven (bedankt Jojo voor de lift terug. En gpvos, je had helemaal gelijk. Ik zou bijna een uur op het station hebben moeten bivakkeren en dat was gezien een opstatijd van 07.45u niet echt wenselijk)

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 8:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Vanuit band perspectief kan ik in ieder geval zeggen dat ik ook een superavond heb gehad. Meer dan genoeg publiek, fijne sfeer, beiden van begin tot eind. Fijne jam ook weer aan het eind met Le Petit Boeuf. Beetje brak nu, maar ook veel zin in het vervolg in de Musketon. :dancing:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 8:55 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
ik heb di helaas gemist, terwijl het zo dichtbij is... mmm hopelijk komt er nog een keer in tilburg een bal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 3:08 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:51 pm
Berichten: 128
Woonplaats: Eindhoven
Foto's staan hier en op m'n facebookpagina.

R.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 4:39 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Ronald, bedankt weer voor de prachtige foto's! :-)

...en het was een erg fijn bal! De temperatuur en dansvloer waren alvast om in festivalstemming te komen. De try-out van Té was wat mij betreft geslaagd, erg leuk met onverwachte wendingen en melodielijntjes. Organisatie en dansers, bedankt allemaal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 8:29 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Zoals wel meer had ik vantevoren totaal geen idee wat ik kon verwachten, zeker met optredens zo veel nieuws en onbekends, maar ik vond het heel erg leuk! In het begin wat druk, maar uiteindelijk was er ruimte zat en toch gewoon tot het eind gebleven. Top!

En Té, wanneer komt de cd? ;) Echt heel erg gaaf!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 8:50 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ja, dat was vet feestje en Té was super. Het NL antwoord op het Franse cross-over geweld :). En hoorde ik daar nou een trombone? Dat moeten de bassen van Niek geweest zijn. Was dat per ongeluk? Ik zou die vervorming er anders in houden, klonk erg lekker. En Sander met tapan drum was ook een leuke verrassing.

En grappig, kleine zaal in Hall of Fame, vlak bij station met poker toernooi.. Dus ik verwachtte dat we in een bijzaaltje terecht kwamen van zo'n steriele evenementenhal, maar het bleek een gekraakt complex met een uitgebreide skate hal in Berlijnse stijl. Goede sfeer, bar in de zaal, relax ruimte.. Wel jammer dat er uiteindelijk overal gerookt werd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 9:04 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ernie schreef:
Wel jammer dat er uiteindelijk overal gerookt werd.

Ja, dat was wel het grote minpunt van de avond. Na afloop stonken mijn kleren naar de rook en dat is voor zover ik me kan herinneren nog niet eerder bij een bal voorgekomen (zelfs niet na een bal in café Wilhelmina van voor het rookverbod).

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 164 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling