mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr maart 29, 2024 12:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 11:50 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Hallo allen,

Ergens in de nabije toekomst ga ik de database wat opschonen. Evt om over te gaan naar een nieuwere phpbb versie, om alle spookusers eruit te gooien en om (te pogen) de laatste rare letters te herstellen.

Als ik dan toch bezig ben kan ik eventueel nicknames veranderen. Nou lijkt me dat in het algemeen een erg slecht idee, maar ik wil zelf eigenlijk wel van mijn wel erg volledige echte naam af, aangezien ik als moderator toch iets hoger in google terecht ga komen.

Ik dacht eraan mijn eigen nickname te veranderen naar martijnv en voor zover mogelijk ook de tekst van posts aan te passen zodat de discussies duidelijk blijven.

Nou heb ik twee vragen:
1) is er nog iemand die met zijn echte naam op het forum staat en daar om privacy redenen vanaf wil (hoewel er verder alleen voornamen zijn, en dat lijkt me toch minder een probleem)

2) zijn er mensen die erg bezwaar zouden hebben tegen deze privacymaatregel.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Laatst bijgewerkt door martijnv op do apr 28, 2011 12:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 9:49 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Martijnv?? wat saai....

Kan je als nickname niet wat leukers nemen bijv.: 'Kleine Klarinetje' of 'Schalmei Inferno'? :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 11:05 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik wil mijn naam wel graag inkorten naar "Fille". Want "du grand monde" kan als dubbele betekenis "van lichte zeden" hebben, wat ik niet wist toen ik die naam ooit koos naar aanleiding van een liedje van Mathieu Hamon.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 3:07 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Ik wil mijn naam wel graag inkorten naar "Fille". Want "du grand monde" kan als dubbele betekenis "van lichte zeden" hebben, wat ik niet wist toen ik die naam ooit koos naar aanleiding van een liedje van Mathieu Hamon.

Ik vond het wel stoer van je eigenlijk,

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik koester mijn naam als een pekelzonde.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 10:12 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Ik zou ook wel graag van mijn nickname af willen. Zou er Diet van gemaakt mogen worden?

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 7:04 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Misschien wel een idee; Niet vanwege privacy, maar meer omdat er welleens verwarring ontstaat met Rob (het scheelt immers maar 1 letter), ook al heeft hij er nu een foto bij. Ik laat het je nog wel weten :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 9:45 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Eigenlijk pas ik liever geen namen aan als er niet echt een privacy gevoelige reden is. Voor fille zou ik een evt een uitzondering willen maken maar Mafdet naar iets anders willekeurigs of ron vs rob lijkt mij persoonlijk geen goed idee.

Sowieso wil ik eigenlijk alleen veranderingen doen die nog begrijpelijk zijn als je de oude discussies doorleest (dus heel saai martijnv en evt fille). Ik kan natuurlijk overal wel Mafdet gaan vervangen door Diet, maar als er ergens bijvoorbeeld Madfet staat dan mis ik dat.

Dus tenzij er echt emotionele problemen ontstaan (ik kan zo geen negatieve dingen bedenken bij Mafdet, of is dat ook bargoens voor man van lichte zeden ofzo :biggrin: ) lijkt het me geen goed plan ok al te veel willekeurige veranderingen te doen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 10:00 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
SQL heeft de SOUNDLIKE functie :) Misschien vindt SOUNDLIKE("madfet") ook mafdet wel :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 10:33 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Ik koester mijn naam als een pekelzonde.


en ik ook!!!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 10:34 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Mafdet schreef:
Ik zou ook wel graag van mijn nickname af willen. Zou er Diet van gemaakt mogen worden?


Lol, dat is juist andersom qua privacy eigenlijk...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 10:43 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
martijnv schreef:
... (ik kan zo geen negatieve dingen bedenken bij Mafdet...

Ik heb eens voor de aardigheid opgezocht wat Mafdet eigenlijk betekent (niet dat ik er een sport van maak om ieders nickname te doorgronden), maar de naam Mafdet is juist niet negatief. zie bijvoorbeeld deze pagina van Wikipedia.Voor andere betekenissen van Mafdet verwijs ik graag naar Google.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 11:10 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
De beheerder, die graag wat anoniemer op dit forum wil zijn :raisedeyebrow: schreef:
1) is er nog iemand die met zijn echte naam op het forum staat en daar om privacy redenen vanaf wil (hoewel er verder alleen voornamen zijn, en dat lijkt me toch minder een probleem)

Martijn heeft de kaders duidelijk gesteld, alhoewel hij misschien beter 'volledig' bij 'zijn echte naam' had kunnen toevoegen.
Misschien had hij zelf beter die mensen die met hun volledige naam geregistreerd staan even een mailtje moeten sturen i.p.v. de vraag openbaar op een forum te stellen. De mensen die het betreft zijn namelijk op 1 hand te tellen volgens mij. Marco van Barneveld bijvoorbeeld staat er met zijn volledige naam op, maar komt volgens mij bijna nooit op dit forum, dus ziet waarschijnlijk niets van deze discussie.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 1:14 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Citaat:
Misschien had hij zelf beter die mensen die met hun volledige naam geregistreerd staan even een mailtje moeten sturen i.p.v. de vraag openbaar op een forum te stellen.


Wat mij betreft is alleen je echte voornaam/achternaam op zich al genoeg reden om (indien gewenst) de boel te veranderen, maar verder heb je wel gelijk ja.

In principe ben ik er geen voorstander van om zomaar nicknames te gaan veranderen (zeker niet als ze al jaren meegaan), vandaar ook dat ik eventuele discussie in het openbaar wil doen voordat ik iets doe.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 4:34 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Ik vind de naam vervelend worden, dat is alles. Maar als mensen 'm liever zien blijven, vooruit dan maar. ;)

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling