mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr maart 29, 2024 12:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 10:10 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Mafdet schreef:
Ik vind de naam vervelend worden, dat is alles.


't enige onhandige is dat mensen niet snappen of het Mafdet of Madfet is... Maar verder vind ik hem eigenlijk wel leuk. Zullen we ruilen ;-)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 11:13 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr jan 28, 2011 9:25 pm
Berichten: 30
Persoonlijk heb ik nicknames altijd lastig gevonden op fora. Dan kom je er na lange tijd pas achter dat iemand die je vaak mee praat op het forum, de persoon is waar je ook vaak mee omgaat op bal, maar de link nooit hebt gelegd (laatst nog meegemaakt). Vandaar dat ik juist mn eigen naam gebruik. Dan weten de mensen tenminste met wie ze te maken hebben (maar een foto moet ik er dan eigenlijk ook wel bij plaatsen, binnenkort maar eens doen).
Ik ben het er zeker wel mee eens dat je volledige naam gebruiken met google lastig kan worden, en dat er dan privacy problemen kunnen ontstaan. Dus het aanbod om de namen te veranderen van hen die dit om privacy redenen willen vind ik erg netjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 12:44 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
martijnv schreef:
Citaat:
Misschien had hij zelf beter die mensen die met hun volledige naam geregistreerd staan even een mailtje moeten sturen i.p.v. de vraag openbaar op een forum te stellen.


Wat mij betreft is alleen je echte voornaam/achternaam op zich al genoeg reden om (indien gewenst) de boel te veranderen, maar verder heb je wel gelijk ja.

In principe ben ik er geen voorstander van om zomaar nicknames te gaan veranderen (zeker niet als ze al jaren meegaan), vandaar ook dat ik eventuele discussie in het openbaar wil doen voordat ik iets doe.

Wij prijzen ons gelukkig met onze kersverse moderator die in alle openbaarheid, terughoudend waar het moet en welwillend waar het kan, het forum door moeilijke keuzes gaat loodsen. Martijn, de openheid die je aan de dag legt is hartverwarmend :hug:

Verder ben ik tegen het veranderen van namen :angry: In ieder geval die van jou. Als jij dat wilt, open je maar gewoon een nieuwe account en begin je opnieuw. Ik sta nu dus op nr. 23 van meeste posters en jij op nr. 22. Ik ga dus pas akkoord als jij mij op nr. 22 zet. Koud kunstje lijkt mij voor een moderator? Privacy is een issue, maar ranking ook!

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 9:20 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
flimmie schreef:
Verder ben ik tegen het veranderen van namen :angry: In ieder geval die van jou. Als jij dat wilt, open je maar gewoon een nieuwe account en begin je opnieuw. Ik sta nu dus op nr. 23 van meeste posters en jij op nr. 22. Ik ga dus pas akkoord als jij mij op nr. 22 zet. Koud kunstje lijkt mij voor een moderator? Privacy is een issue, maar ranking ook!


Ik zie hier mogelijkheden. Zondagmiddag in de container achter de Stopera. Alleen briefjes kleiner dan 100 en niet opeenvolgend genummerd. Voor je het weet sta je op 1. :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 9:38 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr jan 28, 2011 9:25 pm
Berichten: 30
Moeten deze briefjes ook een financiele waarde hebben of zijn eenvoudige briefjes met nummers (niet opeenvolgend) ook geschikt? ;P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2011 1:30 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Walgers schreef:
Moeten deze briefjes ook een financiele waarde hebben of zijn eenvoudige briefjes met nummers (niet opeenvolgend) ook geschikt? ;P

:biggrin:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 10:14 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
eens Wirtex, altijd Wirtex :biggrin:

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 8:10 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Ron schreef:
... ook al heeft hij {Rob} er nu een foto bij. ...


Niet dat foto's nu altijd zo veel toevoegen aan een naam ;-) Soms kan het helpen bij het onderscheid. Maar moeten we dan voor de visueel ingestelden het wisselen van avatars aan banden gaan leggen?

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 8:48 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 3:48 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Berlin/Amsterdam
ik houd hem gewoon :biggrin:

_________________
aeLiXihr.org


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 7:37 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
JustFeet schreef:
Niet dat foto's nu altijd zo veel toevoegen aan een naam ;-) Soms kan het helpen bij het onderscheid. Maar moeten we dan voor de visueel ingestelden het wisselen van avatars aan banden gaan leggen?


Nou ja, ik heb nu zelf iig ook een avatar. Dus nu is er vast geen verwarring meer :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 9:46 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ron schreef:
Nou ja, ik heb nu zelf iig ook een avatar. Dus nu is er vast geen verwarring meer :biggrin:

Bovendien is het een kwestie van goed lezen wie van ons er post :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 10:29 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik denk dat dit topic de beste manier is om even iets aan te stippen: Forum-etiquette en privacy.

Op een forum waar veel mensen elkaar kennen is dit soms wat meer tricky dan op een anoniem forum waar je niks van de ander weet. Hoewel het forum de laatste tijd niet heel wakker is, zijn er toch twee privacy-incidentjes geweest. De eerste keer toen iemands achternaam werd besproken, terwijl de persoon in kwestie onder een alias post en het duidelijk was dat hij dit niet op prijs stelde. De tweede keer was gisteren: een conversatie van iemands persoonlijke Facebook werd hier gecopy+paste.
Nu zijn hier voor- en tegenargumenten voor. Als iemand iets tegen vrienden zegt, kunnen zij dat ook doorvertellen. Als je iets op Facebook post tegenover je vrienden, kunnen zij dat dus ook doorvertellen. What goes on Facebook does not always stay on Facebook.
Alleen vind ik toch dat het een ongeschreven regel is dat wanneer iemand iets op zijn wall zet dat persoonlijk is, je dit niet zomaar één op één kopieert naar een website die openbaar is (die persoon heeft er immers voor gekozen dit op zijn eigen pagina te zetten, en niet op de balfolk-facebook of hier). De namen van de posters zijn wel naar de forum-namen aangepast, maar ik heb er toch een beetje een raar gevoel bij. Hetzelfde met het noemen van iemands naam. Ik heb er bewust voor gekozen onder mijn eigen voornaam te posten, maar niet iedereen wil dat – laat staan dat er een achternaam wordt genoemd.

Nu kunnen we kort of lang discussiëren over het laten indexeren van het forum, maar misschien moeten we er gewoon met z’n allen even op letten dat we niet ongevraagd persoonlijke informatie over andere posten, dan wel quoten van een (Facebook)pagina die niet openbaar is voor iedereen.

Ik besef dat dit een beetje aanvallend kan overkomen voor degenen die ik hierboven noem (expres niet bij naam trouwens), maar dat is absoluut niet de bedoeling – er was immers geen kwade opzet. Ik wil alleen wat bewustheid creëren. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 11:01 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Je noemt geen namen, maar het lijkt me duidelijk dat je bij het tweede voorbeeld mij bedoelt.
Ik heb er even over nagedacht mijn bijdrage weer te verwijderen, maar toen had Cooper al gereageerd, dus toen had het geen zin meer. Later gaf saghws zelf aan dat hij het goed vond dat ik het hier aankaartte, maar ik had het idd aan hem moeten overlaten of hem vantevoren om toestemming moeten vragen.
Gezien de inactiviteit van dit forum denk ik dat dit forum minder gelezen wordt dan het persoonlijke profiel van saghws.
Ik denk er dan ook sterk over om mijn account hier te verwijderen, want er gebeurt niks en er verandert niks, wat je hier ook zegt of doet.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 11:25 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Je noemt geen namen, maar het lijkt me duidelijk dat je bij het tweede voorbeeld mij bedoelt.


Dat klopt ja, maar zoals ik al zei: ik weet zeker dat er geen kwade opzet in het spel was. Ik noemde geen namen omdat het andere topic na een tijdje zal wegzakken, en dan hoeven (nieuwe) leden niet direct te weten op wie ik doelde. Nu was hetgene dat je poste ook geen drama, maar ik wou meer voorkomen dat iemand in de toekomst iets zou kopiëren waar mensen wel problemen mee hebben dat het gebeurd.

Kees schreef:
Ik denk er dan ook sterk over om mijn account hier te verwijderen, want er gebeurt niks en er verandert niks, wat je hier ook zegt of doet.


Waarom? Als je jezelf helemaal van het forum wilt wissen is dat een reden om je account te (laten) verwijderen, maar als je gewoon inactief wilt worden dan kan dat toch? Ik zou het trouwens wel ajmmer vinden, want je plaatst altijd leuke verslagen en de statistieken elk jaar vind ik ook leuk. Maar goed, als je die dan weer op je Facebook zet lees ik ze ook... :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 11:36 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier inderdaad totaal niet bij stil heb gestaan! Ik ging er vanuit dat iedereen die geen Facebook heeft hier, toch wel genoeg vriendjes is om het niet erg te vinden. Maargoed, ik kan me er zeker iets bij voorstellen, dus ik fijn dat mensen het ook aankaarten.

Even een opmerking ernaast, wat misschien een ander topic moet zijn, maar nu komt het boven. Ik vond juist deze discussie als nu op Facebook liep, iets waar ik graag later naar terug wil kunnen kijken, omdat dit denk ik altijd een actueel onderwerp is en iets wat tegenwoordig heel erg in de balfolk-cultuur inslijt. Dan vind ik het jammer dat het op Facebook wordt besproken en niet op een forum zoals deze, zodat we er over een jaar nog eens op terug kunnen kijken. M.i. is dat juist dé kracht van dit forum!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling