mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Muzikanten deel schrijfrechten apart aanvragen?
Belachelijk en omslachtig 41%  41%  [ 7 ]
Geen mening 24%  24%  [ 4 ]
Moet blijven en alleen als je een liedje voorspeelt aan de ballotagecomissie :devilish: 35%  35%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel: mota mededelingen
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 12:41 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Hallo mota-ers,

Aangezien het belangrijkste probleem van de huidge phpbb versie lijkt te zijn opgelost (spambots buiten houden en dus de userlist overzichtelijk houden). Is er eigenlijk niet echt een reden om nog te switchen.

Dat betekend dat het fixen van usernames en rare letters even iets langer op zich zal laten wachten aangezien de prioriteit van 'hoognodig' naar 'moet nog eens gebeuren' is gezakt. Ik ga er nog wel eens mee aan de slag, maar als ik tijd heb.

Tevens bleken er kennelijk heel wat aanmeldpogingen te verzuipen in de spambots , aangezien er sinds het nieuwe systeem al 7 nieuwe leden zijn bijgekomen, waarvan er maar 2 mij ook een mailtje gestuurd hadden (en 5 dus over het hoofd gezien zouden zijn).

Mota zou dus wel eens flink kunnen groeien de komende tijd.

Tevens nog even de vraag wat mensen er van vinden dat je apart schrijfrechten moet aanvragen voor het muzikanten gedeelte. Ik persoonlijk als moderator vind het wel prettig, aangezien een kleinere groep mensen nu eenmaal per definitie minder moderatorswerk met zich meebrengt, maar als veel mensen het als erg belemmerend ervaren kan ik overwegen de restrictie op te heffen.

En dan nog 1 nieuwtje. Aan de 'Berichten sinds laatste bezoek' pagina is een knop 'open all' toegevoegd die als je browser nieuwe vensters in tabs opent erg handig kan zijn. Wat mij betreft maakt die toevoeging het ook daadwerkelijk bruikbaar.


[edit: taalfout uit pollvraag gehaald (mijn brein kon niet kiezen tussen verleden en heden..)]

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Laatst bijgewerkt door martijnv op do mei 12, 2011 6:40 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 1:49 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Als niet-muzikant heb ik daar weinig te zoeken, maar er zullen vast af en toe nieuwe leden zijn die zowel dansen als muziek maken, of iemand kan opeens aan een leuke muzikale hobby beginnen, of gewoon iets te melden of te vragen hebben dat de muzikanten interesseert...

De enige reden om een subforum te hebben dat wel zichtbaar is, maar waar je niet kunt posten is volgens mij om aankondigingen te doen.

ALS je al subforums wilt voor exclusieve clubjes, dan zouden die onzichtbaar moeten zijn voor gewone leden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het elders voorgestelde organisatoren-subforum of een moderators-subforum...

Dat is mijn mening iig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 2:03 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik ben het met Ron eens. Ik heb de neiging om te zeggen: laat het muzikantengedeelte voor de muzikanten, lees: die forumleden die ook in een band spelen cq. een muziekinstrument bespelen en met elkaar muziektechnische vraagstukken willen bespreken. Als danser heb ik niets te zoeken in dat gedeelte. Het lijkt me een goede zaak het zo te laten als het nu is: dat je moet aangeven of je wilt posten op het dansgedeelte of het muzikantengedeelte of alle twee.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 2:11 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ron schreef:
Als niet-muzikant heb ik daar weinig te zoeken, maar er zullen vast af en toe nieuwe leden zijn die zowel dansen als muziek maken, of iemand kan opeens aan een leuke muzikale hobby beginnen, of gewoon iets te melden of te vragen hebben dat de muzikanten interesseert...

Elk nieuw lid krijgt van mij een pb met de vraag of ze schrijfrechten nodig hebben in het muziekantendeel. En schrijfrechten zijn voor iedereen met 1 pb aan mij beschikbaar.

Citaat:
ALS je al subforums wilt voor exclusieve clubjes, dan zouden die onzichtbaar moeten zijn voor gewone leden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het elders voorgestelde organisatoren-subforum of een moderators-subforum...

Als een forum onzichtbaar is, wordt het wmb te lastig om het bestaan ervan uit te vinden. Dat is voor een moderators/organisators forum misschien nog wel ok (dat is een klein genoeg groepje om het op uitnodigingsbasis te doen), maar voor zo iets algemeens als een muzikantenforum minder geschikt. Het thema van dat subforum is tenslotte:

Een forum om inhoudelijk te bomen over band-perikelen, muziek-dipjes, akkoordenleer, etc. Vooral bedoeld voor muzikanten.



Rob schreef:
Ik ben het met Ron eens.


Ik heb het gevoel dat je het juist niet met ron eens bent ;-)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 2:18 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
martijnv schreef:
Ik heb het gevoel dat je het juist niet met ron eens bent ;-)


Ik ook ;-) Ik zou het dus juist logisch vinden als alle zichbare subforums schrijfbaar zijn door alle leden... Dat ik op het muzikantenforum niets te zoeken hebt betekent dat ik daar gewoon niet post, maar het is handig als de mogelijkheid wel open is.

Ik stel dus ook niet voor om het muziekantenforum onzichtbaar te maken, maar juist om het gewoon beschrijfbaar te maken voor alle leden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 2:39 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ron schreef:
Ik stel dus ook niet voor om het muziekantenforum onzichtbaar te maken, maar juist om het gewoon beschrijfbaar te maken voor alle leden.


Uit eigenbelang wacht ik nog even af wat er uit de poll komt en of ik dat met goed fatsoen kan negeren ;-)

Iemand het nieuwe knopje al geprobeerd?

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 3:22 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
martijnv schreef:
Iemand het nieuwe knopje al geprobeerd?


Wel gezocht maar niet gevonden.
Maar de 'Berichten sinds laatste bezoek' pagina is ook nieuw voor mij, die kan ik ook nog niet vinden. :cow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 3:24 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: ah kijk, toch wel gevonden!
Hij staat op de home pagina

Knop werkt goed. Iets te goed, want ik had al een tijdje in meer ingelogd de berichten gelezen: dat zijn dus vrij veel tabbladen. (maar gelukkig geen nieuwe vensters dus een goede toevoegin)

kortom: mooi werk :mota:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 4:01 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik ben zelf muzikant maar heb pas na lange tijd toegang gevraagd tot dat deel van het forum. Ik vond het te veel gedoe om dat te doen. Maar ik vond het wel hinderlijk dat ik niet op dat forum kon reageren. Voor mij mag het best gewoon voor iedereen toegankelijk zijn zolang er duidelijk bij staat dat de discussies alleen over muziek moeten gaan.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 4:12 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Fille schreef:
Voor mij mag het best gewoon voor iedereen toegankelijk zijn zolang er duidelijk bij staat dat de discussies alleen over muziek moeten gaan.

Ik denk dat dat de kern van het verhaal is: de beperkte toegang was in eerste instantie bedacht (voor zover ik begrepen heb) om de discussies relevant te houden, namelijk interessant voor muzikanten. Wanneer dus duidelijk afgesproken wordt dat de discussies on-topic blijven, lijkt het me makkelijker om iedereen automatisch toegang te verschaffen (hoewel het me ook erg leuk lijkt om in die ballotagecommissie plaats te nemen! :cool: )

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 5:05 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ron schreef:
ALS je al subforums wilt voor exclusieve clubjes, dan zouden die onzichtbaar moeten zijn voor gewone leden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het elders voorgestelde organisatoren-subforum of een moderators-subforum...


Ik deel deze mening ook, maar volgens mij heb ik deze discussie aangezwengeld, dus mijn mening is wel bekend. :)

Rob schreef:
Als danser heb ik niets te zoeken in dat gedeelte.


Maar je hebt er ook geen last van als je schrijfrechten hebt, je maakt er alleen geen gebruik van.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 5:24 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Lijntje schreef:
Ik denk dat dat de kern van het verhaal is: de beperkte toegang was in eerste instantie bedacht (voor zover ik begrepen heb) om de discussies relevant te houden, namelijk interessant voor muzikanten. Wanneer dus duidelijk afgesproken wordt dat de discussies on-topic blijven, lijkt het me makkelijker om iedereen automatisch toegang te verschaffen (hoewel het me ook erg leuk lijkt om in die ballotagecommissie plaats te nemen! :cool: )

Het was Inderdaad omdat het muzikantengedeelte een experiment was en op die manier voor mij als moderator ovezichtelijker. Ik denk dat het nu niet meer nodig is.

En als mensen er off-topic schrijven moeten ze een deuntje spelen en de link hier neer zetten ;-)

@ Fille: Dat een mailtje om te vragen om rechten te veel moeite is, is voor mij geen argument. Als dat al te veel moeite is... Een mail sturen en vervolgens binnen een dag geactiveerd worden.. Voor de moderator is dat meer moeite.

:brom: stelletje gemakzuchtige spansers..

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 5:26 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:

@ Fille: Dat een mailtje om te vragen om rechten te veel moeite is, is voor mij geen argument. Als dat al te veel moeite is... Een mail sturen en vervolgens binnen een dag geactiveerd worden.. Voor de moderator is dat meer moeite.

:brom: stelletje gemakzuchtige spansers..


't is denk ik niet een kwestie van teveel moeite, maar net een iets hogere drempel. En dat is zonde als er daardoor interessante discussies uitblijven toch?

En dat het voor de moderator meer moeite is lijkt me ook een argument om het af te schaffen :hug:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mota mededelingen
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 5:30 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
martijnv schreef:
En dan nog 1 nieuwtje. Aan de 'Berichten sinds laatste bezoek' pagina is een knop 'open all' toegevoegd die als je browser nieuwe vensters in tabs opent erg handig kan zijn. Wat mij betreft maakt die toevoeging het ook daadwerkelijk bruikbaar.


Ik snap het nut nog niet echt van deze toepassing. Wat ik altijd deed was gewoon op het oranje icoontje klikken en dan kom je vanzelf bij het ongelezen bericht. Of is dat omslachtiger dan iets wat ik niet snap?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 5:34 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Fille schreef:
Ik vond het te veel gedoe om dat te doen.


Da's toch echt wat Fille schreef.
En valt in de categorie waar mijn stekels rechtop van gaan staan na jaren moeite van moderatorschap.
Maar gelukkig heeft Martijn die baan nu overgenomen, dus mijn stekels zullen langzaam wel wat rustiger worden ;)

En met je andere argumenten ben ik het eens, Lou.
Zoals ik al zei, ingevoerd omdat het subforum een experiment was.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 149 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling