mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 9:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga je ook naar BBF'11?
Jazeker! 68%  68%  [ 13 ]
Ja, en ook naar de stageweek daarvoor! 32%  32%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 19
Auteur Bericht
 Berichttitel: grote toevalsshow
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 7:17 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Over de grote toevalsshow wil ik wel even iets kwijt.
Voor de mensen die er niet waren: le petit boeuf gaf niet alleen een bal weg, maar maakte er een heuse show van.
Door middel van een bingo-draaimolentje werd de dans gekozen, een dobbelsteen gaf de toonsoort aan en het reuzenrad gaf de sfeer aan waarin gedanst/gespeeld zou worden.
Verrassend en grappig, zeker als je er in een lollige bui aan begint. Ik weet niet of iedereen de grap na een aantal keer nog kon waarderen, maar ik heb me in ieder geval kostelijk geamuseerd. :laughing:

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:33 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk! :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 12:32 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik wil toch nog even Djerrald vermelden. Die speelden toch ook erg lekker. 3x trekzak (waaronder Pablo), percussie, gitaar en basgitaar. Eigen composities en het ook het betere werk van Le Tron.. Ben er even van tussen gegaan voor een paar nummer van Raymond, maar niet te lang.

Groot minpunt van het festival vind ik wel de douche sluiting om 2uur en in praktijk vaak nog vroeger. Zo vroeg wil ik nog helemaal niet gaan slapen en dat tochtige geïmproviseerde hokje met tuinsproeier is niet echt een alternatief. En dit jaar waren er weer geen grote waterflessen te koop, dus dat wordt weer eigen fles meenemen volgend jaar. Die kleine flesjes a 2 Euri schiet niet op.

Het veg eten was dit festival dramatisch beter door een vegan catering. Heerlijke Thaise curry of wok-schotel bijvoorbeeld en die 'hamburgers' waren ook uitstekend. Zelf koken was niet meer nodig (zonde van de tijd ;). Wel een flesje tabasco mee volgend jaar (Belgen houden net als de Fransen niet van pittig).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 4:07 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Mijn ervaringen tijdens de stageweek en het festival

De eerste dag verzamelen voor de groepsindeling en het voorstellen aan de docent. Ikzelf zat in de groep half-gevorderden. Na het kennismakingsrondje waarin we konden aangeven wat we verwachtten van de stageweek mochten we van Rafaël een paar dansen uitvoeren (scottish, wals, mazurka) zodat hij en Nele konden kijken wat ons niveau was en zo nodig konden doorverwijzen of terugverwijzen.
Het volgende blok werd besteed aan leiden. Dit werd geïllustreerd aan de hand van een hanter dro die we in drie kringen moesten dansen met de armen om elkaars middel. De bedoeling was dat we de dans voelden zonder te kijken.
Het derde lesblok was facultatief (dat gold voor de hele week) en werd besteed aan muzikaliteit en ritme. Het voelen van het ritme in de muziek aan de hand van een scottish.
De tweede dag gingen we voort op de scottish, aan de hand van het laten draaien van de dame in het B-deel. Deze variatie werd uitvoerig behandeld.
In het volgende lesblok stond de wals in 3 centraal. Vervolgens richtten we ons op de schottisch (Zweedse scottisch) in de aanloop naar de polska.
De derde dag ’s morgens hield de groep zich bezig met de bourrée in 3, maar een aantal cursisten waaronder ikzelf besloot bij niveau 1 de les bourrée in 2 te volgen om die dans wat beter onder de knie te krijgen. ’s Middags gingen we verder met de polska.
De vierde dag ’s morgens ging ik weer naar de les bourrée in 2, dit keer stond de épaule variant centraal. Het middagblok bij Rafaël werd besteed aan de polska en het derde blok werd door verschillende cursisten besteed aan de workshop Bretoens bij niveau 1 (snelle Bretonse rijdansen als de plinn en de kost ‘ar choad).

Het festival zelf: mijn eerste BBF, dus een hele ervaring. Veel heen en weer gelopen tussen beide danstenten en de clubtent. Ik ben naar vijf optredens in de clubtent geweest: Joni Sheila, de Isbells, Sarah Ferri, Raymond van het Groenewoud en Eva de Roovere.
Ik heb erg genoten van de bands in de danstempels, vooral van Parasol en Naragonia. Ook Bal O'Gadjo en Mister Klof waren de moeite waard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 8:23 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Erg leuk om jullie verslagen terug te lezen! :hug:
Ik heb duidelijk wat gemist... ;)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 7:10 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Wat Repelsteeltje zegt...

Trouwens: ik zag dat de Gooik stage volgend jaar precies samen valt met het Boombalfestival!!! Voor de meesten niet echt een probleem, denk ik...maar ik word er wel erg ongelukkig van!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 10:41 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
telenn gwad schreef:
Wat Repelsteeltje zegt...

Trouwens: ik zag dat de Gooik stage volgend jaar precies samen valt met het Boombalfestival!!! Voor de meesten niet echt een probleem, denk ik...maar ik word er wel erg ongelukkig van!


Ai... :crying: :worried:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 10:59 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Dat is lekker handig gedaan zeg! Dat kost allebei de evenementen bezoekers...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:37 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Laat ik toch ook nog maar een verslagje van mijn week boombal schrijven, nu ik onderhand wat bijgekomen ben.

Voor mij ligt de nadruk heel sterk op de dansstage en de bals tijdens de dansstage en voelt het festival elk jaar als een leuke toegift. En voor wie de dansstage in Enschede kent en de boombalstage niet, deze zijn qua sfeer erg verschillend. (maar beiden leuk)

Dit jaar was de gevorderdengroep erg prettig en kon ik met vrijwel iedereen best leuk dansen en met verschillenden erg fijn. Ook was de sfeer in de groep erg prettig en had Carine tijdens de tweede stagedag enkele oefeningen die de groep samenbrachten (deels letterlijk met je ogen dicht dansen in een veel te kleine ruimte) Vorig jaar hadden verschillende mensen geklaagd over het sterk uiteenlopend niveau onder met name de mannen van de gevorderdengroep en hier hebben ze dit jaar aandacht aan besteed. De eerste dag, tijdens de stage van Eric Thézé, heeft Carine de Lauw een paar dansers gezegd dat ze misschien meer zouden leren bij de halfgevorderdenstage.

Doordat je heel de week met dezelfde groep lessen volgt en dit qua tijd met maaltijden en bals vrij ruim is opgezet, leer je de groep goed kennen, anders dan Enschede waar er wat sneller in blokken veel op je afgegooid wordt. Tijdens de eerste 3 dagen nodigden de workshops me uit om bewust bezig te gaan met de muziek en wat de afzonderlijke dansen leuk maakt. Alleen de 4e dag waren nieuwe dansjes, wat ook lekker was om een dag minder na te denken maar gewoon te volgen en wat lol maken.

Eric Thézé heeft het ons met afwisselen tussen dansen de 1e dag dusdanig moeilijk gemaakt dat iedereen wel een half uur afhaakte, zoveel concentratie eiste heel de dag. Maar hij kan wel heerlijk spelen en heeft bijzonder veel aandacht voor wat dansers prettig vinden in muziek. We hebben trouwens de rest van de week live muziek gehad bij de stage met respectievelijk Antoine, Luca en de vader van Luca, wat ook een bijzonder groot pluspunt is.

Zoals ik al zei had Carine de Lauw de tweede dag wat verschillende oefeningen met leiden, ruimte, evenwicht en meer om mee te spelen. Dit vond ik een stuk interessanter dan vorig jaar toen ze meer vaste figuurtjes en variaties aanleerde. Meer nog onder de indruk was ik de 3e dag. Die docent had een zeer prettige, logische manier van lesgeven, met een duidelijk verhaal heel de dag door. De nadruk hier lag op ritme, puls en verplaatsing binnen de dans en verschillen tussen de dansen. Een vrij technisch verhaal, maar op een erg leuke manier gebracht. Nu kan ik het sterk waarderen als iemand redelijk technisch danst en daar aandacht voor heeft.

Heel de week was voor mij ook een kans om te kijken naar wat ik zelf doe, wat anderen doen en wat ik specifiek prettig vind of nog wil leren. Ik merk nog steeds dat als ik meer leer in het dansen me dat gretig houdt om nog meer te leren om nog subtieler, makkelijker te dansen. En het blijft bijzonder leuk om daar met iemand of een hele groep aan te werken en geregeld verrast te blijven worden.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:39 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Trouwens, ik was wel bijzonder moe aan het eind van het festival. Het was wel te doen, maar mooi weer zodat je in het gras kunt liggen zou ik volgend jaar wel erg waarderen. Na vorig jaar twijfelde ik wat of ik dit jaar nog aan de stage mee zou doen, na deze stage wil ik volgend jaar zeker weer komen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling