mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 1:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga je ook naar BBF'11?
Jazeker! 68%  68%  [ 13 ]
Ja, en ook naar de stageweek daarvoor! 32%  32%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 19
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 9:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Onderweg naar boombalstage, heb er zin in! :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 7:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 6:35 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Utrecht
folkie, check.
backpack, check.
kampeerspullen, check.
Gespot op het station! iets zegt mij dat de bestemming lovendegem is... 'k was natuurlijk zelf ook meteen al enthousiast :D bijna bijna bijna


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 7:54 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Het is nu zeker:
Vrijdag rij ik rond 16:30u weg uit Almere, zondagochtend (10:00u?) terug richting Den Bosch. Meelifters mogen zich melden...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 1:42 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Nog even een laatste uurtje op kantoor zitten en dan met een volbepakte auto richting het zuiden! Hopelijk niet al te veel file en een beetje mooi weer als we er zijn.

Ik heb er zin in! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 4:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oef, wat was ik blij om zo aan het eind van de zomer even twee dagen bij te komen...thuis...in mijn ei. Maar ondertussen ben ik heel erg benieuwd wat ik allemaal heb gemist in Lovendegem en heel erg klaar om hartstikke jaloers te worden gemaakt!!! Kom maar op! Was het fijn? De allerfijnste tot nu toe? ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 2:59 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Een aantal barmensen in de grote tent weten niet wat en 'dubbel' is...
En dat noemt zich belg...

Mensen van het frietkot ook niet behulpzaam en de friet was vies...

Maar de TLS'en met Stijn, Parasol en Pablo waren erg leuk!

En nu slapies doen en morgen weer lekker door de trekker van de camping af getrokken worden :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:55 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ohhhhh! Wat was dat fijn =) Nu douchen, eten, slapen en morgen wel weer iets anders doen dan terugdenken aan een aantal superdansjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 10:08 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ik ben dit jaar eens alleen de zondag (1 dagje dus) geweest. Ik wilde wel het hele weekend maar door omstandigheden kon ik pas vrijdagmiddag er zijn en ik was zo moe dat ik besloten had maar 1 dagje te gaan.

Rond een uur of 13.00 was ik samen met mijn mede reizigster op het terrein. Toen regende het wat. Dus eerst de clubtent in, zitten, programma bekijken en geluisterd naar Ars Vivendi. Dat was best leuke muziek. Ik vond alleen het geluid in de clubtent veel te hard staan. Daardoor kwam de muziek lelijker over. Jammer.

De rest van de dag heb ik me vermaakt in de 2 danstenten. Ik heb een beetje heen en weer gelopen om van alles wat mee te krijgen. Dit keer niet zo heel veel gedanst. Ik kende niet veel mensen en vind het nog steeds moeilijk om aan 'vreemde' mensen te vragen om te dansen. Dat zal mijn onzekerheid wel zijn. Ik heb wel veel gezeten, met de mensen die ik wel kende lekker gekletst, muziekjes geluisterd. Nieuwe muts en 2 broeken aangeschaft bij de leuke marktkraampjes. Lekker broodje ei en spek op als avondeten en tussendoor een gezonde smoothie. Ook een paar fijne dansjes gedaan met bekende mensen.

Helaas heb ik Parasol en Hot Griselda gemist ivm het reizen.

Findus, Le bal en chantier, Naragoniaen JJ& the waterman vond ik leuke muziek hebben. De rest vond ik niet vervelend, maar ook niet erg bijzonder. Bij mister klof zat er steeds een deuntje bij die voor mijn gevoel de maat van een dans veranderde, waardoor ik de muziek wel leuk vond maar het dansen iets minder prettig.

Oh en het weer klaarde ook enorm op, na 13.30 uur werd het droog en kwamen er blauwe luchten en zon en werd het ook nog mooi warm. Af en toe wat bewolking, maar droog. Niets te klagen dus. Hoewel het terrein al wel erg nat/modderig was van de voorgaande dagen waar wel veel regen was gevallen.

Ik heb enorm genoten van deze festival dag, maar als volgend jaar de weersvoorspellingen beter zijn en ik wel vanaf de donderdagavond aanwezig kan zijn, ga ik toch mijn best doen weer het hele weekend te komen, dat vind ik toch wel erg leuk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 5:09 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 7:38 pm
Berichten: 11
Het was fijn! Ik heb echt heerlijk kunnen dansen, door de modder was het soms wel een uitdaging om naar de slaaptent te komen, maar gelukkig viel het allemaal nog mee qua regen het grootste deel van de tijd :)
Volgend jaar ga ik alleen niet gelijk de nachtdienst in na de terugreis, ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad met wakkerblijven! (Al is terugdenken aan het weekend wel een goede manier om de tijd te doden :P)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 9:35 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het BB-stage/festival weekje was weer grandioos.

De stage:
ik heb de gevorderdenstage gedaan. Zei ik eerder in dit topic dat Frans kennen niet persé noodzakelijk is, dat was het eigenlijk wel. De stages waren veel meer interactief en er werden zelfs discussies in het Frans gevoerd. Misschien toch maar eens mijn Frans gaan opfrissen.

Eerste dag Eric Theze. We gingen aan de slag met hybride walsen en hybride dansen. Het was heel goed luisteren welke accenten hij legde en welke ritmes hij speelde op zijn bandoneon. Heel interessant, maar ook heel intensief voor een eerste dag.
Tweede dag bij Carine de Lauw. Wat relaxter dagje, waarbij het wat ging over algemene dingetjes. Bijzondere dingen die dag: dansen in een kleine ruimte. Zo hebben we in die kleine ruimte allemaal met de ogen dicht een scottisch moeten dansen. Ook een bourree in 2 in zo'n kleine ruimte is erg interessant. Eerst dachten we: dat kan ze niet menen, maar toen ze het nog een keer zei, stelden we ons op in rijen en gingen gewoon aan de gang. Ook een mooie oefening: iemand in het midden van een kleine kring zetten en die persoon naar alle kanten op laten bewegen, zonder dat die persoon valt. Daarna gingen we een mazurka dansen, waarbij het de bedoeling was die grenzen te gebruiken.
Derde dag was eigenlijk het meest interessant, maar ook het meest vermoeiend, waardoor ik slechts de helft van de stagetijd heb meegemaakt. Het ging vooral om de pulsen en nadrukken in een ritme. Je kan in een tel meer passen zetten, of juist je been van de grond houden ('soleil'). Vanuit dat ritme werden meerdere dansen aangeleerd, wat ik een hele frisse benadering vond. Later heb ik nog met mensen van de stage zitten doorpraten en die hadden meer gewild dat hij dat aspect toe had gepast in de basisdansen van de balfolk. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of dat je dat zelf moet utivogelen als 'gevorderde' of dat dat een inderdaad een hiaat is. Ik heb in ieder geval Lijntje getipt en ze heeft ermee staan praten. Het lijkt me zinvol deze eens naar Nederland te halen (niemand van de andere stagegangers kende deze docent al).
De laatste dag werden er dansjes uit de Poitou aangeleerd. Leuk, maar je hebt er eigenlijk geen fluit aan.

Wel heb ik gemerkt dat ik met mijn danskills weer een enorme stap verder ben gekomen. Ik kan me nu heerlijk uitleven met ritmische variaties in de mazurka en de scottisch.

Het festival zelf:
het meest onder de indruk was ik van Purkwapa. Die had ik al gezien op de Gentse Feesten. Toen vond ik ze wel aardig maar niet bijzonder, maar nu op het BBF speelden ze de sterren van de hemel. Al tijdens de sound check ging ik een beetje dansen. Tijdens het optreden werd ik steeds enthousiaster. Erg jammer dat ze nog geen CD hebben.
Ook een leuke nieuwe ontdekking was Caravana, een Portugese balfolkband. Die traden twee keer op en die heb ik beide gezien. Het was leuk om te zien dat een Portugese dans, die bij het eerste optreden nog door een select clubje werd gedanst, bij het tweede optreden door een veel groter aantal mensen gedanst werd (lukte het een beetje, gpvos bijvoorbeeld?).

Ik ben dit jaar twee keer in de clubtent, voorheen grote tent, geweest voor Raymond van het Groenewoud en Eva Deroovere. Die vond ik erg leuk om mee te maken. Het blijft wel bijzonder dat BBF twee festivals in 1 is, al heeft dat ook zijn schaduwzijden.
Want na Raymond van het Groenewoud ben ik naar Duo Absynthe gegaan. Vond ik dat vorig jaar het mooiste optreden van het BBF, nu ergerde ik me verschrikkelijk aan al het niet-balfolkvolk dat tussen de dansers doorliep, een polka danste op een mazurka met bijbehorend ruimtebeslag en botsgedrag, mensen die persé tussen de dansers van de ene naar de andere kant willen doordansen, terwijl iedereen bij een mazurka op zijn plek blijft zo'n beetje. Je moest dus gruwelijk uitkijken en daardoor niet meer op de dans kon concentreren. Ik kreeg een sterke associatie met Boombalavonden op de Gentse Feesten en dat was geen fijne associatie.
Le Petit Boeuf was het enige echt Nederlandse op dit festival. Tja, wat moet ik ervan zeggen. Het is gewoon absoluut niet mijn ding: de spelletjes kwamen heel puberaal op me over. Bovendien was de muziek veel te vlak en te jazzy om er iets mee te kunnen in de dans.
Om de een of andere reden ging de tijd bij Duo Absynthe en Le Petit Boeuf wel heel snel voorbij.

Hoewel al heel vaak gehoord wil ik toch even vermelden dat ik op Naragonia heel fijn heb kunnen dansen.
Bij het laatste optreden van het festival, Hot Griselda, wilde ik alles dansen, maar was bij de pijp leeg en heb ik op 1 of 2 dansjes na niets meer gedanst. Het was mooi geweest.
Om het kort te zeggen: if I was in heaven, maar fysiek kan het geen eeuwigheid duren.

Om even wat kritische kanttekeningen te plaatsen:
- waar waren de beloofde zweefmolen en het zwembad?
- waarom waren de parkeervoorzieningen toch weer zo belabberd? Ik snap dat men het weer niet kan regelen, maar de ingang tot het dichtstbijzijnde parkeerveld was een drama met die hobbel, die menig bumper het asfalt deed raken. Ik dacht dat het verder weg gelegen parkeerveld gegarandeerd droog zou liggen, omdat die hoger ligt, maar dat bleek een misrekening te zijn. Elke dag werd een nieuwe ingang tot het veld gebruikt, maar dat bleek niet afdoende. De laatste dag heb ik mijn auto een eind weg langs de straat neergezet, omdat ik er geen vertrouwen in had.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:16 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
BoomBal dus, eerste bal-festival waar ik heen was. Het was tof, niet perfect, maar zeker geweldig.

De diverse bands begin ik nu pas uit elkaar te houden, Duo Absynth was erg prettig, hoewel beetje druk. Parasol was heerlijk wakker worden op zondag en de nacht van zaterdag op zondag was relaxed, ontspannen en boeiend.

Ik heb, hoop ik, toch weer beetje beter leren dansen, maar eigenlijk vertrouw ik mezelf alleen in de scottish, jig en circle. De mazurka ging een paar keer goed, paar keer minder en de rest van de dansjes aardig (Ik moet toch ECHT een keer die wals leren). Wat erg leuk was, was de grote variatie aan dansers die er waren, een Franse dame van een jaar of 50 bij Parasol in de ochtend danst toch heel anders dan een Vlaamse meid van krap 20 in de Clubtent rond 11 uur 's avonds op het afsluit concert.

Wat wel erg opviel was het constante 'gevecht' bij de jigs en cercles om de middencirkel. Omdat het erg druk was ging steeds meer mensen naar het midden neigen, wat telkens een nieuwe middencirkel opleverde, in het begin was het noodzakelijk, later werd het steeds meer spel en uitdagen. Soms leuk, soms vervelend, vooral als je 'gelost' wordt in het midden zonder nieuwe dame om mee door te dansen. Weet nog niet wat ik er van vind.

Al met al, zeer naar de zin gehad, veel mensen weer ontmoet, sommige ken ik nu ook bij naam. Lekkere sfeer, anders dan Nederland, maar ja, ik heb altijd al een zwak voor Gent gehad.

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 11:13 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
Was het fijn? De allerfijnste tot nu toe? ;)

Het allerfijnste was... ehhh... ik heb altijd zoveel lievelings! In willekeurige volgorde:

- Rhizottome!!
- Féo, Naragonia, Hot Griselda, Duo Absynthe, Bal en Chantier, Bal'O Gadjo, Duo Thebaut, Fratelli Tarzanelli, Mister Klof...
- de nudistencamping MET zon!
- wentelteefjes met warme appeltjes
- veel leuke bourrées auvergnate!
- het pad door het maismoeras
- al die leuke dansers: oude bekenden, nieuwe bekenden, nieuwe onbekenden...
- lindyhopshow in de ontbijttent op het ritme van beatboxende Rafael
- hoofd-schouders-knie-en-teen-maar-dan-anders-en-in-het-frans op Brotto-Lopez
- het belgische Gennetines-dansje met wel bijna 20 op een rij
- warme douches in de ochtend (of nou ja.. 15u45 is op een festival ook nog ochtend, toch?!)
- woensdagavond Jeff Caresse en Parasol als preview voor het festival, met meer dan genoeg ruimte en ook al leuke dansers aanwezig
- af en toe een zonnestraaltje!
- staande lapdance met Laurent
- de lift naar Boombal in Louises oranje bolide en de lift naar station Dampoort in Rafaels oranje bolide

Mijn enige klacht is dat het programma TE LEUK was! Je had nooit tijd om uit te rusten, en daarom heb ik het nooit tot de sessie gehaald. Als je al om 13u begint te dansen, begin je zo rond 2u 's nachts zowaar moe te geraken... Dat is op Gennetines altijd wel relaxed, dat je overdag niet zo heel bang bent om veel te missen. Het is hard werken, BBF! Volgend jaar weer :dancing:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 11:16 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Eloque schreef:
Lekkere sfeer, anders dan Nederland

Misschien ligt het aan het feit dat het een festival is en geen "los" bal, maar ik vind sowieso op bijv. Gennetines en op BBF dat de sfeer vrolijker en uitgelatener is; misschien ligt het aan mij, maar wat mij betreft mag er soms wel wat meer lol bij de bals in Nederland komen... Niet zo serieus, maar lekker gek doen en uit je bol!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 6:07 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Lijntje schreef:
...misschien ligt het aan mij, maar wat mij betreft mag er soms wel wat meer lol bij de bals in Nederland komen... Niet zo serieus, maar lekker gek doen en uit je bol!
Vind ik ook ;)
In Groningen is de sfeer trouwens over het algemeen niet zo serieus, veel blije gezichten en lol :)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 6:46 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Lijntje schreef:
Eloque schreef:
Lekkere sfeer, anders dan Nederland

Misschien ligt het aan het feit dat het een festival is en geen "los" bal, maar ik vind sowieso op bijv. Gennetines en op BBF dat de sfeer vrolijker en uitgelatener is; misschien ligt het aan mij, maar wat mij betreft mag er soms wel wat meer lol bij de bals in Nederland komen... Niet zo serieus, maar lekker gek doen en uit je bol!


Vandaar de grote toevalshow ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 170 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling