mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 6:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 10:01 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Maar nu je het zegt... Ken je Tanzwut?.. Over the top.


Indeed, maar had ook niet 't idee dat ze zichzelf zo serieus nemen. Die Corvus Corax (zwarte raaf) zijn deels dezelfde lui alleen dan akoestischer. Zag ze een keer in de docu over Normaal, dus dan weet je 't wel ;) Draai 't nooit, maar lijkt me wel bruikbaar op de dansvloer en erg leuk live. We hebben hier in Enschede een keer Solatio Mortis gehad. Iets soortgelijks. Was zeer onderhoudend ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Heuschober
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 10:43 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Bekijk het plaatje en je weet wel zeker dat het naar Neubauten is...


Indeed ;) (was nog vergeten te vertellen dat ze Pippi Langkous speelden als Fruelingkreis (circle)

Ze spelen dit jaar weer op straat op het Tanz & FolkFest Rudolstadt, waar misschien maar eens naar toe ga ipv Gooik..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 7:49 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Pff, wat is het rustig mensen... Is iedereen nou uitgediscussieerd?

Aanzetje dan:
5 mei ga ik een half uurtje plaatjes draaien op het Salverdaplein in Wageningen. !


Hoelaat?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 7:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
Hoelaat?
W


Van 21.15 tot 21.45, dat is tussen Minyeshu en de band daarna (reggae geloof ik) in.

Wat draaiden de djs op het Boombal? Was dat balrepertoire of meer richting wat ik in het eerste bericht opnoemde?

Denk je dat zoiets te combineren is met een bal?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 10:02 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Wat draaiden de djs op het Boombal? Was dat balrepertoire of meer richting wat ik in het eerste bericht opnoemde?


95% bal..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 11:08 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Inderdaad 95% bal materiaal, maar allemaal wel vrij "modern"
Dwz bijvoorbeeld de herkenbare scottsches van Hedningarna of Lais dingen...
dat soort dingen...

Is vrij goed te combineren met bal dus, zeker als de groepen wisselen, of als de laatste groep klaar is en er zijn geen vervangende muzikanten....
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 11:29 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
Inderdaad 95% bal materiaal, maar allemaal wel vrij "modern"
Dwz bijvoorbeeld de herkenbare scottsches van Hedningarna of Lais dingen...
dat soort dingen...

Is vrij goed te combineren met bal dus, zeker als de groepen wisselen, of als de laatste groep klaar is en er zijn geen vervangende muzikanten....
W


Hm. Ik vraag het omdat ik op Folkwoods de indruk had dat er wel publiek bestaat voor dansavonden (a la Tivoli, Unitas etc dus) met 'moderne' folk en wereldmuziek (hoe erg ik die laatste term ook vind). Ik heb zelf een paar keer gedraaid na folkbandjes op Unitas en dat vond ik erg leuk om te doen. Ik zou nog wel eens zo'n avond willen organiseren, maar bij Unitas kennen ze me onderhand niet meer... Het is goed te combineren met folkbandjes, maar wellicht past het ook na een bal. In La Fraternite liep de boel al om een uur of 12 op zijn eind, dus misschien is het een idee om in De Wilde Wereld (waar het volgende bal is) vanaf een uur of 12 met DJ-materiaal verder te gaan?? Dat is dan niet balfahig, maar wel heel dansbaar :dancing: en als je dat naar buiten toe zo aankondigt spreek je wellicht ook een bredere doelgroep aan (hier spreekt de econoom!!)

Nou ja, het is maar een idee :idea:

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2003 7:12 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Hm. Ik vraag het omdat ik op Folkwoods de indruk had dat er wel publiek bestaat voor dansavonden (a la Tivoli, Unitas etc dus) met 'moderne' folk en wereldmuziek (hoe erg ik die laatste term ook vind). Ik heb zelf een paar keer gedraaid na folkbandjes op Unitas en dat vond ik erg leuk om te doen. Ik zou nog wel eens zo'n avond willen organiseren, maar bij Unitas kennen ze me onderhand niet meer... Het is goed te combineren met folkbandjes, maar wellicht past het ook na een bal. In La Fraternite liep de boel al om een uur of 12 op zijn eind, dus misschien is het een idee om in De Wilde Wereld (waar het volgende bal is) vanaf een uur of 12 met DJ-materiaal verder te gaan?? Dat is dan niet balfahig, maar wel heel dansbaar :dancing: en als je dat naar buiten toe zo aankondigt spreek je wellicht ook een bredere doelgroep aan (hier spreekt de econoom!!)

Nou ja, het is maar een idee :idea:


Tivoli-type is niet mijn manier van uit gaan, dus daarvoor zou je niet bij mij moeten zijn...als je denkt dat daar animo voor is...go for it...

Op het bal in La Fraternite lijkt het me een best een goed idee om wat andere dingen te draaien, al lijkt het me wel leuk om dan 50/50 te doen met wel bal-dansbaar/niet-bal-dansbaar materiaal...

Ik bedoel, op het boombal de muziek die die DJ draaide leek me erg goed bruikbaar ervoor...zelfs als er niet bal


Ik heb toch maar besloten niet naar Wageningen te komen vandaag...te veel regen ed...

Hoe viel je DJ-en?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2003 10:30 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
WWHHHOOOOAAAHHHH!!!

Ik sta nog stijf van de adrenaline en drink nu Oude Rutte om tot rust te komen. Het was doodeng en geweldig gaaf tegelijk. Monique (mijn vriendin die absoluut geen folkliefhebber is) was er ook met een paar vriendinnen en die vonden het zowaar leuk! Wat ik draaide zat nogal op de grens tussen traditioneel enerzijds en techno/pop/rock anderzijds: Kila, Garmarna, Punjabi MC, Pogues, Ari Thunda, Hoven Droven, Boo!. Het publiek ging uit zijn dak voor zover ik dat kon zien.

Kortom: geweldig om gedaan te hebben, en ik wil het zeker vaker doen, maar doen... Pfff, eerst die zenuwen overwinnen...

Voor een onafhankelijk oordeel verwijs ik graag naar Verse Melk!.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2003 7:46 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
Het publiek ging uit zijn dak voor zover ik dat kon zien.


Wauw! Klinkt goed. :dancing:

Ben benieuwd naar het verslag van Verse Melk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2003 9:54 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Wat ik draaide zat nogal op de grens tussen traditioneel enerzijds en techno/pop/rock anderzijds: Kila, Garmarna, Punjabi MC, Pogues, Ari Thunda, Hoven Droven, Boo!. Het publiek ging uit zijn dak voor zover ik dat kon zien.


dit bevestigt meteen het idee dat je allerlei soorten muziek moet draaien om volksmuziek onder de aandacht te brengen van een groter publiek.
(zie ander topic) techno-folk...klinkt wel strak zeg :cool:

dus: good work folkie :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2003 10:42 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Citaat:
Zijn er groepen waarvan je denkt: dat moet folkie ook eens horen!


Vandaag kennis gemaakt met Radio Tarifa op ceedee. Niet onwaarschijnlijk dat Folkie dit wel kent maar desalniettemin: wat een produktie! Wat een heerlijke geluiden!

Te veel wereldmuziek?

Ik proef duidelijk overeenkomsten met Ambrozijn in de arabische ritmiek en in de zang. (Ook hier peutergilletjes etc. tussen de nummers door trouwens :raisedeyebrow: ) Sommige nummers bevatten middeleeuws aandoende schalmei melodie?n waar ik van watertand. :kiss:

Ach, voor Erni zal het wel gesneden koek zijn, maar ik ben er blij mee. :biggrin:

Veel plezier op het Deventerbal iedereen! :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 150 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling