mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 11:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Keltfest Dordrecht
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 6:35 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: ma mei 30, 2011 8:28 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Zwolle
Hallo ik ben Michael uit Zwolle en ik vroeg me af of er nog mensen zijn die toevallig met de auto naar Keltfest in Dordrecht gaan. Of nog mensen kennen die met de auto rijden. Dit vraag ik omdat door geplande werkzaamheden bij de NS het bijna onmogelijk is om met het openbaar vervoer het festifal te bereiken. Echt jammer want ik had me helemaal verheugd op een lekker dagje Balfolk dansen!! Uiteraard zou ik de reiskosten vergoeden als ik mee zou kunnen rijden en ik zou ook naar een geschikte opstap plaats kunnen reizen die gunstig is voor de bestuurder.

_________________
Beware Balfolk monster in training muhahahaha!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 10:33 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: za jan 23, 2010 11:13 pm
Berichten: 5
Hoi Michiel,

Ik ben niet met de auto en ga zelf ook met het OV, maar ik zie geen problemen in storingen. Er zijn 's nachts van 0.00 tot 5.00 uur van zaterdag op zondag werkzaamheden, maar dan heb je de trein toch niet nodig. Overdag is alles in orde.

Trouwens: als ik met iemand vanuit de richting Utrecht mee kan rijden op vrijdag al, dan zou ik dat ook heel fijn vinden. Is er een vrijwilliger die op vrijdag al vertrekt met de auto?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 11:09 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Maud schreef:
Ik ben niet met de auto en ga zelf ook met het OV, maar ik zie geen problemen in storingen. Er zijn 's nachts van 0.00 tot 5.00 uur van zaterdag op zondag werkzaamheden, maar dan heb je de trein toch niet nodig. Overdag is alles in orde.


http://www.ns.nl/werktrajecten/

Hij komt vanuit Zwolle, dus hij heeft er wel last van denk ik.
(Ik ga zelf overigens met de trein vanuit Utrecht, daar lijken geen problemen te zijn)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 11:09 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Zo, vrijdag pas besloten naar Keltfest te gaan. En ik heb er geen spijt van. Alhoewel het eigenlijk te warm was om te dansen. Bovendien had ik te weinig water bij me. Bij de Kelten zonder Grenzen heb ik nagenoeg alles gedanst (zelfs de plinn) en dat had ik beter niet kunnen doen. Bi Zlabya heb ik me beduidend rustiger gehouden en mede daardoor heb ik het dansen als fijner ervaren.

Er waren best een zooi balfolkies op af gekomen. Ik weet niet hoeveel mensen om dezelfde redenen als ik (band en vloer) naar Keltfest getrokken zijn.

Ik hoorde dat het bij de dansinstructie heel druk was (heb ik ook gezien op een youtube-filmpje) maar bij de optredens was het beduidend rustiger. Dat is niet erg, maar op zo'n grote dansvloer (chapeau!) doet het toch een beetje leeg aan.

Wat als een erg groot nadeel werd ervaren (ook door mij) was dat er geen enkele drank te koop of te tap was bij het balfolkpodium. Terwijl de activiteit om een enorme toevloed van vocht vraagt, zeker met deze temperaturen van rond 30 graden. Nu moesten we bij het hoofdpodium een kwartier in de rij staan voor het enige tappunt voor water.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 7:47 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Keltfest was weer erg geslaagd.
Zaterdag met de kelten en zlabya, zondag met lirio en zlabya.

Dansinstructies ben ik ook niet bij geweest, meetal zijn die druk bezocht. weer was beide dagen mooi. zaterdag eigenlijk veel te heet, zondag eerst wat miezer, later warm en benauwd.

Ben het met Kees eens over het drinken, er had akkelijk tussen de eetstandjes een drinkverkooppunt kunnen staan, was ook wel praktischer. en een tweede tappunt water dicht bij het balfolkpodium is ook geen overbodige luxe. ik heb een halfuur moeten wachten vor ik mijn flesje kon vullen bij het enige tappunt. zonde.
(later zag ik wel dat ze bij het enige tappunt de tap gesplitst hadden, waardoor er ineens 2 kraantjes waren op dezelfde plek)

Heerlijk genoten van de muziek, niet veel gedanst, wel veel gekeken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:02 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik sluit me aan bij Kees en Darkfairy. Ik ben zaterdag geweest. Het was inderdaad heel heet, eigenlijk te warm om te dansen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Het was inderdaad jammer dat er geen drankpost was bij het balfolkpodium. In eerste instantie was er naast de soep en broodkraam een man met flessen frisdrank waar je terecht kon maar toen ik aan het dansen / kijken was bij Zlabya en ik dorst kreeg was de goede man opeens vertrokken. Even naar het hoofdterrein om daar wat te drinken. Er stond inderdaad een hele lange rij voor het tapkraantje.
Ook nog even tussen de bedrijven door met een groepje gebalfolkt bij het hoofdpodium tijdens de optredens van Fling en Nuraghi.
Was overigens blij dat ik zaterdag ben geweest en niet zondag, want zondag kwam het met bakken uit de lucht regenen. Later werd het droog, maar het was inderdaad benauwd.
Al met al een zeer geslaagd eerste festivalbezoek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 7:56 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo apr 13, 2011 6:31 pm
Berichten: 17
Toch maar even delurken dan. Ik heb zelf tussen de bedrijven door nog mee kunnen dansen: een stukje Kelten en het hele optreden van Zlabya op zaterdag en de optredens van Lirio op zondag. De dansinstructies heb ik niet gezien, maar het was inderdaad vrij rustig op de dansvloer tijdens de optredens. Geen idee waar dat aan lag, de optredens waren in ieder geval prima.

Het was bloedheet op de zaterdag en iets koeler op de zondag, maar later ook best benauwd. Vooral als de zon er nog even door piepte, was het best zwaar. Een groter deel van de dansen dan normaal heb ik lekker aan de kant zitten luisteren, bij voorkeur in de schaduw. Ik was er ook niet echt op gekleed en geschoeid, maar ik heb nog best wel lol gehad. Ik merk wel dat ik af en toe meer moet dansen met mensen op of iets boven mijn niveau, ik ben een hoop vergeten de laatste tijd. Het blijft moeilijk voor me om beginners te weerstaan die wat staan te twijfelen langs de kant.

Ik ben zelf niet gewend dat een evenement zo openlijk mensen de gelegenheid geeft om gratis water te komen halen. Misschien ga ik ook naar de verkeerde evenementen, maar meestal probeert men zoveel mogelijk drank te verkopen. Het viel mij in ieder geval op dat er uberhaupt een tappunt was. Heeft iemand hierover al feedback gegeven naar Vana zelf? In mijn ervaring zijn ze meestal best bereid om met mensen mee te denken. Tenminste, als er volgend jaar weer balfolk op Keltfest is. Weet iemand dat al?

_________________
Everything's shiny, Cap'n, not to fret!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 8:47 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Af en toe kijk ik op het forum van Vana Events, je weet wel, de organisatie van festivals als Keltfest en Castlefest. Bij de afdeling Keltfest, Algemeen, Keltfest 2011 foto's kwam ik een groot aantal foto's tegen van een fotograaf die zich Snapshot noemt. Zie zijn eerste post aldaar. Klik op de link, vervolgens op zijn foto en dan verschijnt een lijst foto's. De twee bovenste zijn van Keltfest. Ik omschrijf het op een wat moeilijke manier, dat komt omdat ik niet weet of ik mag doorlinken. Echter, tussen al zijn foto's staan een groot aantal hele mooie exemplaren van het balfolk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 3:15 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Zondag was er wel degelijk een frisdrank-stand bij het balfolk podium.
Tevens is mij ingefluisterd dat er volgende keer geprobeerd gaat worden een extra water tap punt te maken bij het balfolk podium.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 12:26 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Even dit topic naar boven: wie gaat er allemaal?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 4:46 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo apr 13, 2011 6:31 pm
Berichten: 17
Wij zijn er, maar vooral om te werken.

_________________
Everything's shiny, Cap'n, not to fret!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2012 5:05 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ik ben er samen met mijn vriend en nog 6 vrienden :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 11:28 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo apr 13, 2011 6:31 pm
Berichten: 17
Ik heb de helft niet meegemaakt, maar wat ik zag, was super. Heel fijn wakker geworden met een halve hanter dro en een gavotte de l'avenne van Zoalo en verder fijn gedanst bij 1x Gonnagles en 1x Té.

_________________
Everything's shiny, Cap'n, not to fret!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 3:21 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Ik heb grotendeels heerlijk aan de zijkant gezeten in het zonnetje.
Op de zondag wel op een vuilniszak, maar dat hinderde niet.

Ik heb me heerlijk uitgeleefd op de kost ar choat van Té. Kan dus ook niet wachten tot daar een cd van uitkomt.
Plus dat ik KzG, hoe lief en leuk ik ze ook vind, al iets te vaak heb gehoord en het spannende van de liedjes afgaat. Vond het daarom ook heel leuk om nieuwe liedjes te horen.

Ik merk wel dat ik steeds meer een gelegenheidsdanser wordt en dat ik me niet meer altijd op mijn gemak voel om met iedereen te dansen.
Dit is meer een zenuwtik vanuit mij dan dat het met de meeste personen te maken heeft.

Maar ik kan niet wachten tot volgend jaar of Castlefest!
Oh ja Orfest hebben we binnenkort ook weer :)

Wat ik wel jammer vond, is dat de geluidsboxen geen eer deden aan de muziek. ik miste zoveel van het vlotte in de muziek dat ik wel mee kreeg van de muzikanten zelf. Maar dat is iets wat ik beter neer kan leggen bij het Vana forum


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 10:03 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben de zaterdag geweest.

Allereerst de plek van het balfolkpodium:
die was nu op het centrale veld geplaatst. De hoek waar balfolk vorig jaar stond, werd nu niet eens gebruikt.
De dansvloer was volgens mij een stuk kleiner, maar dat was geen probleem. Bij de instructie moest wel naar het gras worden uitgeweken, maar dat ervaarde ik zeker niet als een probleem. Doordat de dansvloer kleiner is, doet het geheel wat knusser aan en dat is leuker.
Het enige watertappunt op het terrein was vorig jaar een probleem vanwege de zeer hoge temperaturen. Hoewel de balfolktent geen eigen tappunt had, was dit nu geen probleem. Er stond geen rij bij de watertap.
De bands:
Zoalo was leuk, maar het verraste me wel dat het slechts een halfuurtje was. Ik heb begrepen dat ze heel laat aan het programma waren toegevoegd. En misschien was dat wel slim, want daardoor was ik veel vroeger dan vorig jaar. En dat geldt denk ik ook voor andere balfolkies.

Ik vond de combinatie instructie-bal een zeer geslaagde. Daardoor stond er relatief meer publiek volgens mij. Dan kunnen nieuwe mensen een beter beeld krijgen van een balsituatie. De dansen leenden zich niet direct voor meedansen door nieuwelingen, omdat er veel afwijkende nummers werden gespeeld. Of dat een probleem is, vind ik moeilijk te beoordelen.

Féo was geweldig, Ze speelden een fijne lange set van ruim anderhalf uur en dat had van mij best nog door mogen gaan.

En oja, de Kelten zonder Grenzen stonden ook nog op het hoofdpodium. Op gras is een stuk lastiger dansen, maar het was erg leuk, zeker de grabbelton.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling