mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 6:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:53 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik meen mij ter herinneren dat ik me voor de workshop Mazurka van Pierre heb ingeschreven (lang, lang geleden), maar ik kan in mijn mailbox geen bevestiging vinden. Nu komen er wel eens vaker bevestigingen niet aan bij mij (het zwarte gat van Gmail?), maar ik begin nu ook te twijfelen of ik me wel heb ingeschreven.

Hebben de overige deelnemers wel een bericht gehad? Zo ja, dan ga ik even bij Lou vragen of ik me nou wel of niet heb opgegeven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 12:01 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik heb me ook ingeschreven en kan ook geen bevestiging vinden in mijn mailbox. Inderdaad zou het fijn zijn als er een bevestiging komt, want mijn aanmelding voor de dansstage was ook misgegaan, bleek vorige week.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 5:32 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Same here, ook nog geen bevestiging, en de twijfel sloeg in de loop van vorige week ook toe...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 5:35 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ok, dan ligt het dit keer dus niet aan mij. :)

Louise zal dit topic waarschijnlijk wel zien, anders waag ik er morgen een mailtje aan. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 11:18 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Misschien is het een idee om zo'n automatische bevestigingsmail te verzenden? (geen idee of dat met de balfolk.nl website kan?). Gewoon zo'n mailtje met 'je hebt je ingeschreven voor workshop x, nadere informatie volgt tzt'.

Overigens is er van de muziekworkshop nu wel een mailtje gekomen :). Bij mij sloeg de twijfel inderdaad ook toe.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 11:51 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
het viel mij op bij mijn inschrijving voor de muziekworkshop dat er op het balfolk.nl zscherm zelf de melding kwam te staan dat mijn aanmelding was verzonden. volgens mij was dat een paar maanden geleden ook nog niet zo? ik zag het iig als een bevestiging dat het goed was gegaan.

En de meeste van jullie hebben toch al meerdere workshops gevolgd (muziek/dans)? Dus dan is het toch allang bekend dat je pas in de laatste week wat te horen krijgt? Het is weliswaar niet een structuur waar we allemaal even gelukkig van worden (ik kan ook nogal hypochonderen als het om digitale communicatie gaat...) maar tis een structuur waarop ik inmiddels gewend ben mijn verwachtingen op aan te passen. Behalve dan deze keer waarbij de muzikanten iets moesten voorbereiden voor de workshop, dat wil je dan toch wel optijd hebben :P

:peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 12:19 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Iertje, toch wil ik een kanttekening maken.
Bij mijn inschrijving voor de dansstage had ik juist wel een automatische bevestiging moeten krijgen. Omdat het niet gebruikelijk was om een automatische bevestiging te krijgen, ging ik er niet vanuit dat er wat verkeerd was gegaan. Dat bleek wel het geval te zijn.

Dus als er bij balfolk.nl kiest voor een automatische ontvangsbevestiging, moet je het of voor alle activiteiten doen of voor geen enkele. Anders schept het alleen maar meer verwarring.

Ik zou kiezen voor een automatische bevestiging, want nu wacht Louise tot ze nog genoeg meldingen heeft (denk ik) en dat blijkt dus tot veel ruis bij de vroege aanmelders te leiden.

Het verbaast me trouwens wel dat de mazurkaworkshop niet allang vol zit, maar ik denk dat de eis dat je al een eerdere workshop van hem moet hebben gevolgd, als een rem op een (eventuele) run heeft gefungeerd.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op wo jan 04, 2012 2:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 12:35 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo okt 17, 2010 9:11 am
Berichten: 12
Iertje schreef:
Behalve dan deze keer waarbij de muzikanten iets moesten voorbereiden voor de workshop, dat wil je dan toch wel optijd hebben :P

:peace:


Ik zat ook met smart te wachten op een mailtje. Deze week werk ik de hele week en heb dus weinig tijd om iets voor te bereiden voor de muziek.
Maar ik laat alles gewoon maar rustig op me afkomen. :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 2:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
He allemaal!

Ja bevestigingen sturen doe ik soms wat last minute... Maar als je twijfelt, of vind dat je nu die bevestiging wel wil hebben, trek vooral aan mijn mouw, wie weet doe ik het dan eerder.

Over de dansworkshop, ja omdat er een ingangseis is en het instap niveau behoorlijk hoog is van de workshop, lopen de aanmeldingen iets minder hard dan anders. Maar met de huidige 25 is de workshop zeker al wel vol genoeg, er zijn nog een paar plekjes, want de zaal is groot genoeg voor een deelnemer of 30. 't wordt zowiezo leuk.

(En als je geen workshops van pierre hebt gevolgd en toch heel graag mee kan doen en denkt dat je het niv aan kan, mail mij dan even, dan schat ik in of je mee kan komen.)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 4:45 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Volgens mij ben ik vervloekt =( Elke keer als Pierre's workshop is, dan heb ik iets waar ik gewoon niet onder uit kan... En nu weer! Stom...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 6:22 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
...Over de dansworkshop, ja omdat er een ingangseis is ... ...lopen de aanmeldingen iets minder hard dan anders...


Dit kan ook de andere kant op werken: ik doe juist weer mee omdat die eis er is. Dan heb je niet weer het geval dat er begonners zitten voor wie het niveau eigenlijk te hoog is (met als resultaat dat of de workshop omlaag wordt geschroef, of dat je de oefeningen niet goed kunt doen als je een paar keer de verkeerde partner treft).

Dank voor de bevestiging trouwens! Meestal heb ik niet zo'n bezwaar tegen een 'late' bevestiging, maar omdat de inschrijvingen al maanden open stonden wist ik gewoon echt niet meer of ik me had ingeschreven. Sterker nog, ik was die hele workshop vergeten. Van de week keek ik op de site en dacht "Hee, een workshop op zaterdag?!?! Wat zou dat voor workshop zijn?" WOEPS! :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 7:46 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Is er nog een plekkie voor deze jongeman? Eventueel met Janneke?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 7:46 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Is er nog een plekkie voor deze jongeman? Eventueel met Janneke?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 11:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
guillome schreef:
Is er nog een plekkie voor deze jongeman? Eventueel met Janneke?


Ja jullie zijn welkom, maar dan is de workshop ook vol. Vul maar snel t formuliertje in op balfolk.nl

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 12:31 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Zo, dat was een vermoeiende, maar supertoffe dag!

De workshop begon traditioneel ietsje te laat in de grote zaal. Met die grote zaal was ik blij, want dat kleine zaaltje danst toch minder lekker met al die tegels.

We zijn heel relaxed gestart met wat indansen en daarna begon Pierre met uitleggen. Pierre deed de basis van de mazurka en vroeg aan de zaal of iedereen het er mee eens was dat wat hij deed de mazurkabasis was. De zaal viel toen nogal stil, want iedereen verwachtte een strikvraag. Gelukkig was dat niet het geval en na vastgesteld te hebben dat iedereen een gedegen mazurkabasis had zijn we in de lijn van de vorige workshops gaan werken aan de muzikale zin van de mazurka.

Pierre stelde ons in rijen op (een rij vrouwen en daar tegenover een rij mannen). Met de ogen dicht moesten we midden in een muziekstuk invallen met de basispas. Bij het later openen van de ogen zou - in theorie - iedereen op exact hetzelfde moment de basispas doen en dus ook op hetzelfde moment van links naar rechts gaan. Dat ging behoorlijk goed, en na een paar keer oefenen deinden de rijen netjes heen en weer.
Ook liet hij iedereen 'zo snel mogelijk' op de muziek starten, zodat je gedwongen werd om jezelf door middel van een ritmische variate te corrigeren als de muzikale zin duidelijk werd.

Pierre ging vervolgens verder met de 'opmaat'. Old-skool mazurka dans je namelijk met een opmaat, en niet met de eerste pas op de eerste tel van de maat (wat we hier in Nederland doen. Als je niet weet waar ik het over heb, dan doe jij het ook). Pierre liet ons weer in rijen mazurka dansen, maar liet ons tussendoor een stukje op de plaats 'lopen' (het doortrekken van de tweede maat van de mazurka), om verderop weer terug te vallen in de basis... maar ditmaal in een opmaat. Je danst hierbij op de melodie, en niet op de baslijn.
Bij dit stukje had ik even niet opgelet (ik was moe) en had in het begin niet helemaal door wat Pierre nou wou. Na twee keer merkte mijn vermoeide hersens gelukkig dat hij niet buiten de maat viel, maar dat hij op de melodie verder ging. Daarna was het voor mij niet moeilijk om hierop terug te vallen. Omdat we in Hanterdro-houding stonden kon je ook goed voelen wat je buurman/vrouw aan het doen was, dus als het even fout ging werd je vanzelf gecorrigeerd.

Na deze Hanterdro-mazurka zijn we individueel gaan oefenen met de ogen gesloten. Niet spieken dus wat de ander doet, maar zelf luisteren. De eerste keer dacht ik teveel na en greep mis op de juiste tel, maar toen ik het denken had losgelaten lukte het me met gemak om tijdens de gedraaide nummers heen en weer te switchen tussen 'gewoon' en 'opmaat'.

Tot slot zijn we gaan oefenen in het... lopen. Sommige mensen lopen net voor de tel, anderen op de tel, en anderen net iets na de tel (dat doe ik). Dat voel je zelf niet zo, omdat je voor je gevoel op de maat loopt. Dat doe je ook, maar toch op een andere manier. Pierre haalde ons uit onze comfort zone en liet ons anders lopen. Uiteindelijk deden we die ook in koppels, waarbij we niet moesten leiden en volgen, maar wel de passen op elkaar afstemmen. Dat was nog best intensief, omdat ik de muziek niet altijd kende en het soms lastig vond te voorspellen of de melodie net voor of net na de tel kwam. Volgens mij vond iedereen dit dan ook een pittige oefening.

Tot slot zijn we gaan oefenen met het rekken van de grenzen van de rust in de eerste maat van de mazurka. Deze kan je lang rekken of heel klein maken. Hierbij kan je er ook voor kiezen om op links of op rechts te staan en om langzaam of snel van voet te wisselen. Eerst oefenden we dit als groep, maar later liet Pierre ons in tweetallen tegenover elkaar dansen. Dat was nog lastig voor mij als volger: je moest individueel dansen, maar ik had telkens de neiging om me aan te passen aan de man tegenover me. Ik vond het hier ook erg grappig om te zien dat ik met twee partners op hetzelfde moment in de laatste mazurka-maat een rust invoegden. Dat kwam mooi uit met de muziek, en kennelijk dacht de man tegenover mij er net zo over. Leuk!

Pierre vertelde me na de workshop, dat dit de eerste keer was dat hij een workshop op zo´n hoog niveau had gegeven. Volgens mij moet hij dit vaker doen, want Pierre kwam volgens mij beter tot zijn recht in deze workshop, dan in de vorige. Hier kon hij al zijn techniek op loslaten en dat deed hij dan ook met plezier. Ik vond de opbouw van de workshop erg goed, en ook dat hij ons individueel liet oefenen. Daardoor kan je volledig op eigen gevoel oefenen, in plaats van rekening te moeten houden met een leider of volger.

Ik vond dit in elk geval een zeer geslaagde workshop, dank aan Pierre, Louise en alle deelnemers! :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 181 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling