mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 04, 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 2:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
quoten is leuk, zeker als het iets toevoegd. Maar inderdaad hele lange stukken niet relevante tekst quoten is ook weer irritant. Dus alleen quoten waar je direct op reageert, meestal is dat 1 zinnetje. En als dat meerdere berichtjes van langer geleden zijn mag je ze ook best allemaal erin schuiven hoor.

Maargoed dat staat in een ander topic over quoten.

Back on topic, het gaat hard met de workshop van pierre. We hebben nu 11 heren en 15 dames. (Dus nog een aantal leiders erbij zou wel fijn zijn...)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 2:21 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
Er, je weet hoe ik dans, uitleggen kan met woorden maar ook met daden.

Ik moest gister helaas overslaan, maar woensdag ben ik er weer bij! En, ik kreeg zojuist bevestiging van de workshop, er was plek, er is ook een tekort aan leiders; dus schrijf je in: http://www.balfolk.nl/workshops.php?workshop=84

Eventueel lift vanuit Delft beschikbaar.

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 2:57 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb ook nog even een leider op de workshop gewezen. Mannen, komt u maar! :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 3:53 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
Daarintegen, als er (te) weinig leiders zijn nemen mensen wellicht meer genoegen met mijn ietwat onervaren dans-skills.

Just kidding, maar, hoeveel mensen komen er normaal op zo'n event af?

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 3:57 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik heb me net voor de workshop aangemeld na enige tijd getwijfeld te hebben. Ik hoop / denk dat mijn kennis van de scottish voldoende is om mee te komen. Als ik op een bal ben zie ik verschillende variaties op de scottish voorbij komen die ik nog nooit gezien heb (ik weet niet of die echt bestaan of dat het soms vrije improvisatie is). Ik ben benieuwd naar de workshop.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 4:02 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
De vorige workshop ging niet zozeer om nieuwe figuurtjes naar mijn idee. Het was dan ook de wals, maar ik verwacht meer andere dingen van hem dan figuurtjes. Al zal er wellicht 1 of enkele figuurtjes aangeleerd worden :)

Het ging meer om de muziek en wat je daar uit kan halen, ritmische variaties en natuurlijk het leiden-volgen verhaal zoals altijd. Heel tof in ieder geval :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 5:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad, Guillome, zoiets verwacht ik ook van de workshop. Pierre is een erg toffe docent!

Met 28 deelnemers is de workshop al behoorlijk vol, ik verwacht dat we tot 32 gaan en dat dan de workshop vol is, dus als je nog mee wilt zou ik snel zijn.

De mazurkaworkshop na de zomer wordt hopelijk binnenkort gepland.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 7:30 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Louise schreef:

Back on topic, het gaat hard met de workshop van pierre. We hebben nu 11 heren en 15 dames. (Dus nog een aantal leiders erbij zou wel fijn zijn...)


Ow, ik wil best deze workshop als leider mee doen dus als je wilt mag je mij ook tot een 'mannetje' rekenen. Scottish is een heerlijke dans om te leiden, maar ik zou er juist als leider nog veel meer uit willen kunnen halen. Zeker met een workshop als deze :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2011 6:49 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Iertje schreef:
Ow, ik wil best deze workshop als leider mee doen dus als je wilt mag je mij ook tot een 'mannetje' rekenen. Scottish is een heerlijke dans om te leiden, maar ik zou er juist als leider nog veel meer uit willen kunnen halen. Zeker met een workshop als deze :D


Dat scheelt dan weer twee leiders (of eigenlijk een volger en een leider) :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2011 8:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Te oordelen naar de post van guillome ben ik onvolledig geweest in mijn vorige post over de workshop waar ik op bals geconstateerde variaties noem. Natuulijk gaat het mij vooral om de muziek, weten hoe je de muziek moet vertalen in je dans. Wellicht dat ik daar op de achtergrond aan dacht bij het schrijven van mijn post: weten wat de muziek je ingeeft en wanneer je dus met variaties moet spelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2011 2:01 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Rob schreef:
weten wat de muziek je ingeeft en wanneer je dus met variaties moet spelen.

De muziek volgen is een kwestie van luisteren en doen wat je invalt.

Het is natuurlijk nooit zo dat je met variaties *moet* spelen. Variaties en extraatjes om verveling tegen te gaan of plezier te verhogen.

Die doe je gewoon wanneer het je leuk lijkt. Hoewel het natuurlijk mooi is als de muziek daar aanleiding toe geeft.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 6:27 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Gister op Damada een hele fijne scottish met Pierre gedanst. Op 30 bij 30 cm. Veel meer ruimte was er ook niet, maar t hoefde ook niet. 't is geen moment saai geweest, 't ging allemaal om de muziek en de timing en de energie waarmee we onze voeten neerzetten en kleine beweginkjes in ons lijf. Heerlijk :hug:

En de bedoeling is om jullie dat zaterdag te leren. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat aanpakken en weet zeker dat t tof en leerzaam wordt. We zitten nu om 14 volgers en 14 leiders, er is nog plek voor 1 leider en 1 volger, dus wees er snel bij!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 6:34 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
Gister op Damada een hele fijne scottish met Pierre gedanst. Op 30 bij 30 cm. Veel meer ruimte was er ook niet, maar t hoefde ook niet. 't is geen moment saai geweest, 't ging allemaal om de muziek en de timing en de energie waarmee we onze voeten neerzetten en kleine beweginkjes in ons lijf. Heerlijk :hug:

En de bedoeling is om jullie dat zaterdag te leren. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat aanpakken en weet zeker dat t tof en leerzaam wordt. We zitten nu om 14 volgers en 14 leiders, er is nog plek voor 1 leider en 1 volger, dus wees er snel bij!

30 bij 30 is een stoeptegel. Net iets te klein voor mijn maatje 43 schoenen. Knap hoor.
En om de beurt natuurlijk een voet optillen want 30 bij 30 is ook in de breedte snel vol. :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 6:43 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
30 bij 30 is een stoeptegel. Net iets te klein voor mijn maatje 43 schoenen. Knap hoor.
En om de beurt natuurlijk een voet optillen want 30 bij 30 is ook in de breedte snel vol. :laughing:


Het voelde ook als een stoeptegel. Even de lineaal naast mijn schoenen gelegd, en misschien dat 30 bij 30 ietsje overdreven was. Maar meer dan 40 bij 40 was het echt niet. Er was ook helemaal geen zijwaartse verplaatsing, alleen voeten optillen, neerzetten en draaien...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 11:42 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Ik kom ook! Ik wil ook best leiden, of volgen, maakt niet echt uit eigenlijk :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 192 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling