mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 04, 2024 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 10:36 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Er komen zelfs nog 2 workshops met pierre. 15 oktober 1 waarin we nogmaals met scottish en wals aan de slag gaan, maar dan de versnellingen uit de scottish in de wals gaan toepassen en de vertragingen uit de wals in de scottish gaan stoppen. En later (november of januari) alsnog de mazurka. En voor die mazurka workshop moet je minimaal 1 van de andere workshops van Pierre hebben meegedaan.

Maar hierover komt binnenkort meer info online.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 7:24 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
*bump*

Is er nog geen datum bekend voor die laatste? Ik zie hem niet op balfolk.nl staan iig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 6:08 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Op balfolk.nl kan je zien dat er al weer meer workshops in Utrecht gepland staan na de zomer! Dus als je na alle festivals (of na een zomer veel te weinig dansen) graag weer meer wil leren, doe dan vooral mee aan de workshops!

18 september: Rondeau en couple door Dani Detammaecker
18 september: Fandango door Dani Detammaecker
15 oktober: Scottish/wals Mixing it up! Door Pierre Chesneau

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 6:09 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
De laatste workshop (mazurka) komt tijdens een volgend bal in de musketon. Wanneer dat zal zijn is nog niet bekend, maar zodra dat wel is, horen jullie het!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 7:00 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Leuk dat er een keer een andere workshop van Dani komt. Fandango is ook goed, want daar valt nog genoeg aan te verbeteren, maar ik weet dat hij meer dansen echt beheerst en over kan brengen als docent. Uiteraard ben ik er bij.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 7:48 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Hmmm, die workshop-serie met Pierre gaat niets worden, 15 oktober kan ik er weer niet bij zijn. Maar... de workshops met Dani gaan zeker lukken :) En ingeschreven... :dancing:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 8:19 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Gewoon ingeschreven voor Pierre's workshop. Andere dingen wijken maar. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 1:01 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
Ook ingeschreven voor Pierre. Zin in.
Krijgen we daar nog bevestiging van per e-mail?

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 1:43 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Bevestiging voor de workshop van pierre volgt nog, hij is ook nog lang niet vol dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet mee kan doen.

Ik wil graag nog een beetje meer reclame maken voor wat workshops in september.

18 september is Dani in Utrecht met 2 workshops. Eerst Rondeau. In al zijn dansen gaat Dani uit van de kadans (zelf noemt hij het ook wel "Ploing") en niet van de pasjes. En nou wil het toeval dat in de rondeau ook de kadans veruit het belangrijkste is, dat is namelijk wat het dansen maakt, ipv met z'n 2 op de cirkel achterelkaar aan stappen. Ook zeer geschikt voor mensen die al een tijdje meedansen maar nooit eerder echt de rondeau geleerd hebben. Meer info: http://www.balfolk.nl/workshops.php?workshop=103

Dan diezelfde avond ook een workshop Fandango. Deze late-night-session-dans komt steeds vaker terug op bals en ook op het boombalfestival is hij meerdere keren langsgekomen. Hier zie je Dani de Fandango dansen: http://www.myspace.com/daniipadpe/video ... /101676718 Het is een behoorlijk ingewikkelde dans, en velen volgen dergelijke workshops rustig ook een 2e, 3e of 4e keer om het echt in de voeten te krijgen. http://www.balfolk.nl/workshops.php?workshop=105

En 24/25 september zijn er 2 toffe workshops. Eerst Rafael die 2 dagen lang met een groep (half)gevorderden aan de slag gaat. De groep is tot nu toe te klein om door te kunnen gaan, dat zou natuurlijk zonde zijn. En tegelijkertijd, als er wel nog een paar deelnemers bij komen, dan krijgen jullie een weekend lang bijna priveles van Rafael en Nele. Dus als je kan en een heleboel bij wil leren, kom dan vooral meedoen.

Ik geef dat weekend zelf ook een workshop, voor de beginners en begonners. Ook een hele mooie gelegenheid om diep in de balfolk te duiken en een heleboel bij te leren. En vervolgens een stuk beter beslagen ten ijs te kunnen op een volgend bal.

Deze 2 workshops zijn onderdeel van het Draailier en Doedelzakweekend, in St Michielsgestel (bij Den Bosch). Meer info: http://draailier-doedelzak.antenna.nl/i ... p?menu=182

Tot dans!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 2:11 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
En Cecilia zegt hier:
Citaat:
Dat komt toch wel goed met die workshops van Dani? Als ze een workshop van Dani missen zijn ze echt gek!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 8:42 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik zou heel graag willen, maar dat is nou net een weekend waarop ik niet kan. Jammer, want ik zou graag de Rondeau en Couple goed leren en eindelijk eens de Fandango. Ik hoop dat Dani misschien ook op de dansstage in Enschede langskomt....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 9:58 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
De workshop met Dani was echt leuk! Wij konden alleen naar die van de rondeau en couple, maar de workshop was echt super leerzaam en nu heb ik in elk geval het idee dat ik hem een beetje kan dansen :) Helaas moesten we wat eerder weg dan hij was afgelopen, hopelijk hebben we niet teveel gemist... :)

(boing boing!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 7:49 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Workshop van Pierre afgelopen zaterdag was weer super! Tempo lag hoog, maar ik heb er denk ik best veel van geleerd; Zeker wat de wals betreft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 10:55 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Hoewel ik het zeker leuk heb gehad, heb ik toch gemengde gevoelens over de workshop.

Als nadeel vond ik bijvoorbeeld dat het gehele eerste gedeelte werd besteed aan herhaling uit de vorige workshops (wals en scottish, waarvan ik aan die laatste had meegedaan). Op zich vond ik het goed om zo de verbanden tussen de workshops te houden, maar het was mij iets teveel herhaling. Dit nam letterlijk de halve workshop in beslag, zodat we nog maar weinig tijd hadden voor het ‘nieuwe’ gedeelte.

Ik was wel blij dat Pierre nog even goed inging op de “ballon”: het juist vasthouden van de dame zodat je wel contact hebt, maar geen druk. Hier mogen van mij regelmatig workshop voor komen, voor alle niveaus! Weg met de zwabberende armen en houdgrepen! Gelukkig waren deze niet aanwezig tijdens de workhop. 

Qua wals vond ik het erg goed dat Pierre even inging om de manier van passen maken: in plaats van laag-hoog-laag (of laag-hoog-hoog) moesten we laag-laag-laag blijven dansen om later met een hoge pas in de opmaat een variatie te kunnen aangeven. Dit vond ik erg leuk om te doen en een goede oefening in de verschillende manieren van walsen. Ook moesten we op een rij gaan staan en rondwalsen zónder elke 3 passen een draai van 180 graden te maken. Dat was voor mij een nog betere oefening, omdat ik door mijn stijldansachtergrond me bij het balfolken teveel focus om die halve draai (hoewel ik dat nog steeds het lekkerst vind dansen).

Bij het walsen liep ik echter wel ergens tegenaan: ik merkte dat niet alle leiders een goede basis hadden. En met basis bedoel ik hier: kunnen meetellen op de muziek, pasjes zetten op het 123–456-ritme, en (licht) ronddraaiend verplaatsen. Bij één gelegenheid trof ik zelfs een leider die 1-2, 1-2 bleef dansen tegen de maat in. Oei!

Bij deel 2 van de scottish voegde we pauzes in tijdens het b-gedeelte. Ik kreeg een paar keer op mijn kop van Pierre omdat ik teveel ritmische variaties invoegde terwijl we alleen een rust moesten invoegen (sorry Pierre, maar je zei dat we vanuit ons gevoel moesten dansen, en de muziek liet me toch echt lekker veel varieren) ;).
De rust in het b-gedeelte is iets wat veel leiders mij al vaak laten doen, en daarom vond ik dit niet zo interessant. Ik vond de Sarah’s van Koen (workshop tijdens de dansstage, ook niveau halfgevorderd) een stuk uitdagender.

Toen we afsloten met versnellingen in de wals, vond ik dat de workshop pas goed op gang kwam: dit was een uitdaging omdat zo’n versnelling niet alledaags is, en ook als volger moet je hier goed je best doen om dit aan te voelen en te volgen. Hier lag voor mij dan ook een echte uitdaging. Ik vond het dan ook jammer dat dit gedeelte, het moeilijkste stuk uit de workshop, pas op het eind werd behandeld met vrij weinig tijd over.

Al met al heb ik wel geleerd van de workshop (en natuurlijk leuke dansjes gedaan), maar zat er voor mij iets teveel herhaling in, waardoor ik er eigenlijk iets te weinig tijd was voor de ‘nieuwe’ variaties. Een ander zal dit wellicht anders ervaren, maar dit was mijn gevoel.

Pluspuntje nog van Louise: die stelde een lijst op met de nummers die tijdens de workshop waren gebruikt zodat iedereen de muziek kon aanschaffen die ze graag wilden hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 11:40 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Wauw, mooi verslag Christine! :applause:

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 176 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling