mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 1:03 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Het is wat ver vooruit, maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen zal ik maar zeggen... Heeft er iemand zin en tijd om 20 augustus een folkworkshop te geven aan aankomende eerstejaars studenten?

18-22 augustus zijn de AID (Algemene Introductie Dagen) in Wageningen. De AID is een introductieweek voor de aankomende eerstejaars waarin zij kennis maken met Wageningen, de Universiteit, Hogeschool Diedenoort en hun medestudenten. Een van de onderdelen van de AID is een leuke activiteit (vaak een workshop of zoiets) georganiseerd door Wageningse organisaties zoals de studentenverenigingen, ideeele organisaties etc. Ik heb ooit workshops Ierse folk gegeven op Unitas en dat was een goede manier om de aankomende studenten die van volksmuziek houden te leren kennen en erop te wijzen dat er op dat gebied in Wageningen wel het eea gebeurt. Ik wou zoiets dit jaar weer doen, maar dan met volksmuziek uit heel Europa. Dan maak ik er een "muzikale reis door Europa" van of zoiets, en dan spelen we het bekende spul uit Frankrijk, Bretagne, Zweden, Ierland, Schotland, Vlaanderen, Finland, Nederland en evt Oost-Europese landen. Ik doe dit graag met jonge mensen (sorry grijzen), liefst studenten, omdat die kwa leeftijd en zo het dichtste bij de eerstejaars staan. Zijn er mensen onder jullie die daar aan mee willen doen? De omvang van de groep kan sterk wisselen, ik heb eens een man of 10 gehad, maar ook wel eens nul. Het is dus het leukste als we met zijn 3-en zijn, dan maken we gewoon zelf muziek in de open lucht als er niemand komt opdagen (je hebt geloof ik wel een indicatie vantevoren hoeveel mensen zich hebben ingeschreven).

Praktisch:
De "dingen" (ze heten elk jaar anders: in mijn jaar waren het durfsels, het jaar daarvoor vlammetjes, etc.) zijn op woensdag 20 augustus overdag ('s morgens of 's middags). De lokatie weet ik nog niet, vorig jaar heb ik het op Unitas geprobeerd maar dat was door typische Unitas-vaagheid behoorlijk in de soep gelopen. Ik overweeg om het bij De Zaaier op het terras te doen maar dat weet De Zaaier nog niet. De CAID (organisatie van de AID) wil graag voor 20 mei weten wat we doen.

Meld je dus aan! Ik vind het zelf een erg leuke manier om voor nieuwe aanwas voor o.a. de sessie in De Zaaier te zorgen.

Tenslotte: officieel moet het een organisatie zijn die zoiets doet, maar dat is er dus niet... We moeten dus maar iets verzinnen. Iets leuks (niet "Volksmuziekkring Wageningen" of zoiets). De Folkguerilla of zo. Leef je uit, doe een suggestie.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 5:56 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Lijkt me leuk...ik moet ff de datum checken enzo,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 7:50 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
De Folkguerilla of zo. Leef je uit, doe een suggestie.


Geweldige naam! Daar hoeven we niet meer over na te denken!

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 10:00 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
yesyesyes, count me in! Lang leve Folkguerilla!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 10:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Folkie wat een goed plan weer.
Hadden ze dat ook maar gedaan in Utrecht toen ik ging studeren. Het enige folkachtige iets was de lambada dansen in de Janskerk. Waarvoor ik met vlag en wimpel ben geslaagd natuurlijk :biggrin:

Maar even terug naar de kern: ik ben geen student meer en ook al wat grij(n)zend aan de slapen dus ik kom niet door de auditie heen. Maar neemt niet weg dat ik Verse Melks visioen voor nieuwe bandjes wel zie zitten. Een folkquerilla doet mijn linkse hart weer opleven: ik ben weer terug op het Malieveld in '81 (voor de jongste luisteraars onder ons: dat was een van de grote demonstraties tegen kernwapens)

Laten we vooral veel spelen zoals gisteren in Deventer en zoals we nog zullen gaan doen op alle bals en weekends zo een gezamenlijk repertoire opbouwen. (Scordatura is hard bezig met een balboekje!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2003 10:10 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Okee, kan ik in ieder geval op Verse Melk! rekenen? Dan hoor ik later wellicht nog van Cooper wat hij doet, en meer mensen zijn nog steeds welkom! Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Ik heb hier het formulier naast me liggen en ik vul het als volgt in:

- Naam vereniging:
De Folkguerilla
- Naam workshop:
Muzikale reis door Europa
- Omschrijving workshop:
Bezoek Ierland, Frankrijk, Zweden en nog veel meer landen in een dag! Neem wel je eigen muziekinstrument mee!

Even praktisch: het is in Cafe De Zaaier, liefst op het terras natuurlijk, op woensdag 20 augustus om 14.30 uur en het duurt tot 16.00 uur. Mijn idee is om een soort kaart van Europa te maken, maar dan zo dat alleen de landen waar we leuke deunen van weten erop staan en dat ze allemaal ongeveer evenveel oppervlak op de kaart hebben. De deelnemers kunnen dan om de beurt met een pijltje gooien om een land te kiezen. De deunen worden op het gehoor aangeleerd, maar na afloop krijgen ze ook bladmuziek en evt. bandjes of een diskette met midi's mee. Welke deunen we doen hangt een beetje af van het niveau van de groep, en het moet ook niet al te educatief worden: ze moeten er vooral lol in hebben.

Maar goed, ik bel of mail nog wel eens rond voor het zover is.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2003 10:28 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Count me in, zolang ik geen optredens krijg,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2003 10:32 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
.. ze moeten er vooral lol in hebben.


:happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 6:15 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik heb net bericht gekregen van de CAID! Dat is de commissie die de introductiedagen organiseert. Het aantal inschrijvingen voor de workshop bedraagt:

0 (nul, nakkes, nada, niente) :crying:

En vooral :angry: :angry: :angry:

Grrr... Wat is dat nou met die jeugd van tegenwoordig... Hoe kan dat nou? Denken ze tegenwoordig allemaal dat ze gaan klompendansen? Of schrijven ze zich alleen in voor workshops van clubs die ze kennen? In 1996 (maar dat is inderdaad lang geleden) gaf ik nog een workshop Ierse folk aan bijna 10 man! Daarna werd het langzaam minder... Grrr wat een @&#!land is dit ook, in Belgie was het volle bak geweest...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 6:29 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
jammer, dan streep ik dat maar weer uit mijn agenda...

kan het zijn dat je er met je hele introgroepje heen moest? Ik bedoel hoe moesten die studenten zich inschrijven? en waarmee stond je parallel gepland?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 6:32 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
en wat was je verhaaltje om mensen te trekken?

(ik ben even redenen aan het bedenken waarom niemand zich in heeft geschreven)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 8:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
(ik ben even redenen aan het bedenken waarom niemand zich in heeft geschreven)


Graag! Ik mag toch hopen dat dit niet al teveel zegt over de populariteit van volksmuziek in NL... :worried:

Cooper schreef:
kan het zijn dat je er met je hele introgroepje heen moest? Ik bedoel hoe moesten die studenten zich inschrijven?


Bij mijn weten hoefde je er niet met je hele groepje naartoe, in mijn eigen AID (1995) was het in ieder geval niet zo. Het is juist de bedoeling dat je op die manier ook andere studenten leert kennen. Je schrijft je voor een workshop in via een formulier dat pakweg een maand van tevoren wordt opgestuurd.

Cooper schreef:
en waarmee stond je parallel gepland?


Waarschijnlijk tientallen andere workshops, varierend van "Bier drinken en mensen kijken" bij Studentenhuis Ammehoela via "Fietsverven" bij studentenvereniging SSR tot een "Workshop grunten" bij Jongerenvereniging Unitas. De concurrentie is wat dat betreft moordend!

Cooper schreef:
en wat was je verhaaltje om mensen te trekken?


- Naam vereniging:
De Folkguerilla
- Naam workshop:
Muzikale reis door Europa
- Omschrijving workshop:
Bezoek Ierland, Frankrijk, Zweden en nog veel meer landen in een dag! Neem wel je eigen muziekinstrument mee!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2003 8:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Om dit nou meteen als symbool voor de hele nederlandse volksmuziek te zien...niet zo pessimistisch Folkie. (het wordt tijd dat je boekie af is)

Ik denk dat er dit jaar gewoon geen muzikanten onder de eerstejaars zitten, that's all.

Ga sessie houden in de Zaaier met de deuren open, dan komen die studenten vanzelf binnenwaaien "hee wat is het hier gezellig, dat fietsverven was he-le-maal niet leuk :crying: en dat grunten...(???) nou daar hoef ik thuis niet mee aan te komen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2003 9:56 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:

Graag! Ik mag toch hopen dat dit niet al teveel zegt over de populariteit van volksmuziek in NL... :worried:)


Als het iets zegt is het over de populariteit van volksmuziek onder 18-jarigen... en die kan wel eens niet erg hoog zijn...


folkie schreef:
Bij mijn weten hoefde je er niet met je hele groepje naartoe, in mijn eigen AID (1995) was het in ieder geval niet zo. Het is juist de bedoeling dat je op die manier ook andere studenten leert kennen. Je schrijft je voor een workshop in via een formulier dat pakweg een maand van tevoren wordt opgestuurd.
Waarschijnlijk parallel met tientallen andere workshops, varierend van "Bier drinken en mensen kijken" bij Studentenhuis Ammehoela via "Fietsverven" bij studentenvereniging SSR tot een "Workshop grunten" bij Jongerenvereniging Unitas. De concurrentie is wat dat betreft moordend!


Hmm, ja dan zal dat het niet geweest zijn...met name als je niet heel zwaar gepland stond...misschien willen nieuwbakken studenten meer grote feesten in hun introtijd dan beetje muziek maken..

Cooper schreef:
en wat was je verhaaltje om mensen te trekken?


- Naam vereniging:
De Folkguerilla
- Naam workshop:
Muzikale reis door Europa
- Omschrijving workshop:
Bezoek Ierland, Frankrijk, Zweden en nog veel meer landen in een dag! Neem wel je eigen muziekinstrument mee![/quote]


Ik zou het niet anders hebben gedaan denk ik, maar misschien kan (moet?) dit wervender? Verse Melk doet dit altijd wel aardig...

Maar ik denk dat het "not done" is om tijdens je introtijd een beetje volksmuziek te gaan maken...
Toch nog wat te doen dus...
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: party worst Nederland
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2003 11:36 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Eerste jaars studenten zijn vieze uit hun krachten gegroeide puberale barbaren die alleen maar van beats, bier en borsten houden (en dan nog niet eens bewust) :angry: .
Daar moet je je niet mee willen bemoeien. Gewoon 5 jaar opsluiten in een Grunt-kelder met verf en fietsen dat addergebroed. Misschien dat er dan toch nog een echt mens tussen blijkt te hebben gezeten die zich weet te ontworstelen aan de vette party-worst :sick: die in Nederland de plaats heeft ingenomen van cultuur. Die kan dan heel voorzichtig kennis maken met een echt muziekinstrument :love: .

De rest van het stel laten we gevoegelijk afzinken in het riool van de barbarij met een stuk housebeton om de enkels gegoten :devilish: .

Nul inschrijvingen op een workshop van Folkie! Hoe kan het bestaan?? :raisedeyebrow:

Ik schrijf mij nu stante pede in!! En wie met mij??

Gore eikels :angry: :angry: .

Waarschijnlijk is de introductie-week niet geschikt voor een ori?ntatie op de volksmuziek :peace: . Als die vier regeltjes de omschrijving waren dan vond ik het ook wat kort. Er is meer tekst en uitleg nodig om mensen hun verstofte instrument te laten oppakken. Misschien wat dit niet mogelijk in een beknopt programma-boekje :raisedeyebrow: .

Verder miste ik de term 'spanseh!'. :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 207 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling