mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 3:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 11:37 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Als ik het hele weekend had gekund, had ik graag de stage bij Rafael gevolgd, maar helaas. Misschien kom ik nog wel naar het bal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 9:25 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: Nog een paar daagjes en dan begint het workshop weekend al weer!

Omdat het een stukje lopen is vanaf de bushalte naar de Zonnewende wordt er een pendeldienst ingezet. Wil je hiervan gebruikmaken? Graag aanmelden bij pr@draailier-doedelzak.nl
(dat zou erg fijn zijn, want dan weten we hoeveel capaciteit we nodig hebben)

Uw pendelservice staat klaar om 9:40 bij bushalte Petrus Dondersplein te Sint-Michielgestel.

(dan heb je buslijn 156 (arriva) richting Eindhoven, deze vertrekt circa 9:13 vanaf station Den Bosch, zie ook ov9292.nl)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 11:05 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ivm kermis in het dorp is het Bushalte Spijt te Sint-Michielgestel.
het plein is bezet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 11:52 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Arjen op facebook schreef:
Vanaf hoe laat zijn niet-workshopgangers welkom zaterdag? Ik zie op balfolk.nl dat het bal om 21 uur begint, maar dat er ook een pre-party is; hoe zit dat?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Oftewel, is er voor niet-workshopgangers voor 21.00u ook al wat te beleven?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 12:41 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Zojuist bericht gekregen:
Workshops duren tot 21:00. Het avondprogramma begint dus pas rond die tijd. Lijkt me het handigst om na 21 uur langs te piepen. Voor die tijd is er nog geen vermaak gefikst.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 12:57 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dat dacht ik al.
Ik zou Windwijs (en misschien nog enkele anderen) om 20.45u van het station afhalen en dat is dus een goede tijd.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 8:38 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb ook nog twee plekken beschikbaar in de auto vanaf Den Bosch.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 10:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het bal in St. Michielsgestel was eigenlijk best leuk.
Trio Bouffard was dermate goed dat ik er meteen de CD van gekocht heb. Wat me het meest opviel, is dat ze een leuke twist aan de deuntjes kunnen geven, die een aparte drive geven. Zoals een tovercirkel waar ik een relaxte reggaemove in voelde.
Chardon was ook weer leuk. Het Groot Ongeregeld Orkest was flink op dreef. Dacht ik dat de avond normaal eigenlijk om twaalf uur/half 1 op zijn eind zou lopen (vanwege het hoge workshopgehalte zouden de muzikanten doodop zijn), nu ben ik om kwart over 1 weggegaan, terwijl het muzikale feestje nog in volle gang was. Alleen de meeste dansers waren al afgetaaid.... Ik weet niet waar die muzikanten de energie vandaan haalden en ik weet ook niet of de dansers daar een rol in gespeeld hebben. Het aantal dansers was in ieder geval groot genoeg om er een leuk dansfeestje van te maken.

Niek heeft dus slechts een paar deuntjes tussendoor op zijn accordeon kunnen spelen. en hij heeft zelfs een mazurka en een walsje (de tweede zong hij voor het eerst!) gezongen.

Okee, even een minpuntje:
de akoestiek is werkelijk belabberd en een microfoon zou geen overbodige luxe voor de aankondigingen van de optredens en de dansjes zijn. Menno, heb je nog een stem?

Ik werd vanochtend nog met een flinke glimlach wakker.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2011 9:14 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Wat leuk dat er zoveel dansers gekomen waren nog zeg! Ik vond het in ieder geval een erg geslaagd bal en ik ben heeeel blij dat wat mensen me nog overtuigd hebben om toch even m'n draailier te pakken en bij de sessie te gaan zitten. Kon het amper bijhouden omdat ik niet gewend ben in D te spelen, maar whhooooaaaa, wel heel inspirerend! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2011 9:44 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik heb ook een fijn weekend gehad in St michiels gestel. Lesgegeven aan een klein clubje enthousiaste mensen, die echt superveel hebben geleerd. En de zon scheen en het toetje maakte alles goed :biggrin:

Twee bizarre momentjes met de fransen: bittergarnituur voeren aan de sessie terwijl ze doorspeelden. De doedelzak speler van trio bouffard wil ook wel, maar kan vervolgens z'n doedel niet meer bijblazen. Dus geeft hij z'n pijp aan vriendje trekzakspeler die al spelend bijblaast.. :hug: Menno heeft geloof ik nog meer foto's van hoe ze later met z'n tweeen op 1 trekzak spelen en elkaar bier voeren... Om 4 uur wilden ze nog niet naar bed...

En ik heb een bourree gedanst met de doedelzakspeler, terwijl hij speelde. 't werd meer een limbodans, ik moest elke keer bukken als hij zich omdraaide... En toen hij een door de knieen variatie bedacht scheurde hij uit z'n broek. Maar dat merkte wij pas na de bourree, hij danste en speelde gewoon door...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2011 11:06 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Ja, het was weer heerlijk!!

De samenspel-groep met 'Raphnin' was super.
We begonnen met een scottish van Bouffard (les herbes folles) waar we allerlei variaties bij kregen. Uiteindelijk een leuk arrangement voor gemaakt.
Ditzelfde hebben we met een bourree a 3 temps (le forgeron aimes le vent) gedaan; maar dan zelf aan de slag om tweede stemmen, ritmes en variaties te bedenken. Al die variaties zijn ook weer in een arrangement gezet en gepresenteerd aan alle aanwezigen.

Daarnaast weer een heleboel bijgeleerd over de auvergne-bourree. Een studie waard!

Het weer heeft meegeholpen aan de fijne sfeer; we hebben alleen maar buiten gespeeld! Maar de gemoedelijkheid tijdens de stage en de gezelligheid en het dansen op zaterdagavond hebben ertoe bijgedragen dat Patrick Bouffard na middernacht toch even meldde dat het voelde als thuis om hier met elkaar te spelen en te dansen!!! En dat zegt heel wat!

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2011 11:26 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Het was een leuk feestje :) Prima om ook weer eens een keer duidelijk meer gedanst dan gespeeld te hebben, ik had zelfs spierpijn de volgende dag :cool:

Complimenten aan de organisatie en alle aanwezigen voor het compliment van Patrick Bouffard wat ik hierboven lees. Dan was het wel echt heel leuk :biggrin:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 12:02 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Filmpje van Trio Patrick Bouffard. Tis wat donker, maar wel leuk.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 7:48 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Louise schreef:
Om 4 uur wilden ze nog niet naar bed...


Nou inderdaad!
Niemand meer in de zaal, geen danser of publiek en ze gingen maar door.
Uiteindelijk heb ik die toko maar dichtgegooid. Haha wat een feest.

:biggrin: Ik vond het ook een prima weekend. Het volgende weekend staat al weer gepland, 21 en 22 april.
Voor in de tussentijd staan er enige foto's op de facebookpagina van Draailier&Doedelzak.

De situatie rond vieren :love:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 9:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
ik heb de fotos net gekeken op facebook... ziet er erg gezellig uit zeg! Ik heb duidelijk wat gemist... ;-)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 172 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling