mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 4:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:02 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Het hangt er ook een beetje van af waar het bal is, blijkt.
Ik ken iemand die beslist nooit meer naar een bal in een bepaalde plaats zal gaan omdat ze daar tegen een totaal gesloten groep aanliep (haar ervaring).
In een andere plaats danst ze met heel veel plezier.
Kennelijk is het publiek daar wat meer open naar nieuwelingen.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:05 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
saghws schreef:
Het hangt er ook een beetje van af waar het bal is, blijkt.
Ik ken iemand die beslist nooit meer naar een bal in een bepaalde plaats zal gaan omdat ze daar tegen een totaal gesloten groep aanliep (haar ervaring).
In een andere plaats danst ze met heel veel plezier.
Kennelijk is het publiek daar wat meer open naar nieuwelingen.

Misschien nuttig om dat ook naar de desbetreffende organisatie te communiceren. Wie weet ka die er iets aan doen? (bands met meer mixers boeken ofzo?)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:52 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Het ligt niet aan de band of aan het al of niet spelen van veel mixers.
Het ligt aan het publiek dat veel/uitsluitend onderling danst, dit komt op buitenstaanders/nieuwelingen enorm gesloten over.
En het heeft mijns inziens vooral te maken met het reserverings systeem dat voor deze zaal geldt. Dat leidt ertoe dat vooral de "incrowd" er is - want die weten altijd als eerste te reserveren.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 1:19 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
saghws schreef:
En het heeft mijns inziens vooral te maken met het reserverings systeem dat voor deze zaal geldt. Dat leidt ertoe dat vooral de "incrowd" er is - want die weten altijd als eerste te reserveren.


Goh, welke zou dat nou zijn dan? Volgens mij zijn er maar twee zalen met zo'n systeem toch? :-P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 2:11 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 18, 2011 11:23 am
Berichten: 67
Woonplaats: Netherlands
saghws schreef:
Het ligt niet aan de band of aan het al of niet spelen van veel mixers.
Het ligt aan het publiek dat veel/uitsluitend onderling danst, dit komt op buitenstaanders/nieuwelingen enorm gesloten over.
En het heeft mijns inziens vooral te maken met het reserverings systeem dat voor deze zaal geldt. Dat leidt ertoe dat vooral de "incrowd" er is - want die weten altijd als eerste te reserveren.


Mee eens, het publiek is niet zozeer eenkennig, als in ze dansen nooit met "outsiders", maar het is wel erg geneigd veel liever met "insiders" te dansen. En niemand is graag tweede keus.

_________________
Dance, justify, dance


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 2:28 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik knoop nog wel eens gesprekjes aan met nieuwelingen aan. En als ik ze daarna vraag voor een dans, dan is dat bijna altijd een scottisch. Zo merk ik vanzelf hoe ze kunnen dansen.

Ik heb ook wel een insiderslijstje waarmee ik graag wil dansen, maar als dat niet lukt, ach. Ik ga er niet op zitten azen en mijn avond is er niet door verpest als ik er die avond niet mee heb kunnen dansen.

Maar ook ik heb wel eens een locatie on hold gezet vanwege de incrowdmentaliteit, en toen danste ik al 2.5 jaar toen ik dat besloot. Nu dans ik er wel weer en met veel plezier, want de samenstelling van de bezoekers was wat veranderd.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op wo aug 31, 2011 10:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 4:40 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Menno schreef:
Hoe pakt de balfolk op Folkwoods uit? Hebben jullie iedereen al van het veld gedanst, zijn de eerste folkies al met pek en veren huiswaarts, is er een heuse folksopstand en rellen op de dansvloer of verloopt het best soepel en gedraagt iedereen zich zoals het hoort?

Het ging voor zover ik mee kreeg heel soepel op Folkwoods.
De balfolk-tent is uiteraard voor 't dansen, dus ik denk niet dat mensen zich daar gestoord hebben. Volgens mij een mooie mix tussen ervaren dansers en enthousiaste nieuwelingen, wat ik altijd leuk vindt :~)
Bij Jeff Caresse zaten er wel al veel mensen op stoeltjes in de danszaal, voordat het optreden begon. Die moesten wel wat wijken, hoop dat ze dat niet vervelend vonden (zelf heb ik trouwens bij bijna alle bandjes met m'n oordoppen in voor op het podium gezeten, omdat ik graag de muzikanten en hun interactie van dichtbij zie).

In tent 2 is het bekend dat het vooral luisteroptredens zijn en toen de band van Ad Meurs kwam (met o.a. Sophie en Baltazar) werd er ook braaf op de grond gezeten. Totdat Ad mensen bij een wals uitnodigde om te gaan dansen.

Allemaal soepel dus ;)

off-topic: superfijn festival was het, op wat toilet-tas-stress na, de eerste ochtend. Fijn lunchconcert gegeven met Lijntje ;) en vanochtend nog lekker lang afters-spans gespeeld tijdens het tenten opbreken.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:18 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Wat Zeerover zegt, volgens mij ging het best soepel in de balfolktent op Folkwoods. Iedereen kon gewoon inspringen, wat soms wat pijnlijk was om te zien, lol. Maar iedereen kreeg de ruimte op wat incidentjes met omstanders die in de weg bleven staan na. Verder bleven de kijkers aan de randen staan en dansten de dansers daar mooi binnen. Qua incrowd was het over het algemeen wel zo dat de oudgedienden vooral elkaar opzochten met de paardansen. dat is meestal zo. Ik merk het nu aan mezelf ook, terwijl ik niet eens zo'n vergevorderde danser ben, dat ik vooral uitkijk naar mensen die ik ken en minder afstap op onbekende of nieuwe personen. Wel jammer ergens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Yellowflower schreef:
Qua incrowd was het over het algemeen wel zo dat de oudgedienden vooral elkaar opzochten met de paardansen. dat is meestal zo. Ik merk het nu aan mezelf ook, terwijl ik niet eens zo'n vergevorderde danser ben, dat ik vooral uitkijk naar mensen die ik ken en minder afstap op onbekende of nieuwe personen. Wel jammer ergens.

Ik bedacht dat ik alleen maar gedanst heb met Lou, Sofie, Arjen, Adam en Wen... Het hele weekend! Een beetje eenkennig ben ik dus blijkbaar wel... Maar ik heb wel dikke lol gehad en daarvoor kwam ik naar Folkwoods, dus wat mij betreft is er geen vuiltje aan de lucht!

In tent 2, de niet-baltent, heb ik ook gedanst, achterin, en ik heb niet gemerkt dat ook maar iemand zich daar aan ergerde. Sterker nog: er kwamen mensen naar ons toe om te zeggen dat ze het zo leuk vonden! Ik denk eerlijk gezegd dat die hele Vana-discussie een beetje overtrokken is...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 181 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling