mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dansles?
Ja in Utrecht 15%  15%  [ 2 ]
Ja in Leiden 23%  23%  [ 3 ]
Ja in Nijmegen 0%  0%  [ 0 ]
Ja in Groningen 0%  0%  [ 0 ]
Zou wel willen maar t is niet in de buurt 8%  8%  [ 1 ]
Nee ik kan al dansen 31%  31%  [ 4 ]
Nee ik vind dansen stom 8%  8%  [ 1 ]
Anders (licht vooral toe) 15%  15%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 9:09 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Voor wie na een zomer vol dansen op festivals (goedzo!) of een balfolkloze zomer (jammer...) graag weer veel wil dansen zijn er een heleboel mogelijkheden! De agenda van balfolk.nl stroomt weer vol met bals en workshops, en ook beginnen er in september en oktober weer wekelijkse danslessen. Ik geef hier even een overzichtje van de docenten en dagen en locaties en niveaus:

Utrecht:
Maandag (Rian en Lou) begint 18 september:
niv 1
niv 2
niv 4

Utrecht:
Donderdag (Karlijn en Do) begint 22 september:
niv 1
niv 3a
niv 3b

Nijmegen:
Donderdag (Wen en Cecilia) begint 22 september:
niv 1
niv 2
niv 3

Leiden:
Woensdag (Lou en Anna) begint 5 oktober:
niv 1
niv 2

Meer info over al deze lessen vind je op: http://www.balfolk.nl/lessen.php

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 9:18 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
En behalve informeren wil ik ook graag van jullie weten waarom jullie wel of geen lessen willen volgen, wat jullie zouden willen leren en waar en van wie... Dus spui hier vooral!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 8:14 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Waarom wel: Omdat je sommige dingen regelmatig moet doen. Ik vind het nu eigenlijk belangrijker om te oefenen, aanwijzingen te krijgen en af en toe een nieuwe variatie te leren dan om snel even hele nieuwe dansjes te leren. Liever eerst een paar dingen goed dan een heleboel dingen half...
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel leuk om wat afwisseling te hebben. Vorig jaar was het toch wel erg veel bouree :-)

Wat ik zelf wel beter zou willen leren is vooral het luisteren naar de muziek, en hoe er op te improviseren valt. Leiden en volgen blijft belangrijk... En tja, de wals in 3 is bij mij nog steeds eens soort rondtollend botsautootje, dus die zou ik ook graag onder controle krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 1:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik ben zeker van plan om weer les te gaan volgen. Weer in Leiden, omdat ik daar nog een paar maandjes langer woon dan verwacht. Moet nog wel even kijken naar de financien, maar ik weet ook dat het belangrijk is voor mij om te blijven dansen, dus...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 2:18 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik ga wel danslessen nemen
- omdat ik dansen leuk vind en graag wat wil bijleren
- om (bijvoorbeeld) mijn vaardigheid van de wals-in-3 wat te verbeteren (bij deze dans hoort afstand afgelegd te worden, in een buitenkring, maar zover ben ik nog niet. Ik ben al blij als ik iets kan laten zien wat op een wals lijkt in het midden van de zaal)
Ik ga les volgen in Utrecht (niveau 3a op donderdag) en ik denk er sterk over om gelijktijdig niveau 2 in Leiden te gaan volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 3:37 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Rob schreef:
bij deze dans hoort afstand afgelegd te worden, in een buitenkring


Wie heeft je dat verteld? Want daar heb je zover als ik weet toch echt een andere wals-pas voor nodig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 3:45 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
@ Bart: deels mijn constatering op bals (bij goede dansparen) deels tijdens les afgelopen seizoen in Leiden. Daar werd verteld: bij de eerste ééntweedrie draai je een halve kring en bij de tweede ééntweedrie de tweede helft van de kring en daarmee "leg je afstand af", rekening houdend met de snelle paren die afstand afleggen in de buitenkring. Als je nog niet zo bedreven daarin bent, dan maar in het midden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 4:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
In de balfolkwals is dat niet zozeer de 'norm'. Het kan, zoals zoveel kan in balfolkdansen :) Je kan ook gewoon recht naar voren of naar achter lopen in de wals. Maar je kan ook prima op de plaats blijven en om je (jullie) as draaien.

In de Weense wals leg je wel echt afstand af, dat is daar wel weer de norm in :) Maar die passen zijn ook een stukje complexer dan de balfolkwals


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 6:13 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
In een 'balfolkwals' verplaats je wel degelijk! Een stuk minder dan in de weense, dat is waar, maar 't lekkerst walst t als je draaiend (ik zou haast zeggen tollend) in dansrichting verplaatst. Dit doe je door elke eerste pas van drie op de kringlijn te zetten (na een half rondje dus). 't fijnst is als je hiermee een zo groot mogelijke cirkel kan afleggen, de buitenbocht dus. (Misschien dat daar t dansvloerclaimen ook een beetje vandaan komt.)

Als je minder dan half rond gaat in 3 passen kom je vanzelf in het midden van de zaal terecht. Daar kom je meestal andere dansers tegen die nog niet rond kunnen komen of de dansers die ervoor kiezen niet te verplaatsen. Want uiteraard mag en kan nog steeds alles in de balfolk, en moet je niet verplaatsen als je daar geen zin in hebt. Maar doe dat dan alsjeblieft in t midden zodat de dansers die wel rond willen zwieren daar de buitenbaan voor kunnen gebruiken.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 10:58 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ah, ja, een beetje afstand afleggen dus, ok :)

En de weense wals passen zijn imo echt niet complexer. Het blijft 1-2-3, je begint alleen met je andere voet :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 9:39 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
guillome schreef:
In de Weense wals leg je wel echt afstand af, dat is daar wel weer de norm in :)


Hmm, en de "fleckerls" dan?
Misschien kunnen we beter een apart topic over de wals openen.
De discussie die hier nu ontstaat heeft nogal een hoog klok/klepel nivo, imho.

Wel ben ik het ermee eens dat het fijn zou zijn om de rand van de dansvloer te "reserveren" voor paren die graag verplaatsen in de wals.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:00 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb gekozen voor "Ik kan al dansen".

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik me te goed voel voor lessen, maar meer dat het extra voordeel van de lessen niet op weegt tegen de extra kosten en reistijd. Ik kan me op een bal prima redden en ik heb het naar mijn zin, waardoor de ambitie om mezelf door middel van les te verbeteren er niet is. In die zin zeg ik dus: "ik kan al dansen".

Workshops ben ik wel erg fan van trouwens. Dat komt ook doordat ik daarin kan kiezen. Ik ben geen fan van Bretons, dus Bretonse workshops sla ik lekker over. Tijdens een les ben je toch gebonden aan het totaalprogramma.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:00 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ik ben niet bij de danslessen aanwezig. Omdat ik in de zorg werk en geen vast rooster heb, onregelmatige werktijden en vrijwel altijd in de middag/avonduren werk is het niet haalbaar om wekelijks erbij te zijn. En ten tweede de afstand, ik woon in brabant en Leiden, Nijmegen en Utrecht zijn allemaal minimaal een uur rijden vanuit mij, dat wordt me qua reistijd en benzinegeld een beetje een te dure grap. Eindhoven is vanuit mij trouwens ook een uurtje rijden dus als het daar zou zijn, is ook niet goed te doen, Den Bosch of Tilburg of Breda zouden ideaal zijn :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 8:32 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Ik (en mijn man, hihi, voelt raar om te zeggen :P) gaan geen lessen volgen. We zouden wel graag willen maar Utrecht is toch ietsje te ver uit de buurt... We hebben in 2010 wel een korte basiscursus (1A toen dat er nog was) gedaan, waar we super veel aan hadden en wat ook écht smaakte naar meer. Gelukkig hadden we de dansstage nog, maar we zouden wel heel graag wekelijks aan onze balfolkskills willen werken - precies wat men eerder al zei, gericht ergens aan werken, feedback krijgen, etc. etc.

Conclusie - als er nog mensen zijn die balfolklessen in Lelystad of Amsterdam zouden willen... laat je horen :P (hopelijk valt er met genoeg mensen wat te regelen? ;) ).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:50 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Ik sluit me aan bij Darkfairy: onregelmatige werktijden (of late werktijden) plus de afstand zijn funest... maar gelukkig zijn er workshops :dancing: Dan vind ik het ook meer de moeite waard om naar Utrecht/Amsterdam/Leiden/Nijmegen te komen en gaat het allemaal iets intensiever.

Zijn de data voor Enschede al bekend? :biggrin:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling