mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 2:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Springen
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 8:22 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Afgelopen nacht zijn Mota, Tourke, Tilia en ik naar de sterren gesprongen! :happy:


(deel twee volgt)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 10:37 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Deel een is wel een beetje aan de korte kant!!!! Hier worden we niet veel wijzer van. Ik wist trouwens niet dat Tourdion zijn oude lichaam nog zo kon laten bewegen :biggrin: Knap hoor :tongues:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 10:53 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Volgende tip van de sluier... 't was moeilijk om de vleermuizen te ontwijken.
We waren in het hoge Noorden. Zelfs nog boven Groningen (terwijl algemeen bekend is dat daar bijna niets meer zit) De lucht was er zo ijl dat we binnen no time lagen te hijgen als stoomtreinen (of was het m'n conditie :worried:)
Eerst was er een vertolking van echt Grunnings volksliedjes wat zelfs ik (woon nog geen 1.5 jaar in deze contreijen) aardig kon volgen. (weekje Denemarken heeft wel geholpen). Zelfs Schoon lief werd gezongen. Ik wilde bijna invallen met een tweede stem... :blush:
en daarna heerlijke gevoelige zang van Tilia. Dit was de eerste keer dat ik haar hoorde zingen. Pfjoeww :love: mooi! Geconcentreerd en persoonlijk en een ontspannen/verlegen lachje als een lied was afgelopen en we mochten applaudiseren. Dat laatste deed ik af en toe niet omdat het zo in schril contrast stond tegenover de soms heel verstilde vertolking van Sandy Denny. Waarbij het genieten van de intense stilte nadat de laatste toon had geklonken zo bij de beleving hoort. Muziek als een leven: geboren en gestorven in stilte. Dank je wel Tilia voor de mooie avond en ook bedankt ZRS voor de uitnodiging en Tourke, Nienke en alle anderen voor het gezellige springgenot :)
Verder vond ik de begeleiding heel goed. Er was Buzuki, Gitaar, Viool en Basgitaar. Ingetogen, een geheel, ruimte voor de instrumenten en voor de zang. Ik vond het vioolspel van Hans erg mooi. Misschien ga ik wel les bij hem nemen. Hij woont per slot van rekening in Beijum en speelt volksviool :D (wat wil een mens nog meer!)

Misschien kan Tourke nog iets toevoegen over de geschiktheid van de locatie als balzaal :D

Saluut en ik ben benieuwd naar deel drie :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Springen
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 7:16 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
zeeroversandra schreef:
Afgelopen nacht zijn Mota, Tourke, Tilia en ik naar de sterren gesprongen! :happy:


Ja, dat springen (na het zingen) was heerlijk. In het donker, maar toch in evenwicht blijven. Een keer werd ik gelanceerd, maar kwam op mijn beide benen terecht.

Bedankt Mota, voor de mooie beschrijving. Het was trouwens een cittern, geen buzuki.

Ik vond het heel leuk dat jullie er waren. :happy:

(Dit is deel drie, misschien schrijft Tourdion deel vier dan wel...)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 7:16 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 10, 2002 9:14 pm
Berichten: 62
Hoi halleu,

Klinkt allemaal heel gezellig ja, had ik graag bij willen zijn, maar
goed zat in een ander deel van Nederland, ook erg gezellig trouwens
in een trekkershut met knapperend haardvuur.

groeten plien :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 9:19 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
deconcurrent schreef:
Ik wist trouwens niet dat Tourdion zijn oude lichaam nog zo kon laten bewegen :biggrin: Knap hoor :tongues:


Tourke sprong het hoogst van ons allemaal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 11:14 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ja die avond in het theater Op Stal en ook daarbuiten was een hele bijzondere. Ik zit nog steeds helemaal in de sfeer. Ook al heb ik de hele middag bij de familie Cajon in Harlingen op het terras gezeten met Palmbier en het prettig voortneuzelende geluid van Jonneke's A-doedelzakAfbeelding.

Ik kan me niet heugen ooit zo'n mooi optreden in Groningen en omstreken te hebben meegemaakt. Wat zou dat dan moeten zijn geweest?

Ben zwaar onder de indruk van de melodische pracht van de Sandy Denny liedjes. Ben nog zwaarder onder de indruk, betoverd bijna, door de schoonheid van het zingen van zangeres Tilia.Afbeelding Ik kan niet wachten tot die ceedee uit is.

En dan die ongelofelijk knappe muzikant met zijn "Erik de Noorman coupe", die zo rustig al die instrumenten ter hand nam. Bert Ridderbos. Wat een genot om naar zijn snarenspel te luisteren.Afbeelding En een Cistern is het beste bewaarde geheim uit de familie van de gitaren (en aangetrouwd spul). Verslavend gewoon.

Maar het idiote is dat die avond niet half zo betoverend was geweest als die maffe trampoline daar niet had gestaan. Want dat was me toch een ervaring om daar in het donker met drie glazen wijn op als een stuitbal op en neer te vliegen. Afbeelding

Traditioneel volksdansen is inderdaad een hoogst duffe aangelegenheid, als je het tenminste vergelijkt met doen van een jig (springwals) op een trampoline. Niks geen klef gedoe met (gevaarlijke) nieuwe relaties, je springt jezelf in 2 tellen terug naar de kinderlijkheid. Een volmaakte toestand van zweven en gewichtsloosheid. Onschuldige, fysieke, pretentieloze pret. Een verticale variant van de 'snelle wals met veel bier op'. Baldansen en trampolinespringen gaan hand in hand. :dancing:

We moeten ernstig overwegen of daar in het wat kleine theater 'op stal' niet toch een bal moeten gaan houden. Een 'bal op stal'

Of nee ....... laten we een stuitbal organiseren. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

(Dit is dan hoe de stuit Andro er uit zou kunnen zien)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2003 11:39 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Ben zwaar onder de indruk van de melodische pracht van de Sandy Denny liedjes. Ben nog zwaarder onder de indruk, betoverd bijna, door de schoonheid van het zingen van zangeres Tilia.


Okee... Ik begin zo'n vaag vermoeden te hebben wie Tilia is...

tourdion schreef:
Of nee ....... laten we een stuitbal organiseren. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

(Dit is dan hoe de stuit Andro er uit zou kunnen zien)


Als je maar niet denkt dat ik op die trampoline viool ga spelen!!!

Over trampolines gesproken: weet je het verschil tussen een trampoline en een trekzak?





Voor de trampoline doe ik mijn schoenen uit... hihihi...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2003 8:25 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Maar het idiote is dat die avond niet half zo betoverend was geweest als die maffe trampoline daar niet had gestaan.


Zo, nu weten jullie het... Er stond een trampoline in de tuin.
En dat was geweldig! Ik wil ook een trampoline! (en een tuin die zo groot is dat ie er in past).

Het was geweldig om te springen en om te kijken.
Om te kijken was mijn favoriet het duo Tilia en Tourke. Tilia had een jurk aan en een lange jas en leek daarom net Mary Poppins! En met z'n twee?n sprongen ze superhoog! :happy:
Alleen toen Tourke over relaties begon te praten, viel onze Marry Poppins prompt van de trampoline.... (gelukkig landde ze als een volleerd atlete op twee voeten :applause: )

Het springen was nog leuker dan kijken, maar heel vermoeiend! Als er nog mensen willen trainen voor St. Chartier... Mota is al begonnen, die was zoals gewoonlijk niet te stoppen. :rose:

We moeten nog maar eens met die mensen van die boerderij praten, want ik zie het helemaal zitten om daar het juni-bal te organiseren! :happy:

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2003 1:42 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Gisteren was het tweede optreden van het Sandy Denny project in theater Romein, Leeuwarden. Er was geen trampoline, maar het was wel een erg fijn optreden. :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2003 1:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Leuk zeg!! Waren er nog leuke discussies tijdens het optreden. :D Ik vond de interactie met de zaal aan de wolddijk ook erg leuk. Lekker direct. Hoewel je moet oppassen dat het geen discussie alla het forum wordt over de balans tussen zang en instrument. Want dan kom je aan optreden niet meer toe. :) Ik heb een keer heftig gesalsaad een paar jaar geleden in Theater Romein. 't Is een behoorlijk grote zaal niet? Hoe was het geluid?
Ik las op internet dat jullie van de zomer ook nog op Folkwoods staan.
Groetjes, Marco
PS. Ga je nog naar het bal in Deventer want de rest van de Groningers hier op het forum laten het wat dat betreft een beetje afweten :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2003 2:14 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
mota schreef:
PS. Ga je nog naar het bal in Deventer want de rest van de Groningers hier op het forum laten het wat dat betreft een beetje afweten :(


en dat terwijl kdfjvkfh
en ook nog asfsevf
en nog veel meer isdgfhg

:dancing:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2003 5:24 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
mota schreef:
PS. Ga je nog naar het bal in Deventer want de rest van de Groningers hier op het forum laten het wat dat betreft een beetje afweten :(


Ik ga zeker naar het bal in Deventer en heb er echt : zin in :happy:
Er waren dit keer geen discussies met het publiek, wel iemand die vals meezong :raisedeyebrow: maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een mooie zaal (helaas wordt het voortbestaan ervan bedreigd) Er was echt een fijne sfeer.

cooper schreef:
en dat terwijl kdfjvkfh
en ook nog asfsevf
en nog veel meer isdgfhg


Hmm...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2004 1:17 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
We moeten terug naar de tijd dat we trampolinespringen combineerden met spansen.

Toen Marco nog gelukkig was in Groningen en het leven in zijn algemeenheid één groot feest was :luck:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2004 2:22 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:love: Aaaah, jaaaa....
De goede oude tijd.....


...ZUCHT....

(als ik terug ben uit Spanje moeten we de Gruningse kop'n maar eens bie mekoar steek'n om te kieken of we nog 'n mooi zomerspanbal kun'n organiseren) :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling